[SGW] uitslagen SGW Ysselsteyn 1-2-3 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:54

Ja, ik vond het ook al vreemd, want ik dacht echt dat het afgelopen was. Er is in de uitslag ook niets van terug te zien, behalve dat ik nogal lang onderweg ben geweest. Maar ben wel blij dat ik hem heb kunnen uitrijden, want we leren er samen wel weer van natuurlijk.

@Sim: Senwood zit niet in een dip hoor. Met de trainingen doet hij het geweldig! In Varsseveld laatst 1-sterren sprongen gedaan, zonder aarzeling, en in galop door het water over de dikke boom en een stevige sprong de bult op. Op vreemd terrein in een officiele cross is het gewoon altijd moeilijker voor hem. Hij is heel snel onzeker, en dan gaat ie op de rem. Mijn hulpen kunnen hem dan niet bereiken. Hij neemt gewoon z'n tijd. Denk dat we gewoon extreem veel kilometers moeten maken in vergelijking met paarden die van nature dapperder/brutaler zijn. Senwood is kwa karakter niet echt een geschikt eventingpaard, maar we roeien met de riemen die we hebben, en ik vind dat we toch al heel goede progressie maken. Ik rijd nog PH, Barchem en Bathmen, dus nog een leuke reeks!

Sim

Re: uitslagen SGW Ysselsteyn 1-2-3 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:00

Oh, sorry. Ik dacht dat Senwood een dipje had omdat hij nu opeens weer zo onzeker is en je je laatste crossen toch foutloos reed.
Een training is idd wel heel anders dan een wedstrijd ja.
Fijn dat je nog een reeks SGW's hebt staan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:01

mijn verslagje, Y'steyn paste prima bij de rest van het seizoen. Ojee liep op vrijdag een middenmoot proefje waar ik niet ontevreden mee was. Springen ging goed, alleen een balk omdat ze wat te lang werd op 2 en in de cross had ik een langsloper. In de berkendubbel (gebroken lijn op 4) schoot ze in de afzet opzij toen ze de hindernisrechters zag en daarmee was mijn gebroken lijn zoek. Toen nog rechtuit geprobeerd, maar dat was iets te moeilijk. wel heel fijn het water in en 1 seconde onder de optimale tijd gefinished. Dus wel tevreden maar geen geweldig resultaat.
Raimaer dressuurde belabberd, en sprong ook niet naar haar kunnen. Ze hoestte enorm toen we de ring uitkwamen en dus heb ik niet gestart.
Ukkie had een erg gespannen proefje, tegenliggers blijven eng, en bovendien had ze aangetikt met longeren de dag ervoor waardoor ze een dikke kogel had, die na de dressuur niet minder was. Dus die heb ik ook niet gestart. Nu op een voorlopig resultaat van 12 (deels) gereden crossen op 29 inschrijvingen (waarvan 4 afmeldingen ivm werk). Zo'n beroerd gemiddelde heb ik nog nooit gehaald.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:03

Damn Lielle, dat is wel balen. Raimaer had ik nog meegekregen maar Ukkie miste ik al in het terrein, zonde!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:45

Ik ben ook heel gelukkig na afgelopen weekeinde!

Vrijdags parcourslopen, stond een pittige cross maar zeker te doen en het terrein lag er uitstekend bij dat had ik niet verwacht.

Zaterdag om kwart over 7 er al op om los te rijden want ik moest het spits af bijten..was niet heel tevreden met mijn proef maar aan de andere kant weer wel.

Toen nog een keer de cros gelopen en tjee wat was het terrein in 1 nacht slecht geworden zeg niet normaal..nog aan de organisatie gevraagd om wat aanpassingen en dat hebben ze keurig gedaan toppie..waardoor het ietwat beter werd. Helaas kun je geen kurk in een wolk duwen en eruit trekken als het uitkomt...was het maar zo

Ik had me voorgenomen om gewoon te genieten mijn doel was lekker rijden en daarom wilde ik per se niet weten hoe ik er voor stond. En genoten heb ik. Het springen ging geweldig en foutloos wel wat grote afstanden maar dat heeft ook voor grote delen met de bodem te maken, toppie ik glom al toen ik de ring uit kwam... :D DA dacht zelfs dat ik al gecrost had omdat ik zo blij was met mijn springrondje..en wenste me net zoveel succes met de cross ;) en dat heb ik gehad.

