[SGW] Oefencross Heino op 26 mei 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ARhythmical

Re: Oefencross Heino op 26 mei 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:19

Jullie "kritiek"kan ik wel volgen...maar...aan sommige dingen valt helaas niet wat te veranderen.
Tijdens de SGW in september kunnen we gebruik maken van de weilanden van de grondeigenaren er om heen, heel begrijpelijk waren deze nu niet opengesteld, lang gras, nog niet gemaaid etc etc.
Tevens vervalt dan de mogelijkheid om los te rijden op deze omliggende weilanden.
Losrijden was inprincipe in de buitenbaan - die er perfect bijlag- gepland, maar toen ook nog het parkeren bij de eerste mogelijke buren , wegens het inleggen van oprit verviel, hebben we zoveel mogelijk mensen in de buitenbaan laten parkeren, zodat zo min mogelijk mensen bij omni mobule hoefden te parkeren ( 20 min stappen) Dit werd door de parkeerwachten ook telkens wanneer er weer een plek vrijkwam bij het terrein weer opgevuld!
Doordat er veel combinaties de mogelijkheid aangrepen een tweede maal rond te gaan, was er minder verloop in trailers dan vooraf gepland/gedacht.
Ook bleven daardoor er (te)veel combinaties op het inspring terrein.
Wat de kritiek op de modderpaden betreft...tja...willen we zo langzamerhand niet allemaal die zon zien :) het bos terrein kan gelukkig heel veel water hebben, en glad was het absoluut niet, mijn dochter ging als allerlaatste van start en het was nog steeds hetzelfde begaanbaar!
Het was wat de Berkenruiters betreft een geslaagde try out , voor herhaling vatbaar!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:51

het is zeker voor herhaling vatbaar en als het weer beter was geweest hadden de boeren waarschijnlijk gras net weg gehad.. maarja de zomer laat nog op zich wachten

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:18

Oh, over de bodem ook geen klachten hoor! Alleen het inspringterrein was wat mul. Maar inderdaad ook echt te druk. Losrijden vind ik voor zo'n cross ook niet echt noodzakelijk. Ff de beentjes losmaken, half uur losrijden is echt overdreven. Ik zat er wel op tijd op, maar heb ruim 20 min gestapt, omdat mijn jonge beest echt de tijd nodig heeft om te aclimatiseren :j

Dewi: mijne had wel de striemen op zijn flank staan hoor. Maar dat heeft ie nogal snel en reed vandaag voor de 2de keer met zweep. Je zag denk ik wel dat ik mijn zweep nogal raar hanteerde bij de waterbak? Meppen heeft geen zin, beestje moet wat achter zijn staart voelen, dan gaat ie wel voorwaarts. Dus was heeel erg blij met dit resultaat :j