[SGW] Oefencross Nijeberkoop 15 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tody

Re: Oefencross Nijeberkoop 15 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:12

Top Margriet, leuke foto's! Wordt echt een leuke uitdaging met de jongste.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:38

oeeeh als ik de foto's zie krijg ik er al helemaal zin aan :):)
ik moet morgen om 12:38, mooie tijd vind ik zelf :D

zal nu even de laatste spullen klaar zetten en de auto een beetje inpakken :evaw:

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 07:18

Ziet er gaaf uit, ben jaloers op de deelnemers! Zal kijken of ik een mooi plekje kan vinden waar ik meerdere hindernissen erop kan zetten.

Succes en veel plezier iedereen!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 07:51

Veel succes, ik ga er rond 11u heen, eerst nog verkennen, daarna starten rond half 3!
Zal de foto's even bekijken Margriet!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:58

Wij zijn al lang weer terug!

Ik was met de 4-jarige hengst die voor het eerst mee ging!
beestje is net 2/3 maand in totaal onder het zadel maar doet alles super netjes.

ik reed met hem mee in de 80 cm.

ik vond h. 1 heel banketstaaf aanrijden :=
Ik had 3 stops maar hij vond het allemaal erg spannend dus totaal niet erg!! :n

Mijn zusje zou ook meedoen op de ggk hengst maar die was niet helemaal rad.
verstapt in de wei...

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:15

H1 was wel erg krap om de bocht ja. En H4 was ook een beetje van 'sow hindernis voor je neus' :+

Leuke hindernissen, bodem was bij mij ook nog goed te doen.
Ben zelf redelijk tevreden, conditioneel en galoptechnisch wel aardig ... hij trok alleen na H4 helemaal niet meer aan, beetje jammer. Geen weigeringen overigens, daar istie dan weer te braaf voor :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:32

Beau deed het suoer braaf! Hindernis 1 was wat stom aanrijden. Kwam ik ook te dicht. Toen wilde hij heel fijn doortrekken maar op dat paadje durfde ik dat niet zo best aan. Fijn verder, alleen bij 5 liep ie tussen de dubbel uit. Wel wrer fijn verder, paadje na 8 vond ik te glad dus heb ik m in een handgalopje door laten lopen. Die plassen bij.de motorcrossbaan ging ie ook lief door. Bij 16 trok ie weer de dubbel uit. Dat stuk daar van 14 t/m 17 staat ook op film, ziet er al best safe uit. Bij de waterbak de afsprong genomen, liet zich als uit het boekje zakken. Wat een topper. Water ook zonder problemen in, maar kreeg tot 2x toe te weinig tempo om de surfplank te springen dus daar maar omheen gegaan. Stoere Beautje deed het dus prima.

Marit, je had King toch mee? Die heb je ook al in Norg gestart met springen, dus dan moet wel al langer dan 3 maand ohz zijn, omdat dat al in mei was..

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:58

Ben ook terug, wat een gave cross! Heel eerlijk gebouwd.

Start ging fijn, was ze lief, tot bij h4, daar had ik behoorlijk wat technische storingen (protest), niet eens zozeer op de hindernissen. Daarna ging het vanaf h6 vlekkeloos. Alleen de surfplank in het water nog een keer aan moeten rijden maar dat ging daarna ook super! Uiteindelijk tevreden maar baal nog wel van al dat protest tegen mij :( (who's the boss). Genoeg geleerd en op naar de indoorcross(les) in Vinkega!

Vond de bodem overigens super, heel mooie stukken lekker kunnen galopperen.

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:13

Ik ben ook weer thuis, heb leuke dag gehad en veel foto's gemaakt, haha. :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:21

Oeh Linde ben benieuwd!

