[SGW] Doelen voor 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: [SGW] Doelen voor 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:56

Uhhhh wat zal ik er dit jaar eens van maken :D

Vossie: Z springen en eens kijken of hij ook over boomstammen wil. Dan L en misschien wel M crossen :D
Bari: vanaf januari weer starten in het springen en rustig richting het L. Wellicht een keer een cross training maar geen cross ambities met haar.
Do wordt volgend jaar pas 4 dus die krijgt nog even vakantie in de wei en we zouden graag de VION willen rijden in augustus. Daarvoor moet hij L+2 springen zijn. Of misschien gaan we wel voor de eventing VSN cup in augustus.
TG, weer rustig opbouwen en het zou heeeeel leuk zijn als we volgend jaar een cross kunnen rijden :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:03

TG: Die eventing VSN cup is toch voor 5 jarigen? Of heb ik dat mis

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:10

Uhhh ja das waar ook haha! Nou dan wordt VSN eventing een B crossje :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:15

Nou dat moet toch haast wel lukken!

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:12

dressuur: een proef rijden met goed gesprongen vliegende wissels *lees zonder slaan en bokken* :') en nog 5 wp halen in het Z2 zodat we ZZ-Licht mogen starten. (en misschien een x starten)

Springen: wistpunten hebben om M te mogen (en misschien een x M starten)

SGW: nog een aantal x B en dan overstap maken naar het L en als het haalbaar is NK in het L rijden en misschien M startgerechtig aan het eind van het seizoen(ff afhankelijk van mijn wedstrijd planning ;))

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:02

TeeGee schreef:
Goed zo Noor!!

Moet er nog wel het een en ander gebeuren hoor :')

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:13

Mijn doel voor dit jaar is weer een mooi en gezond veulen van mijn merrie. Hopen dat nu alles goed gaat.
Als het een makkelijk veulen is (en dat maken we er gewoon weer van :D ) en alles gaat voorspoedig, misschien aan het eind van het jaar een crosstraining of cross meerijden.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:46

2011 was het jaar van oefenen en trainen met Amigo: van groen paard naar oefenparcoursen springen, crossen en onderlinge dressuurwedstrijdjes. Maar in 2012 wordt het serieus en gaan we echt aan het werk. Ook al ben ik geen super fanatieke wedstrijdruiter (ga niet iedere week op wedstrijd, eens per maand is ook goed :-) )

Maar zonder (wedstrijd)doelen komen we nergens, dus hierbij ook mijn doelen:
Dressuur: eind van het jaar minimaal L dressuur met winstpunten
Springen: ons debuut maken in het B springen en hopelijk ook hier wat winstpuntjes rijden
SGW: starten in de B bij SGW Vlietlanden en Lisse en daar rondkomen

Verder in de zomer de wekelijkse crosslessen bij de Voorruiters volgen en vooral veel plezier beleven aan mijn leuke paardje!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:49

Aangezien het in 2011 niet helemaal gelukt is, voor 2012 wil ik wel graag mijn hoofddoel halen: Mijn paarden en mezelf heel houden! En vooral genieten en plezier maken.

Iets meer uitgewerkt zijn mijn doelen:

Arany:
Springen: nog lekker in het L rondrijden en misschien in de zomer tijdens SGW pauze de overstap naar M maken.
Dressuur: vooral beter in aanleuning en ontspanning komen. Dus vooral een rijtechnisch doel, niet perse een bepaalde klasse
En onze "hoofddiscipline" SGW: de punten voor het M bij elkaar rijden :) En hopelijk in Oudkarspel M starten.

Zenith:
Springen: Na bijna 1,5 jaar rust ivm peesblessuure en veulen gaan we eind januari voor het eerst weer starten. Eerst de controle beter krijgen in het L, dan zsm M starten. Einddoel is Z+5 voor het sportpredicaat, maar of dat dit jaar nog lukt??
SGW: Eerst maar eens wat spelen met oefencrossjes. Afhankelijk van hoe ze aanpakt en of haar pees sterk genoeg is, ook officieel starten.

