[WN] wie zijn uitsluitend of meestal op wn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:33

Sugarmiss"]
[quote="Yessy schreef:
ik snap er nu helemaal niets meer van...het topic gaat over mensen die alleen maar hier komen, ik geef aan dat dat bij mij niet het geval is, terwijl ik hier oorspronkelijk wel voor WN kwam... en een slotje heb ik nog niet kunnen vinden? of bedoel je die op die andere 2?

Je kunt dus zelf zien wie er veel op WN komen, als die er dan hier een motivatie bijgeven prima.
Dat slotje snap ik ook niet zo, maar dat zal idd op andere items duiden.
Bokt is meer dan alleen WN en WN'ers missen gewoon een hoop door alleen hier te komen, maar het blijft hun eigen keus.
[/quote]

Beste Sugarmiss, denk je nou echt dat ik zoveel mis doordat ik alleen wn lees, dat denk je toch zeker zelf niet he. Het laatste deel ik met je, het blijft mijn eigen keuze. Gelukkig wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:36

Blaze"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Bokt is meer dan alleen WN en WN'ers missen gewoon een hoop door alleen hier te komen, maar het blijft hun eigen keus.

Wie ben jij om te bepalen of ik iets mis?????

Denk je werkelijk dat ik de Marsjes en de Cinnepinnen op een of andere manier mis Cool
[/quote]
Interpreteren is altijd al een sterk punt van je geweest. Haha!
Wat zal je dan kort geleden geschrokken zijn van een bepaald item op WN Cool
Misschien is gewoon selektief lezen een optie Schijnheilig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:38

GoedVetMan schreef:
Beste Sugarmiss, denk je nou echt dat ik zoveel mis doordat ik alleen wn lees, ...

Iets wat je niet leest kun je niet missen ook Cool

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:42

Volgens mij spreken sommige mensen zichzelf nu tegen....

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:42

Sugarmiss schreef:
Wat zal je dan kort geleden geschrokken zijn van een bepaald item op WN Cool
Misschien is gewoon selektief lezen een optie Schijnheilig

Hmm geen enkel idee waar je het over hebt(ben wel nieuwsgierig,maarja denk niet dat je me gaat vertellen waar je het over hebt Cool )

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:45

als je iets niet doet mis je het automatisch, dat betekent niet dat je meteen een probleem hebt, soms is het alleen maar fijn...maar missen doe je het Haha!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:46

Sugarmiss"]
[quote="GoedVetMan schreef:
Beste Sugarmiss, denk je nou echt dat ik zoveel mis doordat ik alleen wn lees, ...

Iets wat je niet leest kun je niet missen ook Cool
[/quote]

Misschien is er meer dan bokt alleen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:57

Dat is er zeker, maar we hadden het nu over iets missen op Bokt. Haha!

Smokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:59

Begrijp niet echt wat nou zo moeilijk is. Paarden met een besmettelijke ziekte, zijn zieke paarden. Voorkomen is beter dan genezen. Maar misschien dat er gedacht wordt dat western bereden paarden dus niet aangestoken kunnen worden en dat het daarom niet de moeite waard is te vermelden?
Bovendien kan een beetje medeleven zijdens de westernwereld met anders bereden paarden en in dit geval met politie paarden ook geen kwaad. Uit eerdere topics weet ik wel dat deze politiemensen ook wel eens meelezen op WN.

