Endurance het Paardendal Grollo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:17

Uiteindelijk best wel een leuke dag gehad, het zandgat was super! :D
Vond het een beetje jammer dat er zo'n groot deel van de route over zulke smalle voetgangerspaadjes ging. Die waren behoorlijk glad, en als hekkensluiters niet zo best meer. Met m'n wat grotere paard met z'n ruime bewegingen is daar veel minder handig in, werd dat veel stappen om o.a. niet onderuit te gaan en hem heel te houden. Op de bredere paden beende die direct weer weg, dan reed het wel weer fijn. Verder mooie waarden en verder goed georganiseerd!

Ik kan niet kiezen welke foto van het zandgat ik wil bestellen, denk dat het er maar meerdere worden .. en dan collage ofzo :P
die 3 meter uit de kant klopte niet helemaal :+
http://josefien-foto.jalbum.net/Enduran ... G_2810.jpg

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:50

Lappie-Lap: gave foto van de waterplas. Die van ons heeft een hekel aan natte voetjes en wilde er niet door. Het liefst ging hij zo ver mogelijk weg van het water als mogelijk.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:02

Wow!!!!
Ik heb GENOTEN!!!!

De hele dag gewoon genoten, ben gewoon zooooo trots op mijn paard en de arabier van mijn vriendin!!(Wesleyjune alias Marieke)
Waarom??? Omdat ze zo lief waren en humor hebben!!

Eigenlijks kennen onze paarden elkaar namelijk niet! En we hadden afgesproken dat we gewoon met 1 combinatie heen gingen, dus de bus en 2paards trailer van mijn vriendin (Mijn auto was nl dit weekend out of order.....en mijn man wasook niet tot mijn beschikking dit weekend :P) Dus zaterdag ochtend geregeld dat mijn schoonpa mij met mijn trailer naar vriendin bracht, daar overladen naar 2paardstrailer, Bo erin en daarna paard van vriendin erin, en die hebben dus kennisgemaakt in de trailer!! Nou 't zal wel liefde op eerste gezicht zijn geweest, want het was daarna "zwaan kleef aan"....
Hop naar Grolloo!!

Daar aangekomen paddocks gemaakt, paardjes erin, en daarna het ritueel secretariaat, voorkeuren, voorbespreking enz! En superlieve groom pastte op de paarden!!

Daarna op de rit, wat een mooie omgeving!! Supertrots op dat mijn paard door het water ging!! Degenen die mijn paard kennen weten dat ze niet van water houdt, maar het wordt per jaar beter!! En nu tot mijn grote verbazing kreeg ik haar erin!! Dus heel blij met die water foto's, zeker weten dat ik die ga na bestellen!!

Bij de P/A direct aangeboden en een hartslag van 52, dus heel netjes!! Paard van Marieke (Telloh)werd ook met glans goedgekeurd!

Daarna zouden we onze weg vervolgen vanaf de P/A, en Bo liep 10mtr nog achter Telloh,en dan zo'n lief hinnikje van: Bo....kom je??

dan dan smelt mijn hart gewoon!!

rit weer heerlijk vervolgd, heerlijk gegallopeerd nog en gewoon genoten van hoe onze paardjes liepen en zich gedroegen!!

Veel geleerd onderweg, ook geleerd dat je bij binnenkomst gewoon je nr hard moet roepen en dat je DIRECT wil aanbieden haha, ik ben meer het afwachtende typje, maar weet nu waarom je datmoet doen whaha, (Was mijn 1e officiele rit, 1 keer eerder een kk gereden)

bij eingkeuring goedgekeurd, en bij de na-keuring was ik erg verdrietig, paard werd op locomotie afgekeurd.....zeheadflinke singelplek, en hopelijk dat ze daarom niet rad liep, en dat het niet iets is in de benen, maar dat deed wel even flink pijn want ik vind het vreselijk als mijn paard "pijn"heeft....

dus paar weekjes rust!!

