[SGW] SGW Oudkarspel 2/3 juni - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hetismij

Re: SGW Oudkarspel 2/3 juni - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:48

Weet iemand trouwens waar de stijljury's in de B-paarden zaten?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 06:33

Ik zat bij 3,4 &17, de andere ergens in de buurt van de opsprong.
Vief je reed echt netjes en Woll had er voor het oog echt zin in.
Doom, het verbaasde me dat ik je niet meer voorbij zag komen. Ging heel netjes op 3 & 4.

Wat betreft het moeilijk zijn, ik denk dat hyppo en lautje het goed verwoord hebben.
Er wordt al jaren door de KNHS aangegeven dat het nivo omhoog moet. Als daar op ingespeeld wordt en de ruiters blijken het niet te redden dan wordt er meteen een etiket op de wedstrijd geplakt. En dan weer niet door de M ruiters hier op bokt die de cross gereden hebben.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 06:51

Ik hoor net dat er ook een fotograaf bij het springen stond, hindernis 4.

Ben benieuwd wie de vrouwelijk fotograaf bij de trahkener was en de mannelijke bij het springen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:25

Gr_roos, ja die sprong hij idd wel erg fijn. Maar jeetje wat vond hij het spannend allemaal!

Geeft niet volgende keer beter!
Haha moest ook wel enorm lachen om je "snauw" in de auto toen Ik vroeg of ik bij de bb de bloembak of die haaientand moest springen haha wist ik veel!!

Begreep wel waarom je dat doet hoor, van die slijmballen lijken mij ook vreselijk gewoon
Springen en hup ;) wilde gewoon goed voorbereid zijn. ;)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:26

Ik dacht oh dat zijn vast posters lekker warm in de auto hihi !!!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:35

Misschien, maar dat is weer een hele andere discussie, moeten ze afschaffen dat je al met 4 winstpunten over mag. Gooi dat maar omhoog naar minimaal 10 en misschien nog wel hoger. Dan doe je tenminste ervaring op en krijg je niet die acties die ik gezien heb bij vooral L ruiters van hard aanrijden, teugels naar voren bij de sprong en dan je paard een paar fikse meppen verkopen als hij voor de hindernis blijft staan.
Maar er reden ook een aantal L ruiters heel netjes hoor.

En wat mij erg verbaasde dat er toch veel mensen verkeerd reden op alternatieven. En ik heb ook een aantal ruiters onder het rijden horen roepen welke hindernis moet ik nemen, groen groen ..... eh groen?
Maar ik denk dat de komende jaren over o.a. WB, OK en WW niet meer wordt gesproken over simpele crossjes.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:00

Roos: Dankjewel :) Leuk om te horen! Ben na mijn onvoldoende voor stijl in Markelo toch wat zenuwachtig geworden voor mijn stijlpunten omdat ik daar voor mijn gevoel ook netjes gereden had, maar mijn winstpunten aan mijn neus voorbij zag gaan :o Maar gister kwamen ze gelukkig goed overeen met mijn gevoel :D

Moet alleen nog iets vinden voor het afwijken van de route.. Ze ging echt goed, maar toen ik richting de trakehner reed sloeg ze echt een hoop meter van te voren al af van de route, ze had de hindernis nog niet eens gezien, daar doet ze het ook niet om. Het gevoel wat ze geeft is heel erg terugkomen. Ze wijkt af van de 'lijn' die ik wil rijden. Ze trekt dan heel erg één kant op en dan uiteindelijk gaat ze haar hoofd zeg maar achterna (kan het even niet beter verwoorden). Was hetzelfde als in Westerbork toen ze het bos in moest, hier moest ze ook van een wat groter veld weer een wat smaller stuk op.. Voel het dan al vroeg van te voren aankomen, maar het lukt me dan niet om haar niet te laten 'afslaan'. Ze ging in Westerbork in eerste instantie ook niet gelijk op de rem, maar sloeg ook af.
Nu was het wel iets minder als in Westerbork en door nu mee te sturen toen ik merkte dat ik nooit meer op mijn lijn ging komen en dus door te draaien en met een grote aanloop en met wat extra druk weer te zijn aangereden ging het de 2e keer wel, maar vind het wel een lastig probleem... Iemand een tip naast veel op pad gaan en oefenen?

Het nog wel 2 leuke foto's, ze ging zo super over het boompje voor het water en daarna ook mooi in galop zonder twijfel door het water zelf, echt gaaf :D

Afbeelding

Afbeelding

Beetje jammer alleen dat door haar afslaan mijn zadel wat was gaan schuiven naar 1 kant, was toen zo druk met opnieuw aanrijden dat ik het daarna pas merkte. Na de dubbel was het gelukkig over toen ik wat extra op rechts had gestaan. Volgende keer duidelijk wat beter aansingelen :o

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:26

blij paard gisteren

en nog 2
Afbeelding

Afbeelding

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:38

Viefdepief herken me erg in je verhaal maar dat is mijn onervarenheid.. ik stuur bijvoorbeeld te laat.

Van mij ook een noodsprongfoto, zit nu op stage maar zal m vanavond eens goed bekijken.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:45

Mijn verslagje dan nog even.

Om half 5 mn bed uit en naar stal, pa was er om half 7 en gelijk vertrokken...
Dresuur was prut, ze was hele week al tegen de hand en niet aan t been, bij t losrijden ging het wel even beter maar in de proef reed ik er zelf ook niet voldoende aan, 178 pnt, viel me nog wel iets tegen...

