[WN] Kopen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:58

alvast gefeliciteerd! super leuk :D ookal ben je wat onzeker, laat dat je niet ontmoedigen. immers heb je je instrucrice nog!

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:11

Ik heb de laatste keer 4 weken moeten wachten op animal genetics. Dat lag niet aan hun, maar post nl was niet zo snel. Zodra het bij hun binnen is heb je met 3 dagen uitslag. Wil je snel moet je bij post nl de snelle manier doen, maar die kost 64 euro......en dan nog 95 dollar voor de 5 panel test. Losse onderdelen kosten 35, kun je dus ook alleen voor pssm en hypp gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:15

Spannend!
Veel geluk morgen :)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:31

Wat spannend! Veel succes morgen! Ik vind het een erg leuk paard.
Qua genetische tests zou ik een ruin die al een tijd onder het zadel is niet testen op HERDA of GBED. PSSM1 zeker wel, HYPP voor de zekerheid ook en omdat je maar nooit weet zou ik MH toch ook maar meenemen.
Succes morgen!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:23

Gefeliciteerd ts! Als jij het waard vind, dan is dit zo. Geniet er van!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:32

Wat leuk dat je er voor gaat. Nu hopen dat hij door de keuring heen komt!!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:43

Wat leuk, hopelijk komt hij goed door de keuring...duimen!!

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:55

Ik heb je topic gelezen en volgens mij houdt jij echt van dit paard. Super goed dat je de knoop door hebt gehakt. Enne, met goeie begeleiding komt het vast en zeker helemaal goed! Open je een topic als ie van jou is?!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:59

Super, ik vind hem zo knap! En een goed gevoel is het geld meer dan waard, daar heb je als beginnende ruiter/paardeneigenaar veel meer aan dan aan een prachtige stamboom of sportresultaten.

Ik hoop dat hij glansrijk door de keuring komt en wens je heel veel plezier met hem!
Geniet ervan!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:00

Mac schreef:
Qua genetische tests zou ik een ruin die al een tijd onder het zadel is niet testen op HERDA of GBED. PSSM1 zeker wel, HYPP voor de zekerheid ook en omdat je maar nooit weet zou ik MH toch ook maar meenemen.
Succes morgen!

Genetische defecten bij quarters hoef je alleen op te testen als hij afstamt van de voorvaderen van deze aandoeningen. Op HYPP moet je testen als hij ergens in zijn stamboom Impressive heeft en op PSSM1 als hij ergens afstamt van Poco Bueno.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:05

Pssm1 zou ik ook sowieso testen, niet alleen met die hengst als voorvader maar gewoon bij elke Paint, Quarter of Appaloosa. (Sallandval je quote iemand die zeer veel van pssm1 weet (helaas) en wiens advies betrouwbaarder is dan dat van jou in dezen. ;) )

TS bij mij duurde het testen bij AG hooguit een week, ik kreeg de uitslag via de mail binnen en daarna per brief. Veel succes morgen!

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:41

sallandval schreef:
Mac schreef:
Succes morgen!

Genetische defecten bij quarters hoef je alleen op te testen als hij afstamt van de voorvaderen van deze aandoeningen. Op HYPP moet je testen als hij ergens in zijn stamboom Impressive heeft en op PSSM1 als hij ergens afstamt van Poco Bueno.

PSSM zit in tal van bloedlijnen, is niet terug te brengen tot 1 voorvader, komt ook bij andere rassen voor. Poco Bueno is HERDA, hier niet relevant gezien een ruin, aangezien enkel recessief en het zou zich anders al lang gemanifesteerd hebben bij een 7 jarig paard dat bereden is geweest.

Blomme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 21:14

Bedankt allemaal, voor de tips en het duimen morgen :-)! Ik heb er veel aan gehad en het heeft me zeker geholpen alles op een rijtje te zetten.
Ik ben daarnet naar zijn nieuwe verblijfplaats weest kijken en reeds een optie genomen, gezien er maar 1 plaatsje vrij was. Ben echt heel enthousiast erover, hij komt fulltime op een ruime weide met schuilstal, sociaal contact met andere paarden. Een box huren is mogelijk moest het eens nodig zijn maar hij staat van kleinsaf zomer en winter buiten. Er is een ruime binnenpiste, buitenpiste met massa's materiaal, roundpen en draf/renbaan. De weides sluiten aan op een bos waar gewandeld kan worden. Ik kan amper wachten....
Als morgen alles goed is start ik meteen een topic over ons eerste jaartje dat we nu achter de rug hebben, en dan uiteraard met het verdere verloop. Ik voel me precies smoorverliefd :-)! (Dat wordt een kort nachtje en onproductief dagje morgen).
Om 19u keuring, fingers crossed!

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 05:54

Heel leuk! En de plek waar je heen gaat klinkt heel fijn, net als nog veel begeleiding krijgen. Ik hoop voor je dat de keuring goed uitpakt!
Veel plezier alvast!

Sanny79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 06:06

Goeie keuze. Fijn dat je straks begeleiding krijgt. Jullie komen er wel! Hopelijk verloopt de keuring goed. en kunnen jullie nog jaren genieten!!

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:30

ik hoop voor je dat hij word goedgekeurd en dat je nog lang van hem mag genieten

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:28

Ik ga voor je duimen!!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:11

En t's? :):)

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:25

Ik volg op het laatste moment even mee hihi :P Ben heel erg benieuwd en het is een prachtig paard!

Blomme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 20:30

Onder voorbehoud van panel 5 test is hij van mij :-)! Buigproef vooraan was iets minder maar niks dramatisch en op foto geen afwijkingen! Toch wat over de prijs kunnen praten, en we zijn tot een akkoord kunnen komen!
Pfff voelt precies niet echt... Kan het bijna niet geloven!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:31

Leuk....alvast voorzichtig gefeliciteerd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:32

Ik lees al mee vanaf het begin, maar heb mij niet in de discussie gemengd omdat ik geen kennis heb van Amerikaanse rassen. Bij deze een voorzichtige; Van harte gefeliciteerd :D! Geniet ervan en heel veel plezier met hem!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:33

gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:34

Wauw gefeliciteerd!!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:37

*\%/*
Super :)