Heijenrath

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AlexVB

Re: Heijenrath

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:44

I know. Zijn beiden andere organisaties als ik me niet vergis..;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:59

AlexVB schreef:
I know. Zijn beiden andere organisaties als ik me niet vergis..;)

oke erg jammer,gelukkig hebben we nu zondag een mooie rit in banholt en hoop ik dat we weer richting heijenrath gaan

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:53

De paden waar de endurance over gaat zijn niet direct geschikt / aantrekkelijk voor mendurance, ik weet ook niet of je daar vergunning voor krijgt trouwens. Zeker i.c.m. het vele toerisme in deze regio.
En het zou zeker niet tegelijk kunnen, dus dat betekent een extra wedstrijddag, dus dubbel de organisatie, vrijwilligers etc.

We hebben het hier met Dutch Mountains voorheen ook vaker over gehad, maar toen besloten dat het echt niet haalbaar is. En zeker voor een eerste editie niet.

Roxan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:06

Heel veel plezier dit weekend en hier nog even mijn eerder geplaatst berichtje ivm de temperaturen:
"Paarden raken tien keer zo snel oververhit als mensen"

[VN] Paarden raken tien keer zo snel oververhit als mensen

En daarnaast nog wat tips van de DA:
- paard scheren en manen/staart invlechten
- paard dag voor wedstrijd wassen, zodat alle porien vrij zijn. ook het hoofd wassen.
- hoofdstel, singel, borststuk enz goed afwassen zodat het niet kan schuren.
- Paard voldoende laten drinken op voorhand, tijdens en na de wedstrijd.
- elektrolyten voorzien maar nog beter dit al op voorhand geven ( is nu wat laat). Echter alleen elektrolyten geven aan een paard dat drinkt.
- waar het koel is rustig rijden en paard laten recuperen ( bossen)
- in open vlakte iets steviger tempo aanhouden ( minder tijd in de zon)
- hoe dan ook snelheid beperken en hartslagmeter in de gaten houden.
- KOELEN, KOELEN ,ook tijdens de wedstrijd.
- ruiters kunnen bij paarden die het toelaten een natte koele handdoek in de nek leggen. Vanaf hij warm is verwijderen.
- ruiters kunnen zelf ijs of koelelementen mee brengen om het water koel te houden.
- Zet de paarden tijdens de rust in de schaduw (bij de bomen bvb)
- Water voor de start klaargezet is opgewarmd en zal niet meer koelen

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:34

In verband met de temperaturen is de vetgate verlengd naar 45 minuten en zijn de starttijden voor de 22, 32 en 44 vrijgegeven vanaf 9.45 uur (na de keuring starttijd aanvragen dus).

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:35

Weet iemand waar je de adresgegevens van de groomroutes kunt vinden van de 22 km.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 07:44

Het was gister een geslaagde dag,jammer van de weinig aanmeldingen.we hadden prachtig weer.en petje af voor desiree en haar man die dit georganiseerd hebben.hoop dat komend jaar toch ook weer zuid limburg mag mee doen op de kalender van de endurance

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 07:56

Ondanks dat ik maar één lus gereden heb, vond ik ook het een heel geslaagde dag. Blij dat ik toch gegaan ben, al heb ik vrijdag nog getwijfeld vanwege de temperatuur. Super genoten!

@Keona,had je nog ff een aanvaring met een paar fietsers zag ik? Wat Was er gebeurd?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 07:59

Speedster schreef:
Ondanks dat ik maar één lus gereden heb, vond ik ook het een heel geslaagde dag. Blij dat ik toch gegaan ben, al heb ik vrijdag nog getwijfeld vanwege de temperatuur. Super genoten!

@Keona,had je nog ff een aanvaring met een paar fietsers zag ik? Wat Was er gebeurd?

