Romkabouter schreef:wtf is een okkernoot
Net zoiets als een kwabbernoot
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gleyla schreef:Nog een kleine opmerking; mijn paard is willingly guided, en dat wordt alleen maar verkregen met wederzijds respect (al dan niet met verschillende type bitten/sidepulls/hackamores)
Een paard dat pijn heeft, gaat heus geen topprestatie neerzetten zoals jij het beschrijft.
Een paard dat iets doet uit angst, blijft niet gezond, en ik wil graag lang genieten van mijn paard, laat ons dat duidelijk stellen.
freeride schreef:Dat duurt alleen wat langer, maar geduld wordt wel beloond door je paard,en nee hou je paarden alsjeblieft in training by the big name trainers, dan worden ze vast heel snel allemaal kampioen, waarom rij je ze eigenlijk niet gewoon zelf in en door? al die mensen die maar toppers plaatsen in training bij toptrainers, begrijp er niks van, alles wat je zelf doet is gewoon echt van jezelf, iets om blij mee te zijn.
.
freeride schreef:ik zeg echt niet dat mensen met een andere mening niks mogen zeggen, maar wat is er nu mening aan te hebben of je een paard kunt beleren met een scherp rottig bit als een twisted wire, dat is echt zo niet van deze tijd, we laten springpaarden toch ook niet meer tegen balken met spijkers springen om 'm zichzelf te laten straffen voor te laag springen? .
freeride schreef:Maar Doffuzz, dat kan iedereen zonder bit of iig zonder scherp bit,het stelt echt niet zoveel voor hoor, maar bedankt voor je cheery smiley!!
( ik snap dat ie minder enthousiast en oprecht is neergezet dan ie overkomt hoor).
Dat duurt alleen wat langer, maar geduld wordt wel beloond door je paard,en nee hou je paarden alsjeblieft in training by the big name trainers, dan worden ze vast heel snel allemaal kampioen, waarom rij je ze eigenlijk niet gewoon zelf in en door? al die mensen die maar toppers plaatsen in training bij toptrainers, begrijp er niks van, alles wat je zelf doet is gewoon echt van jezelf, iets om blij mee te zijn.
Waarom zou jij in hemelsnaam een paard niet kunnen leren sidepassen of schouderbinnen laten lopen zonder bit of scherp bit?
ik zeg echt niet dat mensen met een andere mening niks mogen zeggen, maar wat is er nu mening aan te hebben of je een paard kunt beleren met een scherp rottig bit als een twisted wire, dat is echt zo niet van deze tijd, we laten springpaarden toch ook niet meer tegen balken met spijkers springen om 'm zichzelf te laten straffen voor te laag springen? jij moet vooral bij je mening blijven, maar ga nu niet zo kriegelig doen als iemand je domweg zegt dat het wel degelijk heel wat vriendelijker en eerlijker kan, helaas is het in de reining en nog een aantal diciplines niet de bedoeling dat een paard meekijkt en denkt, moet volledig overgegeven zijn aan de ruiter, maar ik wil weleens weten waar mensen het recht vandaan denken te kunnen halen om een paard compleet weggeteerd in learned helplessness denken te mogen houden, omdat ze dan misschein wel 2 keer een nette score kunnen neerzetten, en alles is daarbij toegelaten, tie downs, martingaal, neusriem scherpe bitten, grove spoorhulpen en lekekr 23 upd op stal, want hij is zo speciaal dat ie niet stuk mag, maar ook geen paard mag zijn.
superpony schreef:Je scheert alle reiners over 1 kam en hebt nog niet bij genoeg trainers en ruiters gekeken, want je beeld is niet helemaal oke. Er zijn echt hele goede paarden die ook x aantal uren paard mogen zijn in de wei of paddock.
En mensen investeren niet in 2 goede ritten.
Rest van hulpmiddelen en manieren van trainen zijn een eeuwige discussie, maar het is echt niet overal alleen slecht en hard. Een aantal goede trainers en ruiters zijn duidelijk en consequent. Dat is een stuk prettiger voor paarden, dan wat de andere 90% van de ruiters doet.
).dit is niet belerend bedoelt, maar altijd maar goedpraten wat niet goed te praten valt, he bah.freeride schreef:@ doffuzz, je zegt zelf dat je al genoeg paarden verklooid hebt, hoe weet jij dan wat wel en niet goed is qua hulpmiddel? als ik zo negatief over mijn eigen rijwijze was, zou ik ook niet zo fantiek verteleln dat t best kan hoor, zo en zo'n bit of sporen of wat ook,ik ben iig wel blij met wat ik zelf doe.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat bijv. BF een GOEDE ruiter is, heel precies en kundig, maar ik kan niet zeggen dat ik hem sympatisch vindt voor de paarden die ie rijdt, verre van, en ook hij verliest weleens onterecht zijn geduld.tis een mens.
freeride schreef:@ doffuzz, je zegt zelf dat je al genoeg paarden verklooid hebt, hoe weet jij dan wat wel en niet goed is qua hulpmiddel? als ik zo negatief over mijn eigen rijwijze was, zou ik ook niet zo fantiek verteleln dat t best kan hoor, zo en zo'n bit of sporen of wat ook,ik ben iig wel blij met wat ik zelf doe.
Romkabouter schreef:freeride schreef:@ doffuzz, je zegt zelf dat je al genoeg paarden verklooid hebt, hoe weet jij dan wat wel en niet goed is qua hulpmiddel? als ik zo negatief over mijn eigen rijwijze was, zou ik ook niet zo fantiek verteleln dat t best kan hoor, zo en zo'n bit of sporen of wat ook,ik ben iig wel blij met wat ik zelf doe.
Maar freeride, afgezien van mijn mening over het bitgebruik, ik rij ook zonder zo'n bit of sporen, maar wat is dan jouw definitie van "het wel kan"?
Ik weet niet op welk niveau je bijvoorbeeld op wedstrijd rijdt, of gewoon thuis denkt een bepaald niveau te hebben, maar ik denk niet dat dofuzz met "het wel kan" een middelmatig ritje in de plaatselijke binnenbak voor ogen heeft.
Of het wel kan ja of nee, hangt volledig af van hoe hoog je de lat legt. Iedereen kan namelijk prima zonder zo'n bit en sporen rijden en ook wel op hoog niveau.
Maar of dit ook kan op wereldtop niveau kan ik niet zeggen, want ik ben niet eens goed genoeg om in NL iets te presteren.

