[WN] niveau in de western sport??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 08:57

Sugarmiss"]
Dit geldt alleen als het geen ras-met-papier is, want zonder kopie hiervan kun je er nog zelf iets leuks van maken.
[/quote]
Dat blijf je natuurlijk altijd houden. Ook al zou je die historie zoals je hier onder noemt hebben.
Wat ik bedoel is, je opent een programma boekje en je ziet bij de Beginners iemand met een drie-jarig paard staan. Dergelijke 'overtredingen' hadden meteen bij de inschrijving al getackled moeten worden. (Ongeacht of we het daar nu mee eens zijn of niet.)

[quote="Sugarmiss schreef:
Of zouden ze een soort van historie hebben in de PC met daarin alle eerdere starts van ruiters/paarden/leeftijden etc. Verward

Ze in de zin van de WRAN? Tja, anders hebben die categorie C wedstrijden toch ook geen nut?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 08:59

Reden te meer dus dat het niet voor zou hoeven/moeten komen.

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:11

Sugarmiss schreef:
Reden te meer dus dat het niet voor zou hoeven/moeten komen.

Als het wedstrijdsecretariaat niet diegene is die die pc bij houdt, maar wel diegene die die beginner met de drie-jarige laat starten, dan is dat dus nog niet zo vanzelfsprekend .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:05

Zit wat in, misschien een puntje voor JT om in de gaten te houden dan Lachen

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:01

Van de WRAN-site geplukt:
Inschrijven voor wedstrijden.
Start licenties & registratie paarden
Vanaf 1 januari 2003 zou iedereen, (amateur en beginner en open) die Wran wedstrijden wil starten in het bezit moeten zijn van een WRAN startlicentie.

Binnen de federatie van Nederlandse Westernverenigingen wordt momenteel een voorstel uitgewerkt om te komen tot een centraal wedstrijd secretariaat, waar de combinaties worden geregistreerd. In afwachting van deze ontwikkelingen heeft het WRAN bestuur besloten om de invoering van de startlicentie en de paardenregistratie op te schorten.

Dat zou al heel wat vooruitgang betekenen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:03

Hoe zou het er mee staan, nu 9 maanden later. In menselijk opzicht had het al 'geboren' kunnen zijn Lachen

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:05

Ik wil starten op de wedstrijd in Lisse in de beginners met een paard dat niet van mij is.(is in de buurt en ik en het paard hebben die ervaring nodig)En volgens onderstaande regel is dat mogelijk Cool

ALLEEN BIJ DE BEGINNERS wordt ook als een eigen paard aangemerkt een paard
dat noch in het huidige, noch in het vorige jaar punten heeft gehaald bij
een wedstrijd van een door een western georienteerde organisatie.
Deze regel is toegevoegd om beginners de kans te geven om op een manegepaard
oid ervaring op te doen in de beginnersklassen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:08

Leuke casus Cool Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:26

Dit vind ik dus typisch een van de raarste regels in de westernsport. Dat gedoe met eigen paard/leasepaard en/of manegepaard.

Dat is tenminste wel goed geregeld in de engelse sport. Waarom zou je niet op hetzelfde paard kunnen uitkomen? Zo heeft een vriendin van mij een pony die ik als eigendom beschouw (zij doet met Lanna ook wat ze wil). Ze heeft me al een paar keer gevraagd haar pony uit te brengen op een wedstrijdje, maar dat mag niet volgens de regels (een exclusief leasecontract zou een leugen zijn, alhoewel ik dagelijks ook haar pony rijd). Familie-leden mogen wel op hetzelfde paard starten.....!?

Als de regel bedoeld is om ervoor te zorgen dat mensen niet winnen op de goed gereden paarden van een ander, dan schiet hij zijn doel voorbij...Iedere paardeneigenaar met voldoende geld kan dit bewerkstelligen door zijn paard in training te laten zetten ergens.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:51

Tja alle regels hebben zo hun voor's en tegen's.

Een leerling op het paard van een trainer hoeft echt niet net zo goed te presteren op dat paard als de eigenaar zelf.

En er zijn idd mensen die door een trainer hun paard zo laten 'voorprogrammeren' dat ze er in een wedstrijd alleen maar op mogen zitten, maar vooral 'niets' mogen doen. 't Kost een paar centen, maar het levert wel de begeerde linten op.

In hoeverre je daar als ruiter trots op moet zijn is een 2e Verward