[WN] Beeb eerste keer koeienclinic!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 16:07

Dankjulliewel.

Ik ben inderdaad de enige ruiter die echt op haar gereden heeft. Mijn moeder/broertje en vriend hebben er wel eens op gestapt, maar verder is ze zeer eenkennig.
En met een korreltje zout nemen ... sommige dingen die gezegd worden heb ik zelfs een heel vaatje voor nodig.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:10

vind dat je niet zo moet doordrammen
tis haar eigen paard zoek lekker zelf een paard, of neem je eigen paard als je die hebt, waarop jij het volgens jou veeeeeeeeel beter kan en ga je daar druk om maken

en ts. wis het filmpje maar hebben ze nix meer om over te miepen ook

ik heb wel meerdere paarden, dus dat komt goed, en ik rij ook op mijn manier

Met RUST en RESPECT!!.. En geen getrek en geschop..
En vooral niet met een 3 jarige.........

Waarom zou je ja en amen moeten zeggen op een filmpje? Zij plaatst iets, en wij zijn vrij om te reageren toch?.

Dus van waar deze reactie?...

Bang voor de waarheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:11

Getrek en geschop.. Heb d'r nergens zien trekken en schoppen.. Misschien moet je dan ook eens langs alle dressuurtopics langs gaan, wat je daar wel eens ziet zeg..

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:13

Ik heb dezelfde clinic ook gevolgd een tijdje terug en ik heb het absoluut niet als naar ervaren.
Voor een eerste keer kun je toch niet verwachten dat het allemaal volgens het boekje gaat, was het maar waar! En kom nou, dieren zijn niet van suiker. Je bent echt niet 3 uur lang intensief bezig, je staat zelfs het grootste gedeelte stil (luisterend en kijkend) of in stap.
Er werd juist heel erg op paard EN koe gelet, wat ze (aan)kunnen.
De koeien waren stuk voor stuk relaxt. Ze oogden absoluut niet gestrest.

TS, ziet er goed uit hoor!!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 16:13

daphneM schreef:

tis haar eigen paard zoek lekker zelf een paard, of neem je eigen paard als je die hebt, waarop jij het volgens jou veeeeeeeeel beter kan en ga je daar druk om maken

Waarom zou je ja en amen moeten zeggen op een filmpje? Zij plaatst iets, en wij zijn vrij om te reageren toch?.

Bang voor de waarheid?

Bang voor de waarheid? Nee hoor. You made your point clear, en ik ben het er niet mee eens.
Ik kan mijn merrie in totale vrijheid rijden (lees: enkel met neckrope) dus trekken en geschop heb ik niet nodig!

Je bent vrij om te reageren, maar neem aan dat je bij jezelf ook wel kan nadenken dat zoiets op een normale manier kan.
Ik heb mijzelf zelfs aangeleerd dat als je niets fatsoenlijks kan zeggen, dat je dan maar gewoon je mond houdt. En dat zou
voor bepaalde mensen ook een hele goede zijn om in hun achterhoofd te houden.

Want wat je schiet je er mee op om mij de grond in te boren? Ga ik daar 'beter' van rijden? Gaat het filmpje dan daar mee
veranderen? Volgens mij niet.
Ik rijd altijd met rust en respect, dus heel knap dat jij dat kan beoordelen van deze enkele foto's.
Zou zeggen, kom een keer langs - ga me les geven, alsjeblieft!

Maar geloof mij, als ik hier foto's plaats van met alleen een touwtje rijden, wordt daar ook genoeg verkeerds over gezegd!
Het is nóóit goed.

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:16

Jeetje hee jongens, heb respect voor elkaar, en probeer ts niet de grond in te stampen, dat is wel erg makkelijk vanaf een beeldscherm natuurlijk.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:20

Vind het echt gaaf, stille meelezer sinds vanmorgen, en heb best wel met verbazing naar reacties zitten kijken. Het is een eerste keer, dan ben je nog niet meteen volleerd cowboy(girl) :')
Ik vind de foto's super om te zien, en vond het filmpje leuk om naar te kijken :) Zeker voor een eerste keer ;D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:23

Super gaaf Denise! Baby ziet er ook top uit, echt leuk! :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:55

daphneM schreef:

Bang voor de waarheid?

Typische reactie van iemand die net onderuit is gehaald met haar vorige reactie. Stop met dit jaloerse gedoe. En als je écht zo goed bent, wil je niet alleen Denise maar ook mij een lesje geven?

Ik ga niet zeggen dat het er op en top uitziet, want dat kan nooit haha
Maar naar, zeker niet!
Heel goed voor je eerste keer en laat je dit niet tegenhouden om het weer een keer te doen! Neem alles idd gewoon met een vaatje zout en laat het gaan ;) Want jij niet alleen, maar niemand rijd perfect ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 16:56

Ik hoor net dat mensen nu ook al over mij praten op facebook. Vind dat héél erg onvolwassen. Als je iets niet goed vind, praat mij er dan persoonlijk op aan!

