[WN] Wel of geen rood lintje indoen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:14

RolfS schreef:
Ach hoort niet hmmm.Als ik weet dat er een paard bij loopt die problemen heeft met het te dicht op rijden dan heb ik een concurent minder.Want mijn paard maakt het totaal niets uit dus lok ik het uit.
Jaja ook dat is pleasure.

%)

Het enige dat je siert in deze reactie, is dat je er tenminste recht voor uit komt dat je je a-sociaal gedraagt....

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:59

Shoufshouf schreef:
Omdat het volgens meerdere niets met western te maken heeft zal ik zondag geen lintje dragen. Jullie krijgen wel een verslag van hoe het gegaan is....

Doe maar liever wel, dan kan ik er rekening mee houden :)

RolfS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:37

polly2 schreef:
Het enige dat je siert in deze reactie, is dat je er tenminste recht voor uit komt dat je je a-sociaal gedraagt....

Het wordt me steeds duidelijker waarom het gemiddelde niveau hier niet hoger is dan WRAN L3.
Is totaal geen schande,is alleen weer duidelijke info voor mij.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:00

RolfS schreef:
Het wordt me steeds duidelijker waarom het gemiddelde niveau hier niet hoger is dan WRAN L3

Dan moet je toch een beetje beter opletten (en lezen) want de USAtopruiters vertonen dergelijk asociaal gedrag helemaal niet. :n

Maar goed kunnen rijden vergt veel dus als je het daar kennelijk niet mee redt dan moet je als echte hufterige Nederlander wel grijpen naar noodmaatregelen om dat felbegeerde waardevolle lintje in de wacht te slepen....

Tamara_H

Re: Wel of geen rood lintje indoen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:04

Ik reed met mijn 2e paard ALTIJD met een rood lintje.
Puur om het feit dat hij soms erg snel wat met z'n achterbeen en ik dan altijd dat ding inhad!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:34

vera, sorry maar dat doen ze echt wel!!!!
alleen de amerikanen kunnen showen en faken en cheaten als geen ander. dus ook hiermee.
als je niet jezelf in de picture plaats zonder rekening te houden met de ander zien ze je niet eens.
en natuurlijk doe je dat op zo'n manier dat lijkt alsof je heel lief en aardig bent..maar ondertussen....

welcome to the showworld!!!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:41

RolfS schreef:
polly2 schreef:

Het wordt me steeds duidelijker waarom het gemiddelde niveau hier niet hoger is dan WRAN L3.
Is totaal geen schande,is alleen weer duidelijke info voor mij.

Als je me hier mee probeert te raken...jammer joh....ik ben geen western ruiter en heb ook totaal geen verstand van de westernsport. Dus dat niveau dat je noemt zegt mij helemaal niets...

Ik heb echter wel verstand van mensen en hun gedrag. En daarmee weet ik bepaalde mensen aardig goed in te schatten op "gedragsniveau".
Ik merk dat ik jou klaarblijkelijk wel geraakt heb met mijn tekst, want jij vertoont in reactie daarop denigrerend gedrag, door je laatdunkend uit te laten... Mensen doen dit vaak om zichzelf het gevoel te geven dat ze boven de ander verheven zijn. Mensen voelen zich daardoor beter over zichzelf. Maar houden feitelijk zichzelf daarmee voor de gek. Iedereen doet het wel eens. Maar vrouwen vaker dan mannen...

Voilà...gratis analyse!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:21

Hahaha, amen _/-\o_

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:33

Kom op mensen, gezellig houden! :)
Anders hebben we straks alweer een ruzie-topic bij Western!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:34

texas1980 schreef:
Ik zou toch nog even de boeken induiken over analyseren dat kan je zeker gebruiken.

Hoeft niet hoor. Alle tentamens die daarover gingen ruimschoots gehaald. Freud, Rogers...ik kan het je allemaal in samenvatting uitleggen.

Mijn opmerking over gratis analyse was een grapje...dus je moet het niet te serieus nemen...
Een werkelijke psycho-analyse doe je niet in vijf minuten.

Maar het was ook meer bedoeld als analyse van de situatie...en als grapje...

Maar klaarblijkelijk niet zo'n goede....als ik het moet gaan uitleggen.... :+

Maar ja...ik ben dan ook geen komiek, clown of caberetier... ;)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:35

Rumpleteaser schreef:
Kom op mensen, gezellig houden! :)
Anders hebben we straks alweer een ruzie-topic bij Western!

