[SGW] Nabespreking Etten-Leur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:08

tanee_blaze schreef:
Helaas had ik een mindere dag.
Dressuur ging voor mijn gevoel best goed.
Ze was heel relaxed, misschien iets te.
Punten vielen eigenlijk flink tegen 170.

In het springen gingen we fijn van start, helaas een onnodige stop op hindernis 3.
Daarna gaf ze een fijn gevoel en heeft ze me toch nog gered bij hindernis 8.
Maar hindernis 9 (de laatste) vond ze niet thuis horen in een springparcours en daar stopte ze dan ook 2x.
Jammer, want het was voor mij een thuiswedstrijd en er waren veel bekenden gekomen.

Dat wordt flink oefenen op het springen. Hopelijk volgende cross weer beter!

Die van mij stopte ook op hindernis 3. Misschien omdat hij dicht was door het reclame bord? Ik vond het ook nogal een onnodige stop. Daarnaast wou die van mij ook hindernis 9 niet al te graag springen... Volgensmij waren er meer met dezelfde problemen!

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:26

O wat leuk Sann was jij dat, nog hartstikke bedankt dat ik je sporen mocht lenen ondanks dat ik ze niet mocht gebruiken.. :)
Fijn dat het zo lekker ging bij je!

Die van mij vond hindernis 9 ook wel vreemd en heb er meerdere gezien die de hindernis niet echt konden waarderen :o

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:26

Toen ik zamira gister toen we thuis kwamen in de wei zetten liep hij super vrolijk al dravend weg en was er helemaal niks te zien gelukkig. Wel jammer dat dat net niet met het keuren was.
ga straks rijden dus hopen dat hij niks aan de buigproef heeft over gehouden (zo'n buigproef hoeft niet te zeggen als hij die niet goed doet dat hij kreupel is)

jipje_niekje

Re: Nabespreking Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:34

Ik heb ook echt een heerlijk weekend gehad in Etten-Leur :) Zaterdags al vertrokken naar de eigenaren van het paard en daar lekker geslapen, was weer erg gezellig. 'Helaas' ons doel om te starten in 3 onderdelen niet gehaald, maar wel tevreden en ze heeft enorm veel geleerd. We oefenen gewoon lekker verder en over 2 weken doen we een nieuwe poging in Renswoude ;)
Lees enkele met een wat minder verslag, maar ook veel positieve verslagen +:)+

San, echt super gedaan van jullie +:)+ +:)+ +:)+

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:37

gelukkig elinesikko, blij om te horen dat je paardje in orde is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:44

Wat jammer beentje dat je niet alle drie de onderdelen hebt kunnen rijden. Was de hele entourage nog wat te veel voor Bibi?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:14

Het was inderdaad wat te veel spanning voor haar. Ze bleef gelukkig wel braaf springen, maar vergat nog wel eens dat ze 4 pootjes heeft ;) We oefenen lekker verder en over 2 weken doen we een nieuwe poging.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:18

Gaat helemaal goed komen!! Was ook wel erg kijkerig voor een onervaren paard met al die vlaggen en mensen en alles. :)

Ik had nog een 7 gemiddeld voor stijl. Valt me mee als de stijljury bij hindernis 1 zat zal die vast ook dat gestaak tussen hindernis 1 en hindernis 2 gezien hebben. Heb inderdaad 2 weigeringen op hindernis 2 gekregen want ik heb 60 strafpunten. 2e weigering telt toch altijd dubbel qua strafpunten?

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:23

Hebben jullie je punten naderhand opgehaald? Ik ben direct naar huis gegaan en heb daar niet meer aan gedacht.Maar zou ze graag nog inzien...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:25

Ik zie ze net op de uitslagen lijst staan. Die staat nog niet op de website van Etten Leur maar wel op eventingsport.com

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:48

Wat erg... ik ben gewoon laatste geworden! (Op de 9 na die zijn uitgesloten) Mijn strafpunten voor de cross vind ik niet erg, dat was zijn eerste keer. Maar de dressuur moet véél beter!

