[SGW] Voorbespreking SGW Oenkerk 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

Re: Voorbespreking SGW Oenkerk 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:08

Ik reed voor het eerst de oefencross zonder les, ging super goed! Ik zie officieel starten steeds meer zitten :D Top georganiseerd wat mij betreft.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:38

Hier ook een goede dag gehad met een foutloze cross. Verder een mooie dag gehad. En goed organisatie, niets op aan te merken maar ik zou wel graag voor de volgende jaren een kleine suggestie willen doen, nl. om het inspringgedeelte voor de cross niet zo dicht bij het starthok te plaatsen. Sommige paarden zijn al zo heet aan het worden dat het niet zo'n goed idee is om dan ook nog elke keer een tijdje langs het starthok te moeten rijden. Er waren ook weinig galoppeermogelijkheden daar en het werd erg druk met ruiters die aankwamen voor de cross en uitliepen na de cross.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:59

Ik ben ook super tevreden *\o/* We zijn weer aan de finish gekomen :D
Ze werd lekker heet bij de start, dus dat gaf vertrouwen. Hindernis 6 zag ze ineens een eng wit blok aan de zijkant, hindernis 8 schrok ze ineens een beetje van de ruimte op open veld. 9 Stonden we bijna stil, maar toch door kunnen drukken (heeft een mooie foto opgeleverd van eventing photo :'))
Daarna ging ze er echt weer vol voor, proberen terug te nemen bij de waterbak. Daar moeten we duidelijk nog aan werken, we vlogen er bijna langs. Daardoor ook een weigering op het water, anders was ze misschien wel zo doorgelopen het water in.
Maar echt zo blij!!!! Dit geeft weer vertrouwen :)

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:04

Weet iemand ook welke fotograaf bij de picknicktafel stond bij de L Paarden?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:18

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:45

Leukk om te lezen allemaal!

Vond het ook erg leuk om te doen als organisatie. Zelf zondag nog mee gereden in de les (bij Sanne, zou ook heel graag dat linkje willen ontvangen, misschien via pb?). Celoma pakte heel fijn aan, soms een beetje weinig stuur maar als ze maar wist welke hindernis ze moest doen. Rondje oefencross was ook erg leuk om te doen!

We hebben na de oefencross het hele bos weer leeggehaald en het hoofdterrein opgeruimd. Rond 23u was iedereen weer thuis :) helemaal top!

Uiteraard nemen we alle op- en aanmerkingen mee naar de evaluatie. Op naar SGW Oenkerk 2015!

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:29

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:42

MargreetW schreef:
Hier ook een goede dag gehad met een foutloze cross. Verder een mooie dag gehad. En goed organisatie, niets op aan te merken maar ik zou wel graag voor de volgende jaren een kleine suggestie willen doen, nl. om het inspringgedeelte voor de cross niet zo dicht bij het starthok te plaatsen. Sommige paarden zijn al zo heet aan het worden dat het niet zo'n goed idee is om dan ook nog elke keer een tijdje langs het starthok te moeten rijden. Er waren ook weinig galoppeermogelijkheden daar en het werd erg druk met ruiters die aankwamen voor de cross en uitliepen na de cross.

En een kleine aanvulling daarop: de veterinair ook ergens anders. Je moest nu na de inspringhindernis in het 'dichte' paadje vol op de rem omdat je anders een botsing kon krijgen met iemand die aan het keuren was. Er kwamen van alle kanten ruiters, publiek en grooms.

Ik vond het echt een gezellige wedstrijd. Lekker knus. Mooi weer, vrolijke mensen en het ijskraampje verkocht heerlijk spul :9

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:44

Dat is ook een goede, inderdaad. Had gemakkelijk op het veld gekund tussen dressuur/springen en cross. En inderdaad, de ijsjes waren heerlijk :P :D

Monika1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:43

Ik heb me dit jaar helaas moeten afmelden maar ben wel geweest als groom.. ik vond het echt een super leuke cross weer! Alleen vroeg ik me af waarom het hoofdterrein ergens anders was dan vorig jaar? Volgens mij was het toen prima geregeld namelijk maar er zal wel een reden voor geweest zijn :) dus ik was even benieuwd..