Is ook niet mijn bedoeling om een ruzie uit te lokken...gewoon even de draak steken met...een klein prikje uitdelen.
Zonder aanzien des persoons....

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:42

We hebben al zoveel relletjes hier op W de laatste tijd :)
Mijn opmerking was ook niet specifiek tegen iemand bedoelt hoor.
Enne; ik voel het verschil tussen rel en jouw prikkie wel hoor ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:43

Doe maar rood lintje in de staart!
Eeen gewaarschuwd mens telt voor 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:44

Tamara_H schreef:
Ik reed met mijn 2e paard ALTIJD met een rood lintje.
Puur om het feit dat hij soms erg snel wat met z'n achterbeen en ik dan altijd dat ding inhad!

Hoe zwaar was dat lintje dan wel niet, als dat hielp :?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:45

Rumpleteaser schreef:
We hebben al zoveel relletjes hier op W de laatste tijd :)
Mijn opmerking was ook niet specifiek tegen iemand bedoelt hoor.
Enne; ik voel het verschil tussen rel en jouw prikkie wel hoor ;)

Okay....bedankt. Ik ben helemaal niet zo'n reller....maar kan het niet altijd laten om even te prikken....
Daarentegen mogen mensen mij ook prikken... daar blijf je scherp en kritisch van.

Maar goed...verder maar weer on topic!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:12

quarterH schreef:

Goh, wat ben ik blij dat ik een doodgewoon simpel L2 ruitertje ben... zometeen zelfs een L3 ruitertje( ohnee, een náástlopertje) en geen enkele ambitie heb voor the showworld!

Als ik me dan met zulke praktijken bezig zou moeten houden om 'n lintje te bemachtigen... :x 8)7 :r

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:13

Ik vind (heel eerlijk gezegd) dat een jury daar best rekening mee mag houden in de score. (als een paard schopt of een rood lintje draagt) zoals Rebel Gloe als zegt de jury wil een willingly guided horse zien. Een paard dat schopt of dreigt te schoppen is dit niet. Dat mag je gerust in de score terug zien vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:18

Als een paard schopt wel, en dat ZIE je ook terug in de score.
Maar een rood lintje afstraffen :?

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:33

Ik bedoel meer dat je dan er al vanuit gaat dat hij het gaat doen.
Je hebt je paard dan niet volledig onder de duim om zo maar even te zeggen.
Schopt je paard, moet je niet op show gaan.
Andere mensen komen daar voor een doel en die zorgen ervoor dat hen paard 100% goed loopt, en dan zal jou paard daar voor een probleem zorgen.
Je been zou er maar even tussen zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:34

Ja tot zover ben ik het volledig met je eens. Trainen doe je thuis, niet op wedstrijd.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:35

dropje2 schreef:
quarterH schreef:

Goh, wat ben ik blij dat ik een doodgewoon simpel L2 ruitertje ben... zometeen zelfs een L3 ruitertje( ohnee, een náástlopertje) en geen enkele ambitie heb voor the showworld!

Als ik me dan met zulke praktijken bezig zou moeten houden om 'n lintje te bemachtigen... :x 8)7 :r

Misschien wel een beetje off-topic vraag hoor.....maar het is pure interesse...
Is het werkelijk zo dat het dragen van een rood lintje door kan werken in je beoordeling?
En hoe kijkt de jury er tegenaan als iemand zo rijdt als RolfS beschrijft? Wordt dat niet bestraft? Of wordt dat juist beloond? Ik ken de hele westernwereld niet hoor...vandaar dat ik het vraag....ik zie nu van alles voor me....maar ik wil me graag een goed beeld vormen.

Als ik naar sporten als paardrijden, schaatsen, turnen etc. kijk, dan is het volgens mij toch de bedoeling dat de winnaar zich onderscheidt vanwege het feit dat hij duidelijk presteert? En toch niet vanwege het feit dat hij het beste in staat is een ander op zijn zwakke plek te raken?
Dat is toch meer iets voor vechtsporten? Of zie ik dit verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:41