Eternity:
Het kind van Arany wordt dit jaar 3 :D Kan niet wachten om erop te zitten!! Zodra het weer het toelaat beginnen we rustig met longeren. Doel dit jaar is zadelmak maken en tot het najaar 1 a 2 x in de week rustig spelen. Dan de winter nog lekker op rust, 2013 begint het echte werk!

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:36

Ik kom even binnenvallen...
Wat een mooie doelen zeg!

Mijn doel (Nigel is nu 3,5 jaar)
Dressuur : Een B proefje starten
Springen : Op stal in de bak :)
Eventing : veel oefenen, en graag in 2013 starten :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:18

_Noor schreef:
Mijn doelen voor 2012... behalve het geijkte verhaal van alles heel houden ;)

Z2 + 10 halen (en ja, wie weet dus ZZL), M springen, M SGW. De laatste twee bij voorkeur ook met wp natuurlijk ;)

ZO, ik knal hem er maar gewoon in! :o
In 2011 genoeg ellende gehad, 2012 wordt ons jaar!!!!!

Even een tussenstandje...
Euhm, ik mag wel een beetje vaart gaan maken met de dressuur en springdoelen. :+ Maar goed, we zien wel waar het schip strandt.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:58

Je hebt ook nog maar 8 maand Noor :+ wordt natuurlijk wel wat minder in het crossseizoen, maar dan heb je nog 2 maand over :P

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:05

Noor komt goed joh!!

Ik ga ook nog maar wat dressuurwedstrijdjes opgegeven!
Mijn doel is eind van het jaar alle klassen L + winst te zijn :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:30

TeeGee schreef:
Uhhhh wat zal ik er dit jaar eens van maken :D

Vossie: Z springen en eens kijken of hij ook over boomstammen wil. Dan L en misschien wel M crossen :D
Bari: vanaf januari weer starten in het springen en rustig richting het L. Wellicht een keer een cross training maar geen cross ambities met haar.
Do wordt volgend jaar pas 4 dus die krijgt nog even vakantie in de wei en we zouden graag de VION willen rijden in augustus. Daarvoor moet hij L+2 springen zijn. Of misschien gaan we wel voor de eventing VSN cup in augustus.
TG, weer rustig opbouwen en het zou heeeeel leuk zijn als we volgend jaar een cross kunnen rijden :D

Mijn planning gaat niet helemaal volgens plan }:0

Vos ernstig geblesseerd... |(
Bari springt geweldig en we gaan toch maar eens een crossje wagen :D
Do is naar een prof...heb zelf geen tijd helaas..
TG heb ik opgegeven voor Vlietlanden :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:08

Joki schreef:
Mijn doelen voor 2012 zijn
Dressuur: ik wil eind 2012 Z2 startgerechtigd zijn
Springen: een wp in de B halen (daarna graag nog wat meer) zodat ik eindelijk officieel mag gaan crossen
SGW: B starten en daarin lekker rondrijden

Nu hopen dat die officiele sgw me eindelijk gegund is

Dan ook van mij een update. Ik heb mijn wp springen binnen en ga dan ook in Castenray voor het eerst officieel starten.

Dat dressuurdoel wordt op dit moment wel erg hoog gegrepen. Ik moet mijn laatste paar punten M2 nog en was niet van plan om heel veel dressuurwedstrijden te rijden tijdens het cross-seizoen omdat springen voor ons lastiger is en daar dus nog veel meer routine in moet komen. Maar we zien wel waar het schip strandt

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:10

Fijne dat je je springpunt nu hebt Jokli, kan je ook lekker starten in de cross....Daar staat het springparcours ook wel makkelijker, dus dat komt wel goed!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:12

Lielle schreef:
Weer gewoon lekker rijden met alle paarden. En beginnen met het veulen van Raimaer die alweer drie wordt.

