[SGW] Crosstraining Tim Lips of Egbert van Roekel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Re: Crosstraining Tim Lips of Egbert van Roekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 06:38

ik heb een rekening gehad die ik betaald heb :j

Als je zus ook wat foto's van mij zou willen maken zou dat erg fijn zijn! :D
In een uur moet je alles wel redden toch?

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 07:11

Ik heb toch nog niks gehad. Hem, hopen dat dat goed komt. Demelza, volgens mij zitten wij in dezelfde groep, dus zal vragen of ze wat foto's wil maken.

Ti's een halfuurtje. Wil haar namelijk ook een halfuurtje al wat losrijden. Ze heeft sowieso tien minuten stappen nodig, dus dat doe ik even lekker voor de les.

Zie jullie daar! Groetjes

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:59

was leuke les van egbert vanmiddag :) voor mij persoonlijk waren de hindernissen niet echt spannend, we hebben wel pittigere lessen gehad, maar ik heb toch een hoop tips gekregen waar ik goed wat mee kan. vooral hoe om te gaan met zijn terughoudendheid op het water en bij nieuwe hindernissen die hij nog niet van dichtbij heeft kunnen zien. dus ik ben erg tevreden.

Onze les werd nog gefilmd door rabosport tv, zou vanavond online komen :)

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 03:24

Was een leuke dag!! Ik moest om half 6 bij Tim. Wij hebben ook niet heel veel bijzondere hindernissen gedaan, maar voor ons was dat spannend genoeg!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 07:20

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 08:41

Wij ook fijn gesprongen. Even voor half 8 gestopt ivm donker. Gewoon leuk rondje gedaan, niet heel speciaal. Zou ook niet gelijk heen rennen als hij weer komt zeg maar

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:01

Idem, @Lauura. Maar het is toch wel bijzonder om bij een Olympische ruiter te mogen lessen... haha. Dan komt de Penny weer in mij naar boven.. Erg leuk! Maar mijn niveau is ook nog zo laag dat ik nog net zo veel kan leren van 'gewone' instructeurs... Maar het blijft leuk. Ook om weer eens op ander terrein te rijden. Vond Tim ook erg aardig. Het was een prettige sfeer.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 09:06

Ik vond t ook tof omdat het Tim was. Daarom wou ik ook bij hem en niet bij egbert :P Maar inderdaad niet meer geleerd van een ''normale'' instructeur.
Had ook niet overdreven veel tips. Meer blijven rijden voor de ''enge'' sprongen en handen wat wijder als ze slingerd voor de sprong. Meer heb ik niet gehoord eerlijk gezegd :+

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:22

ik zou bij een volgende x inderdaad ook niet gaan. vond het ook wel jammer dat niet iedereen enigszins van het zelfde niveau was in de groepjes; daardoor spring je toch minder. maar ach, was weer een leuke ervaring.

ik vond het persoonlijk niet zo belangrijk of ik les had van tim of egbert, beiden hebben veel ervaring, dus daar hoeft het niet aan te liggen. maar ben misschien niet zo penny :Y)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 09:34

Ik heb nog nooit van Egbert gehoord maar dat zal wel aan mij liggen haha

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:38

Wat jammer dat de lessen wat tegen vielen. Ik had allemaal positieve verhalen verwacht en vond het jammer dat ik er zelf niet was dit weekend. Maar nu achteraf vind ik het niet zo erg meer. Zeker voor dat geld niet...

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:50

Javayo schreef:
ik zou bij een volgende x inderdaad ook niet gaan. vond het ook wel jammer dat niet iedereen enigszins van het zelfde niveau was in de groepjes; daardoor spring je toch minder. maar ach, was weer een leuke ervaring.

ik vond het persoonlijk niet zo belangrijk of ik les had van tim of egbert, beiden hebben veel ervaring, dus daar hoeft het niet aan te liggen. maar ben misschien niet zo penny :Y)

Ik start zelf L en zat nu in een groepje waar niemand officieel startte en met een aantal die nog nooit een crosshindernis gezien hadden :P

maar heb gewoon wat extra dingen mogen doen. Moest van Egbert zonder neusriem rijden, hij was hierdoor inderdaad niet meer sterk maar mijn stuur was wel een stuk minder. Hindernissen gingen voorderest prima, onder de brug door vond hij wel heel spannend.

