[WN] Welke trainer (reining) ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:31

kijenta schreef:
o excuseer, ik had even gemist dat er enkel GOEDE ervaringen gevraagd werden... Over struisvogelpolitiek gesproken!
Maar zou je een éénzijdig verhaal over een slechte ervaring direct geloven dan? 8-) En waarom noem je de naam van jouw trainster niet?

Tass

Re: Welke trainer (reining) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:38

Ik ben het mijn Crow eens :j.

JP Koopman is echt super! Mijn paardje is daar rustig een eerlijk behandeld. Ze heeft super veel plezier in het rijden en kent al veel voor de 2 maanden dat ze in training is geweest. Ik les nog steeds bij hem en het gaat echt heel goed :j.

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:01

Hangt er idd van af wat je wilt, JayCee!

Ik woon op 40 minuten van Bernard, maar heb mijn paard toch naar Mireille Van Soldt gebracht. Ze zat toen nog in Amersfoort, wat toch een 2 uur rijden is. Weidegang is daar een plus, eerlijkheid tov het paard, doorzichtigheid/uitleg bij het rijden, ze neemt de tijd voor je en maakt werk van de solide basis.

Als ik een paard had, dat op zijn derde de Futurity moet winnen, ga ik naar Bernard. Waarom? Hij heeft bewezen dat hij het kan! Hij zal het zeker zeggen als het paard het niet aankan. Misschien is het paard dan niet meer te redden, maar voor sommige eigenaars is dat niet de hoofdzorg.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:37

Nog een stiptje over Mireille, ze geeft nog wel lessen in de regio Amersfoort. Vandaag even contact gehad: ze gaat een zaterdag (nu bijv over 2 weken) volplakken met lessen. Weet niet of het op de oude locatie of nieuwe is.
Maar je kan dus nog steeds afspreken, ik maakte me al zorgen, heb totaal geen zin om naar iemand anders te gaan voor les want dit gaat super zo!!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:50

Ik ben ook een Mireille fan,is in mijn optiek de eerlijkste trainer in Nederland. Jan Pieter vind ik ook O.K

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:25

Toekie schreef:
Hm. Ik moet zeggen; ik ken een paard wat door Bernard getraind is en een voortand miste. Eigenaar had een bepaald vermoeden en dat kwam niet uit 't niets. :o :o Misschien niet netjes van me om dit hier nu te schrijven want het kan natuurlijk ook een dom ongeluk zijn, maar na de post van Bwhizje moet ik 't toch ff kwijt. :o

Mijn paard miste ook zo ineens een stuk van zijn voortand... maar dat zegt toch ook niets over mij? Ofwel?! ;)

Ik heb zelf goede ervaringen met de Kalverhoek en de Kolderhoeve. Vind dat iedereen zelf zijn mening moet vormen over een stal en voor je je paard weg brengt gewoon even een bezoekje brengen geeft een goede 1e indruk. Er zijn genoeg goede eerlijke trainers te vinden. Ieder heeft zijn eigen voorkeuren en ervaringen.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:36

Jimmy en Roy (kalverhoek) zijn ook wel goed hoor inderdaad, maar ik sta niet helemaal achter hun trainings methoden. Is hier 20 min vandaan dus rij er vaak ff langs om te kijken. Maar paarden komen amper buiten, en al helemaal niet bij elkaar. Dat vind ik ook een min puntje..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:05

hihaa schreef:
Toekie schreef:
Hm. Ik moet zeggen; ik ken een paard wat door Bernard getraind is en een voortand miste. Eigenaar had een bepaald vermoeden en dat kwam niet uit 't niets. :o :o Misschien niet netjes van me om dit hier nu te schrijven want het kan natuurlijk ook een dom ongeluk zijn, maar na de post van Bwhizje moet ik 't toch ff kwijt. :o

Mijn paard miste ook zo ineens een stuk van zijn voortand... maar dat zegt toch ook niets over mij? Ofwel?! ;)

Ik zeg toch; het kan ook een dom ongeluk zijn.
Maar nogmaals: eigenaar had niet voor niets twijfels. En ik lees dat we niet de enige waren. Dat is op zn minst opvallend. ;)

Ik heb op wedstrijd bij een andere trainer ook het paard eens kei hard zijn hoofd zien stoten bij het fencen. Dat zulke dingen gebeuren is denk ik wel een feit.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:08

Hoe zou Bernard een tand eruit moeten 'halen'? Ze slaan die paarden echt niet hoor ;) En met een bit is dat vrij lastig..

