[SGW] Voorbespreking SGW Zuid-Midden Limburg 30-31 aug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: Voorbespreking SGW Zuid-Midden Limburg 30-31 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:11

jaaa behoorlijk dicht bij elkaar allemaal.
Ben benieuwd of er al foto's zijn.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:12

kyrkelover schreef:
Volgens mij is de waterbak er voor morgen uit omdat deze veel te gevaarlijk werd.

Wij hadden 3 weigeringen in de cross maar wel rond gekomen, het springparcour foutloos.
Ben erg trots op onze puppy.

Huh? De waterbak eruit? Ik heb net gelopen voor morgen en daar niks van gezien. Wel dat er een alternatief voor is...

Aap00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:13

Oké das fijn om te weten ben benieuwd morgen!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:18

mereltjuhxxx schreef:
kyrkelover schreef:
Volgens mij is de waterbak er voor morgen uit omdat deze veel te gevaarlijk werd.

Wij hadden 3 weigeringen in de cross maar wel rond gekomen, het springparcour foutloos.
Ben erg trots op onze puppy.

Huh? De waterbak eruit? Ik heb net gelopen voor morgen en daar niks van gezien. Wel dat er een alternatief voor is...

Dan hebben ze het misschien toch gelaten , want er is wel over gesproken.
MAar goed gewoon goed parcour lopen is het handigste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:24

Wat was er eigenlijk mis met de waterbak? Zwaar of glad?

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:27

Mij is vandaag gezegd,ze hebben het ook aangepast,dat voor de L het alternatief bij de op/afsprong en het water gereden mag worden.Beide te gevaarlijk!Water is diep en ongelijk en de op/afsprong is zonder aanleuning!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:56

Vandaag aan het begin van de dag was er niets mis met de waterbak.
Echter toen we daar gingen kijken om op de uitslag te wachten heb ik er van de 5 zeker 3 zien gaan glijden in de waterbak.
Weet dat er dus ook overleg geweest is.

Wij hebben in ieder geval genoten van de 1e cross voor onze jonge pony en hij heeft weer veel gezien!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:19

Was vandaag stijljury en was niet ontevreden, merendeel toch wel een wp gegeven :D maar ik snap echt niet waarom er zo hard gereden wordt richting de hindernissen :? Stond bij de trakhener en greppel en ook al was het niet breed of diep, toch hoort dit niet in volle galop aangereden te worden. Met dank aan de viervoeter zijn er enkelen goed weggekomen :\

Zag ook wat dingetjes die ik zelf anders zou doen bij onze oefencross maar onderschat niet hoeveel werk het is om een SGW te organiseren. En ze doen het toch maar, een compleet nieuwe cross uit de grond stampen...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:38

Ik heb op voorhand al respect voor de organisatie!

Ik heb zin in morgen, alles ligt in de auto. Ik ben wel een beetje bang voor de bodem en de waterbak klinkt niet echt lekker. Nja we zien het wel morgen, eerst maar daar zien te komen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 05:12

SplashIsLief schreef:
Ik heb op voorhand al respect voor de organisatie!

Ik heb zin in morgen, alles ligt in de auto. Ik ben wel een beetje bang voor de bodem en de waterbak klinkt niet echt lekker. Nja we zien het wel morgen, eerst maar daar zien te komen :P

Ach dan betreed ik de waterbak wel in stap of in een sukkeldrafje. Dan zullen ze niet glijden denk ik

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 06:37

Ibonn schreef:
Was vandaag stijljury en was niet ontevreden, merendeel toch wel een wp gegeven :D maar ik snap echt niet waarom er zo hard gereden wordt richting de hindernissen :? Stond bij de trakhener en greppel en ook al was het niet breed of diep, toch hoort dit niet in volle galop aangereden te worden. Met dank aan de viervoeter zijn er enkelen goed weggekomen :\

Zag ook wat dingetjes die ik zelf anders zou doen bij onze oefencross maar onderschat niet hoeveel werk het is om een SGW te organiseren. En ze doen het toch maar, een compleet nieuwe cross uit de grond stampen...

