[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 23:21

Hoi, nog een nieuweling hier ;)
Mijn naam is Joss en heb sinds 3 jaar een paint x criollo. Hij heet Dexter, is net 4 jaar geworden en wordt nu zadelmak gemaakt. Hij heeft een apart kleurtje (waarschijnlijk grullo tobiano splash) en zal volgend jaar ingereden worden, voor nu veel grondwerk waar hij onwijs veel plezier in heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JJ4 op 13-08-24 23:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Gerliev

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 23:23

Welkom Joss!!! Knap paard heb je!

Wij hebben lekker gezwommen vandaag
Afbeelding
Afbeelding

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 23:25

Heerlijk! Daar was het ook echt weer voor!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 07:45

Dat paard is zo knap! <3

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 08:29

Wat een knapperd <3

En indd heerlijk zwemmen dat ik toch op en top genieten :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:16

Wat een knapperd heb je Jos :D

Heerlijk Gerliev. Wat heerlijk braaf is de pony.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:32

Jeetje wat is die knap ! En wat heerlijk dat zwemmen <3

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:53

Dank je wel allemaal! :o

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:15

JJ4: wat een vreselijk knap paard zeg <3

Gerliev: heerlijk om zo te kunnen genieten!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:06

Mooi paard JJ4, mooi getekend ook :j

En heerlijk, zwemmen met je paard. Ik wilde dat we hier a) een plas hadden waar dat mocht en b) dat ik paarden had zonder watervrees :+

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:51

Ibbel schreef:

En heerlijk, zwemmen met je paard. Ik wilde dat we hier a) een plas hadden waar dat mocht en b) dat ik paarden had zonder watervrees :+

Hier dus wel een leuke zwemplek voor het paard, maar mijn paard denkt dat er in het water alligators leven. + het monster van lochness:')

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:56

Ibbel schreef:

Ik wilde preciés hetzelfde schrijven. De mijne gaat nog niet door een regenplas ;( .
Gerliev, dat ziet er heerlijk uit, en wat is het een schattige pony.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 06:23

xDenies schreef:
En meelezers, waarom kletsen jullie niet lekker mee? :P Hoe meer mensen, hoe meer vreugde! *\o/* *\o/*

Ik zal mij dan nog eens voorstellen en kijken of ik het een beetje bij kan houden.

Allereerst zag ik een knappe grullo bonte en skeeto nakomelingen. :j

Lindsey , woon bij drenthe over de grens met de paardjes.
Momenteel lopen er 6 knapperds bij ons aan huis , De paardenhobby heb ik samen met mijn moeder.
Het zijn 5 paints en 1 bonte engelse import wat van alles en nog wat in zit waarschijnlijk.

Momenteel zijn het er nog 6 maar in oktober 5 . Dat komt omdat ik dit jaar twee veulens heb en er 1 in oktober naar een nieuw baasje gaat verhuizen.

Ik fok hobbymatig , allround paint horses. Volgend jaar verwacht ik wederom 2 veulentjes :j <3
Verder vind ik het heerlijk om mee te doen met eens een koeienclinic , extreme trail clinic , en veel de bossen in. Af en toe hier en daar een onderling wedstrijdje. Mijn rijpaard is wat sensibel , dus die vind het allemaal wat spannend.
IK rijd voornamelijk pleasure en horsemanship naast het rondhobbelen in de bossen.

Oudste is indian , aantal kennen haar wellicht. Ze heeft in het verleden op de mill ranch gestaan en nu een jaar of 10 bij ons.

Dit is ze samen met haar dochter lootah , welke ook blijft.
Afbeelding

Dan hebben we Skylar dat is mijn rijpaard en indian haar eerste veulen uit 2018.

Afbeelding

Hailey is bij ons gekomen vanuit België.

Afbeelding

Die heeft Sookie bij de voet welke in oktober gaat verhuizen

Afbeelding

Merries met veulens samen
Afbeelding

En dan hebben we nog Nash de Engelse waar ik momenteel even heen foto van op de telefoon heb. Dus die komt later.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 07:07

Indian ken ik nog wel ja! <3

Mooie kudde heb je!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:05

Wat een leuke verzameling heb je zeg! Volgens mij ben jij toen ook bij Holly komen kijken toen ze te koop stond of heb ik het verkeerd?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 11:13

Ja het is inderdaad een verzameling bij elkaar, geluk dat het kan natuurlijk. En dat klopt wij zijn toen wel bij holly geweest inderdaad.

Ondertussen een foto van Nash. Welke nog wel bont is met een witte vlek over de schoft en een vlek op haar kont.

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 11:32

Ik ga later bij lezen en op jullie reageren. Maar ik ben echt helemaal naar de kl*te haha. Ik wil toch graag even ons geweldige avontuur van gister delen. Dus ik kopieer even de tekst en plak het filmpje en ik ben weer even afwezig. Maar ik kan dit niet voor me houden haha.

