[WN] Veluweranch stopt ermee!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:37

Het valt niet mee om in deze branche je hoofd boven water te houden.
Er zal veel geleend moeten worden bij de bank en op een gegeven moment willen die eurocentjes terug zien en als dat niet lukt, tja dan ben je exit.......

Rhaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:15

Vergeet daarbij niet dat de Veluwe Ranch 4 jaar geleden (de tijd dat de huidige eigenaar erin kwam) te maken kreeg met de MKZ en hierdoor mega veel omzet is misgelopen. Een slechte start dus. Bovendien heeft het dit jaar nog een tegenslag gekregen: de vogelpest. Hierdoor dachten de mensen dat er op de VR geen buitenritten gemaakt meer konden worden en heeft een groot deel van de toekomstige boekingen deze bij een ander bedrijf gedaan.

Met zulke enorme tegenslagen en slechts kleine vergoedingen uit de betreffende noodfondsen is het moeilijk om geld opzij te leggen voor oa het opknappen van het uiterlijk van het bedrijf...

Nogmaal, ik vind het echt heel jammer, want ze hadden er een toplocatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:07

De Woodyranch staat trouwens ook te koop ( www.woodyranch.nl ), zit er gewoon geen markt in paardenvakantie´s op de Veluwe of zijn er al te veel locatie´s?

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:38

Naast mijn pensionstal staat de Elysahoeve te koop. Groot paardebedrijf + huis + camping. 3 hectare grond. Lijkt me een lekker plekje voor als ik de loterij win...

Ik denk dat het gewoon de tijd is hoor. Mensen gaan minder uitgeven en het eerste wat stopt zijn de paardenvakanties, buitenritten en rijlessen. Dan kan je het als bedrijf nog even rekken door de bezuinigen op onderhoud, maar uiteindelijk ga je hoor.. Zoals we nu helaas overal kunnen zien.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:49

ik ben zaterdag wezen kijken op de Veluwe Ranch, zochten een paardje voor een western manege. Helaas waren een aantal (binnen het budget vallende) al verkocht of had een optie. Zaten toch hele leuke paardjes tussen, viel me reuze mee en ze zagen er een stuk beter uit dan op de foto's. Ze zeiden eerlijk welk paardje waarschijnlijk niet goedgekeurd zou worden op zijn benen en met welke je wel of niet in de les/buitenrit moest gaan. Van jong tot oud kon je er iets zien staan/rijden. De meeste paardjes waren al verkocht aan lesklanten voor zover ik begreep en das best een redelijk aantal als op 1 november de verkoop gestart is en er een week later al 6 definitief verkocht zijn. De accomodatie was inderdaad wel aardig aan onderhoud toe maar toch valt er best wat van te maken. Prioriteiten kunnen nou eenmaal niet allemaal op nummer 1 staan.
Hoop dat het ze allemaal lukt en dat de paardjes een fijn liefdevol thuis vinden.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:31

In juni van dit jaar ben ik nog samen met mijn zus en een vriendin voor de tweede maal op de veluwe ranch op vakantie geweest.
In een woord: TOPLOCATIE.
Erg jammer dat dit bedrijf er mee gaat stoppen. Onze vakantie was er in ieder geval twee keer super. De omgeving, het personeel (alle meiden en de jongen, jullie zijn echt heel aardig en behulpzaam), de paarden, de huisvesting van de paarden, de kamers, de verzorging van het eten. Jullie hele bedrijf vind ik super. Vanaf de buitenkant kan het misschien wat opknapwerk gebruiken, van de binnenkant is het goed. Jammer dat jullie ermee stoppen.

Mensen die een cool paard zoeken, puur voor recreatie: SPOTTY IS COOL!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:34

Ilindra schreef:
De Woodyranch staat trouwens ook te koop ( www.woodyranch.nl ), zit er gewoon geen markt in paardenvakantie´s op de Veluwe of zijn er al te veel locatie´s?

Wat een gave stek! Ik kende 'm nog niet. Moet zeker wel veel gaan kosten??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:38

Mac"]
[quote="Ilindra schreef:

[/quote]

Geen flauw idee, Albert wil de makelaar gaan bellen maar ik vrees dat het ruim boven ons budget gaat Haha!
Vooral omdat we het dan gewoon voor ons zelf willen zonder "vreemd" volk op het erf.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 12:07

Ilindra"]
[quote="Mac"][quote="Ilindra schreef:

[/quote]

Geen flauw idee, Albert wil de makelaar gaan bellen maar ik vrees dat het ruim boven ons budget gaat Haha!
Vooral omdat we het dan gewoon voor ons zelf willen zonder "vreemd" volk op het erf.
[/quote]

