Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pentax schreef:Zo ziet het er toch ook uit @ts? Dat er wat meer techniek bij komt kijken snap ik ook wel. Voor elke heb je wel vooroordelen.
VivaLaVida schreef:Dat vroeg ik me nou eens af.
Van de week ook weer. Ik was met iemand in gesprek die dressuur rijdt. Ze vertelde dat ze ook wel een 'westernpaard' zou willen hebben, omdat dat lekker relaxed is. Lekker aan de lange teugel relaxed rondsjokken!
Ik heb geprobeerd uit te leggen dat het zo niet werkt. En me daarna afgevraagd waarom ik dat nog elke keer doe en waarom ik me daar toch zo aan irriteer..... Want het slaat nergens op dat ik me daar steeds druk om maak. toch?
Toen vroeg ik me dus af, als een paarden-iemand tegen jou uitspraken doet als deze (of nog een klassieker 'western-mensen rijden met een zielig bit/zielige sporen) gaan jullie er dan nog op in... of denk je... laat ook maar?
, maar ik weet uiteraard wel dat er meer is en dat het gewoon keihard trainen is! Alleen, heb er echt nog noooit aanraking mee gehad.. dus welke takken er zijn en wat je daarvoor moet doen, zou ik dus graag willen aanhoren haha!
maar meer omdat het meer ongedwongen is, en het prettiger aanvoelt voor mijzelf
nee bij correcte western kan ik duidelijk ontspanning zien. Bij een aan de teugel hangende in de kruk getrokken piaffende dressuurdert niet
Sonja schreef:Mooi stuk Essiedepessie!
@Magrathea: door je laatste zin ben je wat mij betreft geen haar beter dan die dressuurruiter die onze port niet snapt en daardoor mogelijk ongewild 'domme' opmerkingen maakt. Die van jou is bewust gemaakt en daardoor zéker zo stupide. Jammer.

niet om 't een of ander maar anders is je zin een beetje raar