[WN] hoe te beginnen aan western rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:20

wat een argument, maar goed, veel succes in elk geval, je zal het nodig hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:21

:j Rare naam ook, po-lo
*bliept haar Peusje op slot en werpt nog een bestraffende blik op Kirr en Pien*

quarterH

Re: hoe te beginnen aan western rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:24

ik wil graag kwaliteit in de sport, niet alleen kwantiteit.
en het eerste verhaal:
- wil western omdat paard met neus op grond loopt
- omdat je bij westenr een betere band hebt met je paard
- trek een zadel van de muur
- neem les van dressuur instructeur die zelf al 20 jaar niet meer op een paard heeft gezeten

geven mij geen goede serieuze indruk..

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 22:24

@sonja jou reactie snap ik niet helemaal haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:25

Da's ook niet voor 't eerst heb ik zomaar de indruk ;)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:26

wopkelover schreef:
@sonja jou reactie snap ik niet helemaal haha

Misschien moet je de reacties eens lezen die wel begrijpbaar zijn en ook iets met deze reacties doen. Jou topic geeft niet echt de indruk dat jij serieus western wilt gaan rijden. Heb al vreemde verhalen gehoord over mensen die western willen gaan rijden, maar jij overstijgt deze toch wel helemaal hoor...

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 22:27

en ik ben heel serieus en daarbij krijg ik ook les van m,n moeder die 2 jaar niet meer op een paard heeft gezeten

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:27

TS, sonja is een beetje raar en gek, niet op letten. denkt ook echt dat fjorden leuke goede paarden zijn dus daar moet je niet op letten :+
Afbeelding

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:28

owja nog vergeten: de moeder die jaren western heeft gereden met een top werkzadel maar nooit een show heeft gedaan..

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 22:29

haha ik weet niet of een van jullie bij mij in de buurt woont maar als een van jullie mij zou willen helpen (ook na jullie reacties) haha
zou ik heel blij zijn zalang jullie maar geen 50 euro per een vragen haha

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:29

Pienb schreef:
ik wil graag kwaliteit in de sport, niet alleen kwantiteit.
en het eerste verhaal:
- wil western omdat paard met neus op grond loopt
- omdat je bij westenr een betere band hebt met je paard
- trek een zadel van de muur
- neem les van dressuur instructeur die zelf al 20 jaar niet meer op een paard heeft gezeten
- haar moeder is een professionele zadelpasser
- weet niet welke richting ze uit wil in western
- krijgt zowel les van haar instructeur (met héééél veel diploma's, (geen rijervaring maar dat is geen probleem volgens haar) + ook les van haar moeder, die een duur 'merkzadel' (waarvan ze de naam toch niet weet) tegen de muur hangt in de huiskamer, maar die dan ook weeral 2 niet meer op een paar gezeten heeft
(verder zie ik geen enkel probleem en komt dit volledig goed hoor

geven mij geen goede serieuze indruk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:31

Let maar niet op Pien hoor TS da's een pleasuremeisje dat wil gaan glijden met een vlechtje in de staart van d'r paard. Nog effe en ze gaat gewoon knotjes vlechten en hijst zich in een witte rijbroek :P

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 22:32

geef gewoon seriuese antwoorden of helemaal niet ik vraag om hulp en niet om afgekraakt te worden maar dat schijnt hier heel moeilijk te zijn op bokt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:33

yeeeaaaah ik vraag 20 euro per half uur dus ik kom in aanmerking!
O nee ik woon niet in de buurt. Jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:34

TS, je presteert het om binnen 1 dag zó ongelofelijk veel onzin achter elkaar te tikken dat we je toch onmogelijk serieus kunnen nemen :?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:35

die westernmensen zijn ook helemaal niet aardig hoor. allemaal verwende omhooggevallen wannabe-cowboys.
zeker die met de Quarter Horses (zijn gewoon ponnies hoor meer niet)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 22:36

weet je wat kletsen jullie hier maar lekker verder ik praat wel met serieuze mensen die mij wel serieus nemen die mij wel een kans geven om dingen te vragen

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:38

wopkelover schreef:
weet je wat kletsen jullie hier maar lekker verder ik praat wel met serieuze mensen die mij wel serieus nemen die mij wel een kans geven om dingen te vragen

Laat je het ons weten als je die serieuze mensen gevonden hebt ? Dan leren wij misschien ook nog wat bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:38

Vraag ze gelijk ff hoe de singel van je westernzadel vastmoet, heb je dat maar vast weer ondervangen :)* Scheelt morgen weer een topic openen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:39

Sonja schreef:
Vraag ze gelijk ff hoe de singel van je westernzadel vastmoet, heb je dat maar vast weer ondervangen :)* Scheelt morgen weer een topic openen.

Singel ? Moet daar 'n singel aan ?
Een zadel met singel tegen de muur ? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:42

Ja die popnagels en schroeven die d'r aan de onderkant mogelijk onderuit komen zijn niet om 'm aan het paard vast te maken, daar heb je zo'n hele lange singelstoot voor :j

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:42

ok nu is het welletjes geweest. TS, even zonder gekheid.
zoek een goede westerninstructeur.
een zadel dat al jaren aan de muur hangt heeft een kans van 2% dat het nog goed is en op jouw paard (zeker bij een fries!) past dus doe dat niet.
een dressuur instructeur kan je niet helpen als je echt western wilt gaan rijden.
en als je serieus western wilt gaan rijden verdiep je er dan eerst wat beter in. want het beeld dat je er nu van hebt is niet helemaal juist ben ik bang....

dus succes hiermee! en sorry, wilden je niet afzeiken maar sommigen dingen waren gewoon grappig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:46

Fries was het vorige paard volgens mij. Dit was een rasloze pony toch? Op zich al prettiger, friezen hebben vaak erg moeilijke ruggen voor westernzadels en ook nog eens niet de meest praktische zelfhouding en gangen.

Misschien handig om eerst eens wat westernlessen op een manegepaard te gaan volgen om te zien of het nog steeds zo leuk is, voor je begint met een poging tot omscholen, en om jezelf de kans te geven een bewuste keuze voor een instructeur en misschien al wel discipline te maken.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:46

Pienb schreef:
ok nu is het welletjes geweest. TS, even zonder gekheid.
zoek een goede westerninstructeur.
een zadel dat al jaren aan de muur hangt heeft een kans van 2% dat het nog goed is en op jouw paard (zeker bij een fries!) past dus doe dat niet.
een dressuur instructeur kan je niet helpen als je echt western wilt gaan rijden.
en als je serieus western wilt gaan rijden verdiep je er dan eerst wat beter in. want het beeld dat je er nu van hebt is niet helemaal juist ben ik bang....

dus succes hiermee! en sorry, wilden je niet afzeiken maar sommigen dingen waren gewoon grappig!

Inderdaad, we hebben er hier wel een grapje van gemaakt, maar je gaf echt wel de aanzet hoor..

Maar goed, laat dat zadel toch maar eens bekijken door een professional en zoek een goede western instructeur die soms wel eens op een paard stopt. Lees ook eens wat boeken over western of ga eens kijken bij een manege in de buurt want je hebt nog heel wat te leren hoor. Maar goed, succes ;)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 22:48

nee het is geen fries ik had vroeger een fries
die is helaas door een aorta scheur te vroeg overleden ze liet een veulen van 4 maandje achter
het zadel is goed onderhouden heeft ook op een bok in de kamer gestaan heeft net als ieder ander zadel een maandelijkse schoonmaakbeurt gehad
heeft de laatste 2 maanden op de muur gehangen trouwens