Wij zijn bij de Woodyranch wezen kijken voor overnachting voor de veluwetrail. Ze waren toen net aan het verbouwen dus het beeld was waarschijnlijk niet goed. Het was toen niet zo heel erg opgeruimd en we vonden de stallen echt te klein en te donker. Daarom viel die akkommodatie toen af.... De plek is wel prachtig en de blokhutten zagen er goed uit.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:15

Weet iemand of Bandit nog te koop staat?

cammar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:55

Hallo iedereen,
Wat een lieve reacties allemaal,BEDANKT!!!!!!!!!!!!!
Dat doet ons goed.
Bandit was al voor deze tijd verkocht,zijn grote liefde heeft hem terug gevonden.
Hij is nog wel even te bezichtigen bij ons.
Spotty is nog niet verkocht en inderdaad een leuk paard om in de bossen mee te rijden,zijn zusje Bibi trouwens ook.

Marlies en Camille

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:26

In het voorjaar hebben we onze paarden een week op de veluweranch gestald (wij verbleven in een naburig bungalowpark), en ze werden er prima verzorgd! Ook de manege- en pensionpaarden zagen er goedverzorgd uit. We hebben een prachtvakantie gehad!
Jammer dat de manege het niet redt.

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:04

Sugarmiss"]
En dat niet alle paarden goed op de benen staan is mij ondertussen ook wel duidelijk gemaakt.
[/quote]
[quote="Sugarmiss schreef:
Laten we het erop houden dat ik ze zelfs voor particulier (recreatief) gebruik niet aan iemand zal aanbevelen en dat het meer dan 'een zwak voetje' betreft.
Misschien wat aan de late kant deze reactie..... wilde toch wat aan je vragen Sugar.

Hoe vaak ben jij de laatste tijd op de Veluwe Ranch geweest?!? En welke paarden heb je toen gezien ?!?

Vind het erg kortzichtig dat je deze dieren af zit te kraken op grond van "hear say"....

Sorry hoor maar wil dit toch even gezegd hebben.
Boos!
[/quote]

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 09:49

Niet alleen van hear-say. Ik ben als kijker met een aspirant-koper daar geweest. Verder wil ik er hier niet uitgebreider op ingaan.

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 10:43

Kan wel wezen dat jij er niet verder op in wilt gaan maar ik ben er toch nog niet helemaal klaar mee.

De mensen van de ranch doen er alles aan om er voor te zorgen dat hun dieren een goed tehuis krijgen en niet naar één of andere handelaar of slager moeten. Dit, waarschijnlijk, ten koste van hun toch al niet beste financiele toestand. Ik vind dit een bewonderingswaardige opstelling die respect verdiend!

De dieren zijn altijd prima behandeld en zijn gezond. Als er gebreken zijn wordt dat ook direct aangegeven door het team aan aspirant kopers.

Als ik dan jouw reacties lees gaan mijn nekharen toch even kriebelen. De meiden van de ranch werden eerder in deze topic hard aangepakt voor hun ongemanieerde, en in vele ogen, onprofessionele uitlatingen aan jouw adres. Maar als ik dan van jouw kant (nota bene de moderator van dit forum) lees dat deze paarden niet eens meer geschikt zouden zijn voor recreatief gebruik..... over onprofessioneel gesproken! Valt mij overigens ook op dat je eigen naam niet eens in je profiel staat......

Ik begrijp tevens uit de rest van deze topic dat als iemand zijn mening geeft zo'n beetje alles gezegt mag worden........ makkelijke instelling.

Volgens mij gaven de, begrijpelijk emotionele, dames van de ranch ook alleen maar hun mening. (wat een onzin overigens dat instructeurs geen emotie zouden mogen tonen!)

En na er eens over nagedacht te hebben........ ik sluit me bij hun mening aan.

Jeroen Vogel.

PS. Normaal zit mijn vrouw onder deze inlognaam op Bokt. Val haar dus niet aan over mijn mening.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:19

JerInTho schreef:
Kan wel wezen dat jij er niet verder op in wilt gaan maar ik ben er toch nog niet helemaal klaar mee..

Dat is je goed recht, alleen denk ik dat de VR er meer mee gebaat zou zijn als dit topic niet telkens weer bovenaan de lijst komt te staan. Maar goed dat is jouw keus niet de mijne.
Citaat:
Als ik dan jouw reacties lees gaan mijn nekharen toch even kriebelen. De meiden van de ranch werden eerder in deze topic hard aangepakt voor hun ongemanieerde, en in vele ogen, onprofessionele uitlatingen aan jouw adres. Maar als ik dan van jouw kant (nota bene de moderator van dit forum) lees dat deze paarden niet eens meer geschikt zouden zijn voor recreatief gebruik..... over onprofessioneel gesproken! Valt mij overigens ook op dat je eigen naam niet eens in je profiel staat......

