Fjorj schreef:hannatjuh schreef:Barokke paarden toch? nouja dat is vast een andere discussie![]()
maar buitenom friezen haflingers of fjorden, rijden er nog meer soorten koudbloeden?
ben wel benieuwd namelijk of ze dat kunnen
Tinkers, IJslander en Van van hier rijdt met een Konik.
Van deze begreep ik dat met Tinker zo beetje het moeilijkst is. Maar koudbloed gesproken is ook best discussie want bij hoop koudbloed rasssen zit tegenwoordig ook wat arabische bloed door heen waardoor kunt afvragen tot hoe ver er nog spraken ik van een koudbloed.
Belgisch trekpaarden ben nog nooit tegengekomen in endurance. Maar gezien je ze wel tegenkomt tijdens de paarden 4 daagse zou je zeggen dat de afstand van een korte k1 (20km) geen probleem hoeft te zijn.
Hm ok. Ik heb namelijk een noriker en lijkt me best leuk om eens mee te doen. De afstanden maak ik me geen zorgen om. Trekpaarden hebben zeker in stap een enorm doorzettingsvermogen. Maar de snelheid zit er gewoon niet op...

Zelf is ze ook erg relaxed en gaat ze op het gemakje in de stap, en de galop al helemaal. Wie weet lukt het ook de koudbloedjes met de juiste training