[SGW] Verslagen Barchem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:45

Sue_ schreef:
Nee die lage sprong voor de B gaf verder weinig problemen geloof ik. Maar de L-hindernis ging nog niet vanzelf. Toch veel die schrokken van de lage landing.

Nou volgende keer dan val je thuis maar.... tijdens zo'n cross is wel heel erg zonde. ;) :D

thanks voor de tip sue! en ik zal voortaan de B landing nemen want hij was in de breedte getrokken en ik nam de L kant omdat die mooi rechtui was en ik juist verwachte dat een dalende schuine landing meer risico zou geven dan een rechte stijlere landing ;) en volgende keer blijf ik gewoon weer zitten hihi! en als het eens in de 3 jaar gebeurd het pas over 3 jaar weer :D

Sue_

Re: Verslagen Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:50

Nouja die tip heb je nu nix aan he..
Maar ik ben vanmorgen nog even wezen kijken bij die hindernis omdat ik zelf twijfelde. (de L-kant was namelijk qua lijn mooier). Maar toen ik er een paar flink zag twijfelen, en later hoorde dat er meerdere op stopten heb ik voor de B-kant gekozen. Denk dat de bodem ook wat minder was na 2 dagen.

Anke wat een prachtige foto's!! Echt supergaaf!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:44

Hele mooie foto's Anke! Jammer da'k niet zo ver gekomen ben!
Jammer van je val Horsemaniac.
Heerlijk gereden dus Sue, top!

Zal m'n verslagje even plakken. :)
Ik ben erg tevreden terug uit Barchem ondanks dat ik na het kikkerpoeltje gestopt ben. Dressuur viel me niet tegen nadat ze haar witte hekjes angst overwonnen had, punten vielen me wel tegen. Maar goed, dat is dressuur. Had 176- 4. Springen foutloos! Wel af en toe wat stuur kwijt, maar ze pakt zo fijn aan. :D
Toen naar de cross, het losspringen ging als een raket. Zo fijn ze aantrok, maar toen ze uit het starthok moest vond ze het wel even vreemd. Wou stoppen op 1, goed doorgedrukt. Toen wou ze stoppen op de verplichte doorgang het bos in, daar ook doorgedrukt. Toen naar hindernis 2, had besloten om rechtdoor over de L sprong te gaan ipv de B sprong krom aan te rijden. Landing was dan wel wat lager, maar dan maar goed terug zitten en been erbij. Kwam ze ook op terug maar ze sprong braaf door. Toen moest ze galopperen over een smal pad en had ze echt zo iets van baas dit kan niet haha... Kwam ze op het open veld zag ze ineens een houtstapeltje voor d'r neus staan. Ook goed doorgedrukt en op naar 4 nadat ze de weg overgang en de enge mensen daar ook overwonnen had haha. 4 ging goed en toen kwam 5 en stond ze met haar neus in het water. :(:) Omgedraaid en het alternatief gepakt, pakte ze gelukkig heel fijn aan. Daarna had ze een hartverzakking bij het paddestoeltje, voorwaarts gehouden wel en in draf/ stap erover heen gedrukt. Toen kwam 7 (moest ze tussen 2 bomen doorspringen voor A en op 2 galopsprongen B), ze snapte niet dat ze daar door heen kon dus stond ze stil. Even laten kijken en ze sprong hem braaf. :) Daarna het smalletje en die sprong ze heerlijk! Echt een hele fijne sprong! Op naar het kikkerpoeltje, wist dat ik hier goed terug moest zitten omdat ze nog niet safe op het water is. Zo gezegd zo gedaan, maar toen ze met haar voorbenen over de hindernis was zag ze het water en schrok zich dood. Terug gekrabbeld en daarom hindernis 9 nogmaals aangereden, een stop. Besloten om er omheen te rijden en het water in te stappen. Vond ze ook heel spannend, maar na 3 combinaties ging ze er achteraan. Over het boompje erna het open veld weer in gesprongen en naar de finish gestapt. Heb het positief afgesloten en ben echt erg tevreden over m'n jonkie die toch maar mooi de helft van de cross gedaan heeft ondanks haar heel geringe ervaring en het feit dat we nog maar 6 weken een combinatie zijn! Van de winter lekker springen en dan mag ze het spelletje volgend jaar beter gaan snappen. :)

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:47

Fijne en iets minder fijne verslagen. Gefeliciteerd voor de prijswinnaars en helaas voor de crossers die niet rond mochten komen.

Dressuur 177, ze was erg drammerig en sterk. Met springen 1 weigering door mijn eigen fout en verder fijn rondgesprongen & in de cross ook voor mij een val maar dan direct na hindernis 9, lag daar net voor het water. Hoe ik daar zo snel gekomen ben weet ik niet meer, ik ging over hindernis 9 en voor dat ik het wist lag ik er langs. Ik heb gelukkig niks en paardje ook niet dus rustig teruggelopen naar het terrein.
We hadden wel prachtig weer en heb ondanks toch een heerlijke dag gehad :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:51

Geen pijn gedaan Eline? Jammer!

