Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
amyz schreef:Alleen de jaarling hier (welsh ook nog dus dik haar) is nog niet door het haar heen, maar met jaarlingen is dat soms toch lastig. Verder alles, incl de 2 oude dames (nrps en welsh) die dag en nacht op t land staan zonder deken, al lang en breed verhaard.
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen (en bijvoorbeeld Shetlanders komen volgens mij vaak moeilijk uit de vacht) maar een paard dat nu nog niet door de vacht heen is klopt voor mij toch niet helemaal. Maar goed, soms helpt het bij die jonge dieren ook om ze gewoon een beetje te ondersteunen, zeker in de groei kunnen ze een beetje extra vaak wel gebruiken.
Toydoll schreef:Kruizing is leuk maar jeetje. Hij ziet er slecht uit, en zeker niet als een 3 jarige. Het ziet eruit alsof je op een jaarling zit. Ik zou mij toch nog wel 40x achter de oren krabben voordat je daar weer op gaat zitten.... Die heeft nog een heeeeeele groeiweg te gaan...... Serieus mijn bijna 2 jarige is nog gespierder en volgroeider dan dat.
En je reactie op iedereen die je dit probeerd te zeggen is wel erg slecht en bot, getuigd niet van veel kennis of paardenliefde. Wij willen ook alleen maar dat dit pony'tje gezond oud word.
spicegirl schreef:waar komt de bont factor vandaan ?
ben je zeker van zijn leeftijd ?
en heb je wel begeleiding van iemand die er verstand (western-instructrice/trainer ) van heeft ?
mijne zag er zo uit met 3, tijdens het inrijden..
[ Afbeelding ]

Biggieboo schreef:Wat een schatje! Je kunt waarschijnlijk zelf het beste zien/voelen of ze op haar leeftijd al klaar is voor rijden onder het zadel. Maar zou je niet liever een licht zadeltje nemen (bijv een Wintec die niks weegt) i.p.v. zo'n loeizwaar western zadel?
Suc6 ermee verder!
spicegirl schreef:dan klopt de afstamming niet ..zowel fjord als AV zijn niet/nooit bont, KWPN soms, maar ik zie er niks van een groot paard, of een fjord in. is ie te smal en klein voor.
en als er de waarheid niet is verteld over de afstamming, de leeftijd dan wel ?
Lara_Silver schreef:Zo zie je maar weer dat geduld en inzicht niet voor iedereen weg gelegd is... Een leek kan toch zien dat je 3 jarige het postuur van een jaarling heeft. Dit paardje roept nog net niet 'rijd niet op mij, geef me alsjeblieft nog meer tijd om te groeien ik ben nog een veulen!' Nee even serieus je gaat hier toch niet met je volle verstand op zitten? Klinkklare onzin dat ze er slechter of ongehoorzamer van worden als je ze laat staan. En die mythische band en jijzelf als enige enkele vertrouwenspersoon (wat er natuurlijk aan de haren bij getrokken is) lijden daar echt niet onder. Dit dier zou ik wel in de hand houden, grondwerk, lange lijnen etc. kortom lekker voorbereiden maar toch zeker niet onder het zadel? Ik kan bijna kwaad worden om zulke kortzichtigheid! Dat je een beer van een driejarige eens meeneemt op buitenrit en er keer mee werkt in de bak ok, maar toch niet zo'n iele onbespierde puppy belasten?