Maar mijn vriendin was echt superlief, kreeg een prijsje van haar bij de stand die daar stond!! Zoooo lief!!

En bij de prijsuitreiking was Marieke 3e, en zou ik dus 4e geweest zijn! En Marieke zei ook: Je paard heeft het super gedaan!! begin hartslag 44 en bij de nakeuring weer 44!
en alles was verder super goed!! Kreeg zelfs complimenten over haar darmgeluiden van de dierenarts!!! whaha, dat vond ik wel heel grappig, maar het zal vast belangrijk zijn, anders controleerden ze er niet op!

Nou lang verhaal, vond het super tof!! Iedereen van de organisatie en vrijwilligers: Bedankt!!

*zit nu nog na te genieten* en hopen dat paardjes snel weer helemaal rad is!!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:46

De uitslagen staan op de site van het paardendal. helemaal trots op Anouk en haar kanjer! Ze zijn netjes derde geworden!

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:59

Lappie_Lap schreef:
Ik kan niet kiezen welke foto van het zandgat ik wil bestellen, denk dat het er maar meerdere worden .. en dan collage ofzo :P
die 3 meter uit de kant klopte niet helemaal :+
http://josefien-foto.jalbum.net/Enduran ... G_2810.jpg

Wat bedoel je met die 3 meter? Volgens mij was het een waarschuwing dat je niet verder dan 3 meter naar binnen moest. Omdat het een zandafgraving is geweest wordt het daarna heel snel heel diep:P ... heb je zo te zien ook wel wat van gemerkt. *\o/* geeft wel mooie foto's.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:06

Uit het boekje, en gezegd bij de voorbespreking:
"De route loopt door Het Zandgat Gieten, hier kun je gerust tot drie meter uit de kant door het water rijden."

Nou vind ik nat worden niet erg hoor, alleen maar prachtig zo diep door het water. Ik had alleen verwacht dat je tot 3 meter uit de kant tot kniediepte paard ipv kniediepte van de ruiter (paard is 1,70) ging :P

weslyjune

Re: Endurance het Paardendal Grollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:52

hehehe...

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:22

Citaat:
Vond het een beetje jammer dat er zo'n groot deel van de route over zulke smalle voetgangerspaadjes ging.

Geen voetgangerspaadjes, maar verplicht door de boswachter over de ruiterpaden! Dat die smal en soms akelig zijn ben ik met je eens, maar het mocht niet anders.

Citaat:
Die waren behoorlijk glad, en als hekkensluiters niet zo best meer
En dat is de sport Endurance :)*

Euhm, die 3 meter, dat kon gerust zonder te hoeven zwemmen :') maar ook was het waterpeil wat gezakt en dan loopt het inderdaad snel af. Zag er wel mooi uit!

bobomelo

Re: Endurance het Paardendal Grollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:31

haha, wel mooie foto's zo diep met paard in het water!!

vanmiddag mijn paard even laten draven in de bak, niks kwa kreupelheid meer te zien, dus wss zere hoeven van dat stenen pad bij begin en eind van de rit.....in combi met singelplek mss, geen idee, gelukkig liep ze goed met los longeren in de bak! dus blijblij

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:30

Jongste dochter heeft foto's gemaakt van de wedstrijd in Grolloo. Voornamelijk klasse 2, een aantal klasse 3 ruiters en een enkele klasse 1.
O ja en de schattige puppie bij de partytent (bij de ingang van de vetgate).

https://picasaweb.google.com/1179352720 ... olloo22912

(ik hoop dat deze link werkt, kreeg hem niet gekopieert. En anders op de site bij fotografie-Josien)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:35

Lappielap Ik dacht hetzelfde, 'wat nou 3 meter uit de kant!' Ik had mn laarzen ook vol water terwijl die toch een mooi eindje boven de grond hangen, Viva is 1.72m.
Marian fijn hoor dat Bo weer goed loopt, kon dr ook niks aan ontdekken. Uiteindelijk zal je de reden nooit weten, maar zoolkneuzing lijkt me niet onwaarschijnlijk, in combi met die plekken. Nou, maar ff rustig aan.
Marieke gefeliciteerd met je knappe prestatie!