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:22

zijn dat de uitslagen van gisteren? want ik kan die nergens vinden op die site

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:23

ja die staan op eventingsport.com

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:24

waar? want ik zie ze niet bij uitslagen staan alleen van 2012 en terug

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:25

aah! Gevonden!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:56

Al mijn foto's staan online op de facebookpagina!
https://www.facebook.com/pages/Equigeni ... 3476766324

Weet iemand toevallig nog hoe het is afgelopen met het paard dat van de vrachtwagen was losgebroken, zag hem van de vrachtwagen afvallen dus hoop dat het wat beter gaat omdat hij volgens mij nog best een lelijke wond/snee op het hoofd had?

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:33

nu baal ik nog veel erger, had die buigproef nooit moeten toestaan. Zamira is nu echt heel erg kreupel. Gister was hij echt nog goed maar nu na die buigproef is hij echt behoorlijk kreupel.
Wat kan ik nu het beste doen? hij heeft heel de dag buiten gelopen dus heeft wel beweging gehad.
Denk dat ik nu toch nog maar even afwacht en dan kijken of hij morgen iets beter is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:40

ik ben bang dat er toch echt meer aan de hand is. Je krijgt ze niet zo kreupel van een buigproef als ze 100% goed zijn. Mss moet je de DA juist dankbaar zijn dat je niet hebt mogen crossen, als het een echte blessure blijkt (ik hoop voor je van niet natuurlijk!).

Quint014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:42

kan iemand mij uitleggen hoe ik een foto hier kan plaatsen?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 15:49

Quint, kijk even in de FAQ.
elinesikko schreef:
nu baal ik nog veel erger, had die buigproef nooit moeten toestaan. Zamira is nu echt heel erg kreupel. Gister was hij echt nog goed maar nu na die buigproef is hij echt behoorlijk kreupel.
Wat kan ik nu het beste doen? hij heeft heel de dag buiten gelopen dus heeft wel beweging gehad.
Denk dat ik nu toch nog maar even afwacht en dan kijken of hij morgen iets beter is.

Lijkt me niet dat dat door de buigproef komt. Zoals Lielle al zegt, een 100% gezond paard krijg je niet kreupel door een buigproef. Je kunt het even aan kijken en als je echt twijfelt een DA laten kijken.

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:59

snap ook dat hij nooit 100% geweest kan zijn, maar de vrouw die de buigproef deed mocht dat niet eens doen want dat was niet de DA. dus misschien heeft ze iets wat minimaal was erger gemaakt.
daar baal ik van

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:02

bij de DA staan studenten diergeneeskunde. En nogmaals, als jouw paard veel slechter wordt van die buigproef, was er echt al iets aan de hand. Je bent nu je teleurstelling op de DA aan het richten terwijl ik in jouw situatie eerder blij zou zijn dat ze uit bescherming van je paard hebben gehandeld.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 15-04-13 16:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:03

elinesikko schreef:
snap ook dat hij nooit 100% geweest kan zijn, maar de vrouw die de buigproef deed mocht dat niet eens doen want dat was niet de DA. dus misschien heeft ze iets wat minimaal was erger gemaakt.
daar baal ik van

Dat zij studenten diergeneeskunde. Die weten echt wel wat ze doen n bij twijfel vragen ze het de da die erbij staat. Als je pony/paard zo kreupel is nu zou ik niet de schuld ergens op af schuiven maar kijken wat er aan de hand is.. Sterkte, hopelijk valt het mee!

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:26

DmNqUe schreef:
Weet iemand toevallig nog hoe het is afgelopen met het paard dat van de vrachtwagen was losgebroken, zag hem van de vrachtwagen afvallen dus hoop dat het wat beter gaat omdat hij volgens mij nog best een lelijke wond/snee op het hoofd had?

Dat vroeg ik me ook af, heb hem ook zien vallen en op zn buik had hij ook nog een hele snee, je zag heel het bloed liep langs zn been :(

Het zag er allemaal heel erg naar uit iig..

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:40

dropje_90 schreef:
DmNqUe schreef:

Dat vroeg ik me ook af, heb hem ook zien vallen en op zn buik had hij ook nog een hele snee, je zag heel het bloed liep langs zn been :(

Het zag er allemaal heel erg naar uit iig..

Jaa ik weet het hele verhaal, het was het paard van me lesgeefster!
Ze hebben het paard met de trailer naar de kliniek gebracht en het is gehecht!