[SGW] sgw verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 12:28

T ging mij inderdaad om het circus bij elke hindernis. Maar daaraan vast zit natuurlijk ook de onkunde van veel ruiters. Dat de afstanden in een crossanders zijn dan in een springparcours spreekt voor zich en zijn nauwelijks te vergelijkv.en. Crossbouwers zijn afhankelijk van veel factoren bij t bouwen van een dubbel' materiaal, ponies en paarden, snelheid, is er een wending voor of na de sprong en niet te vervgeten loopt het terrein op of af en is het een op efn afsprong. Het is dus echt verstandig om crossbegeleiding te nemen, zeker voor de bzodat je geen verkeerde dingen leert.

vascol

Re: sgw verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:53

Wij maken op Texel bij elke hindernis een briefje, maar bij een simpele stijl staat er ook niet meer op dan "voor alle klasses 10 cm lager". Een lastig alternatief proberen we wel zo duidelijk mogelijk uit te leggen, alhoewel een beetje logisch nadenken vaak al genoeg is. Wel hebben we nu al een aantal jaar de mogelijkheid om op vrijdagavond met een eventingamazone het parcours te lopen. Het leuke is dat er veel leden van onze vereninging meelopen die zelf niet crossen maar wel graag wat willen leren en een hoop jonge meiden die BB starten.

Om te reageren op de crosslessen. Bij ons op de vereniging worden in de zomer "huppeltjeslessen" georganiseerd. Leuk voor de beginners maar crosstraining kun je dat niet noemen. Ik train ook te weinig. Het is ook erg afhankelijk of er een locatie in de buurt zit. Voor ik bij een knap oefenterrein ben heb ik een reis van 2,5 uur. Nou sorry dat red ik ook niet elke maand. Dus wij moeten gewoon roeien met de riemen die we hebben...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:32

Het gaat er niet om of je paard OVER de hindernissen gaat, maar het gaat erom HOE dat gebeurd. Klasseringen en dat filmpje zeggen vrij weinig tot niets.
Dat jij overtuigd moet worden om een crossles te gaan rijden zegt in mijn ogen al genoeg. Vooral omdat je zelf al aangeeft dat je de afstanden niet ziet en je paard je helpt, daarnaast heb je niet altijd de controle. Waar moet de overtuiging nog meer vandaan komen? Ik noem dit geen gezeur, maar alleen onbegrip vanaf de andere kant. Daarnaast ook als tips om wel les te gaan nemen, wat je er mee doet moet je zelf weten.

De B is inderdaad een instap klasse, maar dat betekent niet dat je geen lessen nodig hebt. Als je B gaat springen of je gaat B dressuren neem je toch ook les? Datzelfde geld zeker voor de cross. Juist in de B leer je afstanden rijden omdat je daar nog vooral enkele en simpelere hindernissen hebt. Als je daar in de L mee gaat beginnen ben je eigenlijk al te laat.
Briefjes met 10 cm hoger/ lager zijn in mijn ogen ook niet nodig, wel is het fijn als er staat hier komt oxer voor het M als je de cross loopt als er een B cross staat. Of zoals in Vlietland bij de mexicaanse hoed de aanrijroutes vanwege de alternatieven. Dat zijn wel nuttige dingen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:39

Helemaal mee eens Sann!! +:)+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:44

Ik vind eigenlijk die briefjes van het wordt 10 cm lager wel fijn, zodat ik weet of de hindernis verlaagd wordt of niet. Ik heb een zeer slecht oog voor hoogte dus ik zie niet altijd op welke hoogte het staat

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:51

Ik sluit me aan de ene kant bij Joki aan hoor. Sommige hindernissen worden namelijk juist niet of juist wel verhoogd. Wel fijn om te weten. Aan de andere kant... Je zult er hoe dan ook overheen moeten :D Dus wat dat betreft maakt het ook niet uit of de hindernis nu op 75 of 85 cm staat! Zo veel verschilt het aanrijden nou ook weer niet als een hindernis 10 cm hoger of lager is natuurlijk.
Wat dat betreft ben je dus overgeleverd aan de parcoursbouwer en moet je er maar van uit gaan dat hij de cross bouwt naar de maten die reglementair zijn vastgelegd.
Maar hoe dan ook. Ik ben blij als een cross voorzien is van een duidelijke uitleg per hindernis...

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:11

Wat betreft de wel of niet tien centimeter verhogen/verlagen, dat maakt me niet zo uit. Wel weet ik grag of er bijvoorbeeld nog een balk achter komt. Goed aangegeven alternatieven vind ik ook fijn.