Onze dag begon om 6.00 met plenzende regen, dus ik hield mn hart vast. Maar gelukkig werd het droog, we hebben de rest vd dag maar 1 bui gehad en wat spatjes.
8.45 waren we ter plaatse, ff aanmelden en gelijk maar Vief voorkeuren. Ik was wat gespannen omdat Viva dr hartslag vorige keer erg hoog ophielp door alle spannende dingen. Maar vandaag ging echt super, keurige hartslag van 40, locomotie vonden ze haar wat stram dus een B, verder alle waardes prima dus op naar de start. 10.44 mochten we starten, Vief had er zin in!! We reden samen met Mieke en Xena, wat erg goed ging!
Voor de P/A heb ik de laatste kilometer naast Viva gelopen want ze wilde niet stappen om op adem te komen :+ Nog even gewacht en toen maar aangeboden. Weer nette waardes, op een stressmoment hartslag 58 dus krap aan maar wel goedgekeurd. Locomotie werd nogmaals gecheckt, maar nu was Vief absoluut niet stram meer dus een dikke vette A met een pluim van de DA :D Dus hup er weer op, verder op weg. Viva leek wel weer nieuwe energie te hebben want die zette de sokken er flink in.
Op 34km wilde ze eindelijk 'rustig' stappen, kon dus redelijk rustig richting finish. Net voor de finish vond ze het nodig om met 4 benen de lucht in te springen voor een enge steen... *zucht* Weg lage hartslag... Dus heb weer 5 minuten gewacht en haar toen aangeboden, keurige hartslag van 54. Op naar de trailer, lekker afsponzen, drinken en gras eten. Na een half uur de nakeuring, daar een hartslag van 46 en verder overal goede scores op met de complimenten hoe fit ze er nog uit zag.
Topdag dus, ben 3 winstpunten rijker! De gemiddelde snelheid was 11,56km/u, heb niet voluit gereden maar een beetje op safe.
Al met al een super wedstrijd. Heel knap zo voor de eerste keer. Nou heb ik nog niet veel vergelijkingsmateriaal, ik kom net kijken in de end.sport, maar dit beviel prima! Alleen vond het parcours wel 'zwaar' met die glibberige paadjes vol wortels en hele mulle drekstukken. 1x in een bocht kon Viva zich nog net staande houden maar dat scheelde niet veel.
Het water was natuurlijk super om te doen, en hoe stoer is het dat je dressuurpaard ff 3 endurancepaarden laat zien hoe het moet _O-

Helaas niet scherp, maar hier een foto van ons op de terugweg, op ongeveer 32km. Tsja, Vief had nog steeds een prethoofd :):)
Afbeelding

En dan die van het water. Echt, deze foto vind ik zo gaaf!! <3 Die Viva, wie had dat ooit gedacht...
Do I need to say more?? :+:

Afbeelding

Kortom, ik heb genoten en ben weer méér dan trots op mn paard!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:28

Bedankt voor de foto's, leuk dat ze zowat overal stond en anouk gefeliciteerd met je 3e plek!
Afbeelding

Fijn gereden, het eerste rondje ging superfijn, tweede rondje was ze haar motivatie echt kwijt... Toch een gemiddelde van 13,3 km/h gereden en super waardes. :)
Ik vond vooral het eerste rondje leuk door alle slingerpaadjes, al waren wij ook klasse II dus dat scheelde.
Het water vond ik erg gaaf, nooit verwacht dat ze erin zou gaan! Maar wij konden normaal rijden tot 3 meter hoor, en smurf is toch gauw een dikke 30 cm kleiner....

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 06:29

sheela, dankjewel voor de foto's, mooi hoor!

En wat een prethoofden van paarden!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:50

Afbeelding