[SGW] SGW Panningen 14 juli - voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

venga

Re: SGW Panningen 14 juli - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:02

Super, Linda!

Ik ben heel tevreden, we stonden 1 met dressuur, hadden 1 balkje met springen en foutloos gecrosst met 16 tijdstrafpunten. Cross vond ik erg spannend, paard heeft me meerdere malen gered, we gingen een beetje twijfelachtig rond.
Jammer dat de uitslag en prijsuitreiking zo ontzettend lang duurde, en dat de eerder opgehangen uitslag waarschijnlijk niet klopte omdat het programma niet goed was :?
Ik heb de uiteindelijke prijsuitreiking dan ook niet meer afgewacht, toen ik naar huis ging stond ik nog 6e :D

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:37

Heerlijke dag gehad! 3e na de dressuur. Springen ging even mis op 8. Hij gleed zonder achter ijzers de bocht door en kwamen pas in h8 tot stilstand. 4 + 13 strafpunten. Foutloze cross en zonder klokje 1 seconde boven de optimale tijd binnen. Was nog 6e! Super debuut dus. Knappe paard mag de volgende keer mee in de L. Had overigens bij beide stijljury's een 7.

Weet iemand of er een fotograaf was trouwens?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:13

Woww super debuut Kris!! Op naar het L!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:19

We hebben gelukkig veel compliementen gehad over de wedstrijd :) Ik heb zelf rond half 2 de cross nog eens gefiets en toen was ie echt nog super! Ongelofelijk na al die regen. Daarna werd ie echter zwaarder op diverse stukken, maar dat kwam omdat ie gewoon losgereden was na zoveel ruiters vanaf 9.30. Al met al echt n super bodem dus! Balen van die regenbuien, maar daar had je dus behalve dat je nat werd qua bodem in ieder geval dus bijna geen last van.

Er was helaas inderdaad een probleem met de uitslagberekening. Er zat een fout in het programma waar ze er gewoon echt niet uitkwamen en de man die het bestand heeft gemaakt was op vakantie. Heel jammer voor degenen die daardoor zo lang moesten wachten, maar zoiets kan helaas gebeuren. De meid die daarmee werkte heeft er heel veel ervaring mee en doet ook van 2/3 andere crossen het secretariaat dus daar lag het echt niet aan. Voor iedereen enorm balen dus... We gaan hier voor volgend jaar zeker iets van een back-up proberen te hebben zodat in zo'n geval in ieder geval gewoon kan worden doorgewerkt aan de rest.

Maar goed, ik denk dat verder bijna iedereen tevreden was en ik hoop dat we volgend jaar nog een mooiere wedstrijd kunnen organiseren! :D

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:26

Linda en Kris nog n keer van harte gefeliciteerd met jullie lekkere rondjes! *\o/*

Kris: En crossen met enkel voor ijzers is niet zo verstandig :n Zou er voor de volgende keer zeker voor zorgen dat ie rondom ijzers heeft :j

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:57

Het was imo allemaal goed geregeld en de bodem in de cross was super!

Eventinggek; ik heb een aantal weken geleden aan jou gevraagd hoe de bodem was, omdat ik twijfelde over rondom beslaan. Jij was degene die me vertelde dat dat voor deze sgw niet nodig was....

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:07

Sorry Kris, dan heb ik t misschien verkeerd begrepen. Stiften hoef je in Helden normaal niet te draaien als t niet te nat is, maar alleen voor ijzers (en stiften) en achter helemaal geen ijzers is gladder dan helemaal op blote voeten... Ze hebben dan voor veel meer grip dan achter en dan gaan ze nou eenmaal achter sneller onderuit op gras. Ik heb met Ungaro t eerste seizoen ook zonder ijzers gecrosst, dat ging wel.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 15:11

Organisatie was inderdaad top en bodem was zelfs toen ik als laatste van start ging was de bodem nog prima te doen

Paard had weinig last vandaag van haar twee rondjes. Ideaal dat ik er toch nog een leermoment van kon maken voor mijn paard door bij te schrijven voor de oefencross. Zo heeft ze hopelijk geleerd dat zeiken niet loont

Sim ik las in de auto pas dat jij in het juryhok zat anders had ik even wat beter gekeken om een gezicht bij je naam te hebben. Nu was ik vooral aan het wachten tot die meneer eindelijk een keer belde

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:48

Viel me bij het springen ook op dat er ontzettend veel combi's bij waren die achter geen ijzers hadden. Die gleden echt enorm weg in het natte gras.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 18:37

