spatter schreef:maar het echte probleem zit hem dus bij de jury's die veel te mild jureren
dan werkt een level systeem natuurlijk nooit
onzin, het levelsysteem gaat over plaatsingen, niet over scores
spatter schreef:het level systeem komt eigenlijk van de dressuur waar je door middel van winstpunten(die je behaald door je eigen rijden) naar een hoger niveau kunt komen
dan functioneert het maar dan moeten jury-leden wel daar naar jureren en goed in het oog houden of iemand wel L4, 3, 2 of 1 waardig is
en dan moeten die levels ook goed omschreven zijn en wat we daar voor niveau willen zien
Het levelsysteem komt helemaal niet van de dressuur, daar kun je winstpunten halen zonder ooit een prijs binnen te slepen.
Het levelsysteem is afgekeken van de EWU. De jury bepaald niet of iemand wel of niet L-zoveel waardig is, de jury beoordeeld wat ie ziet. Niks meer, niks minder.
spatter schreef:ik krijg het idee dat het verschil tussen L5 en L1 veels te klein is, dat zou een wereld van verschil moeten zijn kwa niveau
Alle goede L1 ruiters zijn weg gelopen, dus dat klopt (nu) wel ja.
spatter schreef:DQ hoeft niet maar je zou kunnen zeggen dat als iemand een flink aantal keren onder een bepaald aantal punten scoort, diegene terug mag/moet naar een level lager
Ik heb de wran een excelsheet (april 2011) gedaan met wat ideeen. Wat je dan als antwoord krijgt is dat "ze" er mee bezig zijn.
Vervolgens is en blijft het stil, maar komen ze dus wel met een "rassenprijs". Dan zakt mijn broek af, welke grote schare van leden heeft dat dan bedacht dat het bestuur dat meeneemt? Of is het uit de hoge hoed van het bestuur zelf gekomen? Wat ook gek is als bestuur van een ruitervereniging imo.
Ik begrijp best dat niet alles bruikbaar is, maar blijkbaar vind de WRAN het prima zoals het nu werkt. Ik vind van niet en ik denk dat het niveau van de wedstrijden hier een bewijs van zijn. De motivatie om mee te denken gaat vanzelf weg als je niet het idee hebt serieus te worden genomen en als azijnpisser gezien wordt. Dat laatste wordt je ook niet van de 1 op andere dag maar is ook rechtstreeks een gevolg van frustratie. Daarna kan het je gewoon niet meer schelen, en dat is waar ik nu ben.
"ze" zoeken het maar uit.
Maar veel leden zullen ook prima vinden hoe het nu gaat, want dan kunnen ze met 25 punten in de L3 meedoen met het NK als L2 rookie en denken al heel wat te zijn.
Blijkbaar zijn er ook veel L1 ruiters die wel vinden dat ze wat kunnen en thuis horen in het hoogste level van Nederland. Level dus, dat is iets anders als niveau.
Ik vind in ieder geval voor mezelf dat ik niet in het hoogste level zou moeten rijden.
En nu kruip ik echt weer onder mijn steen
) punten rijden ook al heb je een pattern fout, springt je paard in galop enz enz kun je nog eerste worden en zo kom je puntje bij puntje toch in de L1 terecht terwijl je daar niet hoort, maar gewoon komt door domme pech van een ander.
.
Vreemde regelgeving als je het mij vraagt...