Wedstrijden 2017

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Re: Wedstrijden 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:28

Hier zit ik zelf ook een beetje met dezelfde twijfel Joyce!

Leuk trouwens dat je ook dichtbij zit :)
Wij (mijn moeder en ik) gaan sowieso met z'n 2en starten, maar je kan altijd mee.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:00

Mij leek wateren ook heel erg mooi! Maar is voor mij helaas wat te ver rijden (2 uur en een kwartier..).
Waarschijnlijk gewoon in Breda starten maar als het kan wil ik in Leersum starten, die is ongeveer 1.5 maand eerder :)
Alleen even kijken of er dan iemand mee wil rijden aangezien dit dan de eerste wordt en ook nog eens een stukje rijden :o
Buurmeisje heeft al een KNHS lidmaatschap alleen pony is 23.. :) KNHS lidmaatschap is genoeg toch voor impuls?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:53

Ja klopt knhs lid is alleen impuls. Ik zit er over na te denken om ook nog bij Epe te gaan kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:57

Ik ben nog lid van KNHS met startpas die ook gewoon doorloopt ivm sprintwedstrijden dus erg fijn dat je dan gewoon een impuls mag starten zonder gelijk lid te worden :j

Is er toevallig ook een topic of iets dergelijks waar mesen zich als groom "aanbieden"? Zou erg graag de eerste keer een ervaren endurance ruiter meehebben :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:55

Kayleigh327 schreef:
Mij leek wateren ook heel erg mooi! Maar is voor mij helaas wat te ver rijden (2 uur en een kwartier..).
Waarschijnlijk gewoon in Breda starten maar als het kan wil ik in Leersum starten, die is ongeveer 1.5 maand eerder :)
Alleen even kijken of er dan iemand mee wil rijden aangezien dit dan de eerste wordt en ook nog eens een stukje rijden :o
Buurmeisje heeft al een KNHS lidmaatschap alleen pony is 23.. :) KNHS lidmaatschap is genoeg toch voor impuls?

Bedenk wel even dat Leersum veel heuvels heeft en nogal wat steenslag. Als mijn eerste endurance zou ik niet Leersum kiezen (ik rij daar veel, paard staat aan de Utrechtse Heuvelrug en vindt die steentjes echt niet tof), eerder Kootwijkerbroek.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:19

Hilary schreef:
Kayleigh327 schreef:

Bedenk wel even dat Leersum veel heuvels heeft en nogal wat steenslag. Als mijn eerste endurance zou ik niet Leersum kiezen (ik rij daar veel, paard staat aan de Utrechtse Heuvelrug en vindt die steentjes echt niet tof), eerder Kootwijkerbroek.

Ah oke bedankt voor de tip!!
Misschien als eerste dan niet zo handig. Heuvels zijn geen probleem alleen steentjes is ze inderdaad niet echt gewend en vind dit ook helemaal niet tof.
Misschien dan Kootwijkerbroek nog overwegen. Is wel 1 uur en 20 minuten rijden ipv 1 uur, maar kan ik over nadenken.
Is die fijn te rijden?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:22

Vlakker dan Leersum als in: gewoon plat en geen steentjes maar bos-/zandpaadjes.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:36

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:10

Een wedstrijd in Zeewolde? die had ik nu niet aan zien komen. thuiswedstrijd helaas net mijn startkaaart opgezegd.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:09

volgend jaar ben ik er ook bij.

Heb besloten gelijk voor een startkaart te gaan. Zat eerst nog te twijfelen om de eerste impuls te doen, maar besloten toch gelijk voor de startkaart te gaan.
Wordt voor beiden ons eerste seizoen, dus we starten 5 verdeeld over het hele seizoen.
planning voor nu is in elk geval:
1 april Epe korte klasse 1
21 mei Wateren korte klasse 1
24 juni Ruinen korte klasse 1
30 sept Grolloo daar wil ik proberen voor de lange klasse 1 te gaan en anders wordt het nog een korte klasse
en dan de laatste 15 okt Buinen lange klasse 1

Vond dat wel een mooie kalender voor ons zo voor een eerste jaar

kriebelde nog wel even om de tweede Epe er ook bij op te zetten, maar die is zo kort na Buinen dat ik die toch maar niet in de planning heb gezet.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 06:34

Grolloo zou ik zeker voor lang gaan! Korte 1 is daar niet zo'n fijn rondje, ik had iig super spijt daar van afgelopen jaar!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 08:01

Nou Cynm ik kom je op heel veel wedstrijden tegen. Ik ga ook alles kort starten en mijn laatste Grolloo wss de lange, maar ligt aan Enya.

Mijn is
Ommen
Wateren
Ruinen
Grolloo
Epe ( maar misschien doe ik al 1 april mee ipv Ommen, maar dat weet ik nog niet)

Heb jij alles al aangevraagd of nog niet?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:08

Faya__ schreef:
Grolloo zou ik zeker voor lang gaan! Korte 1 is daar niet zo'n fijn rondje, ik had iig super spijt daar van afgelopen jaar!

goede tip; dan wordt dat zeker de lange klasse

Leuk Joyce idd bijna allemaal dezelfde wedstrijden :D Komen we elkaar vast wel tegen :D

Heb nog niks aangevraagd nog; doe ik direct na de feestdagen in jan; staat als eerste op de agenda om dan alles te regelen; lidmaatschap EV, startkaart, vaccinaties op orde; ben ik mooi ruim op tijd daarmee klaar voor Epe.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:26

Ja indd dat was ook mijn bedoeling om na de feestdagen aan te vragen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:33

Hier gaan we toch wel echt eerst impuls starten.
We doen het in eerste instantie voor het plezier dus de winstpunten zijn nog niet zo belangrijk.
Eerst maar eens zien of we de paarden een beetje op conditie kunnen krijgen, ik ben nog op het wachten op een goed zadel.