Vind dit namelijk wel héél erg ver gaan. Prima mij zwart maken hier in het topic, ga vooral je gang. Maar mij zwart maken ergens waar ik mij niet kan
verdedigen!? Hoe ontiegelijk laf.
Kom alsjeblieft, alsjeblieft een dagje langs, en beoordeel dan hoe verschrikkelijk ik wel niet ben voor mijn paard!

-O-

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:04

Gadver, wat misselijkmakend. Stuur TS gewoon een PB als je iets niet begrijpt waarom zij het op een bepaalde manier doet, bah.

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:10

Probeer het naast je neer te leggen, vanaf een forum is het heel erg makkelijk voor mensen om je neer te halen, maar besef dat ze jou en je paardje niet kennen en alleen oordelen van hele korte moment opnames. Jij weet hoeveel plezier je hebt gehad met die clinic en hoe je paardje hierop heeft gereageerd en wat je eventueel nog zou willen leren en ondernemen, dát is wat telt, niet de mening van onbekenden.

Gewoon bij jezelf blijven en de dingen blijven doen met je paardje die jij leuk en/of goed vindt, je rijdt immers voor jezelf en niet voor anderen :)

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:16

Holy lord, ik vind sommige reacties echt héél vervelend. Het is zo óntzettend eenvoudig om te oordelen via het internet, maar het gaat zo vaak fout. Alsjeblieft, wat is het doel van de TS zo zwart maken zo de grond in stampen? Misselijkmakend vind ik het, ik krijg er echt de rillingen van over mijn lijf. En ja, iedereen is vrij om te reageren, maar wel op een normale manier, sommige dingen vind ik echt te ver gaan.

Denise, probeer je er niet al te veel van aan te trekken, al wordt dat wel erg lastig zo. Laat je geen rare dingen wijsmaken over jou en Baby, ik weet zeker dat ik niet de enige ben die jullie een super gave combi vind en ik weet zeker dat je niet te snel gaat. Koppie op!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:17

je doet ut toch nooit goed, en wendy ook niet want weet je wat leuke is... wendy verdiend haar brood ermee en volgens vele nog goed ook en dat behappen sommige mensen nou eenmaal niet en dat zie je gewoon aan dit soort reacties

heb ik zelfde in de hondenwereld meegemaakt, nu nog laat ze lekker gaan hoor... jij heb lol met je paardje en dat wil je laten zien, vele krijgen noooooooit de kans zelfs maar om zoiets mee te maken en konden mee genieten maar ja paar van die je weet wellers ertussen en ook dat is om zeep geholpen...

ik mag de 8e en weet nu beetje wat ik kan verwachten...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 17:22

Nou, wat er over mij gezegd is op facebook is niet om na te vertellen. En dat gaat me toch wel een tikkeltje ver. Is dit wat we met heel bokt willen bereiken?

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:32

Beste DaphneM.
Jij bent nou net een van die mensen bij wie ik even op het profiel ben gaan kijken.
Zo te zien ben je in ieder geval niet te laat op je paard gestapt als die er met zijn 8 maanden onder het zadel al zo bij loopt als 3 jarige. Kan ik niet zeggen met die van mij van 4,5 lentes jong

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:35

Meid ga er boven staan. Ik heb het niet gelezen maar laat ze maar banketstaaf.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:36

Ik moet zeggen dat ik van het hele western gebeuren niet veel kaas heb gegeten. Maar kennelijk de mensen hier in dit topic wel, en is TS een enorme dierenmishandelaar die haar paard niet kent en overbelast en zou het beest eigenlijk per direct door 144 in beslag genomen moeten worden.

Natuurlijk is een filmpje met actiemomenten leuk. Kan niemand dat nou snappen? En voor
Een eerste keer hoeft toch alles niet perfect te zijn? Al die paarden waar wij op hebben leren rijden? Dat was toen geen dierenmishandeling? Kom op zeg. Ik vind dit echt te walgelijk. Misschien voordat je je smoel opentrekt eens na gaan denken, en TS beschadigen via facebook? Wat ben je dan een misbaksel zeg. Gadverdamme.

Ik vind dat TS super netjes met reacties omgaat en alles over zich heen laat komen. En iedereen wordt steeds gemener. Ga eerst in de spiegel kijken. Volgens mij heeft TS een goed hart, met de beste intenties voor haar paard. Kritiek is prima, hatelijk zwartmaken?! Dan ben je een triest en zielig persoon die op die manier zijn mening moet onderbouwen.

