[WN] Happy Paintshow Wijdewormer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:25

Maar toch, het sociale leven van een hengst schiet er toch heeeeeeeel vaak bij in. Om dan een hengst hengst te laten omdat je graag een hengst wilt, nee, dat gaat er bij mij dan niet in.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:33

Je moet het ook aleen doen als je hem dat wel kan bieden. Geen eenzame opsluiting of andere wanpraktijken. lekker in de wei met een leuke ruin. Als dat niet kan dan moet je geen hengst houden Huilen

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 11:20

Oh, ben ook zo blij dat Kobus het helemaal geweldig heeft met al zijn vrienden en zijn vriendin, Lachen zo op de weide. Zo sociaal, zo gezond.......Het is werkelijk dé manier om een hengst te kunnen laten opgroeien........helaas staat zijn vriendinnetje nu aan de andere kant van het hek, want een opdringerige ruin bezorgde haar rugpijn, hihihiii......
Maar nog even terug komen op die hengstenhouder- certificaat, dat kan anders:
Mensen die menen een (huis)dier te mogen hebben, horen een cursus af te ronden en moeten kunnen aantonen dat ze op de juiste manier met dieren kunnen omgaan en het dier op de juiste plek kunnen onderbrengen (dus geen zware hond op 3 hoog in de flat zonder lift!!!). Niet alleen voor paardeneigenaren, er zijn ook (te veel) mensen die zo nodig een hond willen, maar absoluut niet weten hoe ze een hond moeten opvoeden! Katten zijn over het algemeen wat makkelijker denk ik, die kun je geen commando's leren en kunnen geen mensen grijpen en zwaar verwonden of erger.....Of die mensen die denken dat een wasbeerjong zooooo schattig is en die als huisdier nemen......grrrrrrrrrr. Zo zijn legio voorbeelden te geven. Een "huisdier- houderschap" moeten ze in het bezit hebben...... Lips are sealed

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:41

vera"]
[quote="qhman schreef:
oh ja, dit wou ik ook nog even kwijt, het was voor mij voor het eerst dat ik op een paint show was.

Hebben we je misgelopen!!!! *LOL* Da's nou jammer, hadden we eindelijk de man achter....kunnen ontmoeten Haha!

Maar ff serieus: gaan we dan ook certificaten voor merriehouders maken?

Hij lijkt mij veeel zinvoller als eerst de hengstenklasse gehalterd wordt en vervolgens de merrieklasse. Dit is in Duitsland al de gewoonte heb ik me laten vertellen.
Waarom is het in Nederland dan niet zo? Lips are sealed
[/quote]

op zich is dit natuurlijk een goed iedee, hengsten en merrie's appart showen.
maar over het algemeen kunnen hengsten onderling toch ook wel het mannetje spelen.
ieder heeft ze eigen manier om z'n hengst tot orde te roepen, en in mij ogen kan niet iedereen om gaan met een hengsten ketting. soms gaan de rillingen over me rug als ik zie hoe ze daarmee soms tot orde geroepen worden.
het is een beetje het gevoel van, dat je met geweld een oliefant kan naaien. (sorry amsterdamse uitdrukking)
en ik weet en heb gezien dat het anders kan.
we hoeven het niet onder stoelen en banken te schuiven, dat als een gemiddelde man, een bezoek brengt aan het plaatselijke zwembad, sávonds thuis zit, met een nekverrekking.
dus ik kan me ook voor stellen, dat als een hengst naar een show gaat met zoveel mooie merrie's als ik daar gezien heb, een beetje gaat flippen.
dus daarom vind ik, dat je wel een beetje moet weten waar je mee bezich bent, als je naar zo'n show gaat als op de kalverhoek.
uitzonderingen daar gelaten, maar ik heb daar mensen gezien, die mij niet het gevoel gaven, dat ze hum mooie bezit onder controle hadden, sterker nog, ook niet kregen.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:47

rhynstoner schreef:
hey, ik was er ook natuurlijk, sta daar op stal. Tong uitsteken maar ik was er pas om 2 uur ofzo, was uit geweest de dag daarvoor, niet echt slim maar jos heb ik nog ff gezien, niet mee gesproken jammer genoeg, wel met roel ff. en van de rest weet ik niet hoe die eruit zag. maar ik heb wel het naambordje"made in holland" zien staan, alleen het paard zag ik er niet in staan, jammer genoeg Scheve mond , van de reining heb ik nog wel ff genoten, die arrows mighty boy blijft een geweldig paard! Haha! maar jimmy ken ook goed showen, dat moet ik er natuurlijk wel bij zeggen. was wel een geslaagde dag vond ik. trouwens voor degenen die niet weten wie ik ben, ik ben een lange gozer, en ik had een nike vest aan daar, misschien dat iemand zich het nog kan herinneren Tong uitsteken

hai rhynstoner ik kan je we herinneren *LOL* maar dat is ook niet zo gek want ik zie je bijna elke dag, sta er namelijk ook Lachen met face off nou dan weet je waarschijnlijk ook wie ik ben , leuk je hier tegen te komen

groetjes Party!! Party!! Party!!

rhynstoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 19:37

vrolijk"]
[quote="rhynstoner schreef:
hey, ik was er ook natuurlijk, sta daar op stal. Tong uitsteken maar ik was er pas om 2 uur ofzo, was uit geweest de dag daarvoor, niet echt slim maar jos heb ik nog ff gezien, niet mee gesproken jammer genoeg, wel met roel ff. en van de rest weet ik niet hoe die eruit zag. maar ik heb wel het naambordje"made in holland" zien staan, alleen het paard zag ik er niet in staan, jammer genoeg Scheve mond , van de reining heb ik nog wel ff genoten, die arrows mighty boy blijft een geweldig paard! Haha! maar jimmy ken ook goed showen, dat moet ik er natuurlijk wel bij zeggen. was wel een geslaagde dag vond ik. trouwens voor degenen die niet weten wie ik ben, ik ben een lange gozer, en ik had een nike vest aan daar, misschien dat iemand zich het nog kan herinneren Tong uitsteken

hai rhynstoner ik kan je we herinneren *LOL* maar dat is ook niet zo gek want ik zie je bijna elke dag, sta er namelijk ook Lachen met face off nou dan weet je waarschijnlijk ook wie ik ben , leuk je hier tegen te komen

[/quote] hey nichtje(ofzow? Knipoog ) grappig dat jij hier ook bent, ik zie wel weer op de manege morgen ofzo! gaaf paard heb je trouwens dat wou ik nog ff kwijt Tong uitsteken Knipoog

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 19:50

rhynstoner"]
[quote="vrolijk"][quote="rhynstoner schreef:

[/quote] hey nichtje(ofzow? Knipoog ) grappig dat jij hier ook bent, ik zie wel weer op de manege morgen ofzo! gaaf paard heb je trouwens dat wou ik nog ff kwijt Tong uitsteken Knipoog
[/quote]

thanks haha zie je wel weer
groetjes

Willeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:02

Wat een topic!! Jammer dat ik het niet eerder ontdekt heb. Mijn paard is dus ook hengst en wel een ontzettende lieve hengst! En nee, ik (of eigenlijk mijn ouders) hebben hem niet gekocht omdat het zo stoer is om een hengst te hebben, maar omdat ons zijn karakter, afstamming en gedrag aansprak. Hij is inmiddels 6 en nog steeds heel erg braaf en lief. Ik kan hem overal mee heen nemen en is gewoon superbraaf voor een hengst. De mijne is toevallig heel erg braaf, maar sommige hengsten zijn gewoon wat drukker als de anderen. En mijn paard laat ik lekker iedere dag even buiten grazen hoor aan een touw. Dat vind hij fijn. En als je hengst TE hengst is, gewoon castreren, heel simpel. Als je er toch nooit mee wil gaan dekken en hem hebt om te showen, zou ik hem castreren als hij vervelend werd. Maar dit is voor iedereen zijn eigen keuze.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:14

ik heb op de "happy" paint show ook vol verbazing zitten kijken naar een hele mooie hengst Kwijl
op en top lief, keek de hele dag onverstoorbaar voor zich uit Verward
of staarde hij nou in het niets Scheve mond
hij was in ieder geval geen last voor de anderen.
persoonlijk heb ik dan toch liever een hengst die zich iets meer "paards' gedraagd.

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:27

hoe zag die hengst er uit dan??? ben nieuwschierig!!!!
de mijne voldoet aardig aan je beschrijving maar ik weet niet of je hem bedoelt.
als je wel de mijne bedoelt kan ik je het gewoon uitleggen hoor!!! thuis is hij de hengst en absoluut niet heilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig maar op de shows is hij de gentleman Party!! Party!! zoals het hoort !!!
maare omschrijf even de hengst die je bedoelt

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:38

een met vlekken Haha! maar ik heb je een pb gestuurd.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:51

Gaan we dan voortaan ook certificaten geven of mensen wel of geen kinderen mogen, konijnen, cavia's, kippen, kanaries??????

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 05:54

oeps ... ik heb al een kind.
misschien moet ik die dan wel weer inleveren Scheve mond
als hij maar niet via dezelfde weg terug hoeft Haha! *LOL* Haha!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 07:18

Gisela schreef:
Gaan we dan voortaan ook certificaten geven of mensen wel of geen kinderen mogen, konijnen, cavia's, kippen, kanaries??????

Als dát nou zou kunnen.............graaaaag!!!!! Goh, dat zou zelfs dé oplossing zijn voor veel maatschappelijke problemen en de enorme wereldbevolkingsgroei zou dan wat stagneren, Bloos .......

Maar het is gewoon een feit dat er zeer veel mensen zijn die toch echt geen dier waardig zijn! Die snappen niet hoe ze een dier moeten opvoeden (tja, voeden lukt nog wel...) om het dier in de hedendaagse maatschappij te laten meedraaien. Ik heb het dan vooral over honden......de grotere soorten....... }> . Maar ook voor paarden geldt dit natuurlijk, als je die niet opvoedt kunnen het levensgevaarlijke dieren worden!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 08:59

Jos schreef:
als hij maar niet via dezelfde weg terug hoeft Haha! *LOL* Haha!

Whoehahahaha!!
Ik heb er twee; auwauwauw! }>