Nee een rood lintje wordt niet bestraft. Een judge beoordeelt wat hij ziet. Niet wat er mogelijk zou kunnen zijn.
Verder is het niet de bedoeling dat je anderen hindert. Als je dit zichtbaar doet dan zal de jury echt wel ingrijpen. Types als RolfS zijn echter dusdanig slinks dat ze wel zorgen dat ze zelf niet gepakt worden. Ze zullen dus hinderlijk nét achter je paard (in drijvende positie) proberen om jouw tempo op te voeren, of dusdanig dicht langsrijden dat de beugels (bijna) elkaar raken, in de hoop dat jouw paard daarvan zal verschieten of toch minimaal versnellen. Ander voorkomend geintje is dat ze even een kus- of klikgeluidje richting jouw paard maken, in de hoop dat je paard daarop reageert (er staan overigens ook wel eens ratten langs de kant die dat van langs de bakrand doen hoor, fijn wereldje he?). Zelf weten ze dat ze dat gaan doen dus kunnen ze al een ophoudinkje geven dat hun eigen beest niet versnelt.
En omdat dergelijke types nou eenmaal bestaan, moet je daar dus op voorbereid zijn.
Waarom denk je dat ik in manegelessen rij, me af laat snijden, mijn paard als koppaard gebruik om op te laten remmen etc? Ook mogen ze vanaf het begin van de opvoeding al niet reageren op commando's van anderen als ze onder appèl staan.
Je moet voor de grap zien wat er gebeurt als mijn paard geparkeerd staat met mijn commando daarvoor, en iemand anders wil 'm even aan de kant zetten. Die doet z'n oren plat en schiet ter plekke wortel.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:47

Sonja schreef:
Nee een rood lintje wordt niet bestraft. Een judge beoordeelt wat hij ziet. Niet wat er mogelijk zou kunnen zijn.
Verder is het niet de bedoeling dat je anderen hindert. Als je dit zichtbaar doet dan zal de jury echt wel ingrijpen. Types als RolfS zijn echter dusdanig slinks dat ze wel zorgen dat ze zelf niet gepakt worden. Ze zullen dus hinderlijk nét achter je paard (in drijvende positie) proberen om jouw tempo op te voeren, of dusdanig dicht langsrijden dat de beugels (bijna) elkaar raken, in de hoop dat jouw paard daarvan zal verschieten of toch minimaal versnellen. Ander voorkomend geintje is dat ze even een kus- of klikgeluidje richting jouw paard maken, in de hoop dat je paard daarop reageert (er staan overigens ook wel eens ratten langs de kant die dat van langs de bakrand doen hoor, fijn wereldje he?). Zelf weten ze dat ze dat gaan doen dus kunnen ze al een ophoudinkje geven dat hun eigen beest niet versnelt.
En omdat dergelijke types nou eenmaal bestaan, moet je daar dus op voorbereid zijn.
Waarom denk je dat ik in manegelessen rij, me af laat snijden, mijn paard als koppaard gebruik om op te laten remmen etc? Ook mogen ze vanaf het begin van de opvoeding al niet reageren op commando's van anderen als ze onder appèl staan.
Je moet voor de grap zien wat er gebeurt als mijn paard geparkeerd staat met mijn commando daarvoor, en iemand anders wil 'm even aan de kant zetten. Die doet z'n oren plat en schiet ter plekke wortel.

Bedankt voor je uitleg...
Ik vind het wel een rare manier van doen hoor. Ik blijf er bij dat je maar het beste kunt zorgen dat je eigen kwaliteit dusdanig is dat je daarmee de tegenstander verslaat.
Wat jij zegt over je paard herken ik helemaal. Mijn man en ik rijden ook aangespannen en ons paard heeft echt in de gaten wie de leidsels in handen heeft. Als degene van ons die op dat moment groom is voor de gein eens een commando geeft, reageert ze daar absoluut niet op.
En dat hebben we ook getraind.
Wat dan wel weer geinig is, is dat ze in een noodsituatie wel op beiden reageert....dan hoort ze gewoon dat het menens is (bijv. die keer dat we in een hindernis over de kop gingen met het spul en ze op de loop dreigde te gaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:49

Dat is geen rare manier van doen, dat is een KLOTEmanier van doen wat mij betreft. Ongelofelijk zielig als je op zo'n manier moet winnen. Echte winnaars kunnen zich gewoon sportief in de picture rijden, die hebben dergelijke flauwe fratsen helemaal niet nodig.
Maar ja, omdat er altijd van die nitwits zijn, kun je d'r maar beter op voorbereid zijn, niet?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:00

Sonja schreef:
Dat is geen rare manier van doen, dat is een KLOTEmanier van doen wat mij betreft. Ongelofelijk zielig als je op zo'n manier moet winnen. Echte winnaars kunnen zich gewoon sportief in de picture rijden, die hebben dergelijke flauwe fratsen helemaal niet nodig.
Maar ja, omdat er altijd van die nitwits zijn, kun je d'r maar beter op voorbereid zijn, niet?

Zo is het, wie het laatst lacht, lacht het best....