Bocht naar 4 was ook met stiften nog glibberig

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:42

Ik heb helemaal geen ijzers :) en heb geen problemen met de bodem gehad, die heeft zich echt goed gehouden. Mijn paard is echt heel safe zonder ijzers.
Maar de bodem was sowieso echt goed :j ook bij het springen heb ik geen last gehad.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:10

Joki schreef:
Sim ik las in de auto pas dat jij in het juryhok zat anders had ik even wat beter gekeken om een gezicht bij je naam te hebben. Nu was ik vooral aan het wachten tot die meneer eindelijk een keer belde

Ik was er niet hoor! Scum zat bij het springen in het juryhok! ;)

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:54

Mijn dochter heeft gisteren ook mee gedaan met 2 pony's. Eerst de oefencross gedaan met een onervaren luie pony. Dat ging goed, weliswaar drie weigeringen (op 1,2 en 4). Juist op de makkelijke sprongen had ze een weigering, maar toch nog binnen de 5 minuten.

Met haar andere pony heeft ze de L gedaan. Bij de dressuur had ze 180 punten, bij het springen was ze foutloos en bij de cross ook foutloos en precies op de voorgeschreven tijd. We hebben niet meer op de uitslag gewacht, ze was nat en moe. Dus ik weet niet hoe ze geeindigd is.

Ze heeft beide pony's zonder ijzers gereden en geen enkele keer uitgegleden. De bodem van de springring was ook zeer goed ondanks de regen.

Ik vond het een leuke uitdagende cross en alles was goed georganiseerd. Ook meer dan genoeg dierenartsen bij de controle, dus hoefden daar niet lang te wachten. Het enige nadeel was de regen, maar daar kan de organisatie niets aan doen.

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:23

weet er iemand wie de fotograaf was? zag wel foto's op de facebook pagina van panningen, maar heb verder nog niks gevonden... love foto;s haha

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:34

Benita: fijn dat t goed ging met je dochter! Zag jullie n paar keer voorbij komen, maar had t erg druk :) Bedankt voor de complimenten :Y) Zal het doorgeven! Voor volgend jaar zullen we de regen afbestellen :+

Ja er was een fotograaf aanwezig maar ik weet helaas niet wie dat was.... Dat zijn we helaas vergeten te regelen dit jaar, maar voor volgend jaar zal dat zeker goedkomen! :j Ik heb zelf ook nog enkele foto's gemaakt, maar heb net 2 dagen boekhouding achter de rug dus ga daar morgen aan beginnen.

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:20

Ik was ook tevreden over de cross. De bodem lag er idd nog erg goed bij! Heb een fijne, maar natte dag gehad. Zouden de uitslagen nog op internet komen?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:57

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:05

Ik heb zowaar een 7,8 voor stijl gekregen in de cross, hebben ze toch snel beoordeeld. Waarschijnlijk erg netjes uit het starthok gereden.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:07

Dat is wel heel erg knap Jara! Zaten op H9 en H11. Die hebben jou nooit kunnen zien!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 16:24

hoe berekenen jullie je stijlcijfer ik ben wel benieuwd wat mijn 1,17 betekent

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:30

Moet je kijken bij het andere tabblad B-pa, daar staan alle punten.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:52

Op 11 hebben we jou geen stijlcijfers gegeven, joki. Vandaar het lage gemiddelde, denk ik?

Dat haal je niet zomaar, redflame. Dan heb je netjes gereden.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 16:57

een 7 op hindernis 9. Ietwat hoog voor een paard dat de eerste keer gewoon stronteigenwijs in de bloemen gaat staan en de tweede keer diezelfde truc probeert uit te halen bij de B maar blijkbaar deed ik het wel netjes :=

Lage gemiddelde had ik wel begrepen aangezien ik niet over de skyjump kwam, eigenwijs paard. En de tweede keer natuurlijk probleemloos -:(-

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:22

Een 7 is netjes, Joki. Op 11 leek je het zelf al te hebben opgegeven. Jammer dat je er daar uit moest, maar wel fijn dat je het nog eens kon doen.

Bij de stijljury zitten is me trouwens super bevallen, dat ga ik vaker doen! Vond het heel gezellig en interessant en ik bleek er zelf ook nog een goede kijk op te hebben volgens de jury :) Ik heb er veel van geleerd, heel veel herkenbare fouten die je ziet op zo'n dag.

Verder vond ik dat de bodem zich verassend goed hield. Vriendinnetje dat voor het eerst de oefencross reed is mooi rondgekomen. Al met al een geslaagd dagje.
Laatst bijgewerkt door fatal_flower op 19-07-12 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:24

Ik heb foto's gemaakt van een deel van de B paarden en een deel van de oefencross :) Heb helaas nog geen tijd gehad (en er niet aan gedacht) om ze te uploaden maar ik zal er morgen even naar kijken!