Springen 1 balk op de eerste, ze sprong verder super, kon haar al makkelijker controleren (valt niet altijd mee met een paard wat ontzettend heet word), dus die eerste balk nemen we nog maar voor lief, afgelopen weken veel aan de controle gewerkt en merkte nu duidelijk verschil dus toch tevreden...

cross foutloos en heel snel, controle is dan ook nog een puntje van aandacht maar dat ging nu ook alweer beter dan in Castenray, ze is zo ontzettend gretig... Ze haperde even op 3 en 4, de witte borden, dat vond ze even vreemd, maar sprong wel door... Boom voor het water was even spannend maar ze draafde meteen zo t water in... Stijlpunten nog niet helemaal voldoende, maar we gaan vooruit ten op zichte van de vorige wedstrijden, komt dus wel goed en we hebben geen haast!

Uiteindelijk een 5e plaats, jammer genoeg heb ik mn prijs gemist, was toen al naar huis, mn pa was een beetje klaar met de regen en had smiddags nog van alles te doen...

Komende 2 weken flink aan t werk voor Vlietland

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:09

Bonny heb jij de foto´s gekocht? Je kunt ze niet opslaan, althans, bij mij niet :+

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:15

Let op meiden, als je de foto's van H-E fotografie niet hebt gekocht mag je ze niet plaatsen. Van eventingphoto mag dat wel maar dan wel met bronvermelding.
Anders weghalen hoor want het kan je een hele hoop geld kosten.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:23

HS bedoel je denk ik..

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:24

Eh ja, sorry.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:25

Heb dit nog nooit gedaan dus misschien een blonde vraag.. als je bijv. de 20x15 bestel, krijg je dat dan thuis gestuurd?

Wil eigenlijk de web versie maar krijg je hem dan zonder logo?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:27

Ja, en dan zonder logo.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:27

Ook ik heb gisteren gereden. In de klasse B paarden :)
We hadden weer een 'goeie' start, paard liep los bij de trailers met zijn hoofdstel om zijn been, dat had hij eraf gekregen toen ik hem aan de trailer had vast geknoopt. :o Uiteindelijk dus maar zonder losrijden de dressuur in, want ik was te laat en uiteindelijk nog 189 punten. Het losspringen vond hij maar raar zo binnen in het 'donker', nu springt hij al erg 'apart' (hij weet geloof ik gewoon niet zo goed waar hij zijn stelten moet laten :o ) maar na een paar hindernissen maar bedacht dat ik de ring in ging, beter zou het niet worden. En daar met maar 1 balk rond gekomen :') Toen van start in de cross, wat hij toch wel erg eng vond, dus een stop op 1, daarna als een soort kangaroo erover :P Onder het huisje door onderweg naar hindernis 2 was ook wel erg eng dus moest hij ook daar even omdraaien, na hindernis 4 kreeg hij een beter ritme en ging hij fijner lopen alhoewel het nog erg slingerend ging. Hij heeft me positief verbaasd dat we aan de finish zijn gekomen in 3 onderdelen, de schoonheidsprijs verdiend het zeker niet maar we hebben wel enorm plezier gehad ;)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:45

MargreetW schreef:
Let op meiden, als je de foto's van H-E fotografie niet hebt gekocht mag je ze niet plaatsen. Van eventingphoto mag dat wel maar dan wel met bronvermelding.
Anders weghalen hoor want het kan je een hele hoop geld kosten.

heb al even op het rode ! geklikt met de vraag of ze mn foto willen verwijderen

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:49

Netjes Benthe! Heeft hij het toch lekker gedaan voor de eerste keer

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:02

heb de foto net toch ook maar even besteld via oypo, vind em toch wel erg gaaf

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:19

Netjes Bente!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 06:56

Leuk dat het zo goed ging voor de eerste keer, Benthe!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:42

Wat fijn dat zo goed ging Benthe :D

Weten jullie of Eventingphoto er zondag ook was? Of waren ze er alleen op zaterdag? :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:10

Ja ik kreeg bericht van haar.. ze komen er zsm op.

Rox_Basil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:34

ik heb zaterdag meegedaan in het L, ons debuut en ik vond dat er een aardige cross gebouwd was.. besloten als hij erg sterk zou zijn, het alternatief te kiezen bij de berg..

Dressuur ging lekker, ik ging alleen 1 keer de verkeerde kant op, jury uit de auto en roepen.. joehoee andere kant op haha.. oeps.. naja al met al 197 punten en tussenstand 1ste!
Springen ging ook lekker jammer genoeg in de wendig van 6 naar 7 zaten we iets in de binnenbocht, daardoor een stop op 7a. het paste niet.. op nieuw aangereden en zo foutloos verder!

Toen de cross.. 54 hartslag.. los springen top.. en van start wat gingen we goed.. moeilijke zandloper, moeilijke dubbel achterin.. picknicktafel en smalletje allemaal goed.. toen de berg en hij voelde zo goed aan dat ik gewoon rechtdoor gegaan ben.. alleen jammer genoeg met niet genoeg ritme naar t water waardoor hij stopte op de 2de boom, snel alternatief en hup water in en verder!
Ik ben trots op Goof, voor het eerst L in een best moeilijke cross en 9de geworden(zat natuurlijk precies in een ring die allemaal goed gereden hadden;).. was 20sec te langzaam door onze weigering:)