SNEAK-PEEK // Gister was het eindelijk zover! We hebben er maanden naar uitgekeken maar eindelijk was het 14 augustus, de dag dat we onze strandrit in Wassenaar zouden rijden Het was nog best spannend met het weer, maar vol goede moed vetrokken we met 4 paarden sterk uit Bergen op Zoom. In Wassenaar sloten twee oude stalgenootjes ook nog aan en natuurlijk de dames die ons zouden begeleiden tijdens de rit in deze nieuwe omgeving

Het was een ontzettend mooie rit door een prachtige omgeving. Met 8 paarden trek je wel wat bekijks, maar het was rustig en we hebben genoten. Op het strand aangekomen hing de drone al klaar om onze toffe momenten vast te leggen én natuurlijk zat fotograaf Yessica ook in de start houding. Daar gingen we in volle galop over het strand

Dit was ons derde keer strand en voor het eerst konden we echt de zee in! De golven bleven spannend (logisch!) maar wat deed ze het goed. Ze had het zó naar haar zin! Mijn leenzadel en cap werkte niet helemaal soepel mee, maar ach. Het heeft de pret niet bedorven (alleen wat momenten zonder cap, sorry )

Om het strand af te komen moesten we een duin op galloperen, oortjes erop - big smile en gas! We hebben met volle teugen genoten, waren later thuis dan gepland maar ach... nu beide bijkomen.

<Knip vanwege privacy>

OP NAAR VOLGEND JAAR

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 11:38

Supertof joh! :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 12:44

Super gaaf !

En wat een mooie kudde zag ik voorbij komen <3

Hier gaat joker steeds beter lopen weer. Hechting kon ik er gelukkig zelf uit peuteren. Hij krijgt nog ff 2 weken rust en daarna weer rustig oppakken.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:37

Mooie kudde, Toushi. Koper van Sookie krijgt een knap paard. (Godzijdank fok ik niet, ik zou met een onhoudbaar grote kudde overblijven omdat ik er geeneen zou weg kunnen doen ;( :+ .)

Dat ziet er geweldig uit, xDenies, ben ook altijd hieperdepieper na een strandrit!

Goed nieuws over Joker, fijn!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:33

Maureen, wat een rijkdom en win win voor jou en de eigenaresse. Dat moet haast wel als een eigen paard voelen. De klik met een eigenaar is vaak nog belangrijker dan met het paard. Ik kan een veulen je natuurlijk aanraden, het is echt zo leuk als dat ik dacht :J

Sheel, dat is een beste stop!

Iedereen alvast veel plezier met de koeienclinic. Heel gaaf.

Mondy, dat zijn goede berichten betreft Joker en zijn herstel. Altijd fijn als dat weer mee zit!

Gerliev, ging de hulp voor je paint vandaag goed? En wat is jullie shet zijn gewicht in goud waard <3

Toushi, wat een prachtkudde en zalig om het aan huis te hebben.

Em, wat leuk een alpenquarter :D

Mooie man is Dexter Joss!

Wat een mooie dag hadden jullie ervoor Denies, prachtige beelden. Daar kan je lang op teren vaak. Zo een klucht op galopperen wordt hier niet gewaardeerd door voetgangers en de boswachter. Mazzel dat je ze niet bent tegengekomen.

Ik zag het gisteren pas laat, maar Whizper staat in uitgelicht. Hoe leuk!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 20:29

_Carien schreef:
Wat een mooie dag hadden jullie ervoor Denies, prachtige beelden. Daar kan je lang op teren vaak. Zo een klucht op galopperen wordt hier niet gewaardeerd door voetgangers en de boswachter. Mazzel dat je ze niet bent tegengekomen.

Er stonden meerdere mensen om de boel veilig te houden. Vanuit organisatie wordt dit altijd gedaan en ze rijd hier regelmatig. In stap is veel te zwaar. Komen ook op een ruiterpad uit bovenaan. Dus hier zal dat dan wel meevallen ;)
Inderdaad, was een hele mooie dag!

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:48

Na twee weken vakantie even warm stappen ernaast en hup erop lijkt zo gewoon maar dat kon bij m’n vorige Paint niet gaat andere wereld voor me open brave Johnny met z’n nieuwe boots staat hem goed vind ikzelf hihi <3

Even wat draf en stuur dingetjes gedaan topper die sjonnie daarna lekker slobberen jam
Afbeelding

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 23:16

Wat een ontzettend leuk topic! Ik doe graag mee, zal me even voorstellen :=

Ik ben Jolien, 30 jaar en heb een geweldige(vind ik := ) lieve merrie van 8 nu,
Pleuntje is een kruising Tinker x Haflinger, we hebben samen 1x per maand les en verder rijden we voornamelijk veel buiten

Afbeelding

Afbeelding

Van de week was Robin Hessing bij ons, van Hessing Saddle Fitting, werkt nauw samen met Arthur O:) ik had namelijk het idee dat mijn oude zadel voor bij de schoft te klein was, en dat klopte dus ook.. waardoor het zadel dus naar achteren kwam te liggen en achter ook drukte :')
Nu een nieuw zadel rijker, ken heel het merk niet, Alabama, maar schijnt het broertje te zijn van de Continetal.. maar het, hij past en zit lekker voor mij B-)

Ik heb er al een rit van 1,5 mee gemaakt, dus uitermate is het zadel goed getest :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 07:37

@Toushie knappe kudde heb je zeg!! :))
@Denies Gaaf zo een strand rit met zo een groepje!
@Sheeltje ik vind John zo leuk! Knap ding is hij!!!
@Jolien welkom! Mooi paard en mooi zadel! :))

@Carien dankje! De shet is echt oprecht super super braaf! En bedankt voor het vragen, hulp ging gister avond goed, alleen stap werk gedaan, voorwaarts en ho. Zaterdagmiddag komt ze weer! :)) even doorpakken nu!