Wat een genot om op zo een paard te mogen rijden... <3 vanaf het moment dat ze de startbox uitvloog heb ik genoten..alles paste precies ze had er een ruig tempo in zitten en alles ging vanzelf. Ik had onderweg alle tijd om te genieten om me heen te kijken en weer perfect voor de sprong te plaatsen.

Abnormaal om in een Z cross zo vanzelfsprekend te rijden en tijd te hebben om mensen gedag te zeggen en er met een big smile op te zitten. We finishte met 6.19 bij de optimale tijd van 6.25 en het hele bosstuk heb ik rustig aan gedaan ivm de losse/modderige bodem

En als totaal onverwacht nadat ik erachter kwam dat ik 7e was met dressuur werd ik ook nog eens 2e!!

Mijn weekeinde kon niet meer stuk!!

Nogmaals naar de organisatie toe, het was top om hier weer te rijden. Een zeer pittige maar ook zeer paardvriendelijk gebouwde cros waar bijna iedereen zonder grote problemen doorheen gekomen is. Ik denk dat veel ruiters hebben genoten van deze wedstrijd. En zeker ook petje af naar de mensen van terrein die er alles aan hebben gedaan om het enigzins goed te houden.. Petje af ;)

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:46

Ik ben ook zeer tevreden over mijn weekend Ijsselstein.

Jammer genoeg verprutste ik mn dressuur mega erg, thuis ging het de hele week zoooo geweldig, en Ukje zag er super mooi uit, alles was perfect, behalve de proef....
Opzich viel de proef nog wel iets mee maar de score viel wel tegen; 181/183 en een verlopige 32ste plaats vd 50.

en als je bedenkt dat het in gorssel veeeeeeeel slechter ging en we toen 200 kregen... jury's?

Het springen ging daarintegen weer heerlijk, foutloos. En de cross was echt geweldig! Wat een lekker paard :D , was ook geen mega dikke L cross maar wel gewoon mooi.
We gingen onwijs snel al van af het begin, ik was van plan nou een keer de tijd te halen. Hij pakte alles super aan en het was puur genieten!
Tot de één na laatste hindernis... Toen keek mevrouw op haar klokje en schrok van de tijd die ze nog over had :o haha.
in draf richting de laatste hindernis en toen in een handgalopje door de finish. Pfieuw, met een ideaal tijd van 4:48 finishte ik op 4:30.

Wat een goedmakers van de dressuur!
Even zuur was het dat ik met een 14e plaats net buiten de 12 prijzen viel, maar wat een mooie klim van een 32ste naar een 14e plek :)

En Vera; Gefeliciteerd! Super! Ik zag je nog starten, jullie zijn een mooie combinatie.

Weten jullie of er foto's zijn gemaakt?

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:54

Ik was ook van de partij in ysselsteyn :D

's ochtends vroeg om 5 uur thuis vertrokken.. -O- Had om half 9 mijn dressuurproefje, maar mijn zus nog eerder :P
Heerlijke dressuurproef gereden, hij liep echt top! Had 213 punten en een 10e plaats.. Er was wel heeel hoog gejureerd ;)
Springen foutloos, maar liep niet helemaal soepel. Bijna hindernis 2 vergeten en nog gauw 'omgetrokken' gelukkig sprong paardje nog 'fatsoenlijk' eroverheen! :D

Toen de cross in.. Ik heb weer lekker gereden, nergens een stopneiging gehad en er gewoon voor gaan was zijn motto denk ik ;) Aan het eind vond ik het slingerpaadje wel heel modderig geworden en daar heb ik dus een stukje gedraagd wat resulteerde in 9 seconden te laat binnen. Verder foutloos gecrosst dus was super tevreden.

