Katwijk 10/10, wie gaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Katwijk 10/10, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:40

o god ik weet dus echt niet waar ik dan heen moet voor foto's :')
weet iemand een mooie plek, berijkbaar met de fiets, ook mét beschutting dat niet al te ver fietsen is vanaf oegstgeest?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:00

Even een bericht vanuit de organisatie:

Hallo rijders,
Om iedereen zo snel mogelijk te bereiken maak ik hier maar alvast melding. Natuurlijk zullen we het ook bij het secretariaat melden maar...

Vanmiddag belde de politie, want ze waren met het verstrekken van de vergunning ( was 4 april al aangevraagd en deze week pas erdoor ) helemaal vergeten dat de plaatselijke voetbaldvereniging een thuiswedstrijd heeft tegen Scheveningen. Zij gebruiken dan ook het parkeerterrein waar we dit jaar de P/A hebben.
Vraag was dus of we weer zo snel mogelijk weg konden zijn.

Ik zou daarom aan iedereen willen vragen om op tijd te komen en zo vroeg mogelijk te starten. Bijvoorbaat dank als dat kan lukken.

Dan is er nog wat....

Deze week zijn ze op een stukje van de route begonnen met een kaalslag in een stuk bos omdat het golfterrein wordt uitgebreid.
Dit heeft als gevolg dat we op de heenweg niet aan het aantal kilometers zouden komen. Maar gelukkig is dat met het strand geen probleem.
We hebben de route dus op het strand iets langer gemaakt en is er een auto gestationeerd als keerpunt en ga je daarna het strand af naar de P/A voor klasse 1 en klasse 2 gaat daar ook naar boven maar dan daarna gelijk het duin in.

Zegt het voort en tot zaterdag.

Jeanette

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:01

Hm nou ben ik wel heel benieuwd of die p/a op 15 of 18 zit, ook nu met die routewijziging..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:28

De p/a zit nu op 16km en de route is 30km geworden (16 + 14)

k_i_m_m_y89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 06:12

is er hier iemand uit het noorden die gaat? vanavond of morgen en tijden maakt me niet uit.
elke chauffeur die ik vraag belt op n laat moment af en nu zit ik helemaal zonder.. trailer (2p) en auto heb ik wel dus evt als je 1ptrailer hebt, kunnen we deze gebruiken.

ik woon onderin friesland in noordwolde. bij A32 ligt heerenveen (25 km), wolvega (10 km) steenwijk (15 km), en meppel (25 km). anderekant ligt appelscha.

kan iemand hier mij helpen? Natuurlijk tegen vergoedingen en ik en mn paard zijn erg flexibel. Paard laadt makkelijk en kan met zo goed als alle paarden goed opschieten.

wie o wie kan mijn dag redden? ik wil dr zo graag heen!!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:45

Dit jaar kom ik met manlief kijken en zal wat foto's maken :P
Ik zit het weekend héél dichtbij, ik heb hem getrakteerd op een verwen weekendje in een luxe hotelletje omdat hij morgen 37 wordt :o (niet echt origineel kado, maar wel leuk!)
Het weer wordt slecht, maar eigenlijk heb ik niet meer nodig dan een zacht bed, roomservice en goed gezeldschap :o
Mocht het plenzen, ik zal aan jullie denken als ik een warm badje lig :P

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:24

lifaya schreef:
o god ik weet dus echt niet waar ik dan heen moet voor foto's :')
weet iemand een mooie plek, berijkbaar met de fiets, ook mét beschutting dat niet al te ver fietsen is vanaf oegstgeest?

Katwijk is het dichst bij Oegstgeest. Echter daar is niet veel beschutting (behalve dan miss op de camping zelf. je staat daar echt in de duinen. het enige beetje bos is in Meyendel maar dat is dan al weer een stuk verder.
Je kan wel naar de Wassenaarse slag. Daar komen we over het strand. Daar zit ook een restaurant ofzo (alleen langs gereden, nooit binnen geweest). Daar zou je dan wel weer even kunnen schuilen.

Mocht je me zien, ik heb een witte Andalusier dus val wel op. Foto's zijn natuurlijk altijd leuk!
Succes en veel plezier morgen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:40

Ik weet echt niet of ik nog ga :') ik moet dan in mijn eentje en gezien de kans op regen 90 procent is (en onweer mogelijk) lijkt het me niet geschikt haha, mocht ik met iemand mee kunnen rijden in de auto en die dan van wassenaar naar katwijk gaat, dan ga ik wel foto's maken, maar anders durf ik hetniet hoor :=

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:43

Is het strand niet gewoon oké?
Is ook niet ver vanaf Oegestgeest...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:45

nee maar ik heb geen goedkope camera :+ en als het nou echt gaat plenzen heb ik geen zin om op zo'n open plek te staan zonder enige beschutting met een dure camera set haha :P en ik ben daarbij ook in mijn eentje en erg slecht met wegen en ik kan zo maar opeens verdwalen :')

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:49

Ik moet werken 's middags, anders hadden we samen kunnen gaan...
Moet even kijken of mijn afspraak voor morgenochtend doorgaat...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:50

okej :P dat zou wel beter zijn haha :P want hoelaat zou je dan gaan?

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:45

Hoe is jullie wedstrijd verlopen?