Dan het volgende op F&A zwengelt Bart wel een discussie aan, waar men, ondertussen 14 of zijn het er al 15 of meer pagina's, bezig is elkaar bijna af te maken. Als hier iemand iets in het verkeerde keelgat krijgt, wat nu echt niet nodig is, wordt er met slotjes gesmeten. Kan men misschien niet aannemen dat e.a. goed bedoeld is. Gewoon even de lange tenen intrekken, het geschreven woord komt vaak anders over als het gesproken woord. Het gaat er dan inderdaad op lijken dat de bokt regeltjes selektief toegepast worden en ik denk dus niet dat dát nu juist niet de bedoeling is.
Ik kom dus ook bijna nooit op de het voorpagina nieuws en vind het prima als op WN ook eens naar zulk soort zaken wordt verwezen of zelfs aangekaart.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:01

Sugarmiss schreef:

Ach ja misschien kijk ik wel teveel om mij heen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:09

Smokey schreef:
Ik kom dus ook bijna nooit op de het voorpagina nieuws en vind het prima als op WN ook eens naar zulk soort zaken wordt verwezen of zelfs aangekaart.

maar dan is het wel zo eerlijk om dat ook te doen op bijv F&A, je hebt ook mensen die bijna alleen daar komen en daardoor andere topics niet meepikken... hierbij heb ik echt zoiets van dat is 100% je eigen probleem dat je die topics niet leest, maar op andere fora mag het niet (toch???), en WN is nou niet echt specialer (in mijn opzicht dan...)

Smokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:34

Yessy"]
[quote="Smokey schreef:

maar dan is het wel zo eerlijk om dat ook te doen op bijv F&A, je hebt ook mensen die bijna alleen daar komen en daardoor andere topics niet meepikken... hierbij heb ik echt zoiets van dat is 100% je eigen probleem dat je die topics niet leest, maar op andere fora mag het niet (toch???), en WN is nou niet echt specialer (in mijn opzicht dan...)
[/quote]

Specialer? Nou nee, lijkt mij niet, hoewel sommige dat wel mogen denken. Maar dat is op de andere fora ook het geval.

Het gaat volgens mij ook niet om ALLE zaken van voorpagina nieuws, maar om besmettelijke paardenziektes, en die gaan iedereen aan die met paarden te doen heeft, van welk ras en op welke manier dan ook.

Misschien een idee om op bokt in navolging van de site "meldpunt droes" ook zo iets op te starten, maar dan wel beter uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:56

Smokey, volgens mij heeft dit forum helemaal niet te maken met geen medelijden hebben voor die paarden en politiemensen die ze altijd hebben bereden...t is natuurlijk verschrikkelijk, dat vindt iedereen Verdrietig Ach gut . Bovendien kun je meer aan t begin van dit topic lezen, dat de mensen hier t juist belangrijk vinden dit onderwerp ook hier aan te zwengelen ivm evt. aansteken van de paarden van de mensen hier... Tong uitsteken .
Het grootste deel van dit forum is een discussie over slotjes plaatsen...hoe (on)zinnig het ook is... Clown en over het dubbelplaatsen van items...

Een verwijzing naar een topic over bijv. de ziekte waar de politie momenteel mee te kampen heeft, kan volgens mij absoluut geen kwaad, dat dus om te voorkomen ipv te genezen OK dan! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:00

En wat betreft het meeleven...misschien kunnen we ergens op bokt een forum openen om de betreffende politiemensen een hart onder de riem te steken . Is maar een ideetje, ik weet niet of het volgens de regels mag...(Sugarmiss???)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:35

Skippy1: goed idee OK dan!
Druk eens op de TeM-knop om het bij het team onder de aandacht te brengen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:43

Smokey schreef:

Ik heb een deel van mijn uitgebreide toelichting al geschreven in het topic
"stal dicht".

Maar ik denk smokey dat je hier de vinger inderdaad op de zere plek legt. Verwijzen is het woord. Dat is ook netjes gedaan. Met het verzoek om daar ook te reageren.

De melding dodelijke variant van Rhino is voor iedere paardeneigenaar reden om te schrikken en beperkt zich niet tot westernruiters. Ook de vragen omtrent de ziekte Rhino zijn universeel en van alle disciplines. Western speelt daarin niet zozeer een grote rol, alswel de gezondheid van paarden in het algemeen.