Paintlinger schreef:Jeetje dofuzz, bedoel je nu dat je pas mag meepraten wanneer je (op welke manier dan ook) bewezen hebt............en wat is bewezen?
Is dat wanneer je er een hoop doekoe mee binnen harkt?
Ik weet niet of het topic dan nog bestaansrecht heeft als (bijna?) niemand meer mag praten....

Paintlinger schreef:Dofuzz: Oké, das duidelijk
Weet je wat ik niet begrijp..........waarom de verschillde stromingen binnen de western elkaar niet kunnen begrijpen.
De hoofdmoot zoals ik hem in dit topic zie zijn (ff heel kort door de bocht omschreven).
- Zweverige softies
en
-Koste wat kost-raggers
Er zit vast vannalles nog tussen maar die groep manifesteerd zich niet zo.
HumbleTalent schreef:Nee ik geloof dat de schifting iets anders is
- Mensen die niks presteren onder het mom van geen ambitie, maar wel schreeuwen dat het anders kan
- Mensen met ambitie die het paard toe vertrouwen aan een kenner (die dat niet altijd blijkt te zijn)
En die twee stromingen zullen elkaar nooit begrijpen zolang ze elkaars mening op proberen te dringen. Dat geldt van beide kanten.

Paintlinger schreef:Dofuzz: Oké, das duidelijk
Weet je wat ik niet begrijp..........waarom de verschillde stromingen binnen de western elkaar niet kunnen begrijpen.
De hoofdmoot zoals ik hem in dit topic zie zijn (ff heel kort door de bocht omschreven).
- Zweverige softies
en
-Koste wat kost-raggers

Nu duw je jezelf in een hokje dofuzz schreef:Paintlinger schreef:Dofuzz: Oké, das duidelijk
- Zweverige softies
en
-Koste wat kost-raggers
wat geeft jou trouwens het recht of de wetenschap om te stellen dat ik een ragger zou zijn?