Daar had mijn ruitertje ook last van.
Heb hem na de cross ook aangesproken dat het zo echt niet kon omdat ze anders een keer samen over kop gaan.
Het tempo rijden tussendoor is prima maar dan wel controle naar de sprong toe.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 08:43

Ibonn, was er bij de BB eigenlijk ook stijlbeoordeling? Ik heb de trakhener gisteren ook in redelijk (ik denk wel een normaal) tempo gereden, voor de greppel was het wel mijn bedoeling om wat terug te komen, maar mijn blije paard wilde niet draven.
Ik vond het een leuke wedstrijd, heb echt fijn gereden en ga de volgende keer weer vol vertrouwen B starten.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:09

ja, ik zat er ook bij de BB. Ik had te laat door dat jij langsgekomen was want het was een klein beetje chaos met de hindernisrechters die drukker waren met het vinden van stoelen dan op de hindernissen en ruiters letten := dus ik kan je helaas niet zeggen hoe je punten waren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:52

Wij zijn al weer onderweg naar huis, tevreden met mijn resultaat! Alleen de stijlpunten in de cross afwachten. Weet iemand Hoelaat de uitslag is vanmiddag?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:21

Anoniem schreef:
Wij zijn al weer onderweg naar huis, tevreden met mijn resultaat! Alleen de stijlpunten in de cross afwachten. Weet iemand Hoelaat de uitslag is vanmiddag?

De uitslag was pas om 4 uur, vond dat wel erg lang duren.
Ik ben ook tevreden, 206 in de dressuur, foutloos gesprongen een 1 weigering in de cross. Ben super tevreden voor een 2e cross. Erg blij dat ik de trakhener en de B greppel heb kunnen/durven springen!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:46

Leuke wedstrijd, mooi begin maar nog veel te verbeteren. Ik ga morgen een e-mail versturen naar de organisatie. Ik heb echt een poedersuiker dag gehad (niet eens zozeer in de cross, maar daarna met autopech langs de kant) dus beter om morgen te doen :P

Dressuur wel ok (168), springen foutloos en een stop op 7 en 3 stops op 8. Bluuh.

xMaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:02

Nou mijn paard had super zijn best gedaan vandaag. 200 punten in de dressuur, foutloos in het springen en ook super te rijden. De cross ook foutloos en 10 sec voor de optimale tijd binnen. Ga ik mijn paard afspuiten zie ik dat hij een ijzer kwijt is geraakt tijdens de cross. IJzers zaten goed vast, dus hij had een flinke scheur in zijn hoef en hij liep ook kreupel. Dus paard afgekeurd door de dierenarts :(. Echt ontzettend balen, maar gelukkig komt het allemaal weer goed met zijn hoef. En ook wel jammer omdat het zo ontzettend goed was gegaan..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:12

Splash: helemaal mee eens. Zijn echt nog wel aandachtspunten maar wel knap dat ze dit nu zo uit de grond stampen. Nog werk aan de winkel maar wel een basis voor een volgende editie.

Volgens mij zagen wij jullie staan langs de weg, zeiden nog tegen elkaar dat we ook echt niet wisten wat we voor jullie zouden kunnen doen. Herkende je moeder van het cross lopen. Jammer van je gaten en de auto pech.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:17

Mijn mening (even gekopieerd uit een ander topic):
Dubbel.
De organisatie heeft heel goed haar best gedaan om er iets leuks van te maken. De bodem viel alles mee, dressuurringen waren netjes en het springen was top.
De cross had wat rare lijnen in het L (soort van kleine voltes, 3x) maar was verder leuk opgezet en redelijk simpel denk ik. Er was een groot veld waar je drie keer overheen reed, dus ook leuk voor de toeschouwers!