Had trouwens een 7 voor wijze van rijden in het terrein, een 6 voor wijze van springen van de hindernissen (met opmerking beter aanrijden, volgens mij,zaten ze bij 4&5ab dus dat is heel verklaarbaar) en een 7 voor balans en zit vd ruiter :D

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:27

Ik stond daar bij hindernis 5 toen jij daar sprong Mirthe! Ik hoop dat de foto's toen een beetje gelukt zijn,
zal even voor je kijken :)

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:36

Ik had ook een goede crosser meegenomen. :+

Afbeelding

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:38

ik ben ook weer terug B-)

vond het een super leuke cross, veel variatie en wantie deed ook super zijn best, alles gesprongen en zelf de afsprong bij het water en de surfplank was geen probleem, dus super tevreden :D

ik was later nog even aan het kijken bij die waterplas(jes) en toen dacht een paard maar daar ga ik niet door... en die gleed dus bijna over de kop omdat die bij de kant op wou klimmen 8)7 ... uiteindelijk is dat hem gelukt en stond ze dus boven op de bult :P

hoop dat er ook nog leuke foto's van mij bij zaten, zag wel overal fotograven *-:)

oeeeh knappe hond <3

edit: had op alle onderdelen een 7 8-)

Juulissx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:41

ik ben ook alweer een tijdje thuis, ging echt heel fijn pony is nog maar 4 en deed bijna alles in een keer :)
super leuke cross ook!

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:51

Ik ben er ook weer. :)

Wat een geweldig crossweer en mooie cross. :)

Wij gingen nogal moeizaam van start haha. Hij vond alles in het begin heeeel spannend en wou al niet vertrekken. Vooral de paadjes en de mensen en de blaadjes waren erg spannend. De hindernissen vond hij ook wel spannend maar ook heel interessant en leuk. Bij hindernis 2 stopte hij even en daarnaast een stop bij hindernis 4. Hij durfde het weiland al niet op, dus die hindernis meteen erachteraan vonden we erg ingewikkeld hihi. Nog even problemen gehad met de overgang tussen weiland 1 en 2, dat was zogenaamd ook heel eng. Maar vanaf hindernis 6 ging het al steeds iets beter, hij leek de plezier ervan in te gaan zien. Bij hindernis 9 stond hij alleen ineens weer even stil om vervolgens een enorme noodsprong te maken en meteen na de hindernis te besluiten stil te gaan staan omdat zijn ruiter niet helemaal goed mee kwam. Het gevolg was dus dat ik heel even op de grond lag, daar waren we beide een beetje verbaasd over haha. Meteen er weer op en verder gereden. Vanaf toen was het kwartje echt gevallen ofzo hihi (of zn ruiter haha). Dus vanaf hindernis 10 ging het echt heerlijk. :) Zelfs meteen afsprong voor de waterbak en ook zo het water in.

Al met al een hele leerzame ervaring voor het peutertje en voor mij natuurlijk ook. :D Heeerlijk om weer even te kunnen crossen. :)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 17:40

Ik was vandaag dus met W naar Hattem. Daarna met C van plan om nog de oefencross bij mijn ouders in de achtertuin te rijden. Maar ja alles wat er vandaag was (mensen, muziek, pony's, drukte) is er anders nooit als we in de bak rijden. Dus ze vond het heel spannend. Toen we bijna achterover gingen, er maar af gegaan en gelongeerd toen het rustiger werd. Nou daarna was ze we redelijk te rijden en de loscrosshindernis deed ze ook zo. Dus toch maar op pad. Ze heeft echt 0,0 zelfvertrouwen. Dus er moest telkens iemand voorop lopen. Bij de 1e paar hindernissen snapte ze het niet echt, maar daarna keek ze er niet meer naar. Ze durfde alleen niet naar beneden van een heuvel af. :+ Later gelukkig wel en opsprong deed ze ook zo. Toen rustig naar de opsprong gestapt en ze liet zich mooi zakken. :) Toen door naar de waterbak en daar liep ze zo in! Wel moest er weer iemand voorlopen tot de waterbak, maar niet meer ermee in. Dus die heeft weer heel veel geleerd vandaag!

Fijn dat iedereen lekker heeft gereden! Bodem was idd niet slecht na al dat water!
Nette rijd je niet meer op Norge dan??

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:41

C ook weer veel geleerd :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:47

Lindee schreef:
Ik stond daar bij hindernis 5 toen jij daar sprong Mirthe! Ik hoop dat de foto's toen een beetje gelukt zijn,

Ik dacht al dat ik je daar zag! Echt slecht, bij alle foutjes van Beau stonden bekenden, nu lijkt het echt heel slecht :+ . Want jij stond dus bij 5, mam bij 16 en m'n zusje bij de waterbak :')

Haha je hond!