Die wilde toch gewoon door fietsen!grappige was dat ze ook nog flink op de kop kregen van een wielrenner die omhoog kwam.die flipte hier helemaal van.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 08:00

Nu snap ik dan wel waarom ik je niet gezien heb,haha

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 08:01

@speedster: had jij dan die leuke nieuwsgierige jonge Arabier bij je?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 08:09

Jammer genoeg kon ik er niet bij zijn door verschillende redenen, maar had het graag willen zien. Ik hoop van harte dat het volgend jaar weer zal plaatsvinden en dan ben ik zeker weten van de partij!

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 08:42

Was een supermooi gebied voor herhaling vatbaar, wel jammer van het hele warme weer. Ben benieuwd naar de foto's :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 08:45

Ik heb er foto's gemaakt :) Was erg warm. Wij hielpen Carmen en Lei en die mensen erbij een beetje. Was de bedoeling dat we gingen groomen, maar degene had afgezegd, dus gingen we maar gewoon kijken. Maar bijna direct werd mijn moeder en ik aan het werk gezet door Lei _O- Was wel erg leuk, ben ook het laatste rondje mee gaan groomen en het is een mooi gebied daar :j

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:06

Ik heb het al op facebook gedaan, maar doe het hier nogmaals. Desirée en Harry en alle vrijwilligers bedankt voor het mogelijk maken van deze rit. Het was inderdaad warm of beter gezegd heet, maar door het enthousiasme van de mensen om je heen was het een wedstrijd om nooit te vergeten.

Super trots ben ik op mijn 2 kanjers van paarden. Ze hebben het beiden goed gedaan Genghis Khan heeft deze rit helemaal blootsvoets gelopen zonder moeite en Black Pearl is alleen voren beslagen en deed het ook super.

Omdat we te langzaam gereden hadden ( K1 minimaal 9 km - wij reden gemiddeld 8,4 km) hebben wij onze tijd genomen na de finish. iets meer dan 10 minuten voordat we aanboden. We waren tenslotte toch al te laat binnen. BP had toen een HS van 44 en GK van 62 (normaal voor een 4-jarige in die hitte)

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:21

Ondanks dat ik me teruggetrokken heb omdat ik me gigantisch verreden had :o en het te warm vond om het tempo te verhogen om de gemiste km's te compenseren, heb ik genoten van de route!
Ik hoop ook echt dat de wedstrijd op de kaart blijft staan!

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:32

2 uur en 15 min gereden. helaas was de hartslag 69, met de controle kwam een motor langs waardoor ze best hevig op reageerde kwa hartslag. Maar het was echt de moeite waart om hem toch te hebben uitgereden. (hartslag toen we hem zelf hadden gemeten was 55 binnen de 10 min)

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:57

@Hilli: die van mij is een half arabier, klein ding, toch al 8, maar oogt erg jong. Kan best dat je haar bedoelt. Bruin merrietje met rood-zwart hoofdstel. Waar heb je ons gezien dan?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:59

Als je een halve klasse 2 (2x22) gereden hebt op de veldweg tussen het wedstrijdterrein en het parkeerterrein, na de wedstrijd.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:12

Ik ben na het eerste rondje van de 54 km gestopt, dus was wel rond dezelfde tijd klaar ongeveer als ruiters van de 44 die het na één rondje voor gezien hielden. Maar ik had de vetgatekist bij me op weg naar het parkeerterrein, Wiel had Na'ima al mee. Dus ik was het waarschijnlijk toch niet.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:23

Dan was jij het inderdaad niet. Kleine wedstrijd en dan nog mensen/paarden door elkaar halen. Way to go, Hilli :+

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:58

Haha, er zijn ook zoveel gezichten en paarden om te onthouden, het is je vergeven :D!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:28

Ik durfde het door de temperatuur niet te doen, Blue is nu eenmaal geen paard voor zoiets maar hoop zeker dat het volgend jaar herhaald wordt.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:17

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 07:43

spatter schreef:
Ik durfde het door de temperatuur niet te doen, Blue is nu eenmaal geen paard voor zoiets maar hoop zeker dat het volgend jaar herhaald wordt.

Volgend jaar is misschien ook weer zo'n tempratuur.de kennismakingsklasse was minimaal 8km dus gard rijden hoeft echt niet