[SGW] SGW Vasse - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadua

Re: SGW Vasse - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:24

haha jij bent het bewijs dat ik niet ben doorgereden. Sta niet bij je op de foto :P

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:27

Haha ja precies! :) Mocht je dat nodig hebben, geef je maar een gil hoor!

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:33

Haha, dank je. Ik verwacht het niet. Er stond zelfs iemand van de organisatie of parcourbouwer bij, die er nog in betrokken werd, doordat de hindernisjury de regels niet goed kende en mij vertelde dat ik door mocht rijden. Maar omdat ik zelf wist dat dit niet mocht en deze man van de organisatie hem daar ook nog op wees, ben ik gelijk de cross uitgegaan..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:48

Welke hindernis ben je eruit gehaald dan?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:57

Nadua schreef:
De uitslagen staan op de site. Alleen erg vreemd. Erg staat dat ik gediskwalificeerd ben en dat klopt, want ik was uitgebeld in de cross, maar er staat bij dat ik ben doorgereden. Dit staat overigens wel bij ongeveer 7 personen die uitgebeld zijn. Erg vreemd, want ben toch echt na mijn 3 weigeringen omgedraaid en rechtstreeks terug naar de dierenarts gegaan.. Heb er meteen maar een mailtje aan gewaagd, want heb geen zin om een waarschuwing van de KNHS te krijgen..

Hopen dat het wordt rechtgezet!

Edit; foutje weet het al :)

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:34

MarrieLeen schreef:
Welke hindernis ben je eruit gehaald dan?

Ik ben er niet uitgehaald, maar zelf dr uitgegaan nadat ik 3 weigeringen op hindernis 4 had :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:48

Oh oké. :) Goed van je. :j Zijn er zat die nog wel gewoon zijn doorgereden..

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:00

ja klopt, maar ze werden ook niet goed geinformeerd door de hindernisjury's. Die zeiden dat je door mocht rijden, terwijl dat helemaal niet mag.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:15

Jeetje wat zijn er veel mensen uitgesloten. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht..

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:55

ik ben met wiso er ook uit gegaan nadat ik was uitgesloten op h9 maar ik kon er niet zo makkelijk uit. Heb allerlei lintjes losgeknoopt omdat ik anders het hele parcours rond moest stappen...
De bodem was trouwens wel prima, toen ik stoten uit wou draaien kwam ik er achter dat ik er bij Wiso nooit wat heb ingedraaid...!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:22

Haha bvw, dan valt het nog mee. :P Nou scheelt het dat je vrij veel bos hebt natuurlijk, en verder was de overige grond niet heel nat.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:28

Was inderdaad prima te doen! In die modder stukken in het bos had je toch niet veel aan je stoten en met springen en dressuur was het enige gevaar de koeienvlaaien :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:41

:') Bianca.

Ik zat overigens ook 'vast' in de cross. Heb 2x aan een hinderniscontroleur gevraagd of ze het lintje los wilden doen :)

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:36

haha ik moest ook een omstander vragen om het lint weg te halen zodat ik er door kon.. Goed ingesloten.

Het probleem wat betreft de fout in de uitslagen is bij mij opgelost. Kreeg net een mail dat het nagevraagd was en ik idd niet doorgereden ben. Gelukkig maar.. Ze gaan het ook rechtzetten bij de KNHS. Scheelt weer een hoop gezeur :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:42

Gelukkig Nadua!

Het valt me altijd dat er in Vasse altijd zo veel mensen uitgesloten worden. Zou dit komen omdat er veel mensen starten uit die buurt die verder nooit crossen?
Want Vasse is toch wel een cross die goed uit te rijden is?

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:47

Ik zag idd ook dat er zoveel uitgesloten zijn.
Ik denk dat idd ook veel mensen uit de buurt starten, maar misschien wordt hij ook wel wat onderschat. Ik dacht ook.. dat moet wel goed komen die cross, maar dat kwam het niet. Ik vond het niet een hele makkelijke cross.
Denk dat het een combinatie van beide is..

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:47

wat mij op valt is dat er veel mensen denken ff een cross tegaan rijden zonder eigenlijk een goede voorbereiding. vasse is niet zwaar mits je goed traint! en zo is dat met alle crossen. je redt het niet met een cross training hier of daar nee elke dag moet je daar mee bezig zijn. veel galopperen en dressuurmatig goed voor elkaar hebben is erg belangrijk en dat ontbreek bij veel mensen. paarden zijn niet of slecht in conditie en daarom komen ze vaak niet ver.

nu moet niet iedereen zich gelijk aangevallen voelen!!!! degenen die zich herkenen in dit stukje zullen dat wel merken

( overigens dit kreeg ik dus van veel mensen ( van de knhs) tehoren)

ik rij zelf geen cross mijn man bouwt alleen en die ziet dat het ook veranderd is de afgelopen jaren en das jammer

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:51

Karen: moet zelf zeggen dat ik het niet zo'n heel fijne cross vond om te rijden, paar niet zo fijne hindernissen. Dat staat overigens helemaal los van mijn weigeringen bij hindernis 4, die hindernis vond ik namelijk wel erg goed te doen.

