[SGW] SGW Chaam - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: SGW Chaam - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:13

Jammer van je dressuur, maar de rest toch prima voor de eerste wedstrijd van het seizoen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 17:25

Gekke Lasko met de dressuur zeg :+ Maar voor de rest super toch :D!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:03

Ja, over de rest ben ik ook zeer tevreden .. alleen baalde echt van die dressuur :+

ilovejamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:19

Nou ik heb ook geweest vandaag!
net weer thuis,

Dressuuur ging redelijk, beetje gespannen maar wel netjes, 193 punten.
Met springen begon het net te regenen en waaide het hard dus m'n pony werd nog heter, toen in de ring liep hij soms wat onder me weg.. dus twee balkjes. Kwam ik uit de ring bleek dat m'n passoa verkeerd zat dus werkte ie niet zo goed.. balen die balkjes waren dus niet nodig maarja, nou daarna de cross. Vond de cross niet zwaar en erg mooi! :o Alleen veel uit de M hadden weigeringen.. maar gelukkig pakte Jam alles super aan en foutloos! :D alleen een beetje buiten de tijd. maarja wat wil je de eerste keer..
En had trouwens ook erg veel geluk met het weer.. half uurtje na dat ik had gereden heeft het nog wel wat geregent,
maar ben wel super tevreden over vandaag! *D

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:22

Jetske, ik heb jou vandaag gezien!

Bij mij ging de dressuur voor geen meter. Had uiteindelijk ook 165 punten.
Bij het inspringen was ik met mijn gezicht tegen de staander gevallen, dus dat was wat minder. Uiteindelijk toch nog foutloos in het parcours.
De cross heb ik met wat weigeringen nog uitgesprongen, dus prima voor de eerste keer!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:50

Mooie verslagen :D

Jetske balen van je dressur!! mooi omhoog gereden dus!! fijne binnenkomer toch?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:58

Toch wel mooie resultaten het was immers weer de 1e van het buitenseizoen.

Voor mij ook weer een enerverend dagje, watje was een brok spanning van hier tot ginder dus had niet zo een fijn gevoel over de dressuur. Maar 11e en 190 pnt.

Toen het springen inspringen ging fijn, maar in de ring was hij weer verschrikkelijk bang en wilde niet richting secretariaat/hindernis 9. Toen hij op gang was ging het wel moest er verschrikkelijk aan rijden maar wel een leermomentje en een 0 rondje voor de grote witte puppy.

In de cross, overigens heel erg mooi om in te komen gebouwd. Rustig van start en eenmaal in het bos het tempo wat omhoog gegooid. Het ging echt super alleen de berkendubbel ging wat krom en de waterinsprong stapte hij overheen en in het water even gestapt en hup weer verder. daar ging het ook weer top en voor ik het wist was ik al in de laatste lijn. Dacht dat ik tijd zat had en daar wat tijd verloren uiteindelijk foutloos en 6 sec buiten de tijd. en een 5e plek!

ilovejamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:07

Super vera_pino!
gefeliciteerd :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 20:13

Netjes hoor Ilovejamai! Voor zo'n debuut in de M wil ik wel tekenen ;)
Auw wat pijnlijk Moondance. Maar fijn dat je de cross lekker hebt kunnen rijden. Daar gaat het toch om!
Wauw, super zeg Vera! Gefeliciteerd, en erg netjes met zo'n pup :D

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:37

Netjes gereden allemaal!

Ik had vandaag met mijn pony voor de eerste keer bij de paarden gestart (B).
Dressuur ging wel lekker. Stond 9e met 191 punten.
Springen foutloos wat overigens erg fijn ging!
Cross vond ik toch wel pittig staan sommige dingen.. en was bang dat ik een aantal weigeringen zou hebben. Gelukkig foutloos.
Uitslag: 1e prijs!
Ben echt super tevreden. De eerste cross weer en eigenlijk na de laatste wedstrijd in oktober niet meer cross hindernissen meegepakt.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:03

:wave: Wij zijn ook net terug uit Chaam.
Dit was een erg lang maar leuk dagje :).