Ook de dressuurgereden paard of een trekpaard kan Rhino krijgen. Ook dressuurruiters hebben hun paarden rondom Amsterdam gestald.

Daarom dus die link. Omdat het niet typisch western is. Dat is boktbeleid en daar sta ik ook achter. Immers als je op alle topics een rhino-item gaat openen (en dat gebeurt dan) dan krijg je een onafgebroken stroom dubbelposts over dit onderwerp. En mensen die op alle topics hetzelfde neerzetten (bijvoorbeeld informatie over de ziekte). En dat kan de bedoeling niet zijn op een algemeen paardenforum als Bokt.

Daarnaast is het niet zo dat je nu helemaal naar Timboektoe verwezen wordt. De verwijzing is 1 klikje weg. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn?

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:08

Anya schreef:
Uit: [WN] Besmettelijke ziekte met dodelijke afloop.
Na overleg met het boktteam zet ik toch een slotje op dit topic en wederom een verwijzing naar het al bestaande topic.

Het argument dat niemand op VN kijkt, geldt voor heel veel mensen op bokt. Niet alleen voor western. Het gevolg is dan een dubbelpost op verschillende forums en dat is niet de bedoeling.

Bovendien is in dit geval het bericht (en de meningen erover) relevant voor alle bokkers. Dat maakt de reactie van de Westernbokkers ook relevant voor alle bokkers.

Sorry, ik wil niet vervelend of tegendraads doen, maar ik las het dus pas echt voor het eerst op WN, terwijl ik altijd met de voorpagina begin. De reden waarom ik het pas op WN las, was dat de titel van het artikel over de dood van het politiepaard niet bepaald de lading dekte. Als ik 'Politie te paard mist paard' lees, dan doet dat mij er absoluut niet aan denken dat het om een voor alle paardenliefhebbers en -houders een belangrijk bericht zou kunnen zijn, maar misschien komt dat omdat ik journalist ben en gefixeerd ben op de 'kop' van een artikel (die de lading hoort te dekken)

Slotjes op dubbele topics doen begrijp ik, maar ik zou dan alleen willen pleiten voor een -en misschien vinden jullie dit te overdreven- soort van waarschuwing boven het artikel op de voorpagina in bijvoorbeeld een andere kleur, zodat mensen weten dat dat bewuste topic erg belangrijk is.

Ik denk namelijk dat het ontzettend belangrijk is dat mensen weten dat deze onverklaarbare, maar gevaarlijke, ziekte momenteel heerst bij de politie in Amsterdam en dat mensen daar ook rekening mee kunnen houden. Door alle topics op bokt zie ik vaak door de bomen het bos niet meer en schakel ik meteen over naar WN en mis daardoor deze belangrijke berichten.

Bovendien denk ik dat een WN topic over dit niet bepaald onbelangrijke onderwerp geen overbodige luxe zou zijn. Voor dit soort gevallen, gevaarlijke ziektes, zou toch eigenlijk een uitzondering gemaakt moeten worden. Ik wil namelijk op den duur graag weten op welke westernmaneges ze welke maatregelen hebben getroffen en hoe de zaken er voor staan en als ik daarvoor een compleet topic van meer dan tien pagina's door moet gaan spitten, waar ook allerlei andere stallen in genoemd staan (springstallen, dressuurstallen e.d... en dat zíjn er veel!) dan, dan zinkt de moed me eerlijk gezegd meteen al een beetje in mijn schoenen, hoe belangrijk ik de ziekte ook vind.

We moeten toch ervoor zorgen dat er geen epidemie uitbreekt of wat dan ook? Het gaat, sorry voor de Penny-opmerking, wel om de gezondheid van onze paarden en bovendien andermans paarden...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:11

Gera zie
[WN] Manege dicht

met het verzoek om alleen te melden waar maneges dicht gaan of evenementen niet doorgaan. De discussie over Rhino hoort thuis op medisch.