Dan is ons doel om als eerste wateren te starten :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:37

Wij gaan er dit jaar ook voor! Na de enorme pech in 2016 waardoor we niet konden startten.

Op de planning staan:
16-4 Leersum 25km (11km van stal af)
17-6 Renkum 32km (34km van stal af)
29-7 Leersum 33km (11km van stal af)
19-8 Kootwijkerbroek 32km (28km van stal af)
9-9 Otterlo 30km (32km van stal af)

We zitten echter met de handicap dat ik geen vast vervoer heb en we dus onder het zadel van en naar wedstrijden rijden. In de meeste gevallen zal ik er dus een heel weekend van maken.

Weten jullie voor deze wedstrijden wat de overnachtingsmogelijkheden zijn voor Nilay en mij? Ik weet dat we in Leersum waarschijnlijk wel een paddock uit kunnen zetten en een tentje op kunnen zetten en dat er misschien ook wel een stal te regelen is.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:24

Fijne wedstrijden lekker dichtbij! Alleen jammer dat je geen vervoer hebt, dan is het toch een stuk verder weg. Leersum in april is dit jaar geen tweedaagse, dus daar komen minder mensen overnachten dan andere jaren, weet ook niet of een prikweitje dan kan, maar een stal huren kan daar sowieso :j (Mocht buiten daar niet mogelijk zijn en dat is wel wat je wil, weet ik ook nog wel een ander plekje op 2 km van de startlocatie). De andere wedstrijden worden ook georganiseerd vanuit een pensionstal, dus denk dat overnachten op locatie wel mogelijk is, en anders in de omgeving sowieso! Worden dan wel behoorlijke afstanden in een weekend!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:09

Ik ben ook wel heel blij met zo veel wedstrijden in de buurt. Nilay staat dan ook wel heerlijk centraal in Leusden. We hebben gelukkig eerder zulke afstanden afgelegd. Onze alleereerste kennismaking met endurance jaren geleden was ook op 10km afstand van stal en een 30km wedstrijd. Dat hebben we toen op 1 dag gedaan. Ging prima. Maar dat ben ik nu niet van plan. En de heen en terugweg hoeven uiteraard niet op wedstrijdtempo. :) Ik denk dat ik voor de eerste wedstrijd in Leersum maar een stal ga regelen.

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:42

De planning lag klaar, maar enige spanning bij de jongeman gaat de boel wat vertragen.. Paar stapjes terug om goed op te kunnen bouwen en straks vol vertrouwen spanningsvrij rond te kunnen rijden...

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:48

AlaskaTorrie schreef:
De planning lag klaar, maar enige spanning bij de jongeman gaat de boel wat vertragen.. Paar stapjes terug om goed op te kunnen bouwen en straks vol vertrouwen spanningsvrij rond te kunnen rijden...

Ik moet nog beginnen aan een planning, heb er nog niet echt over nagedacht. Wat voor planning heb jij ongeveer?
Maar heb ook al een week niet kunnen rijden, zadel ligt bij zadelmaker. Ze is echt enorm gegroeid de afgelopen maanden waardoor het zadel echt veeeel te smal was geworden. Hopelijk is ze nu wel ongeveer uitgegroeid, ze wordt in maart 6 jaar.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:15

Ik heb ook een planning voor dit jaar. Ik ga Epe, dfw, Leersum, otterloo en grolloo rijden. Welke klasse is nog even afwachten hoe onze trainingen gaan verlopen de komende tijd :o
Ik heb besloten om het een beetje rustiger aan te doen dan vorig jaar.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:50

Ik heb mijn planning en schema's ook klaar... nu afwachten hoeveel ik om moet gaan gooien door allerlei tegenslagen :'). We beginnen met Ermelo, even afwachten hoe het de aankomende weken gaat of het 40 of 60 wordt.

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:09

Mijn planning was Ysselsteyn/Ermelo/Breda/Zuid-Limburg/Montferland.. en dan heb ik nog wat misschientjes op m'n lijstje...maar Ysselsteyn gaat nu sowieso te vroeg zijn voor hem. Dus even afwachten..

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:14

Inschrijvingen zijn geopend... seizoen kan bijna weer beginnen *\o/* .

Hoe gaan de planningen?

Hier staat (hopelijk) de 60 van Ermelo als eerste op de kalender... Daarna had ik heel handig Leersum tegelijk met een belangrijk feestje gepland :'), dus dat wordt nog even zoeken naar een alternatief... misschien Ommen.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:05

Ik was van plan de start te maken in Renesse, maar mijn vrachtwagen is gesneuveld waardoor ik afhankelijk ben geworden van vervoer, paard staat te stuiteren van de energie en ik zit in een extreem drukke periode waardoor er van trainen nog niet veel terecht is gekomen. Geen zin om over het strand met een bokkend paard door de lucht te vliegen, dus ik stel ons seizoen uit tot 1 april Epe. Thuiswedstrijd, klasse 2 kort. :) Super veel zin in.