eerste deel gaat prima, en daarom laten we deel 2 voorlopig nog maar even op de wei lopen :D Drie paarden is ruimschoots voldoende :))

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:14

Evony schreef:
Mijn doel met beat is in september 3x m startgerechtigd.
Dressuur ben ik al, sgw bijna, en springen hebben we net een paar keer goed gedaan in het L dus dat komt wel goed.
Dress en springen wil ik ook de overstap naar het m maken, sgw eerst aan kijken hoe ze het weer gaat op pakken.
Ruby wil ik Z1 met winst rijden :)

mijn doel was dit, ondertussen nog niks gereden haha!
Dus we zullen zien hoe Beat straks opgaat pakken in MB.

Ruby: is er veel langer uit geweest dan gehoopt mede door mijn stage en door een dik been. Maar die ben ik nu weer aan het oppakken.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:17

SplashIsLief schreef:
Samen gezond blijven en genieten.

Dressuur: Deze winter hard aan werken.
Springen: Vertrouwen op blijven bouwen en ook weer toewerken naar springwedstrijden.
SGW: Nog even blijven genieten in de B, wat trainingen mee pakken en misschien ergens eind van het seizoen over stappen naar het L
Endurance: Klasse III starten :oo

Voorlopig zijn we nog steeds gezond en heel erg aan het genieten.

Met de dressuur zijn we inderdaad hard aan de gang.
Springen gaat goed en de eerste springwedstrijden staan weer gepland :)
Sgw B gaat erg fijn en de L plannen zijn er ook daadwerkelijk
Endurance plannen zijn er ook nog steeds.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:58

spottedponie schreef:
Dressuur: Eind 2012 wil ik graag wat winstpunten te hebben gereden in het L2
Springen: Ik hoop het indoorseizoen al een winstpunt te rijden de B, eerste oefenparcours heeft ze al gelopen, wil kijken of ik volgende week eens BB kan starten. Verder de rest van het jaar lekker B rijden, en heel misschien eind van het jaar een keer L O:)
SWG: Ik zou heel graag Chaam en Etten leur willen rijden als debuut, maar dat zal dus afhangen van het springen (en of ik haar het water makkelijker in krijg), anders kunnen we daar ook BB starten natuurlijk, verder gewoon de rest van het jaar B rijden en lekker genieten van het crossen!

Ook maar een update van mij dan :+

Mijn doelen voor dressuur en springen gaan even op de plank, dat komt het indoorseizoen wel weer, nu eerst lekker veel crossen, dat is echt ons ding!

Winstpunt springen is gelukt, heb ik in januari gehaald, sgw Chaam en Etten Leur beide gereden, in Chaam wilde het niet zo, paard was erg van slag, Etten Leur daarentegen was fantastisch, zelfs het water ging goed!

We oefenen dus lekker verder!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:52

_Jitske_ schreef:
Gezien ik dit jaar ook een voorste kruisbandreconstructie heb gehad is er dit jaar niet veel terecht gekomen van doelen behalen, gezien ik amper te paard heb gezeten.

Voor komend jaar hoop ik dus weer lekker in het wedstrijdritme te komen. Springen wil ik graag de punten voor het Z rijden en SGW de punten voor het M, maar denk voorlopig bij zowel springen als SGW nog niet aan een overstap maken naar een hogere klasse, eerst maar weer eens allebei op conditie komen en weer flink trainen ;)

Dit zal ook nog niet meevallen gezien mijn aankomende schouderoperatie, mezelf heel houden blijkt lastig (erg frustrerend).
Eerst nog wat springwedstrijdjes in de L komende weken om nog wat wedstrijden te kunnen rijden, maar crossen zal er dit jaar wel niet meer in zitten ben ik bang, iig de wedstrijden niet.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:56

Snoekiej schreef:
Mooie doelen van iedereen allemaal!