Sanne was tevreden :D waren daar meerdere enge acties hoorde ik al!
Super Julia!
Nette heeft ff bodemonderzoek gedaan :=
C heeft dus veel geleerd Margriet! Wat een luxe, 2 crossen op 1 dag! Hoe ging Hattem?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 17:48

Heel veel! Die zal lekker slapen vannacht! ;) En ik heb lamme benen van het drijven.

Hattem ging super! Dressuur in een prutbaan met als resultaat prut. Springen ging echt heerlijk! Heb echt lekker gereden en mooi foutloos. Cross ging ook weer super. 4e cross op rij in de L foutloos. Dus beter kan niet! Nu nog wat harder!

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:50

Ik lees allemaal tevreden verslagen.

Zelf ben ik ook erg tevreden. Waar hij vorige week als een dweil rond liep(overal voor weg lopen)
Ging ie nu beter.
Hindernis 1 en 2 zonder problemen. 3 was ook goed maar toen we op het open veld kwamen was ie even de weg kwijt.
Hij was niet de enige want daar liep nog een paard die niet helemaal wou. Samen zijn we even verder gegaan. Waar haar paard stopte sprong die van mij wel en waar de mijne stopte ging die van haar verder.
Alleen die van mij wou het 2de open veld niet op. Er is nog iemand geweest die hem aan t hoofdstel heeft gepakt en zo zijn we die kant op gegaan. En vanaf daar heeft ie super gesprongen. Niet meer gestopt of wat dan ook. Hij trok overal op aan. Een beetje te erg... Helaas laat mijn eigen conditie me dan wat in de steek. Hier en daar even wat gedraaft om zelf even bij te komen.
Dus nu trainen op mn eigen conditie en dan op naar de volgende!

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:51

Margriet_ schreef:
Ik was vandaag dus met W naar Hattem. Daarna met C van plan om nog de oefencross bij mijn ouders in de achtertuin te rijden. Maar ja alles wat er vandaag was (mensen, muziek, pony's, drukte) is er anders nooit als we in de bak rijden. Dus ze vond het heel spannend. Toen we bijna achterover gingen, er maar af gegaan en gelongeerd toen het rustiger werd. Nou daarna was ze we redelijk te rijden en de loscrosshindernis deed ze ook zo. Dus toch maar op pad. Ze heeft echt 0,0 zelfvertrouwen. Dus er moest telkens iemand voorop lopen. Bij de 1e paar hindernissen snapte ze het niet echt, maar daarna keek ze er niet meer naar. Ze durfde alleen niet naar beneden van een heuvel af. :+ Later gelukkig wel en opsprong deed ze ook zo. Toen rustig naar de opsprong gestapt en ze liet zich mooi zakken. :) Toen door naar de waterbak en daar liep ze zo in! Wel moest er weer iemand voorlopen tot de waterbak, maar niet meer ermee in. Dus die heeft weer heel veel geleerd vandaag!

Fijn dat iedereen lekker heeft gereden! Bodem was idd niet slecht na al dat water!
Nette rijd je niet meer op Norge dan??

Norge is al vanaf januari geblesseerd. Het is waarschijnlijk iets met haar pezen, maar niemand weet zeker wat het is. Eerst was het verhaal dat de genezingskans 0% was, maar laatste keer waren ze veel positiever. Ze loopt in ieder geval al veel beter dan ze deed, dus er zit vooruitgang in. Wedstrijden zal hem nooit meer worden, springen ook niet, maar misschien rustige buitenritjes wel. :)
Het enige wat ik nu met haar doe zijn lange stapritjes en haar zoveel mogelijk aandacht geven hihi.

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:54

mistid schreef:
Lindee schreef:

Ik dacht al dat ik je daar zag! Echt slecht, bij alle foutjes van Beau stonden bekenden, nu lijkt het echt heel slecht :+ . Want jij stond dus bij 5, mam bij 16 en m'n zusje bij de waterbak :')

Haha das wel heel toevallig! Misschien dat het daarom wel fout ging, dat er bekenden stonden. :+
Maar zag er ondanks het foutje niet slecht uit hoor :)

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:54

haha margriet C zal wel lekker slapen.
ik heb o.a foto's gemaakt van de eerste tot ..?
zal ze zo even op pc zetten en kijken wat wat is en wat niks is :)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 17:55

Jij nog bedankt dat je C haar handje wilde beet houden als ze weer niet voor uit wilde! :D Ben benieuwd naar je foto's!

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:56

nou geen dank hoor vond t wel gezellig haha