Edit: Zie al wat je bedoeld. Ach, dat kan iedereen gebeuren. Ben ook weleens tegen het hek aan geklapt omdat ik te laat 'ho' zei en paard alleen maar op 'ho' stopte.. Erg l*llig, maar kan ik nu niks meer aan doen ;) Paard had niks trouwens, stopt nog steeds pas als je het signaal geeft :+
Laatst bijgewerkt door TiaraBungy op 15-05-10 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:09

Zie mijn post erboven. ;) Bij het fencen...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:19

Je moet op je gevoel af gaan wat trainer betreft. het is heel persoonlijk wie er aan jou wensen kan voldoen. Ga eens op grote wedstrijden kijken en dan vooral tijdens het los rijden. Vaak zie je dan al wie je niet op je paard wil hebben ;)

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:47

TiaraBungy schreef:
Ze slaan die paarden echt niet hoor ;)

:+

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:02

Ik heb in mijn 'westernleven' al bij heel wat 'grote' trainers een kijkje in de keuken kunnen nemen en geloof mij......er zijn er maar heeeeel weinig die ik een van mijn paarden zou toevertrouwen!!
Er zit een heel groot verschil tussen de training die ze zeggen de paarden te geven en wat ze daadwerkelijk met de paarden doen!
En dat zal niet bij iedere trainer het geval zijn maar bij de trainers die ik de afgelopen 21 jaar van hèèl dichtbij aan het werk heb gezien was dat toch wel 80 %!!!!!!!! Verschrikkelijk eigenlijk... :n

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:14

Er zijn 3 trainers in NL waar ik mijn paard durf achter te laten: Barry Schuurman, Roel van Dijk en Mireille van Soldt....de rest niet :n

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:17

__Suzanne__ schreef:
Er zijn 3 trainers in NL waar ik mijn paard durf achter te laten: Barry Schuurman, Roel van Dijk en Mireille van Soldt....de rest niet :n

Mijn lijstje is bijna hetzelfde: Fred Thornton, Roel van Dijk en Mireille van Soldt in NL :) en in D bij Chris Knol ;)

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:21

Chris Knol breng ik hem inderdaad ook zo heen :j

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:44

Bwhizje schreef:
ik zou geen van beide nemen. Bij Bernard komen hopen jonge paarden op een jaar binnen en de enkelingen die overschieten op het einde van het jaar zijn de 'goede', de rest staat mank(miss wel voor de rest van hun leven), hebben een gebroken kaak, tanden kwijt, zijn qua karakter gebroken tot rotzakken toe ect.

Ben ik het spijtig genoeg mee eens... Paarden met futurity potentieel die tijdens de opleiding door rug- en peesblessures heen gereden worden met zeer zware inspuitingen en op de leeftijd van 4 jaar onberijdbaar zijn voor de rest van hun leven, maagzweren, enz... De dierenarts doet zeer goede zaken in dit soort maneges...

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:31

TS d'r paard hoeft geen futurity te lopen :)

En dit hebben jullie allemaal gebaseerd op eigen ervaringen?

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:04

TiaraBungy schreef:

Helaas iets dichter dan 'van horen zeggen'... Ik heb geen enkel belang bij het aan- of afraden van welke trainer dan ook... Ik zeg alleen wat ik weet en zelf gezien heb... Kijk... er gaat tegenwoordig véél geld rond in deze business en het doel heiligt blijkbaar de middelen... of één en ander met of zonder wroeging gebeurt laat ik buiten beschouwing... Ik zou de TS gewoon aanraden om een trainer te zoeken die geen belang heeft bij het wedstrijdgebeuren en business, tenzij zijzelf er wel belang bij heeft...

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:15

yole schreef:
TiaraBungy schreef:

Helaas iets dichter dan 'van horen zeggen'... Ik heb geen enkel belang bij het aan- of afraden van welke trainer dan ook... Ik zeg alleen wat ik weet en zelf gezien heb... Kijk... er gaat tegenwoordig véél geld rond in deze business en het doel heiligt blijkbaar de middelen... of één en ander met of zonder wroeging gebeurt laat ik buiten beschouwing... Ik zou de TS gewoon aanraden om een trainer te zoeken die geen belang heeft bij het wedstrijdgebeuren en business, tenzij zijzelf er wel belang bij heeft...

dus als ik dit hier goed lees heb jij met eigen ogen gezien dat "de groten" hun paarden allemaal doperen, en dat ze geen wereld kampioen kunnen worden zonder doperen. En als je ze al zag een injectie geven bij een paard dan ben je 100% zeker dat het niet een product was als bv Adequan maar echt doping?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:26

dofuzz, heb dat al via pb besproken met yole, zoals omschreven was het idd geen doping maar gewoon legaal smeersel voor de botten/gewrichten:-)
jammer hoe snel die verhalen zo groot worden he?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:29

Daarom ;)
TS weet zelf wat daar gebeurd en heeft daar dus zelf al een mening over ;)
Er wordt hartstikke goed voor die paarden gezorgd, dat eeuwenloze geze*k af en toe.. Iedereen heeft zijn eigen manier ;)

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:38

@dofuzz: nee, je leest niet goed... dat is wat jij ervan maakt. Heb ik ergens het woord doping laten vallen, laat staan dat ze allemaal doperen?

@Jaycee: Mja, dit is bokt zoals het is... de meningen zijn ongezout en verdeeld, maar daarom niet onwaar of slecht bedoeld... Je stelt de vraag, dus men mag toch zijn ervaringen, al dan niet positief, delen niet? ;)

Citaat:
TS weet zelf wat daar gebeurd en heeft daar dus zelf al een mening over ;)
Er wordt hartstikke goed voor die paarden gezorgd...

Dan moet ze niet twijfelen toch? Go for it!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:40

Tom Calié al overwogen? Die rijdt zelf geen wedstrijden meer, heb die man wel eens bezig gezien en kan je wel wat inside info bezorgen ook, zag er wel goed uit!

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:01

@ QuarterH: om precies te zijn over het legale smeersel zie pb.