Ik hoop in 2012 een leuke nieuwe baas voor Vorstin te vinden, en zelf een nieuw paard te vinden die dienst kan doen als dressuur, spring en crosspaard!

Jeetje, nooit gedacht dat het allemaal zo snel zou gaan.. Maar Vorstin heeft alweer een paar maandjes een hele lieve nieuwe baas, vrienden van me, en ze staat er helemaal super. Ook heb ik al heel snel een nieuw paard kunnen vinden: Denzel! Ik heb hem nu een maandje, en ik ben benieuwd hoe het jaar verder gaat verlopen samen! Ik denk dat ik wel een haalbaar doel heb voor ons: B dressuur starten, een oefenparcoursje rijden en een crosstraining rijden. Verder zullen we denk ik nog niet komen, hij is nog jong en we moeten samen nog een hoop leren.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:12

Nickeltje schreef:
Gaaf om zo veel doelen te lezen. En leuk ook dat het niet alleen SGW doelen zijn, maar ook met apart dressuur en springen daar bij.
Voor mij geldt dat ook, ik heb ook aparte doelen...

Dressuur: M2 uitrijden, z starten
Springen: L starten en een eind uitrijden
SGW: Minimaal 2 wedstrijden in het L starten en een flink aantal trainingen rijden.
Voor SGW zijn de afstanden groter en kom ik moeilijker uit met het regelen van zowel een auto als een trailer, aangezien je vaak smorgens heel vroeg weg moet en in de avond terug bent en die dingen dus zeker 2 dagen nodig zal hebben...

Wat een goed idee om tussenstanden te geven.
Ik ben aardig op weg. In het M2 nog 2 winstpuntjes en die komen er wel in mei bij denk ik. Dan wil ik in de herfst Z1 gaan starten.

L springen starten is er nog niet van gekomen, de SGW's en trainingen gaan voor.

En L SGW starten is er al wel van gekomen in EL, de tweede SGW in het L zal in juni zijn.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:24

mistid schreef:
Ik weet niet of ik komend jaar wel mag rijden ivm mijn rug, maar als het wel mag zijn dit mijn doelen.

Vos
Dressuur: Een punt in het L2 rijden, als mijn zusje hem M1 heeft gestart zelf ook een keer M1 rijden en hopelijk een punt rijden (wat een heerlijkheid, versneld promoveren :o )
Springen: ZZ geklasseerd
SGW: Lekker rondrijden in het M, misschien een keer Z.

Beau
Dressuur: Een keer starten
Springen: Z startgerechtigd
SGW: L geklasseerd

Als ik niet mag rijden hoop ik dat ik het jaar overleef.

En in de herkansing als persoonlijk doel: slagen :')

*kuchkuch*
Mijn doelen worden helemaal niets, ben door een beetje een jammerlijke val toch een poosje uit de running geweest en heb dit hele jaar al wel 5x gestart.
Dan maar opnieuw.
Vos L2 +1 dressuur, Z+1 springen, M+1 cross
Beau dressuur starten, M startgerechtigd springen en lekker wat crossen.

Alsnog slagen en ik wil het verdere jaar liever zonder blessures voltooien :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:30

Eef_Bam schreef:
Even een nieuwschierigheidsvraagje aan alle bokkers met gescheurde kruisbanden, het valt mij op dat zoveel crossers dezelfde blessure hebben, is dat echt gekomen door het crossen, het paardrijden in het algemeen of door een niet-paardgerelateerde pech?

Mijn persoonlijke doel voor volgend jaar is kort maar bondig:
Een CIC* uitrijden!

Voor dressuur en springen stel ik geen concrete doelen meer, ben in beide M geklasseerd en hoewel ik vast nog wel wat zal starten zie ik dat meer als een bijzaak en training voor de eventing.

Mijn doel blijft onveranderd want ondanks een opstartprobleempje liggen we nog op koers, wil daar alleen het halen mijn autorijbewijs aan toevoegen :D .