Endurance Kootwijkerbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:46

Ik heb netten hangen waardoor ze de hele nacht door kan eten en smorgens krijgt ze vrijwel geen krachtvoer dus ik reken daar eigenlijk geen extra tijd voor.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:47

Wekker staat al op 5 uur... pffft...

Gelukkig hoef ik alleen maar broodjes te smeren sochtends xD Oh ja, en de auto op tijd bij trailer + paard krijgen. Zou ik net aan moeten aankunnen sochtends vroeg op zondag... met genoeg energydrink :')

En dan hopen morgen dat mijn eigen groomroutelijst daadwerkelijk gaat werken voor mij :P

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:49

Dat scheelt inderdaad :)
Krachtvoer is het probleem ook niet, maar het kost 2 uur voordat het ochtend portie hooi op is. Leuk en nog prima te doen met de late starttijden van klasse 1, in hogere klassen een wat minder groot succes lijkt me :+ en dan heb ik m'n paarden nog aan huis staan.. Je zal maar eerst ook nog je paard ergens op moeten halen..

HafNap

Re: Endurance Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:01

En als je dan de nacht voor de wedstrijd gewoon een dikke bult geeft? Dat er 's ochtends nog over is.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:21

Aileen_Noël schreef:
Haha wij vertrekken om 6.10 :D

@Mellamoshan : tot morgen, zie ik je weer eens x

Ja gezellig! Succes alvast! Als wij starten ben jij bijna binnen :p

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 20:24

mellamoshan schreef:
Aileen_Noël schreef:
Haha wij vertrekken om 6.10 :D

@Mellamoshan : tot morgen, zie ik je weer eens x

Ja gezellig! Succes alvast! Als wij starten ben jij bijna binnen :p

Haha, dan ben ik als het goed is bijna binnen vanuit de eerste lus. Dan komen wij elkaar nog wel tegen onderweg :j :D

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:45

HafNap schreef:
En als je dan de nacht voor de wedstrijd gewoon een dikke bult geeft? Dat er 's ochtends nog over is.

Ja zoiets moet dan idd wel :) maar ze soppen alles dan zo door de stal heen en dan willen ze het niet meer eten :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 08:43

Heel veel plezier en succes vandaag! Ik ga groomen :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 09:06

Op weg. Nu ter hoogte van Amsterdam. :)

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 09:37

Ik rij niet mee maar ik ga wel ergens kijken. (arme mensen die om 5uur op moeten staan...ik woon ernaast dus lig nog in bed :') )
Ik had nog een vraagje, ik wil voor de volgende endurance me als vrijwilliger opgeven. Maar kan dat al als je 13 jaar bent? Of moet je boven de 16 zijn?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 09:39

Dat zou ik met de betreffende organisatie overleggen :) Ik denk dat als je koppelen aan een meerderjarig iemand, het dan sowieso geen probleem is en eigenlijk is mijn ervaring dat je altijd met zijn tweëen of meer staat

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 09:44

okey bedankt

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:58

Erg fijn kunnen rijden vandaag.
Hij begon met een hartslag van 44 en kwam keurig de keuring door.
De route was af en toe wel even pittig met de rullen zand stukken voor zijn korte beentjes (mijn IJslander is 1.33m) maar ben zeer tevreden met bijna 11 km per uur ( op 2 min na) en direct aangeboden met een hartslag van 52. Bij de nakeuring had hij 48.
Al met al een succesvol korte klasse 1 debuut voor ons :)
https://www.facebook.com/StalRosanneKla ... =1&theater een foto van ons

complimenten voor de organisatie en ik heb genoten van de mooie omgeving!

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:16

... en wat een heerlijk weer hadden we vandaag!!! {:} Genoten!

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:25

Het was echt super weer vandaag! Ik heb ook lekker gereden met m'n Haflinger. We zijn gestart op de 44km. Waardes waren echt super! HF 32, 48 en 40 op de nakeuring! We hebben 11,87 gemiddeld gereden. En nu dus ineens klasse 3 startgerechtigd *\o/* !

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:29

Gefeliciteerd! Ik heb je wel zien lopen je stond schuin achter ons geparkeerd. Dat roze staat erg leuk :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:33

Arabesk en ik gingen bijna plat op ons plaat in het bos door een gemene boomwortel, helaas daardoor waarschijnlijk een C op de nakeuring. Welk keurige hartslag 52. Eenmaal thuisgekomen nog even gecheckt hoe hij liep, gelukkig niets meer te zien, dat is het belangrijkste. Wel jammer van de afkeuring, maar toch vol goede moed ingeschreven voor Leersum en Someren :-)

Heerlijk weer inderdaad, prachtig landschap met aparte boompjes, Arabesk keek er heel raar naar 'die hebben we in Schoorl niet *eng*'.

