[SGW] SGW Ede/Putten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:58

Elke, zo zagen wij eruit vandaag

Afbeelding

_Elke

Re: SGW Ede/Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:05

Hmm nee dan was het een andere martine :) hihi

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:18

@ ciciolatto nee hindernis 7 is niet breed.
Met de pony
Afbeelding
De B paarden cross is echt heel simpel en vriendelijk gebouwd vind ik.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:20

Ik vond m juist op die foto zo breed lijken omdat t n ponytje is haha! Fotos kunnen vertekenen. Volgens mij is de rechterkant ook met de boom tot net bovenop de greppel, of niet?

Ben benieuwd!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:28

Heb het filmpje even geupload voor je.
Kun je zien hoe simpel hij er over gaat.
Aan de voorkant zie je eigenlijk maar amper wat van dat het een trakhener is.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:32

Oh dat ziet er wel goed uit!
Dat is fijn. Ik heb namelijk weer zoiets tussen mn oren zitten.. :Y)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:32

Heeft de bodem veel te lijden onder dit weer? :=

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:06

Ik denk alleen de bodem bij de heuvel af en op. Verder is de bodem altijd top daar, ook al heeft het veel geregend

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:23

Oke dat is fijn :)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:04

Zo... Paard weer gedoucht op stal. Ik weer gedoucht op de bank. Sjonge jonge, we zaten van onder tot boven onder de bagger. Maar het was het waard!

Dressuur 189, niet tevreden over de proef maar punten wel ongeveer wat het waard was. Springen ging top, helaas dacht ik niet dezelfde fout als de meesten te maken door tussen 8 en 9 even goed op het achterbeen te zetten. Helaas daardoor m'n afstand vekllooit dus alsnog een balkje. Ach,ech. En de cross ging perfect! De bodem was echt wel heel slecht geworden met de regen (een paar extra waterhindernissen in de paden waar we overheen sprongen) dus zonder gas te geven heeeerlijk rondgereden. Foutloos en 4 seconde buiten de tijd. Trots op peerd:):):)

Ik hoorde Elke ook al heel blij zijn;) verder herken ik geen bokkers hahaha

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:17

Toppers Mariska!
Echt goed hoor! Leuk om elkaar ff gesproken te hebben!

Paard staat hier ook weer te suffen in de zon. Nou dat was vanmiddag wel anders! Nat tot op de onderbroek hihi maar heel fijn gereden. Alice was er met losrijden dus dat was ideaal. Paard stuiterde de startbox in en uit haha wist precies wat er ging gebeuren! Eerste lus door het bos was wel goed prikken maar na hindernis 6 en 7 ( hoge plus punt) gingen we top!! Afsprong en smalletje deed ze prima. Trakhener ook niet op gekeken.

Daarna werd ik beetje overmoedig en dacht dat ze wel die skyjump deed het bos in. Uuuh toch ff niet haha hele hele stomme fout van mij. Maar daarna weer herpakt en gingen we vrij soepel door. Het water ging gewoon in één keer goed!! *\o/* Eerste water drukte ik goed door en die daarna deed ze zonder twijfel!! Ik ben echt zo ontzettend tevreden, echt heel leuk!! De lijn naar boven is ingezet :D

Succes voor de B'ers vanavond !!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:44

Klinkt super M_Vainqueur en Elke! Gefeliciteerd!

Ook ik ben heel erg tevreden!! Echt met een topgevoel naar huis!

Voor ons was het de eerste keer L en voor de net 5-jarige Fay pas haar vierde cross. Ik vond het best een beetje spannend, maar ze liep zo superfijn rond, echt ruige sprongen en nergens naar kijken, heerlijk gevoel!! Smalletjes hadden we nog nooit gedaan en ik was dus ook heel trots toen ze die na de afsprong gewoon sprong. Trakhener ook geen enkel probleem, enorme sprong er overheen! Water heel simpel, en toen helaas (zoals ik eigenlijk al verwacht had) gestrand op de laatste hindernis, dat smalletje midden in het open veld vlak na de waterbak was nog iets te veel van het goede en toen heb ik na twee stops maar afgegroet. Het mag de pret echter niet drukken en het superfijne gevoel van de rest van de cross overheerst!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 18:57

Fijne resultaten lees ik.
Jammer van je stop op de laatste martinev.