Ik denk dat ik volgend jaar best wel weer een training er zou willen rijden.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:11

Ook al zal wel weer een training willen rijden hoor. Ik zat in dezelfde groep als Damelza, een van de pony's die wel crosshindernissen had gezien, maar niet officieel start wegens de leeftijd (zou bij de paarden moeten starten, terwijl ik een pony heb.) Vond het een hele leuke training, vond dat Egbert de groep van ons goed weer in tweeen splitste met de wat gevorderden en de onervaren ruiters. Had zelf ook liever in een wat ervarener groepje vanaf het begin gezeten, omdat heel veel van wat er nu werd uitgelegd ik eigenlijk al wist en graag wat dieper op de stof in was gegaan.

Ik moest proberen zo weinig mogelijk tegen te houden met mijn hand, wat erg lastig is voor mij omdat de pony heel sterk wordt en heel hard kan gaan. Wil haar zelf liever wat gecontroleerder rijden, maar moet zeggen dat hij wel gelijk had. Op de momenten dat ik mijn handen zacht liet zijn en weinig contact hield, sprong ze vol overtuiging over de hindernissen, op de momenten dat ik haar teveel terug wilde nemen of een ophouding niet goed had getimed stonden we voor een hindernis stil.
Overwinning van mij is absoluut de wal op en dan over die haag de andere bak in. Wat een super sprong maakte ze daar. Ook de dikke boomstam (tweede hindernis van de galoppeerbaan, degene voor het kleine watertje daar) sprong ze super en zonder weigeringen, terwijl ik die zelf wat spannend vond (en ze normaal gesproken dan al stil staat). De grote haag op de galopeerbaan leverde wel wat weigeringen op. Eerste rondje 1 weigering en daarna erover (mijn fout, wilde haar rustiger laten galoperen, lukte niet en vergat vervolgens goed overtuigend te rijden en been te geven). Tweede rondje twee weigeringen, toen een zeer aarzelende en hakelende eroverheen, opnieuw aangereden, weer een weigering en vervolgens er weer super overheen. Dat was samen met de haag nadat je onder de brug bent doorgereden wel het spannendst.

Ik vond Egbert heel enthousiast les geven, geanimeerd praten, wist duidelijk waar die het over had. Ga zeker een paar keer springtrainen zonder martingaal en meer vanuit verlichte zit en los contact. Kijken wat het gaat opleveren.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:38

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 12:17

LuffB schreef:
Ik moest proberen zo weinig mogelijk tegen te houden met mijn hand, wat erg lastig is voor mij omdat de pony heel sterk wordt en heel hard kan gaan. Wil haar zelf liever wat gecontroleerder rijden, maar moet zeggen dat hij wel gelijk had. Op de momenten dat ik mijn handen zacht liet zijn en weinig contact hield, sprong ze vol overtuiging over de hindernissen, op de momenten dat ik haar teveel terug wilde nemen of een ophouding niet goed had getimed stonden we voor een hindernis stil.

Dit heb ik ook heel erg. in het begin was het echt scheuren en had ik niks te vertellen dus ik ben nu telkesn te erg om m'n hoede dat wanneer ze ook maar even harder gaat ik gelijk der weer vast houd. Werkt averechts want ze wordt sterker en ik blijf maar hangen en ik bereik er niks mee. Daarom gaat t wss ook vaa ''mis'' op de piano, teugel geven naar beneden maar zodra ik eraf ben en mn teugels zijn nog langer dan vlieg ik de bocht om :') Hield m'n teugels altijd strak maar nu gaat het wel beter met ophouding wanneer ik geen controle meer heb en daarna weer ontspannen

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:23

@Loetie84 , toch ben ik erg blij dat ik geweest ben, hoor! Alle ervaring is meegenomen! En Tim is erg aardig, dus het is prettig om zo te lessen. Volgende keer ga ik weer bij iemand anders. Je leert toch altijd wel iets...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:10

Gelukkig maar! :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:30

Zijn er hier nog mensen die zich opgegeven hebben voor de 16e?

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:48

Bienotje schreef:
Zijn er hier nog mensen die zich opgegeven hebben voor de 16e?

ik heb de 16de meegedaan :D ..

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:08

Het is misschien wel een oude toppic maar de lessen van deze heren zijn er nog steeds! :j

Ik ga 26mei naar Ermelo naar een training van Egbert van Roekel! Meer die ook komen?? :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:02

Ik denk dat het overzichtelijker is om voor een nieuw seizoen, ook een nieuw topic te openen.
Daarom hier een slotje en de uitnodiging een topic voor het seizoen van 2013 te openen.