Mijn conditie liet toch nog wat te wensen over, buiten adem met voorkeuren _O-. Arabesk redt het prima, die gaat harder lopen naarmate de wedstrijd vordert %) en ik hijgen door het lichtrijden :+. Dat had ik zeven jaar gelden in KWB ook al gemerkt. Elk paard dat hij ziet aan de horizon is een enorme drive voor hem om nog harder te gaan lopen. Terwijl hij normaal tamelijk lui is, is hij op wedstrijden ineens opgefokt arabisch.

Reindu en ik hebben heerlijk gereden. Bliksem was gelukkig wel goedgekeurd, die heeft vorig jaar drie keer pech gehad. In Leersum ga ik op Bliksem en Reindu op Arabesk. Met de trainingen rijden we ook om en om. En we hebben ontdekt dat je kennelijk voor een paard dat op een startkaart staat met iemand, maakt niet uit wie, ook gestart mag worden door een ander :)*. Wat maakt dat ik op Peter Dartel en Bliksem kan starten en Reindu op Arabesk, lollig ;-)

In Leersum gaan we wel proberen een overnachtingsplek te regelen ergens. Ik raakte wel wat gestresst van het vroege opstaan en de hele rit er naar toe.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:40

Roosje_ schreef:
Erg fijn kunnen rijden vandaag.
Hij begon met een hartslag van 44 en kwam keurig de keuring door.
De route was af en toe wel even pittig met de rullen zand stukken voor zijn korte beentjes (mijn IJslander is 1.33m) maar ben zeer tevreden met bijna 11 km per uur ( op 2 min na) en direct aangeboden met een hartslag van 52. Bij de nakeuring had hij 48.
Al met al een succesvol korte klasse 1 debuut voor ons :)
https://www.facebook.com/StalRosanneKla ... =1&theater een foto van ons

complimenten voor de organisatie en ik heb genoten van de mooie omgeving!

Leuke foto! Heb je inderdaad gezien, er zat een konik in ons cluppie en ik dacht even dat jij er ook één bij je had
Maar nee, een ijs! :)
Gefeliciteerd met je mooie uitslag

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:27

Genoten van vandaag! Ik vond het erg gezellig. Nette hartslag en A voor de locomotie. Mijn opoe paard had flink het tempo er in ^__^
Per ongeluk halverwege een wit lintje gemist. Oeps! Dus een stukje terug moeten rijden. Evengoed 12de in de impuls. 9,8 km/uur

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:30

wij hebben super gereden. ook wij zijn ten prooi gekomen door een boomwortel en azhar viel vanuit galop zo op zijn knieen. zat met mijn lichaam al bij zijn oren.

wel een wereld rit gereden denk de beste tot nu toe. *\o/* waardes van 36/40/40 en een snelheid tussen de 12 en 13 km/u.
helaas op de nakeuring afgekeurd. ik heb nergens aan gemerkt dat hij kreupel liep maar helaas mocht het dit rondje niet zo voor ons zijn en hoop ik echt dat dit met zijn "val" te maken had.

floor en mijn zusje deden mee aan de impuls. floor heeft een flinke looplust in tegenstelling tot haar zoon azhar. hierdoor helaas een re-inspection maar verder wel goedgekeurd.

ik kijk met een goed gevoel terug naar deze wedstrijd maar zit toch stiekem echt te mokken dat hij is afgekeurd... tjonge jonge wat baal ik hiervan.. ben nog niet eerder afgekeurd geweest maar kan nu het gevoel van andere dus ook begrijpen :p

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:31

heeft iemand de uitslag lijstjes mee genomen? wij zijn gelijk gaan inladen en naar huis gegaan

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:36

Ik heb alleen die van de korte klasse 2, tweede groep meegenomen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:46

Zo, voetjes omhoog!
Vandaag de hele dag bij de start gestaan. Veel lol gehad en veel bekenden gezien, leuk leuk leuk :D

Iedereen die goed is gefinisht; gefeliciteerd!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:47

Lange dag dan, Muurp! Wat een enorme berg starts zeg :wow:

Hafnap, jij stond naast ons met je haf. Wat heeft 'ie een gave dikke/volle staart zeg.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:50

Ondanks dat ik niet kon starten wel even langs gegaan in KWB en veel mensen gezien en gesproken.
Helaas ook een heel stel gemist.
Was een mooie dag.
En bij het aanblik van zo'n wedstrijd heb ik wel direct zin om te starten.
Tja even wachten tot Leersum en dan mag ik ook weer