[SGW] Nabespreking SGW Lisse 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:09

@ Gr. Roos ik heb daar een binnenbocht genomen om recht op 5 aan te rijden dus heb het niet gemerkt!
Was indd wel fijn geweest als ze even geharkt hadden!

Die dressuurring was indd echt mega zwaar! En dan was ik maar de 1 na laatste van de B dus kwamen jullie allemaal nog na me! Mijn paard had ook echt moeite om goed te verruimen met de middendraf in het zware zand! Hij ging uitzich zelf al naast de gaten lopen waardoor hij er gelukkig wel goed uit kwam en zelfs ging strekken!
Vond ik best knap van hem met die bodem :)

Volgend jaar moeten ze eigenlijk tussendoor of verleggen of met een trekker recht trekken ofzo...

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:21

Ik ben het eens met de complimenten voor de organisatie. Voor de dressuurringen is het inderdaad een goed idee om ze na de proeven van zaterdag te verleggen, en - misschien wat paradoxaal - om de bodem vooraf langdurig te sproeien en te walsen en zaterdagmiddag/avond nog een keer te walsen. De bodem van de springring was voor zover ik het heb kunnen waarnemen goed; het kan best dat het voor hindernis 6 in de loop van de dag wat glad is geworden. In de cross was de afzet voor de wortelbak zo zacht dat Costa bijna bovenop de hindernis klapte. Dat was duidelijk een zwakker punt op de route. Ook de afzet voor de laatste hindernis was zwaar. Verder heb ik nog wel wat opmerkingen over enkele individuele hindernissen maar in het grotere geheel vind ik dat de bouwers ook dit jaar in de paar dagen dat ze mogen bouwen weer een klein wondertje hebben verricht.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:20

Paul_H schreef:
Ik ben het eens met de complimenten voor de organisatie. Voor de dressuurringen is het inderdaad een goed idee om ze na de proeven van zaterdag te verleggen, en - misschien wat paradoxaal - om de bodem vooraf langdurig te sproeien en te walsen en zaterdagmiddag/avond nog een keer te walsen. De bodem van de springring was voor zover ik het heb kunnen waarnemen goed; het kan best dat het voor hindernis 6 in de loop van de dag wat glad is geworden. In de cross was de afzet voor de wortelbak zo zacht dat Costa bijna bovenop de hindernis klapte. Dat was duidelijk een zwakker punt op de route. Ook de afzet voor de laatste hindernis was zwaar. Verder heb ik nog wel wat opmerkingen over enkele individuele hindernissen maar in het grotere geheel vind ik dat de bouwers ook dit jaar in de paar dagen dat ze mogen bouwen weer een klein wondertje hebben verricht.

Dan zal dat mede eraan hebben bijgedragen dat mijn merrie even de ankers uitgooide, vooral na die aanvaring met de kistjes.

Apple

Re: Nabespreking SGW Lisse 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:57

Mooi resultaat dus Paul +:)+ Gefeliciteerd :-)

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:08

Weet iemand ook hoe het met de stijlbriefjes zat? Ik zag hele mooie boekjes liggen waar ik even in gekeken heb, maar kon je nou ook iets meenemen?

Heb ook weer een filmpje vanaf mijn cap :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:14

Wat leuk gedaan! Hoe heb je die camera op je cap vastgemaakt :?

Leuk filmpje en zo te zien gaat dat allemaal behoorlijk vloeiend, ik zag alleen wat gehaper op 1:32 (volgens mij hindernis 6/7 oid? )

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:27

Is maar een heel klein cameraatje, zoek maar eens op google/markplaats naar md80. Eerst had ik er een postbode-elastiek om en zo om m'n cap, inmiddels maar ik hem vast met een veter :)

Bij de haaientand moest ik even been houden, maar hij komt soms ook wel terug om zelf even de afstand te regelen. Dat was hindernis 6 (1:06), bij 7/8 lette ik niet op dus eindigde ik na de hindernis in de bosjes :+ bij 10 (2.27) merkte ik dat hij wat naar de mensen achter de hindernis gluurde, dus daar had ik ook even goed het been erbij en was ik aan het aanmoedigen :))

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:02

:j
gr_roos schreef:
Paul_H schreef:

Dan zal dat mede eraan hebben bijgedragen dat mijn merrie even de ankers uitgooide, vooral na die aanvaring met de kistjes.

:j :j

En Apple: ja hoor ik ben tevreden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:45

Staan de uitslagen al ergens online? Ik heb ze nog niet kunnen vinden.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:36

Ik zal mijn verslagje nog even toevoegen. We hebben zaterdag ons debuut in de BB gemaakt.

