Utrechtse Heuvelrit 13 en 14 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:53

Navy schreef:
nikkielvis schreef:
Klopt mijn eerste wedstrijd van het seizoen en dacht..

Elvis :+: <3

:D

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:29

Allemaal heel veel succes dit weekend. De thuisblijvers (als ik voor meerder mag spreken) verheugen zich al op de verslagen en foto's :D

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 20:27

Super fijne wedstrijd gereden maar het was zwaar!
Door de regen toch veel drassig/natte stukken/plekken en moesten we echt terug in tempo.
Daarnaast veel heuveltjes/bochtjes, zijn wij helemaal niet gewend. :+
En nog even de zandverstuiving over aan het einde van de rit.

Op G4 was ie erg blij met het koelwater en ging ie er weer tegen aan, hoezo 1 km voor de finish stappen :D

Ik was dus heel blij met hoe we de wedstrijd uit gereden hebben en de goede waardes, zijn we ook nog als 2e geëindigd :D

biancavos

Re: Utrechtse Heuvelrit 13 en 14 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:29

Route was juist echt heel goed droog, is normaal echt veel meer modder.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:29

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:54

Jammer, wij staan er niet op. Maar wij waren ook zo'n beetje de laatste start van de dag en zeker niet de snelste haha! Maar we vonden het super, best bikkelen zo'n eerste endurancerit voor onze dressuurbokken (en voor ons haha, na afloop nergens last van maar mijn benen voel ik nu toch wel een beetje pijnlijker worden haha), en inderdaad veel heuveltjes en lichte afdalingen. Wij hadden ook minder 'modder' verwacht maar op zich vond ik de paden wel prima te doen hoor!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:17

Ik vond de route ook super en totaal niet zwaar, als een shet van 90cm dit met 2 vingers in zijn neus kan lopen......
Je moest wel met je verstand rijden, maar zwaar niet. Echt fijne ondergrond en ons alles meegevallen.

Weer 3 paarden van Stal Norwind lekker gereden en allemaal goed gekeurd *\o/*

Super shet Dinky Toy zal nu in Ermelo in de klasse II - 40km aan de start komen _/-\o_

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 16:33

Ik vond hm in ieder geval best pittig zo voor de 2e wedstrijd in onze endurance carrière.
Wellicht denk ik daar volgend jaar heel anders over.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:42

Het is natuurlijk ook heel ander terrein in UHR dan bv KWB. KWB is ook wel een van de makkelijkere wedstrijden qua terrein vind ik!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:00

Ik heb niet meegereden met de wedstrijd, maar ik woon zelf in de Utrechtse Heuvelrug dus ik ben lekker een stuk van een van de routes mee gaan rijden. Ik merkte al snel dat mijn ijslander lang niet zo'n goede conditie heeft als al jullie paarden! Ik kon nog best een stuk meekomen met een meisje en haar paard, die me eveneens hadden uitgelegd hoe die lintjes werkten (ik dacht dat de kleur van het lintje overeenkwam met de routekleur, maar het was toch wel handig dat ze even uitlegde dat rood rechts en wit links was haha, anders was het nooit goedgekomen). Uiteindelijk haakte ik toch weer af om lekker in m'n eigen tempo verder te gaan. Ik heb geen idee wie ik hier van bokt allemaal ben tegengekomen, maar ik heb een hoop bezwete paardjes en ruiters voorbij zien komen :)

Ik vond wel echt dat er een super fijne sfeer hing en ik ben van plan om zelf ook eens mee te doen, na ons daarop te hebben voorbereid.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:40

Een witte ijslander?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:49

Klopt!

Heb even je profiel bekeken, jij reed niet mee toch? Was jij de fotograaf bij die 'duinen'/zand en zat je in een stoeltje? Haha

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:05

Dat was ik inderdaad :D
Ik heb nog ergens een foto van je. Ik ben alles aan het uitzoeken van vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:14

Wij waren op buitenrit met onze paarden en vroegen ons al af wat er aan de hand was :o?
Maar dat was een endurance wedstrijd dus :D
Was wel leuk om al die ruiters te zien alleen jammer dat er een groepje ons passeerde in galop, toen vroeg ik me af: hoe doen jullie dat met wedstrijden? Als je elkaar passeert, doe je dat ook in galop? Lijkt me dat je je mede wedstrijd genoren niet persee in stap hoeft te passeren?
Just curious :o al was het wel duidelijk te zien dat wij niet mee reden :P

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:38

Normaal passeer je mederuiters in draf, maar niet wedstrijdruiters passeer ik vaak toch netjes in stap of ik vraag of ik in draf kan inhalen.
En ehm rw10 ik heb je nu niet gezien, maar heb je al wel vaker gezien, ik sta ook op de uhr met een haflinger.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:49

Op het zand werd een wedstrijdruiter (klasse I) echt in volle galop door een niet-wedstrijdruiter. := Echt debiel. (Terwijl het wedstrijd paard al erg onrustig was 8)7 )

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:57

De meesten vroegen bij mij wel toestemming om in te halen, vond dat wel netjes!

