[WN] Ander bit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Ander bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 01:43

Neem waar jouw paardje nu fijn op loopt en jij een beetje vertrouwen in hebt. Op een gewone trens kun je gewoon rijden hoor. Kijk naar het mondstuk en de ringen. Ik vind zelf d-ring prettig, maar moet wel het gewenste mondstuk hebben voor jullie, dus even zoeken.....
Ik rij eigenlijk zelf al heel lang met sweet iron bitjes. Maar je hebt ook met een koper stuk of gewoon metaal. Probeer wat uit. Kijk of je anders wat 2e hands op de kop kan tikken. Wat niet bevalt weer wegdoen gewoon. Niet te dik mondstuk en ook niet te dun, beetje er tussenin, zit jemeestal wel goed.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 09:34

En dat is momenteel nou net het lastigste want het enige waar ze op dit moment fatsoenlijk op loopt is die twisted....
Wij gaan overigens de 27e onze paarden verhuizen naar hun nieuwe stekkie. Tot die tijd heeft Dante een beetje vakantie en rijden we af en toe een beetje buiten.... Straks op het nieuwe plekje gewoon van 0 af aan beginnen denk ik....

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 21:04

Dit bit heb ik besteld om straks weer mee te beginnen:
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:29

Ziet er goed uit. Met sweet iron zo te zien?

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 21:40

Yep.... En omdat ze vroeger ook op dubbelgebroken liep in de lesjes (dressuur) gaan we maar eens helemaal terug naar het begin....
Tot aan de verhuizing hou ik het nog heel even op de twisted omdat ik alleen daarmee buiten heb gereden.... Maar met de verhuizing gaat de twisted de kast in en deze aan haar hoofdstel.... We zullen zien....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:14

Zou ik gewoon gaan proberen. En een beetje vertrouwen dat het gewoon kan met dit bitje.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:38

Je zou ook kunnen proberen om, dmv van grondwerk, het 'stuur' opnieuw te installeren.
Op deze manier kan je met een heel mild bitje (of met bitloze optoming) terug naar de basis :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:51

Wranglerbutt schreef:
Je zou ook kunnen proberen om, dmv van grondwerk, het 'stuur' opnieuw te installeren.
Op deze manier kan je met een heel mild bitje (of met bitloze optoming) terug naar de basis :j

Ik denk dat dat een hele goede tip is.
Als het paard nu voor je gevoel alleen op een twisted nog gevoelig reageert, is het denk ik verstandig om dat mondje gewoon eens een tijdje met rust te laten, en desnoods ook even advies in te winnen bij een goede tandarts. Niet dat er wat mis moet zijn met het gebit, maar het zou best eens kunnen dat de lagen een goede opsodemieter gehad hebben, en ook daar heeft een goede tandarts verstand van.

Ik vind het heel fijn (vooral voor je paard, maar ook uiteindelijk voor je eigen plezier) te lezen dat je 't roer omgooit. Top.
+:)+

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:17

... foute post

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 15:47