Moderne caps

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SCC

Re: Moderne caps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:14

Kijk bij het kopen GOED naar de productiedatum!

ik kocht een cap en zag helaas pas te laat dat de productiedatum ruim 1,5 jaar voor de aankoopdatum lag.
Cap kon helaas niet retour.........

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:13

Ik zweer bij OneK met MIPS. Ik heb een hekel aan verstelbare caps, mijn ervaring is dat je tijdens het rijden voortdurend moet draaien omdat ze op de een of andere manier toch weer losser worden. OneK heeft liners voor ovale en ronde hoofden, dus ze zijn perfect passend te maken. Ook zijn ze heel licht en ze staan ook nog eens mooi.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:43

Er zijn genoeg merken zonder draaiknop , zijn meestal wel wat duurdere caps .
Maar je hoofd is een juist beschermmiddel gewoon wel waard .
Een cap moet prettig zitten en goed beschermen .

Zelf heb ik nu een wat goedkopere cap zit op zich prima maar is wel n champignon.

Ben zelf Fan van GPA , mijn dochter haar hoofd past het beste in de KASK cap . Terwijl ze zelf helemaal voor een samshield wilde gaan . Maar die paste niet bij haar hoofd .

Draaiknoppen vindt ik ook niks . Heb er wel een gehad, maar t draadje liet los uit draai systeem na een aantal maanden .
Weg cap , weg geld

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 15:56

Ik heb net een nieuwe Samshield binnen. Ik heb meerdere merken gepast maar enkel een Samshield paste. Mijn hoofd is zó ovaal, dat zelfs een Kep met ovale liner veel te rond was. Maar nu ben ik blij.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 20:34

Hier zelfde ervaring als LaDonna. Alleen samshield een schaalmaat groter en grotere liners heb ik nu ook een passende cap.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 16:16

Ik vind het lastig. Mijn oude Samshield cap is ook aan vervanging toe. Ik heb destijds een aantal merken geprobeerd en alleen de Samshield paste goed. Ik wil nu graag een met MIPS (Samshield heeft dat helaas niet) naar welk merk zou ik kunnen kijken? Ik heb een voorkeur voor zonder draaiknop en eigenlijk zou ik graag een aantal gewoon willen passen in de winkel. Bij Divoza en EJ is er vrij weinig op voorraad.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 16:22

Zit er geen andere ruitersportwinkel in de buurt? Passen is toch het beste, soms is de keuze erg beperkt bij een bepaald model hoofd.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 16:45

Ik had een back on track
Zonder draaiknop met mips
De cap viel wel erg klein of had n verkeerd maat label . Had hem online besteld ( doe ik nooit meer )
En hem amper gebruikt doorverkocht .

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 17:00

salamaleque schreef:
Ik vind het lastig. Mijn oude Samshield cap is ook aan vervanging toe. Ik heb destijds een aantal merken geprobeerd en alleen de Samshield paste goed. Ik wil nu graag een met MIPS (Samshield heeft dat helaas niet) naar welk merk zou ik kunnen kijken? Ik heb een voorkeur voor zonder draaiknop en eigenlijk zou ik graag een aantal gewoon willen passen in de winkel. Bij Divoza en EJ is er vrij weinig op voorraad.

Ik heb deze, wel met draaiknop https://www.ej.nl/veiligheidshelm-equit ... 71665.html

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 18:30

MarjanB schreef:
salamaleque schreef:

Ik heb deze, wel met draaiknop https://www.ej.nl/veiligheidshelm-equit ... 71665.html

Ja daar was ik nu naar aan het kijken. Helaas niet zo veel andere zaken in de buurt :(

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:04

IndianSu schreef:
Ik zweer bij OneK met MIPS. Ik heb een hekel aan verstelbare caps, mijn ervaring is dat je tijdens het rijden voortdurend moet draaien omdat ze op de een of andere manier toch weer losser worden. OneK heeft liners voor ovale en ronde hoofden, dus ze zijn perfect passend te maken. Ook zijn ze heel licht en ze staan ook nog eens mooi.

Ik heb er net eentje besteld. Ben benieuwd :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:19

IndianSu schreef:

Vind het zo jammer dat Hypostore zoveel van OneK met mops uit het assortiment heeft gehaald. Blijft er weinig keus over.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:29

salamaleque schreef:

Ik heb een samshield, maar ook een oneK, die zijn qua pasvorm redelijk gelijkwaardig

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 06:54

Zinzi_jewel schreef:
Ik had een back on track
Zonder draaiknop met mips
De cap viel wel erg klein of had n verkeerd maat label . Had hem online besteld ( doe ik nooit meer )
En hem amper gebruikt doorverkocht .