Weten jullie wie er op het veld bij hindernis 4 zat te fotograveren? Dacht dat ik daar een fotograaf zag zitten. :)

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:53

Ik heb heel wat blauwe plekken aan de rechterkant en morgen wellicht wat spierpijn maar verder ben ik er zelf ook goed vanaf gekomen. :j

Ik heb er inderdaad ook 1 gezien, weet alleen niet wie het is.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:58

Eline wat balen van je val. Hopelijk valt de pijn morgen mee

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:09

Sannnn schreef:
Geen pijn gedaan Eline? Jammer!

Weten jullie wie er op het veld bij hindernis 4 zat te fotograveren? Dacht dat ik daar een fotograaf zag zitten. :)

:= Dit klinkt heel gemeen Sannnn....

Wat een boel vallen en stops zeg! Zonde om zo je seizoen af te sluiten.
Wij gaan er nu in ieder geval lekker tussenuit voor een maandje. Even lekker niks en pas in december weer wedstrijden.

Zag in de uitslagen dat mijn buurvrouw van gister kampioen geworden is. 'helaas' geen bokker zo te lezen.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:09

Hier het verslag van mijn dochter. Ze is vandaag bij de L pony's open gestart.

Dressuur: volgens haar en mij had ze een goede proef gereden, ze kreeg echter maar 171 punten. Jammer, maar ze was zelf wel tevreden.

Springen: foutloos en binnen de tijd.

Cross foutloos, ze heeft bij nummer 5 het aternatief genomen (ze had daar vorig jaar een weigering en nu twijfelde ze bij het aflopen, dus heb ik geadviseerd om het alternatief te nemen) en bij 11b heeft ze het alternatief gesprongen) en uitendelijk een tijd van 5 minuten en 51 seconden (kan ook 53 seconden zijn). Ze had dus alleen een tijdsoverschrijding. Ze is ondanks de tijdsoverschrijding 1e geworden bij de L pony's open.

Ik vond het een zeer zware cross. Dat bleek achteraf ook, er zijn er maar weining foutloos rond gekomen. Ik heb van tevoren gezegd dat als ze deze cross door komt ze klaar is voor de M. Dat wordt dus volgend jaar M starten (nou ja, de tweede cross dan, laten we de eerste cross in het nieuwe seizoen nog maar even L starten om er weer in te komen).

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:13

Blijkt dat je dus ook met 'slechte' dressuurpunten kunt winnen in een pittige cross. Gefeliciteerd! Eigenlijk erg leuk dat de cross een écht de doorslag geeft. Al vind ik heeeel veel uitvallers ook wel zonde...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:25

Fotos van eventingphoto staan al online...
Maar waarom eventingphoto toch altijd bij een hindernis moet staan waar ik met een moeilijke kop overheen kom :? Hahaha! Zat tot 3 ook niet echt helemaal lekker in t ritme en op 3 moest ik toch een beetje doordrukken (en dan spreekt mijn gezicht blijkbaar boekdelen := )

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 06:59

Ik vind je foto's juist leuk Loetie! Vooral die laatste!

Wat goed Benita, gefeliciteerd!!

Eline wat balen zeg. Gelukkig verder niets aan overgehouden.

Sann toch goed van zo'n jong paard!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:29

Eventingphoto heeft het lekker op tijd online staan :)
Loetie: Haha je kijkt wel lekker vrolijk. Wel jammer dat er ook bij jou niet 1 eerder is geklikt, dan hebben ze de benen mooi wat hoger (zie het wel bij veel op de houtschuur trouwens)
Sue: Wat heb jij er veel besteld zeg! Ik kan weer naar les vanavond, haha :P Zal m'n best doen om ze nog zo mooi mogelijk te bewerken (vooral van de schimmel, daar was het licht heel lastig)
Benita: Knap zeg! Gefeliciteerd. Niet erg goed gecrosst dan lijkt me, inderdaad leuk dat je het zo op de cross nog eens kan winnen :)
Sann: Haha je zinsopbouw voortaan maar andersom plaatsen? hahah :=

Balen dat er zoveel mensen zijn gevallen zeg :(:) gelukkig nog geen combinaties gehoord waarbij het verkeerd is gegaan met paard en ruiter. Al lees ik wel iets van een ambulance? Hopelijk valt het mee

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:33

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:54

hai Sue, weet zeker dat ik jou al gister heb gesproken haha.