Ik heb vandaag mijn B debuut gereden met m'n 5-jarige puppy.
Springen zat ik zelf te klooien, maar Fame redde me dr mooi uit met n foutloos rondje.
Vervolgens cross in. Ze sprong nog wat twijfelend, daarom bij 7 gewoon alternatief gereden. Ook t water was nog wat spannend, maar alles super foutloos rond. Kwestie van veel km 's maken. Super tevreden voor ons debuut.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:59

Wat goed dat het tot de laatste zo fijn ging Martine! Ondanks dat ze in Ede altijd wel paard vriendelijk bouwen was er genoeg technisch te vinden in de L! En een smalletje moeten ze gewoon leren met vaak doen, zodat ze leren tussen de vlaggetjes te gaan. Jammer dat je dan moet stoppen maar die winstpunten komen vanzelf wel als die het nu al zo fijn doet!!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:55

Ik lees voornamelijk positieve verslagen, super!

Mijn verslagje (even gekopieerd uit een ander topic)

Nou vandaag SGW Ede, had er een hard hoofd in want hij is thuis nog erg aan het puberen. Krijg hem er nu thuis wel door met lange zweep maar met korte zweep lukt dat niet, dus maar heel braaf losgereden en niet teveel eraan gezeten, resulteerde in een springparcour met 2 balkjes, prima.
Daarna de cross. Hij trekt nog al naar andere paarden (misschien verlatingsangst ofzo?) maar goed weg bij de start, t/m 5 super goed, en toen richting zes trok die al naar de springring en op de rem, uiteindelijk door gekregen en vol gas naar de trakhener, ging erg fijn. Toen weer verder, maar voor de overgang naar het andere weiland (ook het stuk waar die weg moest van de andere paarden) weer op de rem en kreeg m niet verder. Uiteindelijk tot het andere veld gekregen en toen maar gewacht op de volgende. Wel genoeg afstand gehouden en ging toen superfijn, op/af sprong, water echt heel fijn. Toen was dat meisje voor mij gefinisht en ging dus rechtsaf en dat zag die van mij, waardoor die voor de laatste wederom naar dat paard trok en niet meer over het huisje wilde. Toen nogmaals gewacht op de volgende en gefinisht.
Erg lastig, want weet niet zo goed hoe ik hem hierdoor moet krijgen. Tik met de zweep oid werkt niet, hij blokkeert gewoon. Denk dat ik maar crossen ga rijden waarbij je niet langs de springring of andere paarden hoeft. Liep bij Markelo tegen hetzelfde probleem aan. Verder wel tevreden over de fijne stukken.

xSari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:13

Ik kan helaas niet, jammer. Maar veel plezier!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:32

De meeste een fijn gevoel hier. Dat is top! Ik ben ook extreem tevreden! Starte in het L. 196 punten met de dressuur, onwijs fijn gesprongen en ook een simpele foutloze cross gereden. 3 keer tot de onderbroek nat geregend, maar dat mag de pret niet drukken!

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:02

Ik twee keer foutloos maar wel 2 tijdfouten door een te snelle rit :o
En dat voor een pony tussen de grote paarden. Er zat niet genoeg hoogte in de sprongen om de snelheid er wat uit te halen, dat vond ik wel lastig.

Fijn dat iedereen zo tevreden is!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:03

Ik vergat de laatste hindernis in het springen :Y)
Wel foutloze cross binnen de tijd..

leentje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:39

Hier ook fijn gereden, 2x foutloos en 4 strafpunten voor tijd..erg fijn voor de 2e keer! Lag het aan mij of jureerden ze vrij streng voor de stijl? Ik heb in heel mijn leven nog nooit onvoldoende voor stijl gehad en kwam nu gemiddeld op een 5,9geen winstpunten dus pff

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:42

Nee ik vond het wel meevallen. Normaal jureren ze veel te makkelijk naar mijn mening. Ik miste alleen wel commentaar op de ene, dat is wel jammer.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:00

Ik vond ze erg gul juist haha! :))

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:12

Ik had bij de ene een 5.2 en bij de ander een 6.8. Vond t verschil nogal groot tussen de juryleden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:16

Tja, op twee verschillende plekken kan natuurlijk ook veel verschillend zijn he! :D

Ik had bij beide iets van de 6.5 en 6.8. Was ook niet op het netst _O-

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:23

Ik heb redelijk constant gereden voor m'n gevoel. Maar mijn ideale beeld ligt volgens mij gewoon er ver af van het beeld dat het betreffende jurylid graag zou zien. Ik was namelijk erg tevreden over dat stuk cross ;)