Goed om te horen datje hem hebt kunnen doorverkopen. De mijne ligt ook nog bijna ongebruikt.. helaas na 2 jaar nog steeds niet verkocht..

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:27

MissyNr1 schreef:
IndianSu schreef:

Ik heb er net eentje besteld. Ben benieuwd :)

OneK is nu mijn eerste keus. Geen idee of mijn hoofd rond of ovaal is haha. Ik heb een oud model samshield dus ik vermoed ovaal. Ik heb maat 56 en misschien dan een liner bij bestellen in rond en ovaal om te kijken wat het beste past? Wel vervelend dat er zo weinig modellen op voorraad zijn om gewoon even goed te passen. In het ergste geval weer een Samshield en dan maar zonder MIPS.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 09:50

Ik heb vorige week toch maar een cap zonder Mips gekocht. Ik wilde heel graag met, maar de keuze is zo beperkt nog.
2 modellen gepast maar zaten echt totaal niet. Dus toch voor Samshield gegaan, deze zat echt meteen goed.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:27

Als de keuze er is voor een cap met mips zou ik er absoluut voor gaan. Liever een champignon dan een hersenbeschadiging.

Ik had 2 jaar geleden net 2 weken een nieuwe uvex met mips gekocht en stuiterde daarna snoeihard van mijn paard waarbij mijn hoofd flinke klappen heeft gekregen. De klep knapte af door de kracht en mijn bril lag meters verder in het zand. En mijn hoofd? Geen centje pijn, echt helemaal niets mee aan de hand. Dus als je de keuze hebt zou ik zeker een cap met mips uitzoeken.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 11:37

ApplePapple schreef:
Ik heb vorige week toch maar een cap zonder Mips gekocht. Ik wilde heel graag met, maar de keuze is zo beperkt nog.
2 modellen gepast maar zaten echt totaal niet. Dus toch voor Samshield gegaan, deze zat echt meteen goed.

Dat had ik dus ook, caps met en zonder Mips gepast maar echt alleen een Samshield zat goed en comfortabel. Soms is het schijnbaar niet anders en dat heeft in mijn geval niks met ijdelheid te maken :+ (hoewel ik wel een gepersonaliseerde versie heb besteld haha)

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 12:54

[/quote]
OneK is nu mijn eerste keus. Geen idee of mijn hoofd rond of ovaal is haha. Ik heb een oud model samshield dus ik vermoed ovaal. Ik heb maat 56 en misschien dan een liner bij bestellen in rond en ovaal om te kijken wat het beste past? Wel vervelend dat er zo weinig modellen op voorraad zijn om gewoon even goed te passen. In het ergste geval weer een Samshield en dan maar zonder MIPS.[/quote]

Ik heb voor de zekerheid L en XL liners voor ovaal en rond er bijbesteld. Hoop dat ie dan past

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 13:22

MissyNr1 schreef:

OneK is nu mijn eerste keus. Geen idee of mijn hoofd rond of ovaal is haha. Ik heb een oud model samshield dus ik vermoed ovaal. Ik heb maat 56 en misschien dan een liner bij bestellen in rond en ovaal om te kijken wat het beste past? Wel vervelend dat er zo weinig modellen op voorraad zijn om gewoon even goed te passen. In het ergste geval weer een Samshield en dan maar zonder MIPS.[/quote]

Ik heb voor de zekerheid L en XL liners voor ovaal en rond er bijbesteld. Hoop dat ie dan past[/quote]

Waar heb jij de cap besteld?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 13:39

Ik ben vandaag even een winkel ingelopen. Heb een paar caps van Harry's Horse en BR gepast. Zitten prima, maar denk wel dat ze wat gaan drukken op het voorhoofd. Kleur die ik wil was overigens niet op voorraad, dus niets gekocht.

Wilde een Kask passen, gewoon om eens te voelen of dat zo anders is... zaten echter nog geen liners in en zag ze ook niet liggen. Zag ook zo snel geen medewerker en omdat ik niks ging kopen voelde het ook rottig om hulp te vragen :') dus nu nog steeds geen idee of dat drukken op het hoofd een signaal is voor rond of ovaal hoofd en wat voor cap ik dus eigenlijk moet zoeken... Eigenlijk precies niks wijzer dus :+

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 13:58

[/quote]
Ik heb voor de zekerheid L en XL liners voor ovaal en rond er bijbesteld. Hoop dat ie dan past[/quote]

Waar heb jij de cap besteld?[/quote]

Bij Agradi

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:13

Komt’ie:
Mijn Samshield Miss Shield Shadow Glossy black met shimmer frontal band. Aldus de rekening :+
Afbeelding

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 20:54

Chique :)

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 07:08

Ik heb de OneK met mips besteld bij Hypostore. Met de ronde en ovale liner. Ik ben benieuwd.