[SGW] Verslagen SGW Renswoude 27 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:42

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:43

Jaaaa! Echt heel blij mee! Hoewel je bij de ski-jump jammergenoeg niet de helling ziet, nu lijkt het zo'n klein boomstammetje ;). En vind het erg leuk dat B. op elke foto echt z'n oren naar voren heeft en attent kijkt, volgens mij vindt hij het erg leuk :D

Ik was trouwens net met iemand in gesprek die vond dat de cross veel te moeilijk was voor de B, dat sommige hindernissen echt L of M-niveau waren. Wat vinden jullie? Ik vond 'm erg leuk, maar wel stuk pittiger dan Potdijk bijvoorbeeld, doordat je flink in het weiland moest sturen.

Pommier

Re: Verslagen SGW Renswoude 27 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:47

Ik vond hem vrij pittig toen ik hem ging lopen, maar toen ik hem eenmaal had gereden vond ik het eigenlijk wel meevallen. Maar ben een beginner en dit was onze eerste cross. Dus geen vergelijkingsmateriaal.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:47

Ik vond het de makkelijkste B cross die ik tot nu toe heb gereden (MB, castenray en ysselsteyn)

Maar ik hoorde het hier mensen ook zeggen ja (zij hebben al meerdere wedstrijden gereden, de een bij de pony's M, de ander al bij de paarden B en met zusje mee in het M pony's), maar ik heb Ysselsteyn vorig jaar L gereden, dus ben misschien al wat hogere hindernissen gewend?

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:52

Ik heb inderdaad ook van ervaren ruiters gehoord dat sommige hindernissen wel meer op l niveau zaten dan b niveau.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:18

ik vond het een serieuze B cross, met echt alles erin, die ook als lichte L cross niet had misstaan maar niet extreem moeilijk.

En Ukkie sprong vandaag zonder enige aarzeling weer het water in, het blijft een bijzonder paard.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:22

Het was geen M niveau. Maar voor het B was het een pittige cross vond ik. Het is al moeilijker voor de paarden dat het heel open is en er stond weinig aanleuning. Ook kwamen ze elkaar tegen. Vaak zie je dat in het B meer aanleuning staat zodat ze minder kanten op kunnen.
Een waterhindernis zie je haast nooit in het B, net zoals hindernis 3 bijvoorbeeld. Maar qua hoogte e.d was het wel gewoon een B cross. Ook vond ik de hindernissen opzich niet heel imponerend. Die kan je in elke cross vinden. :)

Persoonlijk vond ik het wel een super gave cross. Ik vond het B zo echt leuk met een jonkie.. je leert ze nu veel meer dan bij een bos cross bijvoorbeeld. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:55

Ik vond het een uitdagende B cross met alles er in wat ik graag in een cross zie aan hindernissen en dan een mooie wisseling gemaakt in de 'makkelijkere' dingen en de wat 'lastigere' dingen :) Daarnaast vond ik het voor de paarden ook enorm leerzaam, de hindernissen waren mooi overzichtelijk en duidelijk voor ze. Hopelijk kunnen we er de volgende keer weer bij zijn :)

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:52

Leuk om de foto's van de cross te zien, je kan wel zien dat mijn paard genoten heeft. Elke foto kijkt ze in ieder geval heel blij. Afbeelding

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:45

Wat een leuke collage zo, met elke foto een blij paard :D

Ik weet niet of dit een moeilijke of makkelijke B-cross was. Dit was mijn eerste B-cross sinds 4 jaar dus ik ben mn referentiekader een beetje kwijt :+
Wat ik wel weet was dat ik met lopen bij de meeste hindernissen zag dat we die eigenlijk al een keer in de training hadden gesprongen. Ik vond er een paar redelijk flink (2, 10 ), maar bijvoorbeeld 2 hadden we in de training al gedaan.
Met rijden waren mijn stops meer mijn schuld dan die van het paard (het is nu eenmaal een paard waarbij je elke hindernis moet rijden alsof het een nieuwe hindernis is en niet ergens in je achterhoofd moet denken 'oh, hebben we al gedaan in de training, piece of cake' dus als je dat vergeet dan heb je een langsloper of sta je stil :+ ). Op de trakhener na dan, maar die moeten we nog vaker oefenen :-)

Hindernis in het water vond ik eigenlijk wel leuk. Het water zelf telde niet als hindernis, dus onervaren paarden konden daar best een poosje staan te mutsen. Dat is echt wel prima voor een B cross.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:27

hele leuke collage Suzanne!

ik heb helaas zelf nog niks gehoord, heb inmiddels mijn stijlbriefjes ingescand en opgestuurd naar de organisatie (zou het zo jammer vinden wanneer mijn winstpunt niet zou meetellen). jij wel iets gehoord Mireille?

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 16:53

Nee, heb nog wel gemaild maar geen antwoord gekregen. MijnKNHS zal binnenkort wel uitsluitsel geven. Jij hebt iig de stijlbriefjes nog. Gelukkig mag ik al promoveren, dus heb de winstpunten niet echt nodig. Maar leuk is anders.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:08

Snap ik helemaal. Is ook niet alsof ik zelf van plan ben om met 4 wp al over te gaan oid, maar toch fijn wanneer het meetelt. Welja, hopelijk hebben ze het gewoon vreselijk druk gehad en daardoor het mailadres even niet meer geopend... (Wishful thinking)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:48

Geen wishful thinking hoor, hun eigen wedstrijdplanning loopt ook gewoon door :j

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 16:18

Jaa, heb antwoord gekregen. Uitslag is gecorrigeerd, dus ben gewoon 2 puntjes rijker. En jij MB?

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:23

ik ook! eerste puntje is binnen! fijn :D!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:34

bij mij is de uitslag nog steeds niet verwerkt, bij jullie wel?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 08:16

Nee bij mij ook nog niet.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:03

Bij mij wel.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:52

Het staat er bij mij nu wel bij.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:30

bij mij nog steeds niet :(. maandag maar eens bellen.