[SGW] Voorbespreking sgw Barchem 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Re: Voorbespreking sgw Barchem 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 16:33

Gave cross stond er zeg. Helaas had mijn bonte er weer eens geen zin in en moesten we er bij hindernis 2 al uit :(

Elsemiek ik heb je nog weer op de foto. Bij de trakener.

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 16:46

Die van mij was niet zo gecharmeerd van de grote paddestoel -O-
Het smalletje bij de kikkerpoel was ook pittig.
Eerste deel wel fijn gereden en foutloos gesprongen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:25

Gave cross inderdaad! Glennstorm wat balen zeg, ben je nog niet eens lekker op gang....!!

Ik had een mooie dag, met als resultaat een vierde prijs in ring 8. Dressuur 187, springen foutloos, cross ook foutloos en een paar kleine tijdfouten. Heel blij, wat de opsprongen-combinaties waren wel pittig!

Voor de fotografen: was nummer 83.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:18

muts_marijke schreef:
Nee vindt was met Geert mee. Die moest alvast dressuur rijden voor morgen.

Ow Ik zag op de uitslagen 20 strafpunten bij [naam] staan vandaar dat ik vroeg waar ze de stop had.

Ze had tijdfouten. Normaal gezien is ze meestal te snel maar hier stond de tijd scherp en bij de twee puntjes ging Daimler veel te hard. Daarom heeft ze daar een volte gereden voor ze de tweede punt pakte maar ja, dat kost tijd natuurlijk. Liever een tijdsoverschrijding dan een paard over de kop. Dit paard wordt nogal enthousiast in de cross en daarom moet ze altijd alle zeilen bijzetten om hem bij zich te houden. Weigeren staat volgens mij niet in zijn woordenboek (zoekt stuk hout).

Wat zonde glenstorm, dat is inderdaad niet leuk.

Gefeliciteerd xMaika!

Bij de kikkerpoel wist Daimler ook even niet wat de bedoeling was Danique.

Ga eens kijken bij foto4u. Bij Krijn nog wat stond een foto op fb van [naam] die het blaadje van de cross aan het bestuderen is met Daimler in de trailer :D

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:31

Vandaag gestart in de B paarden. Was inderdaad een gave cross! Moest wel even slikken met verkennen, maar al met al is maar weer gebleken dat ik mijn paard weer veel teveel heb onderschat :Y) Ze ging met zoveel vertrouwen door de cross! Alleen het alternatief genomen op hindernis 8, verder alles simpel foutloos! Heerlijk _/-\o_ Was daardoor wel te snel, dus daar wat strafpuntjes. Mooie bevestiging om het nieuwe cross-seizoen met een horloge te gaan starten ;)

Afbeelding

Afbeelding

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:34

Hoi hoi
Gefeliciteerd prijswinnaars!
Wij hadden ook een mooie dag. Paard liep heel erg fijn en vriendje is helemaal blij. Ze hadden 188 punten 1 balkje met springen en een foutloze cross en 11 seconde buiten de tijd. Leverde een 5e prijs op in de L.:D :D

Ze waren nummer 9. Foto's zijn altijd welkom

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:49

muts_marijke schreef:
Hoi hoi
Gefeliciteerd prijswinnaars!
Wij hadden ook een mooie dag. Paard liep heel erg fijn en vriendje is helemaal blij. Ze hadden 188 punten 1 balkje met springen en een foutloze cross en 11 seconde buiten de tijd. Leverde een 5e prijs op in de L.:D :D

Ze waren nummer 9. Foto's zijn altijd welkom

Alvast een voorproefje haha :P Ik ook weer een heerlijke dag gehad in Barchem! Het was wel fris maar heb gewoon lekker onder een fleece dekentje gezeten haha. Nu alles op de computer aan het zetten en dan kan het verwerken van de twee dagen gaan beginnen :j :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 18:55

Dan heb ik je nog zien zitten dmnque

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:04

Wauw wat een prachtige foto's equigeniek!!!!!!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:10

Joki schreef:
Dan heb ik je nog zien zitten dmnque

Haha zou best kunnen ohh het was zo koud in het begin, stond een veel koudere wind als gister dus denk ik ga gewoon onder mijn dekentje zitten haha!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 19:11

Ja het dekentje viel op maar heel slim

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:45

Ook ik ben terug uit Barchem, fijn gedressuurd 196 in ring 9. Helaas wat nog nooit gebeurd is zelf vrijwillig gestopt in het springparcours. Met losspringen gaf ze al geen fijn gevoel, heel twijfelend op de bodem. Nou werd die er ook niet beter op met start nummer 105. Toen in de ring gingen 1 tot en met 3 fijn en op 4 weer een stop. Niks voor haar, vorige week nog 3e in diepenheim met een heel ander paard voor mijn gevoel. Daarna nog keer kruisje gesprongen en deed ze zo.

Niks aan te doen, maar heel blijven en vertrouwen houden vind ik toch belangrijker.

Vrimousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:53

Super resultaten allemaal! Alleen jammer voor degenen die moesten verlaten...
Ikzelf ben wel supertevreden thuisgekomen. Dressuur 194, springen foutloos en de cross ook, met 8 seconden buiten de tijd. Hiermee een 1e plaats behaald bij de B pony's ring 11 :D

Elsemiek98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:06

wauw goed gereden allemaal.
Dressuur op de stukken die die goed liep liep die ook echt goed werd beloond met een 6. dus 167 punten.(ring 10 l ponys) springen ging het goed tot en met 7 was zo enthousiast dat k nog foutloos was dus op 8 en 9b een balkje. en in de cross 8ab opsprong smalletje, ging hij bij de opsprong schuin en ik had hem er recht voor staan. dus helaas 1 weigering op 8b. snel alternatief gereden en daarna ging het super. 7 seconde buiten tijd. incl. weigering en alternatief. best tevreden en volgendjaar markelo M starten

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:16

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:11

Iedereen die fijn heeft gereden gefeliciteerd! Voor de anderen, hopelijk volgend jaar weer fris van start... :(:)
Wij kwamen gisteren aan de start voor het NK in de klasse L. Dressuur 193/205, daarmee op een 12e plek na de dressuur (55 starts). Springen foutloos en cross idem! Vond het een pittige cross, mede ook door de zware bodem, maar Cyrana deed het weer top. We werden uiteindelijk 2e?!! Heeel blij mee en trots op Cyrana!
Voor de liefhebbers nog een filmpje:

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:20

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:33

Poeh, hier een pittig parcours. Paard en ik zijn in Hattem onderuitgegaan midden in parcurs zonder aanleiding. Daardoor erg onzeker vandaag. Vandaag twijfelde hij erg, maar deed goed mee verder. Een stop op de dikke boom bij het grote water, daarna sprong hij er braaf in! Een galopsprong verdr stapte die waarschijnlijk in een kuil en lag op znknieen. Ik zat hierdoor voor het zadel. Het schatje bleef keurig staan en ik kon me weer in het zadel wurmen en verder gaan. Wel tijdfouten, maar toch uitgereden!

Voor de fotografen, ik was nr. 25!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:42

Franciska15 schreef:
Poeh, hier een pittig parcours. Paard en ik zijn in Hattem onderuitgegaan midden in parcurs zonder aanleiding. Daardoor erg onzeker vandaag. Vandaag twijfelde hij erg, maar deed goed mee verder. Een stop op de dikke boom bij het grote water, daarna sprong hij er braaf in! Een galopsprong verdr stapte die waarschijnlijk in een kuil en lag op znknieen. Ik zat hierdoor voor het zadel. Het schatje bleef keurig staan en ik kon me weer in het zadel wurmen en verder gaan. Wel tijdfouten, maar toch uitgereden!

Voor de fotografen, ik was nr. 25!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:51

Goede resultaten inderdaad!
Ik heb ook heerlijk gereden vandaag, in de B paarden,
Springen helaas wat minder, 2 balkjes. Maar wel een superfijne cross gereden met mooie stijlpunten

Ben ook erg benieuwd naar de foto's! ik was nummer 94

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:57

XNonnetje schreef:
Goede resultaten inderdaad!
Ik heb ook heerlijk gereden vandaag, in de B paarden,
Springen helaas wat minder, 2 balkjes. Maar wel een superfijne cross gereden met mooie stijlpunten

Ben ook erg benieuwd naar de foto's! ik was nummer 94

Afbeelding
Afbeelding

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:11

Ik heb ook heerlijk gereden. Dressuur liep niet zo lekker, hij had echt geen zin. Bij het losrijden van het springen was hij heel sloom, trok niet op de hindernis aan, gooide balken eraf.. Ik meteen bang dat hij niet in orde was. Tot ik in de ring kwam, wat een energie! Ik kon af en toe nog net sturen, hij ging er helemaal voor. Een balkje op de eerste van de dubbel omdat hij niet meer te houden was. De cross ging heel goed, dacht eerst dat het te hoog gegrepen was voor ons, best pittig af en toe. Ik keek erg op tegen de trakhener, die ging moeiteloos. Een weigering op het smalletje na de opsprong, dus alternatief gereden. De rest foutloos! Helemaal trots!!

Ik was trouwens nr 98

Als iemand foto's ontdekt, graag de link delen :)

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:17

Hier ook lekker gereden ! Helaas een weigering in het springen en daarna veel tijsfouten. Wel heerlijk simpel foutloos gecrosst! Volgend jaar weer lekker naar de L. Foto's zijn fijn...wij waren nummer 95 :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:59

Er was ook een man bij hindernis 10, benieuwd of ik daar ook nog foto's van kan vinden.
Equigeniek, zat jij de hele dag bij hindernis 4? Op de stoelen daar? Met dekentje? :Y)

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 07:49

Ik heb weer een hele fijne cross gereden! Mooi foutloos rond en ruim binnen de tijd (tempo volgende keer toch maar iets lager pakken).
Springen ging nogal slecht, had hem iets meer bij me gehouden dan normaal in de hoop dat hii wat meer balken zou laten liggen maar dat was geen succes. Tweede helft van het parcours echt naar voren gereden en toen ging het een stuk beter. Resultaat was twee weigeringen en twee balken, ik mocht nog crossen.
Dressuur 185 punten gehaald.

Ik zag ook nog een fotograaf bij hindernis 5 :p Ik was nr 4!