En zag wel op het internet dat ik nog 3e was geworden *D

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:56

PolleMaster schreef:
Tot de één na laatste hindernis... Toen keek mevrouw op haar klokje en schrok van de tijd die ze nog over had :o haha.
in draf richting de laatste hindernis en toen in een handgalopje door de finish. Pfieuw, met een ideaal tijd van 4:48 finishte ik op 4:30.

Moet je tegenwoordig niet vanaf de 2 na laatste hindernis blijven galloperen? Ik dacht namelijk dat dit veranderd was van de laatste naar de 2 na laatste?

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:47

Jade91 schreef:
PolleMaster schreef:

Moet je tegenwoordig niet vanaf de 2 na laatste hindernis blijven galloperen? Ik dacht namelijk dat dit veranderd was van de laatste naar de 2 na laatste?

Daar heb je gelijk in! 2 jaar terug in Genk(Belgie) werden er verschillende ruiters die strafpunten kregen hiervoor!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:58

Ik vind het altijd leuk om verslagjes te lezen, ook al ben ik er zelf niet geweest.
:(:) voor degene die moesten afmelden of geen fijn gevoel hebben gehad!
+:)+ voor de prijswinnaars en foutloze ritten.

Even over dat galopperen:
Citaat:
Artikel 319 - Uitslagberekening cross-country
b. Tijden en tijdfouten
3. Vanaf de laatste hindernis tot de finish dienen paard en ruiter in een rechte lijn te
galopperen; wanneer dit niet gebeurt geeft dit 4 strafpunten.

Mark, In Belgie gelden andere reglementen ;)

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:29

owja, ff niet over nagedacht! haha

doesc003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:07

Wat een leuke verslagjes allemaal!
En een hoop leuke paarden en combinaties gezien afgelopen zondag!

Voor mijn paard en voor mij was het de eerste keer dat we een officiele cross startte en dus best wel spannend!
Dressuur ging zoals verwacht erg slecht...Springen ging prima!
Aan de start van de cross was ik behoorlijk zenuwachtig. Gelukkig was dit eigenlijk direct na de start compleet over omdat mijn stoere paard heerlijk aantrok op hindernis 1&2. Ik heb bij hindernis 5 het alternatieve slingertje genomen omdat verderop in de cross toch nóg een afsprong zat en we hadden een heerlijk ritme...tot hindernis 10. Toen we daar namelijk de bocht om kwamen en ze die enorme kippenvrachtwagen zag stapte ze compleet op de rem en verstijfde ze helemaal. Ik kreeg haar met geen mogelijkheid meer vooruit, ook niet toen ik probeerde haar achter een ander aan te sturen.
Gelukkig heb ik na ongeveer 15 minuten kloten op dat veldje haar nog over hindernis 10 gekregen...maar hierna was het helaas wel afgelopen voor ons!

Anyway, voor een eerste keer tot de helft gekomen was al boven verwachting :P! Ik heb hoop voor Barchem 24 Oktober!

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:07

Zoals hierboven staat, volgens mij is het nog altijd tussen de laatste en de finish.. Bij deze wedstrijd hebben ze het me iig niet aangerekend! En het was super duidelijk hij ging bijna in stap :')

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:12

PolleMaster schreef:
Zoals hierboven staat, volgens mij is het nog altijd tussen de laatste en de finish.. Bij deze wedstrijd hebben ze het me iig niet aangerekend! En het was super duidelijk hij ging bijna in stap :')

Dan heb je geluk gehad!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:14

nee toch? Ze is gewoon volgens de reglementen gefinished.

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:21

Tegen mij is altijd gezegt dat het niet mocht! Zowel in nederland als in belgie!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:22

dat kan, maar het KNHS reglement zegt wat anders.

