Dana82 schreef:@Astridklomp: ai ai dat klinkt echt niet goed van die enkel.
Maar mag ik eens iets persoonlijk vragen over je voet die je daar jaren geleden zowat hebt geplet? Ik heb dus oktober 2012 ongeveer hetzelfde meegemaakt en ik heb heel veel geluk gehad bij een goede voetchirurg terecht te komen. Ik had al mijn middenvoetbeentjes ontwricht (paard opgevallen en allemaal opgeschoven). Om dat boeltje recht te trekken twee pinnen erin die er daarna wel terug uit zijn gegaan omdat ik anders niet kon leren stappen.
Bovendien stukje in mijn ondervoet verbrijzeld (blijvend pin erin). En een gewone breuk langst de andere kant.
Ik heb toch ook 8 maanden moeten revalideren maar heb er nog steeds last van en allicht komt dat nooit meer goed. Ik kan alles maar voel constant die voet al dan niet pijnlijk. Heb jij daar nog veel last van zoveel jaren later?
Sorry Dana voor de late reactie
Ik heb ook heel lang last en pijn gehad in mijn voet, de middenvoetsbeentjes zijn een beetje vreemd aan elkaar gegroeid (ondanks de pinnen). Toen ik jaren later een keer in het ziekenhuis belande nadat mijn Quarter uitgegleden was en op mijn voet terecht kwam (weer die voeten, deze keer zat ik er overigens niet op maar stond er langs toen ze uitgleed) en ze een rontgenfoto maakten schrok de arts van de rare aan elkaar gegroeide botjes. Hij stamelde verschrikt: 'Oei dat ziet er niet goed uit', maar hij zag na beter kijken wel dat het oud letsel was. Ik dacht dat de pijn nooit weg zou gaan maar toch is na een jaar of 2 minder geworden en langzaam aan verdween de pijn steeds meer totdat ik er helemaal geen last meer van had. Het is net of je lichaam er wel aan went, maar dat erg lang duurt.
In mijn enkel had ik oa een botje gebroken waar een pees aan vast zat. Deze pees trekt het botje naar achteren als je loopt. Het heeft heel lang geduurd voordat het botje helemaal genezen was, ongeveer 6 maanden. Dit botje is ook nog lang gevoelig geweest. Nu 7 jaar later heb ik daar geen last meer van. Mijn enkel dus wel, elke dag, en dat zal ook niet meer beter worden. Als ik er een dag veel op gelopen heb kan ik er 's avonds bijna niet meer op staan en wordt hij heel dik en is zelfs heel pijnlijk als ik er niet op sta.
De voet met de gebroken middenvoetbeentjes is overigens mijn linkervoet en met de pijnlijke enkel de rechter.
Ik heb overigens mijn linkerarm ernstig beschadigd door een auto-ongeluk (elleboog uit de kom en een complete breuk van de ellepijp en spaakbeen bij de pols) waar ik daarna nog postraumatische dystrofie aan kreeg en aan geopereerd ben. Ook hier heb ik heel wat jaren pijn aan gehad maar ook dat is na jaren gelukkig overgegaan. Deze arm functioneert ook niet 100% meer, ik kan mijn pols maar voor 70% draaien.
Dus alleen mijn rechtse arm is nog schadevrij.