Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. En de foto's staan natuurlijk online op http://www.oddfotografie.nl
Moos99 schreef:Haha toevallig. Enige minpuntje was dat de HR bij de nakeuring wéér (derde wedstrijd en tot nu toe iedere x) te hoog was in de eerste instantie. Na 10 minuten is ie dan helemaal prima, maar dat is toch "straftijd". Ik weet niet zo goed wat ik nog meer kan doen. Ik rij de hele rit wel lekker door, kleine stukjes stap tussendoor en de laatste 2km heb ik gestapt. Ze is dan wel een stuiterbal dus tis ook wel dribbelen, maar snap niet hoe de HR in 2 km niet kan zakken, maar wel binnen 10 minuten na de finish iedere keer. HR was eerst 69, na 10 minuten 48. Lastig!
Scheelt toch weer in winst- en wedstrijdpunten! Chouchou schreef:Moos99 schreef:Haha toevallig. Enige minpuntje was dat de HR bij de nakeuring wéér (derde wedstrijd en tot nu toe iedere x) te hoog was in de eerste instantie. Na 10 minuten is ie dan helemaal prima, maar dat is toch "straftijd". Ik weet niet zo goed wat ik nog meer kan doen. Ik rij de hele rit wel lekker door, kleine stukjes stap tussendoor en de laatste 2km heb ik gestapt. Ze is dan wel een stuiterbal dus tis ook wel dribbelen, maar snap niet hoe de HR in 2 km niet kan zakken, maar wel binnen 10 minuten na de finish iedere keer. HR was eerst 69, na 10 minuten 48. Lastig!
Bied je dan steeds al gelijk aan? Mijn paard zakt ook niet snel onder de 70 met stappen, dat is met instappen ook zo. Als we even stilstaan zakt de hartslag wel snel onder de 60, maar (nu nog) niet snel genoeg dat ik gelijk kan aanbieden. Binnen 1 of 2 minuten lukt vaak wel (heb pas 1 keer wedstrijd gereden, maar met trainingen is het hetzelfde). Als jouw paard binnen 10 minuten 48 is, zou je best al eerder kunnen aanbieden denk ik. Maar dan niet direct, maar na een aantal minuten. Met een hartslagmeter bij de hand zou je dat makkelijk kunnen bijhoudenScheelt toch weer in winst- en wedstrijdpunten!
Moos99 schreef:amkeVH schreef:
Ja hoor hier ben ikhaha, wat is je startnummer? dan zal ik eens kijken wat ik van je heb
Vind ik ook leuk!![]()
Ik was nummer 13
Ik hou mijn hartslagmeter altijd in de gaten. Hij was vorige week zondag ongeveer 67 toen ik de finish over kwam en toen durfde ik nog niet direct aan te bieden. Toen even stilgestaan, singel 2 gaatjes losser en hartslag in de gaten houden. Ik heb niet extra gekoeld omdat dat soms ook juist voor extra spanning/frisheid kan zorgen. Op die manier kon ik binnen een minuut aanbieden. Als je geen hartslagmeter hebt, kan je voor de zekerheid een stethoscoop kopen en zelf tellen, maar anders denk ik dat je het na die 5 minuten ook wel kan proberen, als hij binnen 10 minuten al zo veel gedaald is!