Maar ik vond het bijvoorbeeld erg slecht dat er een dubbel van 2 oxers op 4 meter in de cross gebouwd stond.. Oke, uiteindelijk (vlak voor de start van de L-paarden) hebben ze toch nog 1 van die oxers eruit gehaald, maar dat hou je toch wel een beetje in je achterhoofd. Coffin vond ik ook vrij lastig voor de L-paarden, boomstammetje beetje heuvelaf, dan greppel en dan smalletje, ik had persoonlijk het smalletje er niet achter aan gezet voor de L. Wel ergens anders in de cross, maar niet na zo'n (halve) coffin.

En het water vond ik ook niet erg vriendelijk om aan te rijden, hindernis voor het water was redelijk aan de maat (niet hoog hoor, maar voor het water wel redelijk) en de paarden zagen het water daardoor pas heel erg laat.

Over de andere klasses kan ik niet veel zeggen, zag wel een filmpje van voorgaande jaren (tenminste dat neem ik aan, werd daar afgespeeld op een scherm) en dat kon ik niet echt een promotiefilmpje noemen :o allemaal weigerende pony's voor een soort waterbak waar ze in en uit moesten springen..

Moet zeggen dat de organisatie wel heel aardig was en het verder ook goed was geregeld :). Ga zelf alleen volgend jaar liever weer naar Ysselsteyn (kon ik dit jaar niet vanwege 1 wp te weinig voor 't NK)

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:15

Ik denk dat de meeste mensen wel naar een cross toe trainen. Dan spreek ik iig voor mijzelf. Over het algemeen heb ik ook nooit geen problemen met de crossen die ik rijdt, maar helaas hier wel. Dit verwijd ik niet aan de cross hoor. Maar het zegt denk ik ook wel wat als er zoveel mensen zijn uitgebeld. Dit hoeft niet altijd meteen aan de ruiters te liggen. Wat betreft hindernis 7, welke aangepast moest worden, is iets waar de parcourbouwer toch wel van op de hoogte had moeten zijn.

Maar dit is achteraf geklets. De organisatie was idd top!

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:35

Dat hindernis 7a eruit gehaald werd heeft niets te maken met de organisatie maar met de knhs die de hindernis donderdag heeft goedgekeurd en zondag ineens besloot deze eruit te halen. Vorig jaar stond hij er ook in en als je vlot aanreed kwam je er super door.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:42

Ja maar volgens de regels mag er geen in uit van twee oxers in de cross op L niveau zitten. Dit mag pas op internationaal niveau.
Dat is raar dat de KNHS dit in eerste instantie goed heeft gekeurd. Maar goed, dit doet er verder niet toe.
Verder was het allemaal prima geregeld wat mij betreft!

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:10

haha idd het weer werkte mee alles en iedereen was goed gehumeurd en ach ja volgend jaar nieuwe kansen en nieuwe rondes

_jitske_ : die man bij hindernis 4 dat was de crossbouwer of terwijl mijn man ;)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:12

Dat van H7 een oxer uit was gehaald was meer dan terecht. Water was best pittig maar de coffin was goed te doen. De 3e boom stond zo dat je die in mijn ogen nog wel goed aan kon rijden als je een aparte sprong op de greppel had. Ook waren de boomstammen niet hoog. Wat ik daar vorig jaar veel heb gezien is dat veel mensen hun paard niet onder controle hadden en hard erin reden. Veel daarvan gingen dan voor de greppel de remmen in. Verder vond ik de cross goed te doen. Er waren idd wel veel mensen die " even" de cross gingen rijden. Ik had helaas wel een stop op de greppel maar puur omdat ik zelf te afwachtend was.

Op zaterdag was de cross nog niet officieel goedgekeurd door de KNHS. Dit zou zondag pas voor de start gebeuren omdat degene die het moest doen op het NK was is mij verteld door iemand vh secretariaat.

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:16

achja we kunnen hier lang over discusseren maar goed h7 was eruit voordat de cross begon. en de cross was donderdags al goed gekeurd.

de mensen van de knhs moeten officieel 3 a 4 x komen kijken deze meneer in kwestie had daar weinig zin in en is maar 2 x geweest, dat was dus donderdags en zondags. in die tijd heeft de cross bouwer niks veranderd dus das het aparte eraan. nouja volgend weer nieuwe kansen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:13

zikina schreef:
wat mij op valt is dat er veel mensen denken ff een cross tegaan rijden zonder eigenlijk een goede voorbereiding. vasse is niet zwaar mits je goed traint! en zo is dat met alle crossen. je redt het niet met een cross training hier of daar nee elke dag moet je daar mee bezig zijn. veel galopperen en dressuurmatig goed voor elkaar hebben is erg belangrijk en dat ontbreek bij veel mensen. paarden zijn niet of slecht in conditie en daarom komen ze vaak niet ver.

nu moet niet iedereen zich gelijk aangevallen voelen!!!! degenen die zich herkenen in dit stukje zullen dat wel merken

( overigens dit kreeg ik dus van veel mensen ( van de knhs) tehoren)

ik rij zelf geen cross mijn man bouwt alleen en die ziet dat het ook veranderd is de afgelopen jaren en das jammer

Klopt, dat idee krijg ik ook steeds vaker.
En dat is best jammer, want daar komen dus ongelukken van.
Ik weet ook weer waar ik mijn paard op moet trainen, smalletjes. Daar gooi ik hem deze winter dus ook mooi mee dood, ga er ook een paar extra in de crosswei bouwen.

Jitske, ik vond idd dat smalletje achter de greppel iets te pittig voor het L paarden, maar voor het M pony's (dus dezelfde cross) vond ik dat wel goed te doen.