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:25

Okè, naja als het zo is dan is het zo! Maar vind het persoonlijk een beetje een beetje raar, rijdt er bijvoorbeeld een kamikazepiloot keihard door de cross, en is heel vroeg bij de laatste hindernissen en gaat daar draven of stappen?! De optimale tijd is toch juist om dat tegen te gaan?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:27

Ja, maar dat soort malloten houd je toch wel. Als een gek door het eerste stuk, op het eind op de klok kijken en dan vol op de rem, ik weet precies wat je bedoelt. Maar dan moet je het punt waarna je niet meer mag draven/stappen steeds verder naar voren gaan leggen, en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Volgens mij filter je dat soort mensen er vanzelf wel uit in de hogere klasses, en in het B kan de stijljury een rol spelen.

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:31

Ja daar heb je wel gelijk in, had het van die kant niet bekeken. Maar in de oefencross en en meestal in de B heb je er behoorlijk wat bij zitten, en als je dan wat hoger gaat kijken, in de L misschien een paar, maar in de M en Z bijna niet, misschien een enkeling!

Rijdt je trouwens ook mee in Princenhage Lielle?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:33

Nee, ik sla even twee weekenden over. Daarna nog Barchem en Hattem en dan zit het seizoen erop.

In een oefencross heb je sowieso meer mogelijkheden om hier iets aan te doen. En ik denk echt dat dit soort ruiters zichzelf wel tegenkomen, je moet niet op alles regeltjes willen maken.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:21

Hoop niet dat jullie mij nu direct zo beoordelen >;) neem aan van niet.
Bij mij was het in ieder geval het doel om een keer wél de tijd te halen, en aan het begin had je een paar heerlijke stukken om tempo te maken.
Ik had ook minutenpunten dus ik was niet als een gek aan het racen :) liep alleen wat voor.

sorry als ik nu aangevallen overkom O:)

maar is het is toch nog gewoon laatste hindernis - finish?

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:54

Ik had het dus de vorige keer ook gedaan bij een andere SGW wedstrijd.. Maar die hindernis jury zei toen dat het niet meer vanaf de laatste moet (wel vanaf dan in galop naar de finish) maar vanaf de 2 na laatste al in galop moet blijven naar de finish toe.
Meestal geven ze je er toch geen strafpunten voor? In ieder geval ik heb die toen ook niet gehad en mijn zus deed precies hetzelfde en die had ook niks gehad.. :+ :Y)

dus vandaar dat ik het me eigen even afvroeg.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:00

:wave:
Hallo ben weer boven water. Heb echt twee dagen nodig gehad om bij te komen. Lag gisteren al om 20 uur in bed en kon mijn ogen niet open houden om het springen te kijken.
Ik denk dat we terug kunnen kijken op een geslaagde wedstrijd. Natuurlijk zijn er altijd wat dingen die volgend jaar beter kunnen, maarja zo kun je in ontwikkeling blijven...
Wat rijden betreft baal ik enorm. Had fijn dressuur gereden, stond 4e met 206 en 215 punten.
Springen ging fijn foutloos. In de cross pakte Zodiack fijn aan maar kreeg ik helaas een langsloper op de punt. Zodiack was het er niet helemaal mee eens dat we door de wei moesten waar we normaal niet in kunnen en draaide aan het eind vies om. Ik was te druk bezig met hem de wei uit te rijden en was doordoor de controle kwijt. Op goed geluk voorwaarts naar het puntje gereden maar helaas heeft hij nog niet de ervaring om dan toch te springen. Helaas 20 strafpunten.
Balen maaja....verder wel een fijne cross gereden. Alleen na het water en wat minder gretig paardje...snap niet helemaal waarom.

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:03

PolleMaster schreef:
Hoop niet dat jullie mij nu direct zo beoordelen >;) neem aan van niet.
Bij mij was het in ieder geval het doel om een keer wél de tijd te halen, en aan het begin had je een paar heerlijke stukken om tempo te maken.
Ik had ook minutenpunten dus ik was niet als een gek aan het racen :) liep alleen wat voor.

sorry als ik nu aangevallen overkom O:)

maar is het is toch nog gewoon laatste hindernis - finish?

Nee ik beoordeel jou niet hoor, maar gewoon in het algemeen, was niet eens op de wedstrijd!