[WN] WN : Oosterwolde - Silver Ranch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:17

Ok, dit is voor het eerst dat ik op bokt reageer, dus ik hoop dat het goed gaat. Sylva, wat SUPER van Tomboy en jou natuurlijk. Heb je jammer genoeg niet gezien, beetje bevroren geraakt na al die uren te paard, dus ik was blij dat ik kon afstappen.
Ik heb zelf met Nadia voor de tweede keer meegedaan aan Trail, Horsemanship en Reining. De Trail en Horsemanship gingen al stukken beter dan vorige maand. Over de reining durf ik het niet te hebben (zo slecht ja). Maar Nadia was superbraaf en ik ben hartstikke trots op d'r, nou moet ik alleen nog leren rijden met bevroren ledematen Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 13:59

PeppySan"]
[quote="dapperdier schreef:
AHAAHAH nu weet ik het zeker.. Peppy-san met pen heeft niet gezegd dat blizz klein was.... (alleen dat ie onder het hek doorpast)

Yep (we mochten immers niet zeggen dat ie klein was!!!), en dat je je prijs in de reining echt verdiend had en dat ik Blizz in het echt mooier vond dan op de website.
[/quote]

JAAAAH! *bloos* Bloos

Ik wil ook nog even zeggen dat ik de sfeer in Oosterwolde top vond. Gewoon normaal en gezellig. Ik wil mijn grooms bedanken die hebben gefilmd gechauffeurd gewassen en gesleept met dekens en jassen!!

en ook de dame die last minute mijn jas vast heeft gehouden toen mijn grooms er even niet waren! Echt geweldig zo aardig!
( en blizz dat ie zo braaf was! Haha! )

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:06

Dapperdier, nog leuk dat ik jouw ook eens gezien heb Lachen

Indie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:27

heeft niemand oreas red baron gezien ?

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:10

Moira schreef:
Maar Nadia was superbraaf en ik ben hartstikke trots op d'r, nou moet ik alleen nog leren rijden met bevroren ledematen Haha!

En trots mag je zijn OK dan! : vergeleken met afgelopen zomer bij ons (WSW) zijn jullie echt vooruit gegaan *LOL*.

Groetjes Marion

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:01

Ik denk dat iedereen onbewust Oreos Red Baron wel heeft gezien!

Moira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:25

Indie schreef:
heeft niemand oreas red baron gezien ?

Oreos Red Baron heeft vorig jaar onze merrie gedekt. We hebben er een geweldig hengstveulentje van, heel knap, lief en cool en met supergangen. Foto's kun je bekijken op onze website www.morequarabs.nl We hebben Red Baron gekozen vanwege z'n karakter (een echte gentleman) en omdat we hem in actie hebben gezien (reining). O ja, het is natuurlijk ook een knappe kerel.

Moira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:34

spotless"]
[quote="Moira schreef:
Maar Nadia was superbraaf en ik ben hartstikke trots op d'r, nou moet ik alleen nog leren rijden met bevroren ledematen Haha!

En trots mag je zijn OK dan! : vergeleken met afgelopen zomer bij ons (WSW) zijn jullie echt vooruit gegaan *LOL*.

Groetjes Marion
[/quote]

Wat leuk Marion, bedankt!
Ja, Jean Claude Dysli heeft ons enorm vooruit geholpen. Ik zie nu alweer uit naar volgend jaar, ook omdat de sfeer bij jullie heel goed was.

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:03

he dapperdier, graag gedaan hoor, je jas even vasthouden.
en zeker is de sfeer weer gezellig in oosterwolde, hoop volgend jaar ook weer mee te rijden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:32

Ik ben er zelf geweest toen ik 15 was (toen was het nog Faras).
Ik vond de sfeer daar toen al toppie!
Is Extra madura toen ook gestart?
Das nl het paard waar ik de hele week op heb gereden...
Een zwarte merrie, ong. 1.68m hoog, ik geloof iets met Fries erin of zo.
Ze zal nu ong. 22 of 23 jaar oud zijn.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 20:54

Yosan schreef:
he dapperdier, graag gedaan hoor, je jas even vasthouden.
en zeker is de sfeer weer gezellig in oosterwolde, hoop volgend jaar ook weer mee te rijden.

Geweldig bedankt nog! Haha!
Ik hoop je volgend jaar te zien rijden... maybe I can return the favour...

Trixy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:12

dapperdier schreef:
Ja ik ging echt bitcontrole doen...ik stapte alleen eerst af en wilde toen naar de jury lopen... oeps..ik was al zo blij dat ik eraan had gedacht...

Mag dat niet dan, gelijk afstappen??

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:19

Ik denk dat de jury heeft gedacht dat je de ring uit wilde lopen.
Het is sneller om eerst een stukje naar hem toe te rijden, maar niet verboden om eerst af te stijgen, als je maar je paard aanbied voor controle.

lesley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:18

even een berichtje van Wendy en Showtime. Wij waren de pechvogels die letterlijk de ring uitgeschopt zijn in oosterwolde. Gelukkig is mijn been niet gebroken maar zwaar gekneust, ik moet nog een met krukken lopen maar ik vandaag voor het eerst weer op mijn paard gezeten, ging redelijk. Het paardje die dit gedaan heeft schijnt vaker te trappen naar paserende ruiters vertelde ze aan een vriend van ons, ben je dan niet verplicht om een rood lintje in je staart te doen of jezelf uit te sluiten van zo'n groepsgebeuren als de pleasure als je dit van tevoren weet. Wij vinden dit niet sportief temeer omdat ze zelfs niet even bij wendy is wezen kijken en we hebben zeker een half uur in de gang gezeten.Wendy doet de volgende keer zeker weer mee en hoopt dan dat alles goed gaat want voor de eerste keer ging dit perfect goed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:32