De dames zijn (door een Moderator)gewezen op het feit dat schelden niet a la Bokt is. En door mede-Bokkers op hun 'binnenkomer'. Verder hebben ze gwoon hun mening mogen uitten.
Net als ik mijn mening mag zeggen over wat ik een gezond recreatie paard vind. Het feit dat ik Moderator ben houd niet in dat ik meteen geen mening meer heb nl. IMO gaat een recreapaard nl langer dan een uurtje per dag mee. Dat heeft niets met onprofessioneel te maken, maar met gezond verstand.
Het feit dat mijn naam niet in profiel staat is mijn keus, niemand is verplicht om op internet met naam en toenaam bekend te zijn, lijkt me zelfs niet aan te raden.
Citaat:
Ik begrijp tevens uit de rest van deze topic dat als iemand zijn mening geeft zo'n beetje alles gezegt mag worden........ makkelijke instelling.
Niet alles mag gezegd, maar wel veel zolang het binnen de gestelde Bokt-regels blijft. Gelukkig hebben we in Nederland zoiets als vrije meningsuiting. Het is geen verplichting overigens, net zomin als het een verplichting is hier te komen

Citaat:
Volgens mij gaven de, begrijpelijk emotionele, dames van de ranch ook alleen maar hun mening. (wat een onzin overigens dat instructeurs geen emotie zouden mogen tonen!)
Het geven van een mening moet je los zien van de emotie. Het verwoorden van emotie binnen de gestelde regels is geen enkel probleem.
Citaat:
PS. Normaal zit mijn vrouw onder deze inlognaam op Bokt. Val haar dus niet aan over mijn mening

Misschien is het handig om je onder een eigen Bokt-naam te registreren.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:28

Ilindra schreef:

Tsja, dan houdt het op Huilen
Wordt Billy nooit een bospony

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:31

Hallo Jeroen, welkom op Bokt...

Ik begrijp eigenlijk niet waar jullie zoveel drukte over maken, door dit bericht van jou maakt de VR wederom een minder goede indruk, jullie agressieve schrijfstijl stuit mij tegen het borst en blijft veel langer hangen dan de mening van Sugarmiss over de VR paarden, ongeacht of die terecht/onterecht is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:51

Mensen laten we alsjeblieft ophouden met dit topic. Het loopt naar mijn idee allemaal een beetje uit de hand. Iedereen heeft z'n mening kunnen uiten, die meningen zullen nooit dezelfde worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:11

Ilindra schreef:

De Woodyranch is dus niet te koop maar heeft een stuk grond te koop Bloos!
Omdat het bord echter gewoon in de voortuin staat nam ik aan dat het hele perceel te koop stond.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:11

Ilindra"]
[quote="Ilindra schreef:

De Woodyranch is dus niet te koop maar heeft een stuk grond te koop Bloos!
Omdat het bord echter gewoon in de voortuin staat nam ik aan dat het hele perceel te koop stond.
[/quote]

Gelukkig maar, zag mn alternatieve adres ook al de mist in gaan....

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:14

Jammer, ik had al een afspraak met de bank staan over een hypotheekofferte Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:16

On-topic please Lachen (=VR)
(Voor zover daar nog behoefte aan bestaat)

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:06

Ik ben in 2000 ook een weekje op vakantie geweest op de Veluwe Ranch en heb er kennis gemaakt met het western rijden. In de lessen reed ik op Baroness en tijdens de buitenrit ook. Tijdens de dagtochten zat ik op Hiawatha (schrijf ik het juist Verward ). Ik heb mij er toen ongelooflijk geamuseerd en heb echt genoten van het western rijden. Ik rij nog steeds engels maar als ik de kans zou krijgen om nog es western te rijden zou ik het zeker doen. En dat dankzij de Veluwe Ranch en de instructie daar (van Marlies oa).
Spijtig dat het niet lukt om het draaiende te houden...

Ferrymaid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 22:03

Het enige wat ik met mijn bericht wilde duidelijk maken is dat voor de westernrijder zonder paard het steeds moeilijker wordt zijn/haar hobby uit te oefenen. Met het sluiten van de Veluweranch zijn we in het oosten van het land geheel verstoken van enige mogelijkheid te rijden .
Misschien had ik gehoopt op wat solidariteit van de paarden mensen en meedenken voor een oplossing in deze.
Waar het uiteindelijk op uitgedraaid is had ik niet kunnen vermoeden en of ik het dan had gedaan weet ik niet.
Zaak is dat er aandacht aan gegeven is alleen zonder constructief naar een eventuele oplossing hiervoor te zoeken. Dit was niet de aandacht die ik me had voorgesteld.
Graag zou ik dan ook hierbij deze discussie willen afsluiten zijnde degene die hem geopend heeft. Er is genoeg gezegd en ik heb er geen fluit aan gehad. Jammer.

Irene