[WN] Goed idee of niet? Inrichten 'jury-hoekje' op WN?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:50

quarterH schreef:
wran en nrha is niet echt te vergelijken. zeg maar.

I know, maar wat ik persoonlijk dan wel vreemd vind is dat er duidelijk in het regelboek van de WRAN staat dat het dus op straffe van DQ niet mag, terwijl ik in de praktijk nog nooit heb meegemaakt dat er een DQ voor werd gegeven....
Verzin die regel dan niet en laat alle helpers lekker meetellen en blèren ;)

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 08:26

Buitenzorg schreef:
quarterH schreef:
wran en nrha is niet echt te vergelijken. zeg maar.

I know, maar wat ik persoonlijk dan wel vreemd vind is dat er duidelijk in het regelboek van de WRAN staat dat het dus op straffe van DQ niet mag, terwijl ik in de praktijk nog nooit heb meegemaakt dat er een DQ voor werd gegeven....
Verzin die regel dan niet en laat alle helpers lekker meetellen en blèren ;)

daarom ook dat alle amerikaanse die ook reining uitschrijven het volledige NRHA rulebook volgen wat "rules for judging" betreft, dan weet iedereen waar ie aan toe is. "spectator participation" is net wat reining zo leuk maakt.

Romkabouter

Re: Goed idee of niet? Inrichten 'jury-hoekje' op WN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 08:52

De wran regels zijn gestoeld op die van ewu en van de aqha.
Het zijn dus geen regels voor een discipline, maar voor een heel scala aan displines. Het niet helpen van derden is meer bedoeld voor bv trail of horsemanship.
En dan nog is het een gekke regel, want je moet dan ook nog zeker weten als jury dat die derde echt bij de deelnemer hoort.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 08:54

Romkabouter schreef:
Het zijn dus geen regels voor een discipline, maar voor een heel scala aan displines. Het niet helpen van derden is meer bedoeld voor bv trail of horsemanship.
En dan nog is het een gekke regel, want je moet dan ook nog zeker weten als jury dat die derde echt bij de deelnemer hoort.

correct, daarenboven moet je professionals de kans geven om hun dagelijks brood te kunnen verdienen en hun leerlingen te coachen indien nodig

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 09:03

volgens mij is die regel ook meer opgezet omdat er op bepaalde grotere shows wel eens 'vuile spelletje' werden gespeeld waar ze wat tegen wilden doen.
bv men wil dat X wint. club van X schrijft in met 3 personen. de andere 2 zijn in de pleasure alleen bezig om te kijken hoe ze de grootste concurrent kunnen hinderen zodat X daarvan kan winnen.
of er schrijven 2 van de clun van X in als de class te klein is zodat X punten kan verdienen.
dat zijn truucjes waar ze minder blij mee waren en wat tegen wilden doen.

de aqha zal zich niet zo druk maken over een trainer die tegen zijn amateurruiter zegt 'goed bezig je mag iets meer/minder tempo doen' of 'zit recht en ontspan'.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 09:16

Nee precies, maar de aqha heeft bv ook de 8 spins regel die in principe als tool gebruikt moet worden als er echt iets aan de hand is qua dierenwelzijn.

Iedereen een waarschuwing geven die 8 spins draait is niet echt wat de regel tot doel heeft denk ik.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 14:08

Ha allemaal,

Hierbij even een berichtje van de TS :D
Om telaten weten dat ik er nog ben, maar even overgegaan tot meelezer van alle meningen.

Persoonlijk vind ik het nog steeds wel een goed idee om een apart 'vraag het de jury' hoekje op te richten. Vergelijkbaar met het topic hier elders op Bokt.
Gewoon voor de mensen die er behoefte aan hebben en voor juryleden die hieraan mee zouden willen werken.
Al krijg ik een beetje het idee dat het algemene beeld er is dat 'het niet gaat werken'. Als dat zo s, dat heeft zo'n 'hoekje' natuurlijk geen zin :)
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 16-11-10 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:33

joh wat let je in godsnaam om het te doen als jij het een goed idee vind?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 14:53

In godsnaam...? :D Helemaal niks QH.
Maar een apart jury-topic heeft alleen maar nut als:
- er meer mensen zijn die hier behoefte aan hebben
- er juryleden zijn die hier medewerking aan willen verlenen
- de MOD dit ziet zitten.

Zo niet; dan is dat natuurlijk helemaal geen probleem (wat mij betreft :) )
Dit topic was immers alleen maar bedoelt om een balletje op te werpen en eens meningen te peilen.
En dat verloopt tot nu toe prima volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:26

Waarom probeer je het anders niet gewoon eens met 1 topic? Kun je zien wat er op en/of van komt.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:29

moet je hier wel even een linkje in zetten. kunnen de anderen het ook makkelijk vinden. vooral voor de mensen die niet verder dan hun neus kijken. :o

ik voel me door mezelf aangesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:45

Of even een tagje voor de topictitel zetten, iets van [Juryvraag] ofzo en dan in je post duidelijk vermelden dat je geen reacties wilt anders dan die van een jurylid (Als dat is wat je wilt).

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:12

dat is wel een goed idee. Sonja wat ben je ook een slimmerik :D :j

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 09:30

Ja, goed idee! Ik ga er even over nadenken en dat iets opzetten. :)