Biancavos, ik weet niet of ik jou wel eens heb gezien? Ik heb verder geloof ik ook geen foto van mezelf hier op bokt, dus hoe weet je dat ik het ben? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:08

Oh oke!
Ja deze ruiters passeerden dus in galop en toen zei ik willen jullie in stap passeren maar toen was t al te laat haha. Riep er nog wel een "sorry!"
Vroeg me dat dus af, maar endurance paarden zijn dat misschien ook wel gewend, om ingehaald te worden of iig gepasseerd in een snellere gang.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:13

Nou ja weet het niet zeker of jij het bent natuurlijk, maar kom regelmatig met trainen een witte ijslander tegen. Ik ben wel redelijk herkenbaar geloof ik, rij dus met een haflinger met een blauw met paars hoofdstel (vaak samen met mariette weet niet of je haar toevallig kent?)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:48

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:07

Karrimh schreef:
Ik vond de route ook super en totaal niet zwaar, als een shet van 90cm dit met 2 vingers in zijn neus kan lopen......
Je moest wel met je verstand rijden, maar zwaar niet. Echt fijne ondergrond en ons alles meegevallen.

Weer 3 paarden van Stal Norwind lekker gereden en allemaal goed gekeurd *\o/*

Super shet Dinky Toy zal nu in Ermelo in de klasse II - 40km aan de start komen _/-\o_

Oooh jullie waren leuk! In het geel toch alledrie?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:12

Gister heerlijk gereden, samen met Gilbey.
Lekker ons eigen tempo genomen, route was echt zwaar sommige stukken, paard zakte dan tot over de kogel weg zandpaden waren daarentegen heel fijn. Was voor mij weer een hele overwinning al die afdalingen, maar is heel goed gegaan. En dan blijf je tot de prijsuitreiking voor de gezelligheid en dan blijk je ook nog 2e te zijn geworden :D Organisatie nogmaals bedankt.

Wij hebben ook 2 gewone ruiters zo onze neus voorbij zien galopperen, zonder enige waarschuwing. Heb ze nog aangeroepen dat dat geen ruiteretiquette was ;) Wij hebben ook paarden gepasseerd, maar altijd na aanroepen of soms gingen ruiter en paard al van de route af om ons de ruimte te geven, top.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 11:57

Gefeliciteerd Fannetje!

Ik mis de Vind ik leuk knop :D

Af_en_toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:35

Mijn foto's en filmmateriaal komen deze week online. Beetje druk na het werk :) Het duurt allemaal dus wat langer.

Op zondag ben ik voor het eerst bij een endurance evenement gaan kijken. Wist niet goed wat ik er van moest verwachten. Het was overigens een last minute beslissing om te gaan kijken. Afspraak ging niet door dus om 08:45 in de auto gestapt en in rap tempo 100 km gereden :D

Bij aankomst rondgelopen wat foto's gemaakt *-:) . Door de slechte (geen) voorbereiding had ik geen kaart van het terrein en een accu van de videocamera die maar half geladen was >;) Gelukkig hebben de dames met startnummer 404 en 406 mij enorm geholpen met een kaart en hebben zij samen met hun groon heeeeeeeeeeeeeel veel uitgelegd.

De rest van de dag bij GP 2 en 3 gestaan, alsmede in de duinen waar ik verschillende deelnemers gefilmd heb. Daarna weer terug naar de finish om daar de deelnemers op de gevoelige plaat vast te leggen. Het viel mij op dat er een mooie relaxte sfeer hing en dat het er gewoon gezellig was. Ik ben bekend met dressur en springwedstrijden maar een dergelijk endurance evenement kende ik dus niet. Het terrein was prachtig, het weer zat ook goed mee. Het was mooi om te zien dat paard en ruiter duurzaam sportief bezig zijn met hun hobby/sport. Het paardrijden komt in deze tak van de paardensport veel natuurlijk over. Ik heb een ontzettend leuke dag gehad en als ik tijd heb kom ik zeker weer eens af. Dank aan de dames 404 en 406 en groom voor alle uitleg en het wegwijs maken +:)+

En petje af voor alle deelnemers! Ik ben jaloers op jullie.

Groetjes,
Roel

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:39

Was even gezellig! Ik ben benieuwd naar je film!