[SGW] Voorbespreking SGW Ysselsteyn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: Voorbespreking SGW Ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:13

Nou wij zijn ondertussen alweer lang en breed thuis.
Dressuur kort gezegd dramatisch 170 punten leek simpelweg nergens op.
In het springen een weigering en 1 voor tijd. Was echt niet nodig geweest maar helaas gebeurd.
Cross dat was er echt eentje uit het boekje.
Foutloze cross en binnen de ideale tijd!!
Hiermee was hij de enige C pony die foutloos door de B cross gekomen is en hier ben ik stiekem toch wel trots op.
Dit was overigens zijn 2e cross.
Ik hoop echt zo erg op leuke foto's want heb zelf niks kunnen maken en zo vroeg zijn er nog niet zo veel fotografen.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 15:46

Wij zijn ook weer thuis. Na dressuur stonden we 2e. Helaas in het spring parcours volledig de weg kwijt, gelukkig schade kunnen beperken tot 1 balkje. In de cross een hele banketstaaf stop, had hem echt niet aan zien komen. Toch wel tevreden voor mijn 3e cross. En uiteindelijk 11e geworden.

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:04

Netjes hier boven!

Ysselsteyn was mijn eerste cross en ben echt trots! Dressuur is niet ons sterkte punt en ging naar mijn gevoel ook niet helemaal lekker. Zat er al balend op maar toch alle figuren netjes proberen te rijden wat goed was voor 185 punten. Was opeens heel snel aan de beurt met het springen, een snel foutloos rondje. Na het springen een hartslag van 52 daarna mochten we de cross in. (Ik reed in het blauw en was erg fanatiek dus misschien heb je me gezien!) We gingen lekker van start en ze deed het super tot de dubbelsprong daar hadden we 1 weigering maar verder binnen de ideale tijd de cross met dus 1 weigering uitgereden. Daarna een hartslag van 64? Dit was allemaal goed voor een 16de plek van de 31 (ring 2 D-B) Super trots :)

Iemand een idee welke fotografen er foto's hebben gemaakt bij de D-B?

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:11

kyrkelover is dit de combinatie die je zoekt?
Zo'n leuk stel :-)
Toevallig zat ik even in het zonnetje te werken bij deze hindernis, rest van de dag met organisatie bezig geweest.

Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:13

Jaaaaa die zoek ik prachtige foto!!!
Echt super bedankt!
Pony had trouwens super hartslagen 58 voor de cross (hij was wat bezig met hinneken naar andere paarden) en na de cross 52.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 21:11

Wij hebben vandaag gelopen staat een pittige L cross maar wel hele mooie hindernissen. Ben benieuwd hoe het morgen gaat.

Die foto van dat kereltje is trouwens echt te schattig!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 21:12

Heerlijk gereden vandaag. In de dressuur wat afgeleid door de fluitjes maar met 192 punten hoor je mij niet klagen. Springen 1 balk door mijn gepruts. Cross heel simpel foutloos

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 06:45

Hier vreselijke dressuur, moeten echt dressuurkilometers gaan maken. Springen simpel foutloos. Cross was erg versierd, had ze nog niet vaak gezien. Twijfel bij de afsprong en een stop op het water, een fonteintje had ze nog nooit gezien... En ze ziet werkelijk alles. Ben rond gekomen, maar is nog flink wat werk aan!

Wel mooie cross en perfecte ondergrond

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 07:28

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 08:11

Ja jammer heb al van 2 fotografen foto's gezien , maar beide niks van de ochtend.

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 08:24

Ik wel! Maar weet niet of ik die hier kan delen?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 08:25

SusanH schreef:
Wij hebben vandaag gelopen staat een pittige L cross maar wel hele mooie hindernissen. Ben benieuwd hoe het morgen gaat.
!

Hier een beetje buikpijn ervan :\ Dressuur ging goed. Zo springen, gelukkig weinig tijd om te denken.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 08:27

Je kunt het Splash!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 08:27

avi5987 schreef:
Ik wel! Maar weet niet of ik die hier kan delen?

Evt pb.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:38

Hier gister lekker gereden:) dressuur ging gewoon als altijd, 200 punten. Met losspringen lag ik er ineens bijna naast door de schaduw van de hindernis in de afzet....dus parcours heel lelijk en krampachtig gereden. Op drie heel veel been vanwege de schaduw alleen op 4 weer rustig ontspannen en toen schampte die net een balkje mee met achter. Helaas. Cross ging lekker, alleen op het witte hekje twijfelde die even maar mooi kunnen doordrukken:) paar seconde buiten de tijd dus super blij! Ben nu wel helemaal op, lopen vanaf het achterste parkeerterrein was toch best een eind!