We kwamen makkelijk foutloos rond in het parcours. Toen de cross in. hij sprong alles, maar vond het erg spannend en gooide er steeds een meter of 10 voor de sprong de handrem op, kon hem wel doordrukken op deze hoogte, maar het krijgen van een fijn ritme was er dus niet bij. Nu is mijn paard ook geen waterrat, dus ik probeerde hem lekker aan het galopperen te houden richting de waterbak. Komen we van het bospad het mulle zand op voor de waterbak glijdt hij zo onderuit :? snap het nog steeds niet, want zette niet echt een wending in en hij remde volgens mij ook nog niet echt af; domme pech denk ik.

Gelukkig had hij, behalve een schram op z'n hoofd, nergens last van, ik ook niet trouwens, behalve dat wel allebei helemaal onder het zand zaten :D bij de dierenarts vonden ze ook geen rare dingen en hij liep gelukkig goed. wel een winkelhaakje in m'n singel, waarschijnlijk van de ijzers/stiften, eens kijken voor één met een buikflap.

Wel jammer, want tot daar waren we foutloos, en mijn ouders hebben niks van de cross gezien aangezien ze bij de laatste hindernissen stonden :Y). Maar weer een ervaring rijker.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:53

Wat jammer, ik kan me ook niet herinneren dat er gladde plekken waren bij de waterbak :?

Paardlief nu erg stijf?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:55

Ik heb er ook niks glads gezien.
Was het voor jouw klasse gewoon helling op daar of had jij ook een hindernis?
Ik had daar een hindernis, namelijk een gestapeld schuin stenen muurtje zeg maar. Daar voor en daar achter was niks geks, alleen vond ik de bodem er wat mul en met de landing en daarna op weg naar het water was het misschien een tikkie mul, zeker als je lekker in galop uit een steviger bospad kwam.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:57

Dat muurtje was er voor elke klasse :-)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:59

Nee niet glad, was echt de overgang naar het mulle zand, (en inderdaad zat die hindernis van gestapelde stenen er net voor) hij zal net z'n balans verloren hebben, of misschien schrok hij van de waterbak die toen voor hem op dook, geen idee, voor ik er erg in had lagen we samen op de grond. Normaal is hij vrij vast ter been en erg handig zichzelf te redden, maar ging even mis :Y)

Viel mee met de stijvigheid, gister heb ik hem even aan een halstertje gelongeerd en ik zag er weinig aan, straks maar even voelen hoe hij onder het zadel is.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:59

Aha... Dan heb ik in die lijn eigenlijk niks gemerkt van gladheid of iets waar een paard van onderuit zou kunnen gaan...
Dikke pech en een verstapping misschien dus? Hoop dat het vandaag in elk geval meevalt met de spierpijn.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:01

ik had vooraf ook niet bedacht dat uitglijden op die plek mogelijk was, inderdaad domme pech; wellicht struikelde hij. ging zo snel!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:04

Zo weet ik niet precies wat er bij mij met springen op hindernis 6 mis ging, waar we dwars doorheen gelopen zijn.
Er wordt gezegd uitglijden in de afzet en dat zou prima kunnen, maar ik weet het zelf niet zo goed.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 18:21

Ik ben misschien ongeduldig maar nog geen foto's kunnen vinden...
Staan wel in het fotografentopic foto's van oypo maar zie je alleen m'n achterkant in de waterbak!
En helaas niet op te slaan ook!
Iemand anders al wat gevonden??

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 18:49

@ Riannuh ik kreeg een dejavu tijdens het kijken van het fimpje :D
Ik nam ook een stuk bosjes mee na 8. Ook echt precies hetzelfde stuk kwam ik er weer uit.

Waren niet de enige denk ik want had toch een voldoende voor de stijl daar.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:53

Je zou zeggen dat er toch nog wel meer foto's opduiken van de waterbak, het stond daar namelijk vol met fotografen :P toen ik er langs reed was het echt klik-klik-klik-klik-klik-klik-klik-klik-klik-klik-klik-klik-klik-klik :))

@henny, ik had ook onvoldoende, 5-6-6 en bij de ander gelukkig 7-7-6 ;) Heb eigenlijk ook nooit meer een 5 er tussen zitten. *afkloppen* :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:22

Ik denk dat er ook een heleboel amateurfotografen waren die er stonden. Misschien eens op een forum voor fotografie kijken. Jaren geleden kwamen er op die manier ook een hoop foto's van Vlieland tevoorschijn. Ik ben mezelf ook wel eens op MP tegen gekomen. Ik vulde sgw in en toen kwam er een advertentie met foto's naar voor.

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:30

Apple schreef:
Staan de uitslagen al ergens online? Ik heb ze nog niet kunnen vinden.

staan nu online zie ik net :D

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:43

@ nickeltje, volgens mij hebben wij elkaar even gesproken toen ik aan het afzadelen was bij onze vrachtwagen :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 06:46

Stond jij je paard te wassen met die luxe was instalatie?
Ik heb trouwens op het water geen weigering gekregen en een foutloze rit gereden. Jeej!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 09:34

@ Nickeltje, top!! Gefeliciteerd!!

Helaas nog steeds nergens geen foto's!