We mochten rond 1 uur dressuurrijden. Sofie liep met losrijden wel fijn, mocht al snel de baan in. Het was nog niet 1 uur maar de jury wilde tempo maken en gewoon door. Dus ben maar gewoon gestart ook, want anders heb je meteen al een chagrijnige jury als je die moet laten wachten :+. Sofie was er ook wel klaar voor.
Proefje ging wel goed, niet spetterend maar wel goed. Na de dressuur stonden we 5e met 220 punten :).

Daarna hadden we genoeg tijd om de cross te lopen. Was al een aantal jaren niet in Chaam geweest maar vond het weer een erg mooie cross!
Na het cross lopen nog even terug naar de oude waterbak gelopen en een aantal combinaties gezien in de L pony's. Daarna naar de trailer gegaan en klaar gemaakt voor het springen.
Met losspringen had Sofie lekker de hoogte te pakken :=. Maar ze sprong wel heel erg fijn. Het parcours ging ook ging. Een lekker simpel rondje kunnen rijden en foutloos over de finish gekomen.

De volgende stap was dus de cross. Een aantal loscross hindernissen gesprongen en ik kon wel merken dat Sofie er zin in had :').
Ze ging lekker van start. Bij hindernis 1 kwam ze ietwat terug maar ze ging wel door. De sprongen daarna gingen erg fijn. Ze sprong de eerste sprongen wel een beetje hoog. Toen kwam hindernis 5. De simpelste hindernis van de hele cross zo ongeveer. Gewoon een dikke boom. Hier zat alleen een fotograaf achter de hindernis waar mijn paard van schrok. Naar mijn mening zat de fotograaf veel te dicht bij de sprong. Er zaten 2 fotografen overigens, 1 zat wel ver van de sprong af, de ander niet. Die zat precies in de lijn dat je recht op hem af kwam en toen deed hij een pas opzij. Sofie schrok en dus een weigering. Daarna was het goed en pakte ze alles super aan. Ondanks de stop 'maar' 14 seconden buiten de tijd.
Toch ben ik naar de hindernis gegaan na die tijd en de hindernis jury verteld hoe ik er over dacht. Dat ik vond dat die fotograaf te dicht op de hindernis zat en in mijn lijn. De fotograaf waar ik het over had was trouwens vertrokken naar een andere hindernis. Maar de andere fotograaf zat er nog wel. Die vond ook dat die andere fotograaf wel erg dichtbij zat. De hindernis jury was het ook met ons eens, maar kon er niks meer aan veranderen.
Daarna zijn we naar het bestuur gegaan en ons verhaal uitgelegd. Ook nog met de fotograaf die mij hinderde gesproken en die heeft zijn excuses aangeboden en hij stond inderdaad bij mij misschien wel net iets te veel achter de sprong.
Toen het bestuur erbij kwam werd het een iets ander verhaal die verteld werd. Helaas, zijn woord tegen het mijne.

We zijn daarna maar naar huis gegaan. Geen idee hoeveelste ik nu geëindigd ben en hoe ik anders geëindigd was. Was gewoon erg teleurgesteld.
Maar toch een super fijne cross gereden met Sofie! :D

Hilde was nog mee en heeft nog wat mooie foto's gemaakt, die komen later nog :).

Edit: Zie net op de uitslagen lijst dat ik nu als 13e geëindigd ben. Zonder de stop was ik 3e geweest :\. Erg balen dus.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:19

Jeetje kim, dat gaat ook nergens over :+ lekkere lam l*l zeg :(
Nou ja je hebt toch maar mooi weer gereden :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:28

@ kim balen zeg. Wel super dat sofie verder lekker rond ging

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 05:42

ilovejamai: mooi debuut in de M :)

Kim: Wat vervelend dat Sofie schrok van de fotograaf. In Westerbork, 1 van de eerste crossen met Violin, heb ik dat ook gehad. Als ze meer ervaring krijgen, komt dat helemaal goed!

jaro_lover: Super van je eerste prijs!

vera_pino: Wat goed van je jonge paard. Hij heeft vast veel geleerd.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 07:44

Gefeliciteerd met je eerste prijs Jarolover
Wat jammer van die stop Kim, maar fijn dat je wel zo lekker gereden hebt. Dit was tenslotte pas haar 4e cross!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:28

He Kim, dat is vervelend. En je kunt er op dat moment gewoon niks aan doen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:45

Nee inderdaad. Was gewoon erg vervelend. Maar goed, heb toch wel een hele fijne cross gereden verder :D. Sofie deed erg haar best!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:31

hieruit blijkt maar weer, hoe belangrijk de taak van de hindernisjury is, die hoort ervoor te zorgen dat een combinatie ongehinderd kan passeren.
Daarom is een duidelijke instructie voor de hindernisjury's, in de dagen voorafgaand aan de sgw, heel belangrijk.

