Wij zijn wel onderweg, de weilanden waar we langs rijden (vanaf Utrecht) zijn mooi groen, ik kijk daar gewoon hoe de bodem er bij ligt en of ik rij, en zo ja hoe aangepast op eventuele slechte stukken.
Kady1
Geplaatst: 10-03-13 11:51
Heb al op Facebook berichten gelezen van mensen die al klaar zijn dat het goed te doen is. Het spring parcours is afgelast. Wij gaan ons ook klaar maken om te vertrekken heb er zin in
Percy
Geplaatst: 10-03-13 12:08
Wij zijn net terug en het was inderdaad heel goed te doen. Het is koud maar droog en de grond is modderig maar niet glad. Paard van mijn dochter heeft voor het eerst van zijn leven door een heksenoog gesprongen Succes Kady1 !
Eef_Bam
Geplaatst: 10-03-13 12:58
Hm ik ben misschien een zeikerd, maar ik vind niet alles goed te doen, het "zwart" vind ik echt te nat en glad, maar het grote grasveld achteraan is bijzonder goed, ik rij daarachter twee rondjes en verder doe ik alleen het water en de berg, de rest durf ik persoonlijk niet aan.
Ik ben blij dat wij niet gegaan zijn met al die afmeldingen. Gisteren besloten dat ander half uur rijden toch echt wel lang is om daarna de hele dag in de koude en de regen te staan terwijl er veel mensen niet komen.
Evie ik heb hetzelfde gedaan. Wat meer op t grasveld gesprongen en op t zwarte stuk alleen gedraafd en t lage haagje gesprongen. Verder ook de waterbak en de bult...
Al met al erg tevreden, ze vond de smalletjes moeilijk, maar daar gaan we binnenkort eens wat meer op trainen...
Vivre
Geplaatst: 10-03-13 14:47
Eef ik ben het helemaal met je eens hoor! Veld achter was gewoon super. Maar op het zwart vond ik het ook behoorlijk glad, zuslief ging 2x bijna onderuit met lopen. Stukje voor het losspringen was ook slecht, maar de eerste hindernissen waren prima losspringhindernissen. Dus ik heb precies hetzelfde gedaan als jij Evie; de eerste 4 hindernissen, dan het veld, de 3 hindernissen op het gras en dan waterbak, op-af en bult en de laatste op het gras, op het zwart niets gesprongen. Het pad van voor naar achter ook erg rustig in stap/draf gedaan. Zo was het heel goed te doen. Paard pakte super aan! Had er heel veel zin in en heerlijk kunnen rijden! Lekker vroeg kunnen starten (niet volgens lijst) waardoor er nog niet zoveel over het parcours waren geweest. Wij zijn iig met een super gevoel (en een hoop modder) weer naar huis gegaan. En we zijn trots op mijn zus die de auto met trailer (en paarden) zowel op als van het terrein zonder hulp van de trekker heeft kunnen rijden!
Zo wij zijn ook weer terug. Ik heb rustig aan gereden op het zwart vond ik het ook wel wat glad. Al met al fijn gereden. Weet nu precies waar de trainings punten liggen. Eigenlijk 1 ding. Vertrouwen. Ik vertrouwen in mijn paard en paard vertrouwen in mij. Aangezien ik haar nog geen 3 mnd heb en wij beiden weinig cross ervaring hebben ook begrijplijk en dat kan alleen maar meer groeien... Op naar de zomer en veel trainen !
Voor mijn gevoel (en die van het paard) was het niet glad. Hij gleed nergens uit en Ik heb een lekker rondje gereden, alles meegepakt! Hij pakte goed aan. Maar voor het paard van mijn zus was het anders, die gleed erg veel en Verloor hierdoor een beetje het vertrouwen. Ze heeft niet Daardoor niet veel gesprongen en ook heel erg op het gemakje aan gedaan.
bianca1980
Geplaatst: 10-03-13 18:26
Ik heb ook zalig gereden, bodem was meer dan prima te doen, ik heb wel het hele rondje gesprongen en ben geen tig voltes gaan draaien zoals anderen om steeds hetzelfde te pakken. Heb alles in kalm trainings galopje gedaan en ook op het modderige deel waren de hindernissen meer dan prima, de 3 hagen (met coffin) had de mijne geen enkel probleem met de bodem. Maakte wel een flinke wapper op de afsprong met haag want ze liet zich niet mooi zakken en de Grote Trakhener vloeiend overheen gegaan met daarna de bult en het meest rechtse smalletje ook top. Heb ook het hoge smalletje met rietkraag midden op het veld aangereden en die ging zo gaaafffff......
Ben echt blij dat ik ben gaan rijden, wat ik zag op buienradar was dat het droog bleef en de bewolkte lucht zeg mij niets. Heb geen sneeuwvlok gezien, maar hoorde wel dat het 15 km van BN af wel flink had gesneeuwd.
Ook ik heb heel fijn kunnen rijden vandaag. Het lossrij stuk was niet echt ideaal en daardoor struikelde paardlief al bijna. De cross gewoon ingereden en daar pakte ze heel fijn aan. Op het zwarte gedeelte ook gewoon alles gesprongen. Had niet veel last van de bodem.
Ik schrok eerst een beetje van alle modder, maar vond het uiteindelijk ook wel te doen, gewoon heel rustig aan gedaan maar wel alle lagere hindernissen mee gepakt. Al met al een heel fijn rondje gemaakt Maar bij het inspringen inderdaad daar was het heel diep he.
op de site van gns-fotografie staan al foto's van gister!
bianca1980
Geplaatst: 11-03-13 21:54
tanee_blaze schreef:
op de site van gns-fotografie staan al foto's van gister!
Ik mag hopen dat er nog een reeks foto's komen... Ik ben net na de laatst gefotograveerde combi......
Ilse_123
Geplaatst: 20-03-13 13:34
Ik weet dat het al is afgelopen, maar ik denk niet dat het de bedoeling dat ik een heel nieuw topic aanmaak voor mijn vraag aangezien dit topic nog vrij recent is. In ieder geval, ik weet dat ze ook lessen geven op het terrein in Baarle Nassau, maar ik kan nergens info vinden. Ik zou daar graag een keertje wat rondjes willen doen. Op filmpjes via youtube zie ik dat ze heel veel hebben, dus ik neem aan dat het ook wel geschikt is voor een onervaren combinatie?