Ik ben me alleen lam geschrokken bij de waterbak. Ik heb filmpjes gemaakt en ben gaan klagen bij de organisatie (met twee anderen). Het was levensgevaarlijk, er zaten 3 enorme kuilen in waar je dus een halve meter naar beneden zakte. Organisatie schrok van mijn beelden en zijn in actie gekomen, maar de federatievertegenwoordiger vond het B te ver gevorderd om de waterbak er nog uit te schrappen.... Nog komende deelnemers werd geadviseerd om het alternatief te nemen (wat overigens ook niet geweldig was) en meer konden ze niet. Voor het L werd de waterbak eruit gehaald. Het is voor mij een wonder dat er geen doden zijn gevallen

Meningen voor de wiki pagina zijn welkom (zal mijn eigen stukje ook iets aanpassen en er nog opzetten).

Pol, was niet mijn moeder (die is op vakantie) maar mijn stalgenootje, maar wel herkenbaar haha. Aan jouw paard te zien stond je vlakbij ons geparkeerd :+ (We waren herkenbaar aan de trailer)
En jullie konden niet zoveel doen hoor. Nuut bleef gelukkig super rustig, knap paard <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:56

Helemaal met je eens over die waterbak.

Vond het parcours voor de B prima, en de op af sprong erg mooi en leuk gedaan. Al was het daar wel jammer dat het alternatief voor de op en af sprong net zo snel en wellicht sneller was dan de op af sprong.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:17

De waterbak was idd niet mis.
Zaterdag al bij de ponies er melding van gemaakt en voor het M/ponies werd er dan ook omgeroepen dat het alternatief gereden kon worden. helaas vlak voor de start en geen van de combinaties had het alternatief gelopen. De bodem was daar trouwens ook bagger slecht.
Verder was er enige onduidelijkheid over de c/sprong bij het water deze was op papier aangegeven maar stond er bij het lopen van de cross niet duidelijk vermeld.
Er was geen jury voor de dressuur bij de l/ponies gelukkig kon iemand van het publiek deze taak op zich nemen.

Toch denk ik dat je dit kunt rekenen tot de kinderziektes. Het zal volgend jaar anders zijn want men was zeer gemotiveerd en het terrein biedt vele mogelijkheden.
Dus op naar volgend jaar!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:49

Splash. Dan zijn wij samen naar de wedstrijd leiding gegaan mbt de waterbak.
De bodem, locatie en de inzet van de organisatie bieden inderdaad wel mogelijkheden voor de toekomst.

Ik vond de cross voor het l wel heel simpel inderdaad.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:54

Oh _O- Haha. Was jij degene met het ruiten shirtje of die met het blauwe shirtje? (Dan zal ik de volgende keer trachten om je te herkennen :)) )

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:05

Blauw shirt, roze jas. Dat is wederzijds hoor. Kom er nu ook pas achter.
Ach, ook leuk dat je gezellig met wildvreemden kunt kletsen toch.

HuleneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:19

Ik had echt heerlijk gereden. In de dressuurproef gedorep Pride zich wel ontzettend maf. We moesten in de ring vlakbij waar de paarden door de dierenarts gekeurd werden. Normaal geen probleem en loopt ie z'n proefje wel, maar nu kreeg hij het daardoor op z'n heupen en schoot er 2x vandoor. Andere stukken liep ie wel de sterren van de hemel. Jury had er heel erg rekening mee gehouden en toch 204 punten behaald. Springen ging heel fijn en foutloos. Ik had voor de cross besloten om de opsprong te pakken. Tot en met hindernis 6 zwalkte hij wel van links naar rechts omdat hij alles langs de kant heel spannend vond, maar hij heeft wat dat betreft altijd een super instelling en springt de hindernis zelf wel altijd. Bij 6 liep er iemand op pad achter de struiken wat ie heel spannend vond, daar had ie wat meer aanmoediging nodig maar toen we daar overheen waren ging ie vol gas en was alle spanning weg. Normaal valt de spanning bij hindernis 2 wel af, maar nu dus iets later. Opsprong ook gepakt en dat was wel de fijnste sprong van allemaal voor mij. Uiteindelijk mooi foutloos binnen de tijd gefinisht en een 3e prijs! Daarnaast een mooi deken gewonnen omdat we de beste waren van de 5&6 jarigen, dus dat was helemaal super! :D