Je voorstel om de titel van het topic op voorpaginanieuws te veranderen gooi ik in de groep Lachen

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:17

Anya schreef:
Je voorstel om de titel van het topic op voorpaginanieuws te veranderen gooi ik in de groep Lachen

Super! Misschien is het een idee om bovenaan de voorpagina, onder de verjaardagen of misschien er nog wel boven een klein plaatsje te maken waar enkel een link komt te staan wanneer het een waarschuwing betreft, dus bijvoorbeeld in dit geval. Gewoon om mensen alerter te maken en het nieuws meer in het oog te laten springen. Want je moet er nu maar net toevallig iets over lezen, de titel op de voorpagina zou voor mij ook kunnen betekenen dat een agent van zijn paard is gevallen in hartje Amsterdam en ze nu naar een paard zoeken... Scheve mond

Smokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:24

Anya schreef:

Daarnaast is het niet zo dat je nu helemaal naar Timboektoe verwezen wordt. De verwijzing is 1 klikje weg. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn?

Haha! Haha! Geloof het of niet, ik was al in Timboektoe, was er erg heet en stoffig!

Voor de rest heb je wel ergens gelijk. Een goed duidelijk verwijs zou voldoende moeten zijn om even verder te klikken.

En ja, het is typisch paard en nee het gaat zeker niet om medelijden. De opmerking over medeleven was alleen maar terzijde opgemerkt en off topic meegenomen.

Had ook al geschreven dat het geschreven woord dikwijls anders overkomt dan het gesproken woord. De bedoeling is meestal goed, de wijze van uitdrukking zodanig dat het niet als goede bedoeling geïntepreteerd kan worden, m.a.w. verkeerd opgevat kan worden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:07

gera"]
[quote="Anya schreef:

Super! Misschien is het een idee om bovenaan de voorpagina, onder de verjaardagen of misschien er nog wel boven een klein plaatsje te maken waar enkel een link komt te staan wanneer het een waarschuwing betreft, dus bijvoorbeeld in dit geval. Gewoon om mensen alerter te maken en het nieuws meer in het oog te laten springen. Want je moet er nu maar net toevallig iets over lezen, de titel op de voorpagina zou voor mij ook kunnen betekenen dat een agent van zijn paard is gevallen in hartje Amsterdam en ze nu naar een paard zoeken... Scheve mond
[/quote]

Gera de titel is veranderd Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:43

GoedVetMan"]
[quote="Sugarmiss schreef:

[/quote]
Soms is het een kunst om je horizon te beperken.

Zoals het gezegde gaat: I used to know knothing about everything. Now I now everything about nothing.

Het is maar waar je voor kiest. Haha!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:53

Cassidy"]
[quote="GoedVetMan"][quote="Sugarmiss schreef:

[/quote]
Soms is het een kunst om je horizon te beperken.

Zoals het gezegde gaat: I used to know knothing about everything. Now I now everything about nothing.

Het is maar waar je voor kiest. Haha!
[/quote]
Of van Socrates: The only thing I know, is that I don't know anything Cool

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 06:31

Ik reageer wel wat laat maar ik zit bij Bokt altijd eerst de western topics te lezen maar reageer niet zoveel, daarna ga ik andere pagina's bekijken zoals VMR, RP,PP en algemeen en als ik dan nog tijd heb bekijk ik de andere pagina's ook. Dus ik gebruik Bokt bijna optimaal. Het is wel verslavend want als ik een dag niet heb gekeken dan kan ik niet afwachten wat er nu weer op zal staan.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:10

Ik kijk meestal wel eerst op WN, nadat ik de voor pagina heb gezien, staat bij mij ook met voor pagina in de favorieten. Daarna ga ik standaard naar FA waar ik vooral meelees, verder kijk ik ook op andere fora wanneer ik tijd en zin heb, maar ben beslist niet alleen op WN te vinden, al post ik daar wel het meeste.