De onze was toch weer een hele belevenis...... }>
Sinds vrijdag al keelpijn en verkouden maar toch eigenwijs genoeg om toch te rijden natuurlijk. Op tijd van huis gegaan en ruim een half uur in de file gestaan voor Den Haag.....AArrggghh zal je natuurlijk net zien.
Toch nog wel ruim optijd maar wel de laatste die van start gingen. Het begon net lichtjes te spetteren en ja hoor na 5 minuten kwam het met bakken uit de lucht. Hhhmmm dit is toch onze hobby? Nou ik was zeikie nat en de paarden konden het nou ook niet bepaald waarderen want die liepen met hoofd naar beneden en oren in de nek. -:(-
Was al niet zo'n goed begin en onderweg waren ze echt klierig. Bij het eerste hek geprobeerd om er doorheen te komen door erop te blijven zitten....hhhmm m'n vriend z'n paard wel maar de mijne vond het toch een te groot risico, vooral toen een andere ruiter (die op de terugweg was) wilde helpen door het hek open te houden met haar er nog tussen. Ben er maar af gesprongen, want dat ging 'm niet worden. Ik zag me al tussen paard en hek hangen. :=

En ja hoor, daar was HET dan.... het strand. Het waaide als een gek en een golven! De paarden vonden het absoluut niet nodig om die ruimte op te zoeken en draaide weer om. Echt met geen mogelijkheid het strand op te krijgen, de mijne steigeren en continue hogerop klauteren richting duinen. M'n vriend z'n paard ging alleen maar in z'n achteruit. Het leek wel een eeuwigheid te duren en op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee. Ben eraf gesprongen en ben er maar naast gaan lopen, ik vroeg me echt af hoe we het strand over gingen komen........ er kwamen ook steeds ruiters tegemoet dus dat hielp ook niet bepaald. Na zo'n 10 minuten was de rust er weer wat in en waren ze er van overtuigd dat het toch niet zo eng was. Sjonge jonge, wat een stelletje mutsen :o?
Al snel kwamen we het bordje tegen van de p/a en zijn gaan stappen, vervolgens bijna eraf gepleurd omdat er een hond op Vienna af kwam rennen en ze meteen 180 gr. omdraaide en er vandoor sprinte. Altijd leuk voor de p/a.......... Krijg haar gelukkig weer bij me en ben op de hond afgelopen en die vond het toen toch wel wat eng. Het baasje werd ook eindelijk eens wakker en riep z'n hond terug.....
Bij de P/a ontvangen met gejuich, altijd leuk (waren gezellig aan het beppen, wachtend op ons)
Hartslag van 48 dus was natuurlijk beretrots.
Het laatste stuk was echt vermoeiend, de paarden hadden weinig puf, ik bleef maar drijven. Op het strand in de ankers door een kitesurfer en vlieger en ook doordat ze over een riviertje van 30 cm breed moesten. Nou, met geen mogelijkheid dus.....ze plakten heerlijk aan elkaar en we mochten dus weer om het water heen rijden om ze weer naar voren te krijgen. (je word er soms zo moedeloos van |( )
Toen maar even een galopje ingezet want dat geklier was ik toch wel even zat. Ik heb niet het idee dat ze nou echt van het strand hebben genoten want harder dan een arbeidsgalopje zat er echt niet in. (m'n vorige paard vond het juist geweldig en wilde echt knallen op het strand).
Toen weer de duinen in en dat werd toch echt wel zwaar, de paarden gingen echt een heel stuk langzamer dan dat we gewend zijn.
We kregen wat ervaring met de hekken want nu kon ik er ook op blijven zitten. M'n vriend probeerde het ook bij het zware hek maar daar klapte die zo snel terug dat z'n paard weg sprong en z'n knie tegen de deurkozijn aanklapte. AU! Dat deed 'm wel even zeer en ik ben er afgesprongen om door het hek te komen. Rijden ging gelukkig nog en het was niet al te ver meer.
Het schietterrein was ook een uitdaging, bij elke knal sprongen ze wel even opzij of naar voren.

Al met al was het een vermoeiende rit en ik was dolblij toen ik het bordje van 2 km finish zag. Het stappen naar de finish leek wel eindeloos te duren, maar we hebben het gehaald. Bij de finish hartslag van 52 en alles prima. Bij de prijsuitreiking toch nog 10e en 11e geworden, viel ons nog erg mee.
Petje af voor de klasse 2 ruiter die ook nog eens een gem. snelheid had van in de 12 km/u, met geen mogelijkheid hadden wij dat gehaald.

M'n complimenten voor de organisatie voor de rit en de leuke tas met spullen! +:)+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:47

Margreetje, gefeliciteerd :-)

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:48

Ik zat bij de start en het was idd rot weer.
Trailer in trailer uit. :+ :+
Nou wat ging het opeens gieten zeg...het waren steeds buien maar die laatste was wel heel erg....

Mooi verslag heb je geschreven en gefeliciteerd met het eindresultaat

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:50

Echt fijne locatie trouwens dit! Heb de andere locatie wel nooit als ruiter meegemaakt en nu deze wel, maar er is meer beschutting en vooral GRAS!

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:58

Thankx, kan me niet herinneren dat ik zo op was na een wedstrijd, ik had echt geen energie meer. (paarden ook niet :P )
Rare is wel dat ik alleen maar wat spierpijn heb in m'n schouders.....

Wees blij dat je nog een trailer had om in te schuilen, ik had medelijden met de 1e controlepost die er, net als ons, aardig verzopen uitzag. :o
Strand was wel weer een voordeel want toen waaide we tenminste nog een beetje droog. (het onweerde daar ook nog even trouwens)

De locatie was is in ieder geval een stuk beschutter dan toen in Katwijk, daar waaide je echt bijna weg. Nadeel vind ik wel dat je bijna in Den Haag zit om deze locatie te bereiken en we nu dus in de file stonden, maar dat zal ook wel te maken hebben gehad met de wegafsluiting van de A4/A44.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:59

Ja klopt, het hele weekend stond er file op de A44, inderdaad door de wegafsluiting van de A4.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:05

Apple schreef:
Ja klopt, het hele weekend stond er file op de A44, inderdaad door de wegafsluiting van de A4.

Tja, welkom in Nederland }>