Jammer Kim!!!

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:41

kimdepim schreef:
Nee inderdaad. Was gewoon erg vervelend. Maar goed, heb toch wel een hele fijne cross gereden verder :D. Sofie deed erg haar best!

Die fotograaf stond daar idd wel erg " in de weg", Max kwam er ook iets op terug en volgens mij heb ik toen iets geroepen dat ie aan de kant moest.
Wel jammer van je weigering daardoor :j

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:08

cobrst55: Fijn om te horen dat ik niet de enige was die er last van had ;). Sofie is namelijk echt NIET een kijkerig paard. Dit is nog maar haar 4e cross en ze doet het super dus neem het d'r ook niet kwalijk. Maar goed, de hindernis jury heeft er van geleerd, de fotograaf ook en ik ook :).

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:15

Ik heb zondag ook meegereden bij de B paarden in ring 7. Dressuur ging wel redelijk, ze was een beetje druk en vond de B proef maar saai. Ik had 206 pt en in de middenmoot. Voor het springen 2 flinke hoosbuien over ons heen gekregen tijdens het losrijden. Het springen zelf foutloos, maar kon netter. Om vanuit het losrijterein van de cross naar het starthok te gaan kon je via een paadje door het bos, alleen had Vivre besloten dat dat paadje heel eng was en wilde er dus eerst niet in, uiteindelijk kunnen overtuigen. Toen de cross; ze pakte vanaf hindernis 1 gelijk aan! Op elke hindernis aantrekken en superfijn meekijken, de (berken)dubbel ging dan ook heel netjes. Ook het water draafde ze gelijk braaf in. Met een supergevoel de cross uitgekomen. Heerlijk gecontroleerd, zonder twijfels de cross kunnen rijden. We waren wel wat te laat thuis, maar was heel blij met de controle. De volgende keer kunnen we wat meer doorgaloperen. Maar het was voor het eerst dat zo zo fijn aanpakte (vanaf het begin) en zo weinig keek op de omgeving. Uiteindelijk op een 10e plaats geeindigd.

@ kim; jammer van de fotograaf en daardoor de weigering. Toen ik aan kwam rijden dacht ik ook eerst er staan nog 2 mensen 'in de weg'. Alleen stonden ze bij mij nog niet zo heel dichtbij denk ik en Vief keek er gelukkig helemaal niet naar.
@ jarolover; gefeliciteerd met je 1e plaats!
@ vero_pino; gefeliciteerd met je 5e plaats!
@ jetske; jammer van je dressuur, fijn dat je wel lekker hebt gecrosst.
@ I love jamai; super een foutloze cross in je M debuut!
Verder iedereen met een fijne cross en geode resultaten; super en gefeliciteerd! Voor degene bij wie het minder ging; hopelijk gaat het de volgende keer beter en kun je dan wel lekker rijden/crossen!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:19

Wat balen zeg Kim, maar wel fijn dat jullie lekker rond zijn gekomen!
ilovejamai: Super resultaat voor je M debuut. Goedzo!
Vera_pino: gefeliciteerd met je 5e prijs!
Jaro_lover: Mooi debuut tussen de paarden! Gefeliciteerd met je eerste prijs!
Vivre: Mooi dat je paard zo fijn liep. Mooie start van het seizoen dus!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:54

Bedankt allemaal!

Het is ook zo een leuk paard! kan hem soms ook wel echt schieten maar dan moet ik me realiseren dat ik niet zo veeleisend moet zijn en denk ik weer ach hij is nog jong.

En jullie ook gefeliciteerd met jullie mooie resultaten, kim het blijft lastig zoiets het is altijd een samenloop van omstandigheden maar daar kun je helaas niets aan veranderen, nu kun je het ook als leerpunt zien uiteindelijk is ze er goed met vertrouwen overheen gegaan en is de kans op herhaling kleiner. Zo denk ik dan.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:22

Fijn dat iedereen zo goed gereden heeft, en Kim, die fotograaf had ik ook gezien, die zat inderdaad veel te dichtbij.

