[SGW] Na bespreking SGW Chaam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Re: Na bespreking SGW Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:37

Thanx Bianca! Ben benieuwd!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:00

leuk fimpje hoor!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:01

erg leuk filmpje! Je hebt mij net gemist bij de start, ik had nr 28.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:28

leuk filmpje, zo hebben wij een beetje een idee wat ons te wachten staat.
Dochterlief blijft de surfplank erg spannend vinden en nu heeft ze een beetje een idee van wat haar te wachten staat. Ben wel benieuwd of er sneeuw is gevallen, hier ligt nog behoorlijk wat in het bos

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:42

Voor foto's klasse M bij H5 en L bij speelweide kun je mailen naar valeriefotografie@live.nl. Zij stuurt je de foto met copyright en als je ze wil hebben zijn ze 2 euro per foto.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:36

ik heb gemaild :D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 07:07

De definitieve startlijsten voor dit weekend staan erop........

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 07:51

Echt een gaaf filmpje! Twijfel nu wel of ik morgen naar Alphen-Chaam durf af te reizen. Weeronline meldt voor de middag matige sneeuwval en in de avond lichte sneeuw. Natuurlijk krijgen we hier geen Franse toestanden, maar blij dat ik glij doe ik liever op de piste. Wat zouden jullie doen bij dit soort verwachtingen? Behalve natuurlijk wachten wat er morgenochtend voorspeld wordt.. Niets zo veranderlijk als het weer.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:24

@mireille: sneeuw? Voor brabant niet meer hoor.
Wel vies en koud maar wel droog. Daarbij gaat het als het al komt om natte sneeuw. Ik zou wel (rustig) durven rijden. Maar dat is echt ieder voor zich natuurlijk. Wel of geen winterbanden zal ook nog wel wat uitmaken.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:57

Ik ben ook nog in twijfel, voornamelijk over de bodem.. Heb geen zin om anderhalf uur in de auto te zitten als vervolgens blijkt dat de bodem te hard is.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:24

Ik blijf van mening dat de organisatie daar vast wel een goed oordeel over wil geven en bij twijfel de wedstrijd echt niet door laten gaan.
Afgelopen week was iedereen ook in paniek over de bodem en de bodem was echt prima.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:38

Het ijkt mij sterk dat de bodem nu ineens tot diep in de grond bevroren zou zijn. Het is gevoels temp. die zo koud is HE !!! de bodem lag er vorige week perfect bij en toen had het snachts meer gevroren dan afgelopen week.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:44

Het scheelt inderdaad wel dat het tot nu toe overdag iedere keer boven 0 is geweest. We zien het wel! Hopen op geen pak sneeuw morgen en dan lekker genieten :)

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:57

In ieder geval ligt er geen sneeuw. Koud is het wel en een beetje vorst, Maar denk dat de bodem prima te doen is. Hier is de bak nog heel goed te rijden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:54

Geen paniek mensen: De bodem ligt er super bij! ben net gaan lopen.
Ook de temperaturen voor vannacht en morgen zijn geen reden voor zorgen. Alleen de wind en de mogelijke sneeuw (die nu volgens de voorspellingen mee lijkt te vallen) zijn redenen om morgen nog even naar het weerbericht te kijken voor je weg rijdt.

Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:49

Nou mensen kom maar op met die jaloersmakende verhalen :D :D :D of zijn jullie allemaal sneeuwpopjes :+ :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:50

muts_marijke schreef:
Nou mensen kom maar op met die jaloersmakende verhalen :D :D :D of zijn jullie allemaal sneeuwpopjes :+ :D

:))

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 17:58

Ik ben ook benieuwd. En hebben de vrijwilligers al hun tenen nog?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 17:58

Ik ben weer thuis, het is me meegevallen.

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:49

Zooo wij zijn weer thuis heerlijk warm bij de kachel! Potverdorie wat was het koud zeg! :brr:
Maar ondanks dat een heerlijke wedstrijd gereden, complimenten voor de organisatie!
Wij zijn in de B gestart.
De dressuur ging voor mn gevoel niet verkeerd alleen bleef Ro erg stug.. 205 punten dus viel me alles mee :)
Hierna weer gauw de trailer in gegaan om uit de wind te kunnen staan.
Cross gelopen, hij lag er super bij maar pittige hindernissen.
Springparcours was Ro heel erg fris maar ze trok heerlijk aan naar de sprong en we hebben een lekker foutloos rondje gehad.
Naar de da: hartslag van 52.
Hierna de cross, hindernis 3 vond ze erg spannend maar uiteindelijk foutloos rond gekomen en 2 keer een 6 voor de stijl.
Super trots op Ro aangezien we door omstandigheden niet hebben kunnen oefenen...
Na de cross een hartslag van 48 en uiteindelijk nog een vijfde prijs mee naar huis mogen nemen.
Echt een top dag gehad! *\o/*

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:53

Netjes Dropje, gefeliciteerd! Geloof best dat het koud was.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:03

Mooi zo, dropje_90. Proficiat!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:05

Goed gedaan!
Lielle, mooi dat het je meeviel. Je zal vast lekker slapen vannacht! :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:37

Netjes dropje

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:49

Ik heb echt genoten vandaag :) De omstandigheden waren ronduit siberisch te noemen, ik geloof niet dat ik ooit zoveel lagen kleren aan heb gehad. (lees: een panty, witte broek, 2 shirts met lange mouwen, een t-shirt en mn fleecevest onder mn bodyprotector en airjacket :+) Dressuur ging niet zo goed, losrijden ging super maar madame vond de witte hekjes wel heel erg eng. Resultaat 176 punten. Snel parcours gelopen, tot de conclusie gekomen dat het echt niet minder hard zou gaan sneeuwen en even de afweging gemaakt om naar huis te gaan. Toch maar gebleven, omdat de sneeuw niet bleef liggen.

Toen het springen, langs de losrijring waren witte borden/vlaggen bevestigd die klapperden. Ik heb dus ongeveer 10x achterstevoren gestaan en toen maar besloten om maar niet meer te dicht daarlangs te rijden. Dat ging beter, losspringen zelf ging ook goed ze was lekker gretig. Toen we de ring in gingen was de sneeuwbui echt op zn hoogtepunt, net als de wind. T filmpje is ook echt komisch, je kan me bijna niet zien door de sneeuw heen :) Bij het springen 1 balkje, wel een heel fijn ritme en echt fijn rondje gereden.

Bij de dierenarts had ze weer stress, dus een hartslag van 84 voor de cross, snel deken op en maar even rustig rondgereden tot we mochten crossen. Toen mochten we eindelijk van start en man man man wat was dat GAAF! Dit paard gaat echt nooit meer weg, wat een fijn beest. Echt heerlijk gereden, overal goed passend. Bij het water even terug genomen in draf, waardoor ze niet meer in galop in het water wilde, dus de wateruitsprong ging niet heel netjes. Bij de coffin besloten om om de greppel heen te rijden, dat vond ze zelf maar een beetje raar, maar ja nog nooit een greppel met haar gedaan dus dat vond ik niet helemaal eerlijk. Toen weer gas erop naar de finish en uiteindelijk foutloos maar wel wat tijdfouten.

Al met al een superdag en ondanks dat ik nu met rode konen van de kou/nu weer in de warmte op de bank zit heb ik het echt naar mn zin gehad!