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:53

Er stond op de site dat het andere terrein dit jaar opnieuw ingezaaid werd/was/is.

Heb zojuist de foto's van Froukje bekeken. Jammer genoeg geen geweldige actiefoto's van mezelf (een keer van achteren, galopfoto's in het voorbijgaan en een keer vlak voor de hindernis). Maar heb toch twee besteld. Leuke herinneringen!

Ben heel benieuwd naar de foto's van de vader van Sanne! De vriendin die met mij mee was heeft ook een paar foto's kunnen maken van de cross en heeft filmpjes van de training. Heb ik geloof ik al tien keer bekeken, blijft leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:39

Zodra de foto's klaar zijn stuur ik jullie beide het linkje. :)

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:39

Ohw dan heb ik ook nog wel een goede toevoeging voor volgend jaar. Als er weer met equiscore word gewerkt. Zorg voor een 2e schrijver. Dit maakt het mogelijk dat het jurylid ook commentaar toe kan voegen.
Het was bij ons in de auto zo ver dat het jurylid zelf het schrijfwerk deed en ik het computer werk.
Beide kan wel maar, dan kun je het echt alleen maar bij cijfers laten en dat is natuurlijk zonde omdat het altijd leuk is om mensen ook de kans te geven te weten waarom ze een bepaald cijfer voor een onderdeel krijgen. Er had best iemand met computer op de achterbank kunnen zitten en dan hadden we de staatjes nog wat uitgebreider kunnen doen.
Zo'n programma kan wel met 1 schrijver maar, dan had het een programma moeten zijn dat je alleen rugnummer en eindscore hoefde door te geven.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:10

Ik was er zaterdag als vrijwilliger! Was weer erg gezellig :D Ik kon alleen met geen mogelijkheid de wc vinden vanaf hindernis 2. Niet zo handig met een blaasontsteking :') Ben niet zo bekend in Oenkerk, dus wist niet waar "De Vallei" was...

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:15

Bij de jury in ring 1 zat er wel iemand achterin die werkte met Equiscore.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:19

Leuk om jullie positieve reacties en tips hier te lezen :)

Het vorige hoofdterrein mocht inderdaad niet gebruikt worden omdat het helemaal omgeploegd was en daarna opnieuw ingezaaid.

Ring 1 had inderdaad als enige iemand apart voor de Ipad, maar dat was vooral toeval. We werken met zo'n 75 vrijwilligers op zaterdag en dat is al best lastig om rond te krijgen. Vandaar dat niet overal nog een extra persoon in de auto zit/zat.

Volgend jaar moet er maar even een Dixie bij, ergens bij de start, zodat ook de veeartsen (en de hindernisjury's.. sorry Jorinda) daar naar toe kunnen.

De veeartsen waren zelf ook niet zo tevreden met hun plek, maar toen we hun aanboden te verplaatsen naar voren (bijv. in het weiland) of naar achteren (op de weg), hoefde dat niet van hun. Maar wij willen het volgend jaar wel graag anders, zodat het rustiger is.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:09

Haha, ik heb eerst ook een aantal rondjes gelopen en vervolgens gevraagd waar het secretariaat was en raad eens, de dixies stonden ernaast :P Tegen mij hadden ze ook niet Vallei moeten zeggen.
Volgend jaar wil ik wel weer vrijwilliger zijn, vond het leuk eens een ander soort ruiters dan alleen dressuurruiters in de ring te zien. Wel heel grappig dat je echt het verschil ziet dat dressuurruiters zich veel meer voorbereiden op elke oefening terwijl er nu eigenlijk redelijk nonchalant gereden werd en sommige zichtbaar blij waren het dressuuronderdeel door te zijn.
Misschien dat ik het jaar erna met mijn dressuurpaard wel mee wil doen :P Moet hij eerst kunnen springen, momenteel is hij nog niet verder dan, waterplas, juk eroverheen.. en dan land hij in het midden. (hij heeft zichzelf soort van waterplas mak gemaakt inmiddels en kan er ook gerust in liggen rollen).

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:44

Geen probleem hoor! Ik kon bij de hindernisjury van hindernis 4, bij haar thuis naar de wc. :)
Maar voor volgend jaar zou het wel fijn zijn inderdaad, want ik ben er uiteraard weer bij!