Dressuur ging niet echt geweldig maar was wel acceptabel, alleen Bam was niet zo vlot en energiek als hij normaal is, en gaf zelfs zomaar een bok met aanspringen in galop :?
Uiteindelijk zat ik in de middenmoot met 195 punten na de dressuur.
Daarna cross lopen, vond het een erg mooi parcours met af en toe wat pittigere hindenissen ertussen, maar wel heel fair gebouwd.

Toen het springen, met losrijden voelde Bam vreemd aan, ik zei ook tegen mijn moeder, het lijkt wel of hij helemaal niet wil lopen, oren plat in de nek en niet willen aangalopperen uit stap, terwijl hij normaal gesproken in een keer wegvliegt in galop...
Met losrijden sprong hij ineens midden in een oxer van 50 cm , ik snapte echt niet waar hij last van had.
Ben toch het springparcours ingegaan, was wel foutloos maar wat gingen we bagger zeg, ging af en toe ineens onbestuurbaar rechtuit als ik de bocht om wilde, ik herkende echt mijn eigen paard niet meer :n

Met losrijden voor de cross had ik ook geen fijn gevoel, heb wel wat gesprongen en hij reageerde toen weer "normaal", maar ik zat nog steeds met het springparcours in mijn maag.
Toen de cross, we gingen eindelijk een keer vlot van start, maar voor hindernis 1 werd hij ineens weer onbestuurbaar, echt in paniek was hij en rende erlangs, toen er toch overheen, maar tweede hindernis same story, hij ging gewoon blind door de stroomdraad heen :oo .

Toen even stilgestaan overwogen wat ik nu moest doen, wilde eigenlijk stoppen maar ik dacht ik probeer het nog één keer, en vervolgens gaat hij over 2 heen en vervolgt het hele parcours alsof er niks gebeurt is >;) , gewoon in volle galop zonder twijfel overal overheen....
Bij de dubbel met afsprong reed ik alleen veel te hard aan, dus stond hij terecht stil voor de afsprong, volledig mijn fout. De tweede keer aanrijden kwamen we iets te langzaam, weer mijn fout, hij zette even een pas achteruit en sprong alsnog, en verder de rest van het parcours ging super zonder twijfel.

Die 2 stops op de dubbel vind ik niet zo heel vreemd, hij heeft nog nooit zoiets in een dubbel gedaan en ik reed niet goed, maar bij die eerste 2 hindernissen :?

Ik weet niet wat er is, maar er is iets met hem aan de hand, dat paard van gisteren dat was echt mijn paard niet. Alle verdere "aanwijzingen" wijzen richting een hoefzweer, vorig jaar rond deze tijd heeft hij er ook een gehad en gedroeg zich toen hetzelfde (maar toen sprong ik nog niet echt veel met hem), en hij heeft ook weer een been dat ietsje dikker warmer is, maar ook geen groot verschil met de ander benen in temperatuur.
Alleen het "vervelende" is dat hij totaal niet kreupel loopt, er valt niks aan te zien, dat was vorige keer ook zo, gewoon eerst een paar weken net niet lekker lopen, en toen op 1 dag ineens stokkreupel.

Niet blij -O-

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:41

Jammer Evie dat je niet zo'n fijn gevoel hebt overgehouden aan de cross. Ik zag je over de laatste hindernis komen en door de finish gaan :).

Sofie had ook lekker het tempo te pakken bij de dubbel met de afsprong. Doordat er een balk lag dacht ze dus dat ze moest springen en dat deed ze ook. Nou iedereen weet ondertussen hoe Sofie springt hier.. :') Dat is nog wel te doen, maar het probleem was dat ze dus ook nog naar beneden moest. En het was niet een banketstaaf afsprongetje ofzo. Dus dat was een heel eind dat Sofie en ik naar beneden moesten. Ik zat ook echt op het paard van : Waaaaaaaaaaaaaah :oo
Nog even leren dat ze gewoon kan zakken. Ook al ligt er een boom boven :D