Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

zodoende herken ik wel eens mensen van bokt maar kent niemand mij haha _suus19_ schreef:Als je met een groep gaat rijden, geef je haar dan haar zin en mag ze dan voorop?
Anders als je met een groep rijdt ook veel oefenen met achteraan lopen. Als dat goed gaat, lopen op afstand van de groep, steeds wat verder, tot je er gewoon een paar 100 meter achteraan kan rijden. En daarna oefenen met inhalen, wat als jij voorop begint en ze gaan je vervolgens voorbij, lukt dat ook?
Een betere conditie kan ook meespelen natuurlijk, als ze moe zijn geven ze dat rennen vanzelf wel op. Maarja, dan nog blijft het een kwestie van opvoeding, ook als ze niet moe is, moet ze gewoon luisteren. Heel veel oefenen, en vooral niet haar zin geven. Als ze alleen in stap luistert, zou ik gewoon de hele wedstrijd blijven stappen. Jammer voor je wedstrijd, maar als je haar haar zin geeft, wordt het nooit beter..
Is het alleen als je net ingehaald bent, of ook als er geen enkel ander paard meer te zien is?
_suus19_ schreef:Oh dat is wel heel vervelend ja. Zeker als je al met een ander paard reed, dat wist ik niet. Meestal zijn ze dan toch wel rustig..
Op afstand van de groep rijden heeft voor mijn paarden goed geholpen (behalve voor één, die lijkt het niet af te kunnen leren, en die kan ik ook gewoon niet bij me houden als hij weg wil, maar dan werkt samen met een ander rijden tenminste nog)
resultaat: 5e met een gem.snelheid van 13,79

YildizArabs schreef:Prachtige foto's Murielle! Ook ik heb er 1 gedownload. Yentl's AKA Tie's lieve snoetje![]()
[ [url=m/wLxBvK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Psydoxy schreef:Fotozzzzz
https://plus.google.com/photos/102126056099333235336/albums/6123960291178914689
Veel plezier ermee
[ Afbeelding ]
Asje Donna
Karrimh schreef:YildizArabs schreef:Prachtige foto's Murielle! Ook ik heb er 1 gedownload. Yentl's AKA Tie's lieve snoetje![]()
[ [url=m/wLxBvK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bizar hoeveel jouw paard op mijn paard lijkt en ook nog dezelfde kleur hoofdstel heeft. AF Palmass wordt door jeugdruiter Anne Marijn Kok gestart en had nr 207