TS sterkte met alle narigheid. Wil nog wel zeggen dat ik vond dat je een leuk paardje hebt wat er gelukkig uitziet. Wees maar zuinig op haar!

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:41

Jadybabe schreef:
Beste DaphneM.
Jij bent nou net een van die mensen bij wie ik even op het profiel ben gaan kijken.
Zo te zien ben je in ieder geval niet te laat op je paard gestapt als die er met zijn 8 maanden onder het zadel al zo bij loopt als 3 jarige. Kan ik niet zeggen met die van mij van 4,5 lentes jong

Met dat soort dingen terugdoen bereik je toch helemaal niks? Beetje verlagen tot hetzelfde niveau heeft toch geen zin. Zonde van het topic ook. Pb haar dan gewoon.
Ik vind Beeb een mooi paardje, en je teugel gebruik ziet er wel vriendelijk uit. Niet alles gaat in een keer perfect.
Mijn mening over bepaalde dingen voegt niks toe aan dit topic, die hou ik dan ook lekker voor me :).
Volgende keer gaat het vast weer een stukje beter.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:43

Wat een nare reacties zeg! Belachelijk dat er op Facebook nog ff lekker over doorgegaan word. Kinderachtig is zeker hun 2e naam. Niks van aantrekken hoor, al is dat heel erg moeilijk. Ik vind het er heel leuk uitzien! Weer eens wat anders dan rondjes rijden in de bak. Mijn paard vind koeien nog wat spannend, dus miss ook wel eens leuk om zoiets te doen! Jammer dat je filmpje niet meer online staat, had het graag willen zien :)

Laat je door al deze reacties niet tegenhouden om foto's te blijven posten, je hebt een erg leuk peerd.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:48

Ik zit dit ook met verbazing te lezen, ten eerste is het een foto topic en geen rijtechnisch topic. Daarnaast ben ik ben Denise nu een paar keer met paard tegengekomen irl en ze was er niet meer dan heel gewoon en rustig mee bezig. Als bewijs daarvoor heeft ze een evenwichtig paard dat vertrouwen in haar heeft.

Bon_ita schreef:
Laat je door al deze reacties niet tegenhouden om foto's te blijven posten, je hebt een erg leuk peerd.
*\o/*

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:01

Over de leeftijd van het paard ga ik het niet hebben, dat moet iedereen voor zich weten (al zou ik er ook niet voor kiezen om een 3 jarige naar zo'n clinic van 3 uur mee te nemen). Je paardje doet het wel erg braaf en het is een leerzame training. Leuk om te zien hoe ze kunnen veranderen. Die van mij was eerst bang voor koeien, halverwege de clinic (van Willem Odendaal) werd ze echt fanatiek. Leuk dat je volgend jaar weer een poging gaat wagen. Ik ben benieuwd of je dan al wat verschil merkt met de clinic die je nu gehad hebt.

En voor de mensen die zich bekommeren om de koeien, er word meestal gewoon goed rekening met de dieren gehouden hoor. Ik neem aan dat Wendy geen uitzondering is wat dat betreft.
Afbeelding
Bij zo'n clinic worden de dieren idd niet 3 uur opgejaagd. Tussendoor is er veel uitleg en het is steeds een andere koe die 'aan het werk' is. De koeien op mijn foto lijken mij niet echt gestresst. Die koeien bij Wendy zullen ook vast wel een pauze gehad hebben tussen door?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:04

He denies, lekker laten gaan, die mensen die afkraken. Zelf zijn ze niet beter.
Beeb ziet er goed uit en jullie zijn een leuke combi! :)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:04

Waar gaat het heen met bokt..

Ik had de foto's al gezien op facebook en vind ze erg leuk :D Beeb is echt onwijs braaf en volgens mij ook niet heel snel overdonderd voor zover ik met de meeting kon oordelen. Ik heb echt tig moeilijkere modellen gehad die het allemaal spannend en doodeng vonden en Beeb bleef zo braaf staan _/-\o_
En de leeftijd. Ach jee, dat is per paard verschillend hoe ze uitgroeien :)

Edit; En sommige reacties gaan echt veel te ver -O-

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:22

Niks van aan trekken denies.
Gewoon in en uit ademen.

Vind dat hier wel heel achterlijk wordt gereageerd op jou.
Kritiek? De grond in stampen is een eerlijker woord!

Denies weet PRECIES waar ze aan moet werken.
En een jong dier op een ander terrein?
En wat moeten die ruiters van de PAVO cup wel niet?
DAT noem ik NIET ontspannen!!
Hengstenkeuringen van 3.5 jaar oud onder het zadel.
Springtest van 3.5 jaar onder het zadel....Dat is gezond?

Dit paardje word gewoon lekker weer op vakantie gezet en dan later weer gepakt, en langzaam opgebouwd.

Meer ruiters zouden zo te werk moeten met hun paard!!!