Gister heeel fijn het seizoen kunnen afsluiten.
199 in de dressuur, hij had er goed zin in!
springen een balkje. hij is me toch een beetje te sterk ondanks een ander bit.
was wel mn eigen fout. moet nog beter gaan oefenen op afstanden en tempo. maarja daar gaan we mooi dze winter mee aan de gang.

cross ging echt super!
hindernis 2 ging ongeveer al uit stilstand. na diepenheim zo;n sprong in t 'diepe' was niet fijn.
en nu zaten er daar een heleboel van in. maaar hij deed t gewoon weer top :D
hij ging lekker door. bij de kikkerpoel stopte die boven de hindernis waardoor ik er niet helemaal recht meer opzat maar snel weer recht gaan zitten en konden we gewoon door.
zo gaaf, ben echt trots op mn paard, we hebben nog een 2e plaats behaald. echt een superaflsuiting. op naar volgend jaar!

hij heeft wel iets aparte springtechniek. haha
http://www.hippisch-shot.nl/SGW%20Barch ... large.html

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:07

Carley: Gefeliciteerd!! Goed gedaan :D
Vind je paard prachtig springen hoor, mooie hals <3

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:56

Mn twee laatste foto's waarbij ik niet spring zijn inderdaad wel leuk... Ik heb ook echt genoten van de cross. Het genieten begint de overhand te krijgen van de spanning, dus dat is een fijn gevoel! Eerder was het ook tussen de sprongen door een gespannen koppie, maar ik heb steeds meer het gevoel dat we op kennis en kunde een cross doorkomen dan op goed geluk :P

Wat mij trouwens de laatste paar cross is opgevallen, is het kleinere aantal onvoldoendes voor stijl. Is dat jullie ook opgevallen? Vind ik op zich een goede zaak hoor, want alleen de echt slechte zouden er uit gepikt moeten worden en in het begin kreeg ik toch echt het gevoel dat je heeeeel erg goed moest zijn voor een voldoende (bv een 4 en dan met als enig commentaar 'beugels te lang', vind ik nou niet echt een reden om iemand geen wp te geven, tenzij er meer aan schort, maar zet dat dan ook op het protocol...)
Het valt me gewoon op omdat ik hier alweer mooie cijfers had voor de stijl, terwijl ik mezelf eigenlijk niet meer dan een 6je zou hebben gegeven. Maar misschien ben ik te streng voor mijzelf. Net zoals ik het erg slecht vond gaan in Diepenheim, terwijl anderen dat niet zo hebben ervaren bij mij...
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 29-10-12 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:00

Leuke verslagen weer allemaal, en het blijkt wel dat Barchem inderdaad zo pittig is als ze altijd zeggen! Maar wel fijn als je dan met een goed gevoel door de finish komt.

Voor mij was het een mooie afsluiter van het seizoen met een 3e plek in de Regiokampioenschappen Utrecht klasse L. Er deden er 13 mee van de regio, en alleen de kampioen was foutloos in de cross! Ik had zelf een totaal onverwachte weigering op het open veld bij de groentenbak - ik zat tegen de laagstaande zon in te kijken en had eigenlijk niet verwacht dat het zo'n kijkerige hindernis was. Maar toen ik dat wel door had, stonden we al stil. Verder als een speer gereden, en alleen bij het water het alternatief gedaan. Had uiteraard nooit meer verwacht dat we nog in de prijzen zouden vallen, dus dat was nog een mooie opsteker! :)

Wiseguy ging stoer over de punt:
http://www.eventingphoto.com/#loc=/-/ga ... 1504827430

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:28

Voor wie nog een leuk filmpje wil zien, mijn klasgenoot is zaterdag met mij en mijn zus mee geweest op concours. Ze heeft ons gefilmd tijdens de dressuur, springen en cross, allemaal samengevat in onderstaand filmpje :)
http://www.youtube.com/watch?v=stKPIQlGbpI

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:58

Carley zag je nog over hindernis 11 en 12 gaan, je springschoenen vielen mij + vriendinnen op :j zag er netjes uit.

Gefeliciteerd astrid65, netjes gedaan!

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:15

Ik heb zondag gekeken bij de B pony's. Meisje die met ambulance is opgehaald bij hindernis 2 heeft er niets aan overgehouden. Had met pony een botsing tegen de boom na H2, hoofd gestoten en daardoor versuft. Ter controle naar het ziekenhuis maar was prima.

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:35

@elinethera bedankt :D

hoop op nog meer mooie foto's en op naar volgend seizoen! kan gewoon niet wachten :d

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:41

Eventingphoto heeft alle foto's inmiddels ook online!

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:56

waren er nog meer fotograven?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:15

Heeft iemand een nummer waarmee ik de organisatie van Barchem kan bereiken? Ze lezen de mail volgens mij niet meer en kan nergens een telefoonnummer vinden. Ze hebben me namelijk onterecht -2 gegeven :/