[WN] Friezen in de western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:46

en anders mss een (zwarte ) tinker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:24

sevke schreef:
trail kan zeker wel. Pleasure zie ik niet echt zitten met een fries :P
En quarters zijn sterk, hoor. Tim McQuay is ook niet direkt een slanke deerne. Net als Shawn Flarida, Jan Boogaerts en ook Bernard Fonck is nogal aan de maat.
Zelf ben ik 1.68 en mijn pony is 1.42. Gaat prima.
Maar als jullie graag een fries willen, koop dan toch lekker een fries. Trail zal zeker kunnen, en het belangrijkste is dat jullie er lol aan beleven, want daar gaan het uiteindelijk allemaal om ! :j

Mijn vriend weegt 110 :') die komt toch (nog) niet op mijn quarter hoor hihi..
Ts: succes er mee.... hou voor ogen wat je wil gaan doen en zoek een leuk paard met een lief snoetje!

mirandavb

Re: Friezen in de western

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:56

Gebruik de paarden waarvoor ze gefokt zijn. Uiteraard zijn er wel uitzonderingen. Ik vind het overigens ook geen gezicht een fries met een westernzadel!! Maar dat is MIJN mening. Ieder voor zich. Zolang je maar lol hebt. Maar als je echt wedstrijd ambities hebt, zal ik er zeker niet voor kiezen. Je hebt ook grote en stevige quarters voor je vriend. En zolang diegene goed en onafhankelijk zit zal het geen probleem zijn als je wat groter en zwaarder bent. Want ook voor een fries is het geen pretje als je niet goed kan zitten. Veel succes ermeee!!!!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:06

@VLV : op de mijne zou hij wel mogen. Sen is 1.60 en voorzien van een héél stevige kont en front ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 15:13

mirandavb schreef:
Ik vind het overigens ook geen gezicht een fries met een westernzadel!!

Dit snap ik dan weer echt niet :P Een tinker in dressuuroptoming aan de teugel, dat ziet er pas niet uit. Maar laten we ontopic blijven :P

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:15

Euh, je neemt de woorden uit mijn mond :j

Magrathea schreef:
mirandavb schreef:
Ik vind het overigens ook geen gezicht een fries met een westernzadel!!

Dit snap ik dan weer echt niet :P Een tinker in dressuuroptoming aan de teugel, dat ziet er pas niet uit. Maar laten we ontopic blijven :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:19

sevke schreef:
@VLV : op de mijne zou hij wel mogen. Sen is 1.60 en voorzien van een héél stevige kont en front ;)

moet ik ook eens naar belgie dan :P haha!
Hij heeft ook weleens op mn haf gezeten maar die kreeg er wel moeite mee :P doen we dus niet meer...

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:39

JA ik ken aardig wat Friezen in de western hoor, maar ga ze hier niet met naam en toenaam neerzetten 8-)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:11

:D

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:38

smax schreef:
JA ik ken aardig wat Friezen in de western hoor, maar ga ze hier niet met naam en toenaam neerzetten 8-)

nee er zijn echt heel erg veel friezen in de westernsport :j _/-\o_

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:26

Te veel ???? <<)

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:21

:j Denk dat er meer friezen in de westernsport zitten dan groningers :D :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:05

Maar niet meer dan Belgen, die blijken het ook aardig te doen... :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:13

hangt er vanaf wat je aardig noemt...

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:35

Nou ik heb een aantal Belgen gezien die tussen de Amerikanen geen flater slaan 8-)

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:03

Volgens mij hebben we de discussie over Friese paarden in de western sport al vaker gehad.
Gewoon lekker doen lijkt mij..

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:55

western rijden met een fries???? wil niet negatief doen maar je moet grenzen stellen aan jezelf en niet te veel verwachten.
wedstrijden winnen....? alleen als iedereen slechter is dan jij, maar als je gewoon voor je plezier me wil doen en je er zelf lol in hebt, waarom niet.
een fries is gebouwd ( oorsprong) voor aangespannen en landwerk, goed men heeft door de jaren heen de Friezen doorgefokt als rijpaard maar daar zijn ze niet voor "gemaakt"
positief: wij geven regelmatig les in koeien drijven en daar komen ook mensen met friezen paarden op af en ik moet zeggen dat deze paarden zich best staande kunnen houden in dit onderdeel alleen tegen een echt western paard liggen ze het af want die zijn net even wendbaarder maar het afstoppen van een koe is voor een fries geen probleem.
conclusie als je echt wil en je hart ligt bij een fries, je steld geen eisen aan wedstrijden qua winnen, gewoon doen. wil je wel wedstrijden winnen en ben je echt gedreven. koop liever dan een western paard, ze lijken vaak klein maar vergeet niet ze zijn vaak breder gebouwd dan je denkt en dan valt je eigen lengte vaak bij weg.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:05

denk dat het dit weekend weer erg druk wordt met friezen op de wedstrijd in oosterwolde!!

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:23

cowboyberend schreef:
denk dat het dit weekend weer erg druk wordt met friezen op de wedstrijd in oosterwolde!!

Je hebt het gelezen, he. }>

Ze zijn er eigenlijk niet voor gebouwd en als je voor het winnen gaat dan moet je maar hopen dat iedereen slechter rijd dan jij (is toch eigenlijk altijd zo, anders win je toch niet <<) ) of @piggeljay bedoelt misschien, dat je van alle slechten de minst slechte bent :)*dat is soms ook zo :=
Of je moet de bak al om willen ploegen, daar schijnen die Friezen ook heel goed in te zijn. :+ :=
(grapje @piggeljay niets kwaad mee bedoeld Y;( , je hebt het netjes verwoord )

Succes zondag, misschien dat we je nog zien.

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:03

:= _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 22:29

Pfft ik vind het nou een beetje naar om gelijk maar te zeggen dat je moet hopen dat iedereen slechter is als je een western wedstrijdje wilt winnen met een Fries. Er is meer in western dan cutting hè :P

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:00

Toevallig zag ik er vandaag een rijden op stal.
Ziet er niet uit!! Echt verschrikkelijk, kreeg pijn in mijn ogen ervan. Als je zo graag western wilt rijden, koop dan een paard waarvoor hij gebouwd is!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:06

melissa_b schreef:
Ziet er niet uit!! Echt verschrikkelijk, kreeg pijn in mijn ogen ervan.

Tja, dat heb ik bij veel westernruiters in het algmeen, dus of dat een goed criterium is :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 13:29

Ik krijg pijn aan mijn ogen van Friezen die in de krul getrokken lopen met hun hoofd te hoog. Maar dat vinden ook een hoop mensen mooi 8)7 dus ja

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:55

Hallo!

Toen ik mijn Fries kocht, kreeg ik er een kar, een dressuurzadel en een westernzadel bij. Ik vond het een beetje verwarrend worden voor het arme dier, dus ik heb het maar bij dressuur gehouden. Nu wil ik mijn westernzadel verkopen, zijn er misschien nog mensen die interesse hebben?
Het gaat om een Crates Reining zadel, leeftijd onbekend maar wel in zeer goede staat. Morgen zet ik een advertentie met foto's maar ik wilde even polsen hier eerst.