Succes Splashislief! Je kan het makkelijk! De bodem in de cross is top dus overal lekker overheen vliegen!

xMaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:04

Ik ben weer terug van een rondje in het L!
Paardie had 196 punten in de dressuur en we waren 4e na de dressuur. Het was niet mijn beste proef maar ik denk dat ik met deze punten niet mag klagen haha. Met springen een beetje een te grote bochten genomen in het begin van het parcours dus we hadden 2 strafpuntjes voor de tijd maar verder wel foutloos. In de cross waren we ook foutloos. Paardje liep super fijn rond, hij was wel iets terughoudender dan normaal maar niet dat hij echt wilde stoppen of iets. We waren wel iets over de optimale tijd (4:34).

Maar uiteindelijk op een mooie 3e plaats geëindigd en we hebben onze punten voor het NK in Barchem bij elkaar! *\o/*

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:08

Mooie resultaten hier, ik ook heerlijk gereden maar oh wat vond ik het zelf een pittige L cross gelukkig hielp mijn paardje me er doorheen! Dressuur 212 en 3e springen twee balken op de laatste dubbel beetje eigen fout en cross foutloos met twee tijdstrafpunten;-) klein baalmometje bij de uitslag haha scheelde nl maar 0,2 met de nummer een haha dus een seconde sneller en ik had gewonnen, maar ook heel trots op mijn tweede plaats hoor!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:01

Wij zijn ook best tevreden. Dressuur gewoon netjes, 182 punten en dat is goed voor Chap want het is geen dressuurkrack. Springen 2 balken doordat mijn man hem iets te lang liet worden. Was ook een raar parcours met veel wendingen.

En de cross 1 weigering, op de buxushaag voor de waterbak. Rest pakte hij superfijn aan. Maar haagjes kent hij niet zo dus komt hij erg op terug. Vond het wel fijn dat hij zo vol tempo liep in de cross, want we moesten erg lang wachten voor mijn man kon starten. Risico was dus erg groot dat hij in zou kakken. Dat deed hij gelukkig niet, mijn man is erg blij met zijn 2e winstpunt in de L :D

Weet iemand trouwens hoe het met diegene is waar we op moesten wachten? Begreep dat diegene een nare val tegen een boom had.

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:46

Hier een van de hindernis vrijwilligers die jullie vandaag voor bij heeft zien komen.

Wat ik begrepen heb is dat degene die gevallen is er met zware kneuzing er nog redelijk van afgekomen is. Heb ook de plek gezien maar de rest alleen via portofoon mee gekregen. Als ze dit hier leest wil ik der nog veel sterkte en beterschap wensen!!

Petje af naar de organisatie toe hoe snel ze die 47 min weer hadden terug gewonnen en nog op de geplande tijd klaar met de z paarden cross!!

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:56

Slachtoffer meldt zich..

Rug inderdaad niet gebroken, wel behoorlijk gekneusd en erg pijnlijk. Thank god voor bodyprotectors. En heb het hele gebeuren ook nog vastgelegd op helmcamera. Schrijf later wel wat er precies mis ging.

Oja paard is nog helemaal heel en netjes opgevangen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:59

Dat meen je niet Renske! Ik trek mijn woorden van gisteren terug. Op welke hindernis?

Renee, op welke hindernis zat je?

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:03

Renske, Fijn dat het mee valt!

Heb uiteindelijk wel de hindernis controleur gesproken op de plek waar het gebeurd is maar laat dat liever aan jou over;)

Nogmaals sterkte wat ik gehoord en gezien heb op de plek en dan moet het wel een behoorlijke klap zijn geweest voor je.
Hopelijk kan je vannacht een beetje fatsoenlijk slapen;)

Lielle, ik zat bij de bostriple. Hindernis 9 L, hindernis 10 M en hindernis Z.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:07

Oef renske, sterkte! En beterschap

Ik zat net voor jou en heb de cross na wat oponthoud ivm een kapotte hindernis 4 heel fijn kunnen afsluiten. Na de dressuur 5e maar in het springen 3 balken. Wel fijn rondje gemaakt met een paard wat er wel gewoon echt zin in had. Doel 1 weer behaald, ik mag de cross in.
Behoorlijk lang moeten stappen maar hij had er toch echt gewoon Zin in in het starthok. Vreemde stop op 5, waar hij echt naar stond te snuiven. Even de tijd genomen voor een snuffel en weer probleemloos verder. Op sommige sprongen heel simpel en stoer over heen, op ander iets minder uit het boekje. Maar ook hier: de over all instelling was super positief.
Vindt het echt een stevige cross en ben erg trots dat we hen zo lekker hebben kunnen uitrijden. Mooie afsluiting van ons seizoen en jammer dat het weer zo lang duurt voor we weer los mogen in 2015.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:09

Wat fijn om te horen dat je het naar omstandigheden goed maakt Renske, het is toch altijd schrikken als zoiets gebeurt. Heel veel beterschap.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:11

Renee, dan heb je mijn wapper gezien. Nr 246, Schimmel, in het rood en ze vloog daar werkelijk.

Goed gedaan Heleen! Is meer of mol niets voor jou?