Hallo Lesley,
Welkom op Bokt.
Je had jezelf vast een beter entree bedacht. Gelukkig kun je al weer rijden.
En ja een rood lintje is wel zo prettig, maar ik heb ook vanaf de zijkant wel eens een schop gehad nog voordat ik kans kreeg om te zien of er wel een rood lintje in hing Lachen
Iig nog een spoedig herstel toegewenst en succes op je volgende wedstrijd.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:47

ik denk dat het verstandig om met een paard dat wel eens trapt naar andere paarden, niet in de beginners klasse pleasure mee te doen.
in die klasse zitten naar mijn idee te veel beginners , zowel ruiter als paarden.
vaak mensen, en paarden met nog niet zoveel wedstrijd ervaring, dus eigenlijk is dat levens gevaarlijk.
Roel is destijds heel snel overgegaan naar de amateur klasse, omdit soort dingen. hij reed toen ook nog op een pony'tje van maar 129cm en dan ben je wel er "raak"baar.

start dan trail, horsemanship en als er veel deelnemers zijn in de horsemanship dan bedank je voor het stukje pleasure.

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:51

Een rood lintje is volgens mij niet verplicht, maar wel gebruikelijk.
Zorg de volgende keer dat je genoeg afstand houdt met inhalen, als een paard uithaald, kan hij je in ieder geval niet raken!

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:07

Welkom op Bokt.

Gelukkig is het niet gebroken! Het zag er lelijk uit.
Waren de ambulancebroeders een beetje aardig?

We waren erg geschrokken toen we zagen wat er aan de hand was. We hebben het niet zien gebeuren.
De ruiter in kwestie heeft later verteld dat ze aan twee kanten te gelijk ingehaald werd en dat daarom haar paardje uithaalde. Natuurlijk staan er altijd mensen klaar om luidkeels te verkondigen dat dat paard het veel vaker doet.
Het is banketstaaf, maar het kan altijd gebeuren. Je bent tenslotte met paarden bezig.
Als je paard het veel vaker doet is het misschien wenselijk dat je een rood lintje in de staart doet, maar dit is niet verplicht.
Het enigste wat ik in het regelboek kan vinden is dat er puntenaftrek gegeven kan worden voor hinderen van andere deelnemers. Over slaan specifiek staat er niets geschreven, maar als de jury vind dat er een gevaarlijke situatie is dan kan hij het paard wat dit veroorzaakt op het midden zetten en dus uitsluiten van deelneming. Dit is dus een beoordeling van de jury en moet deze dus wel gezien hebben wat er gebeurde.

In ieder geval veel sterkte met je herstel en laat je niet uit het veld slaan door deze pech Haha!
Succes bij je volgende keer!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 09:59

Even om mijn warrige brein te helpen... Wendy= het meisje op het paard? Lesley= boktnaam van wendy? Showtime= het paard?

Het stukje is soms in tweede en soms in eerste persoon en nu weet ik niet meer wie wie is...

Ik hoop dat het snel geneest en er geen angst aan overhoud...Ik vind de pleasure wat dat betreft ook griezelig ( 1.38 is ook een lekkere schop hoogte. 1.29 brrr Jos!) Blizz wil nogal eens erg gaan racen, maar ik heb meegedaan omdat ik dacht dat ik hem wel bij me kon houden...en dat ging heel goed. In de lope niemand ingehaald, in draf wel. Haha!
Ik kan Jos`s commentaar goed begrijpen, maar Peppysan heeft ook een punt..een heel groot punt! ( Blijft niet echt netjes dat de ruiter van het paard niet even iets heeft gezegd.)

Klaaske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:16

Is degene wiens paard schopte op geen wijze verantwoordelijk? Op het inschrijfformulier van de Silver Ranch staat dat :
Deelname en aanwezigheid is geheel voor eigen risico....enz.

Dus dan zou je zeggen ieder moet op zichzelf passen. Het is natuurlijk niet netjes dat de betreffende ruiter van het schoppende paard niet naar het "slachtoffer"* toe kwam.
*(ik ben de naam even kwijt) Verward

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:41

ook toen ik overstapte naar de amateurs was het een stuk rustiger in de pleasure

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:25

Klaaske schreef:
Is degene wiens paard schopte op geen wijze verantwoordelijk? Op het inschrijfformulier van de Silver Ranch staat dat :
Deelname en aanwezigheid is geheel voor eigen risico....enz.

Dus dan zou je zeggen ieder moet op zichzelf passen. Het is natuurlijk niet netjes dat de betreffende ruiter van het schoppende paard niet naar het "slachtoffer"* toe kwam.
*(ik ben de naam even kwijt) Verward

Silver ranch is in geen geval aansprakelijk, je neemt zelf het risico om tussen andere paarden te gaan rijden. Misschien dat de verzekering van het "slachtoffer" de "dader"aansprakelijk zal proberen te stellen, want de eigenaar van het paard is ten alle tijden verantwoordelijk voor het gedrag van het dier.
Op die wijze zou er over aansprakelijkheid gesproken kunnen worden, maar dan zijn we hard op weg naar amerikaanse praktijken.

Blijft het natuurlijk een fatsoenskwestie dat je even gaat kijken hoe het met het slachtoffer is als je paard zoiets doet, ookal is het dan niet je schuld geweest dat je paard uithaalde.